Beantwoord

Haperingen in beeld en geluid Digitenne

  • 18 August 2019
  • 13 reacties
  • 228 keer bekeken

Sinds een week heb ik regelmatig haperingen in beeld en geluid.
Ik woon in de buurt van Venlo en had helemaal geen problemen, signaalontvangst is uitstekend (100%) zowel op binnen als buitenantenne. Wat is hiervan de oorzaak?
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 August 2019, 14:33

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Het is mogelijk tijd voor een reset van jouw ontvanger.

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Geeft dit hij jou de gewenste verbetering?
Reputatie 7
Badge +28
@Dol

Heb je de bovenstaande procedure al geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +28
Geen nieuws is goed nieuws? :)

@Dol: Laat het weten als de problemen blijven aanhouden, dan kijken we verder. Je kunt proberen de antenne nog wat te verplaatsen, mocht deze dicht bij andere apparatuur staan. Als het altijd prima heeft gewerkt lijkt een reset me ook de beste optie.
Reputatie 7
Badge +28
@Dol

Heeft de reset van de ontvanger geholpen? Is het beeld weer OK?
Ja, de reset heeft geholpen en het beeld en geluid zijn weer als van ouds.
Bedankt.
Reputatie 7
Badge +28
Top!. graag gedaan👍
Sinds vandaag heb ik weer regelmatig haperingen in beeld en geluid. Meteen de procedure
1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen
2/ Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken
uitgevoerd alleen het probleem van haperingen in beeld en geluid blijft.
De weersomstandigheden zijn goed en ik heb niets veranderd aan de antenne, die is nog steeds 100%.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Reputatie 7
Badge +28
Balen @Dol! Dat heeft niet lang geduurd. Als je de signaalsterkte een tijdje in de gaten blijft houden, blijft het dan constant op 100% of zie je het af en toe afwijken?

Als de signaalsterkte uitstekend blijft is de vervolgstap een nieuwe Digitenne ontvanger. Zou vreemd als dit nodig is maar laat het vooral weten als het signaal blijft haperen.
Reputatie 7
Badge +28
Het kan ook te maken hebben met een externe storingsbron.

Zo had ik vandaag in een ander topic iemand die een buitenthermometer verplaatst had. Na het terugzetten naar de oude plek was de storing weer verholpen.

Andere bekende storingsbronnen zijn bv een modem of een LED-lamp.
Ik heb niets gewijzigd maar sinds zondag (08-09-2019) heb ik geen haperingen in beeld en geluid gehad.
Afwachten maar of het opgelost is. In ieder geval bedankt voor jullie adviezen.
Vandaag 11-09-2019 zijn de haperingen in beeld en geluid weer begonnen.
Reputatie 7
Badge +28
Het feit dat het incidentele storingen zijn wijst op een externe storingsbron.

Probeer de ontvanger en/of de antenne een stukje te verplaatsen.
Reputatie 7
Badge +28
Een oplossing voor die wisselende ontvangststerkte is echt wel mogelijk.

Afgelopen weekend zijn er op dit forum twee ontvangstproblemen opgelost met de nieuwe ontvangers. Beide topic-starters hadden last van de ook bij jou inmiddels bekende wisselende signaalsterktes.

In beide situaties bleek een externe storingsbron de oorzaak van het probleem. Bij de ene was het een modem dat te dichtbij de ontvanger stond. Bij de ander was het een buitenthermometer (!) die verplaatst was. Nadat de storingsbronnen verplaatst waren, werd het signaal weer stabiel.

Probleem met modem

Probleem met Thermometer

Reageer