Beantwoord

HDMI aansluiting Digitenne ontvanger is kapot

  • 9 March 2023
  • 13 reacties
  • 107 keer bekeken

Reputatie 1

De digitenne ontvanger werkt niet goed. Na alles te hebben geprobeerd ben ik er nu achter gekomen dat het probleem ligt bij de uitgang waar de HDMI kabel in wordt gestoken.  Het signaal is goed ( 100% ) of nul. Als ik de HDMI stekker er wat uittrek of mee wiggel dan doet ie het weer (even) totdat ik overschakel naar een andere zender. Heb ook geprobeerd met een nieuwe HDMI kabel maar het zit duidelijk in de uitgang van de ontvanger.

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 March 2023, 16:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @HB16 ,

Een moderator gaat jou een nieuwe ontvanger opsturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1

Hoi Noordzee,

Heb profielinfo aan/ ingevuld. CAS-ID nummer is: 4657-197-234-1

 

alvast bedankt!

Hoi @HB16 . Ik wil graag voor je aan de slag. 

Nu zie ik dat er gisteren een gesprek over de ontvangst van Digitenne is geweest.  Volgens mijn collega zit jij ergens bij de grens van België en is daar slecht/geen ontvangst. Hij/zij noemt de optie om de antenne bij te stellen en/of een buitenantenne? 

Staat dat verder los van je issue wat je hier noemt? 

Reputatie 1

Heb inderdaad een gesprek hierover gehad met iemand van KPN en samen zijn we tot conclusie gekomen dat het aan de antenne zou liggen.  Ik ga er nu mee aan de slag. 👍

Reputatie 7
Badge +28

Ok @HB16 ,

Een goede antenne is zeker een prima idee. Dit is momenteel de beste presterende antenne: 

https://www.cardwriter.nl/rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80.html

 

Mocht je het interessant vinden? Jaren terug heb ik een artikel geschreven over dit onderwerp: 

Overigens heb ik het vermoeden dat bij jou het beste ook de ontvanger kan worden omgewisseld, maar dat kan altijd nog. 

Reputatie 1

Bedankt! 

Reputatie 1

Hallo Erwin,

Ben met de antennes (heb een buiten en binnen antenne) aan de slag gegaan en merk dat het beter gaat als ie naar de zendmast Loon op Zand wordt gericht. Het probleem met geen of 100% blijft echter gestand. Dit gebeurt voornamelijk als ik switch naar een andere zender.  Zodra ik met de HDMI stekker bij de uitgang van de ontvanger  ‘wiggle’ komt de ontvangst weer terug. 
Maak nu ongeveer 3,5 jaar gebruik van Digitenne en het probleem speelt eigenlijk pas sinds de laatste paar maanden.

Reputatie 7
Badge +28

Dan was mijn analyse juist: 

Ok @HB16 ,

Een goede antenne is zeker een prima idee.

Overigens heb ik het vermoeden dat bij jou het beste ook de ontvanger kan worden omgewisseld, maar dat kan altijd nog. 

 

Ik blijf bij mijn eerdere advies : Vervang de oude ontvanger door een nieuwe ontvanger. 

@HB16  Er is een nieuwe onderweg. Heb je de SMS met logistieke informatie ontvangen?

Reputatie 1

Hoi Erwin,

Bedankt!
SMS met logistieke informatie is waarschijnlijk naar het gsm nummer van mijn thuis abonnement gestuurd? Dan zie zie ik het morgenochtend pas. Het mobiele nummer dat ik bij mij draag heb ik nu ingevuld bij het forumprofiel.

Reputatie 1

Noordzee ook bedankt! 
Heb de info over de antennes gelezen en de Rebox lijkt me wel wat.

Reputatie 1

SMS logistieke informatie is ontvangen  👍

Reputatie 1

Nieuwe ontvanger aangesloten en software geupdate.  Probleem lijkt te zijn verholpen 😊