Beantwoord

Heeft de nieuwe ontvanger een slechtere onvangst dan de oude?

  • 12 March 2019
  • 182 reacties
  • 6649 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Onderwerp conversatie.

Ik zie veel problemen op dit forum qua ontvangst. Met dezelfde antenne minder bereik.
icon

Beste antwoord door Nadia 24 May 2019, 12:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

182 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Nee het zou juist beter moeten zijn dan met de oude norm.
Het signaal is compacter de fout correctie is strakker.
Dat er zo veel klachten zijn komt geheel door de geleverde ontvanger van KPN.
En een adere keus heb/krijg je niet.

Theo
Badge
Nee het zou juist beter moeten zijn dan met de oude norm.
Het signaal is compacter de fout correctie is strakker.
Dat er zo veel klachten zijn komt geheel door de geleverde ontvanger van KPN.
En een adere keus heb/krijg je niet.

Theo

OOOHhh Jawel....keus is er altijd!
bv opzeggen !
Reputatie 4
Badge +4
Bedoelt wordt in de keus van ontvanger om DVBT van KPN te ontvangen met de commercielen.
Keus in welke aanbieder, dat heb je altijd.

Theo
Reputatie 7
Badge +28
Onderwerp conversatie.

Ik zie veel problemen op dit forum qua ontvangst. Met dezelfde antenne minder bereik.


De oplossing is dan een betere antenne. Het beste is om een buitenantenne te gebruiken, bij voorkeur de Funke V5.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb het even getest. Met mijn Xoro8720 prima ontvangst blokjesloos en met een geleende ZXV bijna niet te kijken.
De haaievin-antenne staat buiten op 5 mtr hoogte.

Conclusie: alle klachten qua ontvangst liggen echt bij de KPN-ontvanger.
Reputatie 7
Badge +28
Ja John123, het is inmiddels wel bekend dat de ZXV en de Rebox niet de beste ontvangers zijn. Maar voor de ontvangst van Digitenne ben je wel verplicht om zo'n ontvanger te gebruiken. Het is helaas niet anders.

Maar mijn vorige antwoord is voor veel klanten wel een oplossing:

Vervang de haaienvin door de nieuwe antenne, de Funke V5.
Reputatie 7
Hah John123, goed dat je het een en ander hebt getest! Ik vermoed dat de nieuwe Funke V5 je beter zal bekoren samen met de nieuwe DVB-T2 Digitenne tuner. Zoals Noordzee al aangeeft, deze is beter 😉 Zo te zien, heb je nu goed ontvangst met de Xoro tuner. Mocht je hulp ergens mee nodig hebben, laat het weten!
Reputatie 5
Badge +4
Nou nee, Nadia moderator. Er is buiten mij een groen antwoord gegeven en daar ben ik het niet mee eens.
De officiële kpn ontvangers hebben gewoon een slechte ontvangst. Met mijn Duitse Xoro heb ik 70 % ontvangst maar perfect beeld.
Het ligt echt aan de door jullie geleverde ontvangers!
Ik zet dit topic door aan TV Kassa.
Dat zal ze leren!
Reputatie 7
Badge +28
John123,

Ik snap jou niet. Jij hebt zo te zien geen abonnement op Digitenne, maar je kijkt (net als ikzelf trouwens) met een XORO-ontvanger naar de FTA-zenders.

Jij geeft aan dat je perfect beeld hebt met je eigen ontvanger. Waar maak je je dan druk over? Je bent tenslotte niet direct betrokken m.b.t. de KPN-ontvangers.

Ik heb je eerder hier een advies gegeven om jouw haaienvin te vervangen door de nieuwe Funke V-5. Dat heb ik zelf ook gedaan en daarmee ging mijn ontvangst op de XORO ook van gemiddeld zo'n 70 procent naar de volle 100 procent.
Reputatie 5
Badge +4
Noordzee,

We zijn het er over eens dat de KPN-ontvangers een slechte ontvangst hebben. Veel onvrede op dit forum.
Waar ik bang voor ben is dat veel mensen Digitenne vaarwel zeggen en dat op den duur de uitzendingen gestaakt worden. KPN moet immers geld verdienen.

Volgens mij is de enige oplossing een goede ontvanger te leveren waarbij de ontvangst hetzelfde is als vroeger maar dan met HD kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +28
Ik deel jouw zorgen.

Ik heb alleen een andere oplossing in gedachte. Want het opnieuw omwisselen van ontvangers gaat echt niet gebeuren.

De enige echte oplossing is om te zorgen voor een veel beter Digitenne-signaal in het hele land. Dus omhoog met die vermogens en hier-en daar een zendmast erbij. Maar ik heb al is begrepen dat er bijna overal maximaal wordt uitgezonden conform de vergunning. Maar dan denk ik dat de vergunning moet worden aangepast naar de gewijzigde omstandigheden met DVB-T2.

Zelf heb ik het kunnen oplossen door de nieuwe antenne te plaatsen bovenop mijn dak. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en ik verwacht dadelijk in het kampeer-seizoen ook nog wel de nodige problemen.
Reputatie 5
Badge +4
"Maar ik heb al is begrepen dat er bijna overal maximaal wordt uitgezonden conform de vergunning"

Dat is dus een oplossing van niks.

Gewoon omruilen voor een goeie ontvanger is het beste. Bij Ali in de bulk voor €10,- per stuk
De huur is €5,- per maand dat kan makkelijk uit.
Reputatie 4
Badge +4
Ook met een echte antenne op 24 meter hoogte in de mast, geen goed beeld.
Wij gaan over naar Ziggo, ben er flauw van.

Theo
Reputatie 7
Badge +28
"Maar ik heb al is begrepen dat er bijna overal maximaal wordt uitgezonden conform de vergunning"

Dat is dus een oplossing van niks.

Gewoon omruilen voor een goeie ontvanger is het beste. Bij Ali in de bulk voor €10,- per stuk
De huur is €5,- per maand dat kan makkelijk uit.


Als je weet hoe groot zo'n omwisseloperatie is (organisatorisch), snap je ook dat dit niet gaat gebeuren.

Ik moet wel zeggen dat de frequentiewijzigingen die nu al aan de gang zijn, de ontvangst wel verbeteren. In Drenthe en Gelderland gaat het nu via lagere kanaalnummers veel beter, dan op de oude (hoge) kanaalnummers.
Reputatie 5
Badge +4
Ik had op de camping (Langweer, Friesland) altijd goede ontvangst van Leeuwarden en Smilde met haaievin buiten en topfield TBC5000. Signaal 98% en 70%. Maar met de nieuwe ZXV7200 slechts 57% signaal op Leeuwarden. Beeld is meestal goed (kwaliteit 100%)maar valt soms even stil. Geluid hakkeld vaker. Kwaliteit valt dan naar 0%. Is dus iets onstabiel. Als ik de gids opvraag valt live ook even weg, dus de processor heeft er moeite mee en zeker de tuner is van inferieure kwaliteit. Kortom een slechte ontvanger, niet 2019 waardig.
Reputatie 7
Badge +28
@sailorbobby

Ik adviseer jou om de haaienvin te vervangen door de nieuwe Funke V5 buitenantenne. Dat gaat behoorlijk schelen. de nieuwe antenne werkt veel beter.

Als je klant bent van KPN, sturen zij jou er eentje op.

Een moderator wil graag jouw ontvangst weer in orde maken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tot die tijd zou je alvast twee dingen kunnen doen:
  1. Teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
  2. Opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Zo'n reset werkt ook vaak best goed bij deze ontvangers.
Reputatie 5
Badge +4
Profiel is aangevuld. Ik heb touwens even een xoro8720 geleend en hier in mijn caravan aangesloten prima ontvangst signaal 90% en kwaliteit 99%! Ook bij opvragen gids gaat beeld en geluid prima zonder probleem door. Dit is een duitse ontvanger van €27!!! heeft ingebouwde irdeto en smartcard lezer voor freenet en USB werkt!!! KPN ontvanger is dus zeker een inferieur produkt, hoezo klaar voor de toekomst!
Reputatie 5
Badge +4
Ik hou mijn hart vast als straks regio 5 overgaat, ik ontvang nu nog op mijn Topfield in NH. Het zal dan klachten regenen want veel klanten kijken met binnen antenne. Mijn 2e ontvanger zit nu nog dicht in de doos. Na de paas ga ik die thuis ook even proberen, maar na de ervaring op de camping in Friesland zie ik het somber in.
Reputatie 7
Badge +28
@sailorbobby :

Ik ben het met je eens hoor, laat dat duidelijk zijn. Het is inmiddels wel hier op het forum bekend dat de twee Digitenne-ontvangers niet de beste producten zijn.

Zelf kijk ik DVB-T2 via twee FTA-ontvangers. Een VU+ DUO 4K voor in de huiskamer en daarnaast_ net als jij nu even- via een XORO (7619) van 27 euro.

Maar als je naar de Betaal-TV zenders van Digitenne wilt kijken, kan dat vooralsnog alleen maar via de ZTE en de Rebox. Het is niet anders.

En na wat updates en trucjes kan je uiteindelijk vaak dan nog wel een storingsvrij beeld ontvangen. Maar je hebt wel al heel gauw een Funke V5 buitenantenne nodig.

Nu zie ik dat je in Heerhugowaard woont, ik verwacht dat je daar wel een goede ontvangst gaat krijgen, maar dan wel dus met een goede antenne.

Nu even wachten tot er een moderator langskomt, even geduld nog....
Reputatie 5
Badge +4
Ik hou mijn hart vast als straks regio 5 overgaat, ik ontvang nu nog op mijn Topfield in NH. Het zal dan klachten regenen want veel klanten kijken met binnen antenne. Mijn 2e ontvanger zit nu nog dicht in de doos. Na de paas ga ik die thuis ook even proberen, maar na de ervaring op de camping in Friesland zie ik het somber in.

Ik heb de ZTE nu ook thuis geprobeerd, daat wordt nog DVB-T uitgezonden ! en wat ik al dacht de signaalsterkte is 53% en op de Topfield TF5300k 85% op de zelfde plaats met dezelfde antenne.
De flauwekul dat het door de HD uitzending komt is dus geklets, het is echt de slechte tuner die ons door KPN verhuurd wordt. Normaaal zou ik dit natuurlijk meteen opzeggen ,maar KPN is nu monopolist met digitenne en als je geen kabel of internet hebt (op de camping) kun je alleen nog schotel overwegen.
Ik ben 10 jaar tevreden geweest met digitenne maar zo als het nu gaat is het een grote stap terug.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan jouw verhaal over de ZTE-ontvanger inmiddels wel dromen. Jij bent echt niet de eerste klant, die hier met dit soort verhalen komt.

In jouw situatie is het noodzakelijk om jouw twee haaienvin-antennes te vervangen door Funke V5-buitenantennes. Je zal merken dat de signaalsterkte met die antenne omhoog gaat. Gezien jouw huidige ontvangstpercentages in Heerhugowaard en Langweer denk ik dat de nieuwe antenne op beide locatie's het verschil gaat maken.

Het is nu even wachten op moderator @Nadia , mogelijk werkt zij morgen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik kan jouw verhaal over de ZTE-ontvanger inmiddels wel dromen. Jij bent echt niet de eerste klant, die hier met dit soort verhalen komt.

In jouw situatie is het noodzakelijk om jouw twee haaienvin-antennes te vervangen door Funke V5-buitenantennes. Je zal merken dat de signaalsterkte met die antenne omhoog gaat. Gezien jouw huidige ontvangstpercentages in Heerhugowaard en Langweer denk ik dat de nieuwe antenne op beide locatie's het verschil gaat maken.

Het is nu even wachten op moderator @Nadia , mogelijk werkt zij morgen.

Ik wacht dan maar even op een moderator , want in de KPN XL Alkmaar zijn ze niet "ingericht"op service betreft DIGITENNE.
Reputatie 7
Hallo @sailorbobby, welkom op het KPN Forum. Fijn dat Noordzee je al de nodige informatie heeft gegeven. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens in het forumprofiel, hierdoor kon ik meteen aan de slag 🙂 Er is een nieuwere versie antenne voor Digitenne onderweg incl montageset voor buiten, mocht je het nodig hebben. Binnen 2 werkdagen heb je het pakketje in huis!
Reputatie 5
Badge +4
Bedankt Nadia, ik zie de nieuwe antennes tegemoet.

Reputatie 5
Badge +4
En nu weer terug naar de Topfield Tf5300k met dezelfde antenne DVB-T (zolang het nog kan)