Beantwoord

Hoe kan ik NPO1,2 en 3 blijven ontvangen zonder huurkastje.

• 26 september 2018
  • 4 reacties
  • 24392 keer bekeken

Ik heb een (blijkbaar verouderd ) kastje terwijl een nieuwe kopen niet meer mogelijk is en een abonnement door mij niet gewenst is.
Sinds de afschaffing van het luister en kijkgeld betalen alle nederlanders verplicht mee via de inkomstenbelasting, daardoor zou iedereen recht hebben op de drie publieke zenders plus 1 regionale. Dat is al tientalle jaren zo. Ik kijk dus alleen naar de publieke zenders .
icon

Beste antwoord door PeterG 26 september 2018, 20:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Als je alleen de NPO wilt ontvangen, kan je in de vakhandel een simpele FTA ontvanger kopen. Let erop dat deze zowel DVB-T2 als HVEC (H.265) met een resolutie van 1080P of beter ondersteund. Veel van deze ontvangers zijn ook geschikt voor 4K. Dat is geen probleem, maar in Nederland komen er op korte termijn zeker geen 4K uitzendingen via DVB-T2. Simpele ontvangers om alleen te kijken zijn er vanaf een tientje of 5. Luxere exemplaren waarmee ook opgenomen kan worden zijn wat duurder.

bv. deze
https://www.cardwriter.nl/edision-proton-t265.html
of wat luxer
https://www.cardwriter.nl/vu-zero-4k-dvb-c.html

De laatste is behalve voor DVB-T2 ook geschikt voor het digitale basispakket van ZIggo. (De zenders die zonder smartcard te bekijken zijn)

Er zijn uiteraard nog veel meer winkels waar je terecht kunt voor een vrije DVB-T2 ontvanger.
Reputatie 7
Zie DVB-T2 in Nederland; welke ontvanger is geschikt voor het gratis NPO pakket? 😉
Reputatie 7
Badge +23
In Duitsland kan je nog wel goedkopere ontvangers kopen. Er zijn daar tientallen verschillende types te koop. Zelf heb ik voor 27 Euro (incl. verzendkosten) een XORO HRT 7619 aangeschaft. Deze ontvanger heeft geen opnamemogelijkheden. Als je ook programma's wilt opnemen kom je wat hoger uit in prijs.

Ga maar is wat rondkijken op Duitse internetwinkels wat de mogelijkheden zijn.
Dankjulliewel, ik ben een nontechnicus. Ik meende altijd dat in de KPN ontvangers software was ingebouwd die alleen de nederlandse zenders kon ontvangen. Maar met die algemene ontvangers kan ik dusgewoon verder kijken. Bedankt!,,

Reageer