Beantwoord

Hoe regel ik aansluiting op Digitenne als ik al internet en tv heb?

  • 23 July 2019
  • 4 reacties
  • 193 keer bekeken

Ik heb een portable televisie voor op de boot of caravan. Type BULLIT PDVBT702.
volgens de beschrijving moet daar een SIM kaart in. Ik hè nu begrepen dat er een los antennekastje bij moet. Ik ben bij de KPN heb er telefoon en tv aansluiting. Hoeveel kost dit om de digitenne te activeren en hoe regel ik dat.

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 July 2019, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Die televisie moet wel beschikken over een HDMI ingang.... anders lukt het niet.

Een smartcard (simkaart is bij telefonie) bestaat niet meer voor Digitenne. Er is een losse ontvanger te huur die je met een HDMI kabel aansluit.
Hier en op het forum vind je info over de ontvangst van het huidige Digitenne systeem (HD).

Je kunt ook kiezen om een losse ontvanger te kopen waarmee je alleen de NPO tv- en radiozenders kunt krijgen zonder abonnement.

Aangezien je Interactieve TV hebt kun je er voor minimaal één maand een Digitenne ontvanger bijhuren. Dit doe je via je MijnKPN Account. Log daarop in en klik op producten. Vervolgens op Thuis (je adres). Dan onderaan de middelste kolom 'jouw extra opties' op 'extra opties wijzigen of toevoegen'. Verhoog daar dan bij digitenne met 1.
Reputatie 7
Badge +28
. Hoeveel kost dit om de digitenne te activeren



Het kost jou 5 euro per maand.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Ajousma! Goede vragen om hier te stellen :)

Zoals Noordzee al aangeeft kost het je €5 per maand als je Digitenne zou willen toevoegen. Dit kun je via je MijnKPN doen. Kies daar bovenaan voor Producten en selecteer je thuisabonnement. Op de pagina die dan volgt kies je in het middelste blok voor extra opties wijzigen of toevoegen. Op de pagina daarna kies je voor Televisie en scroll dan naar beneden tot je bij TV ontvangers aankomt. Klik daar dan op het plusje achter Digitenne. Er verschijnt dan een nieuw blokje aan de rechterkant met een blauwe knop Volgende. Klik daar op en volg de verdere stappen om dit af te ronden. Je hebt de Digitenne ontvanger dan binnen een paar dagen in huis.

Deze ontvanger sluit je idealiter aan met een HDMI kabel. De tv moet dan inderdaad wel, zoals Peter al aangeeft, beschikken over een HDMI-ingang. Als dat niet zo is, en hij heeft alleen een SCART aansluiting, dan heb je een verloopkabel nodig.
Reputatie 7
Badge +28
@Ajousma

Is het gelukt met het aanvragen van de Digitenne-ontvanger?