Beantwoord

Homecinema set aansluiten op DVS1200

  • 2 June 2019
  • 19 reacties
  • 378 keer bekeken

Goedenavond,

kan ik mijn homecinema set ook op de draadloze verbindingsset aansluiten?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 3 June 2019, 11:17

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Hardloper26,

Ik weet even niet helemaal zeker of je jouw vraag op de juiste plaats stelt. Dit forum gaat over Digitenne.

De nieuwe Digitenne-ontvangers zijn wel aan te sluiten op een homecinemaset. Gebruik daarvoor de aansluiting op de achterkant.

Nu is het wel van belang om te weten welk type Digitenne-ontvanger je hebt. Want er zij twee types (ZTE ZXV en Rebox RBX) en die hebben verschillende aansluitingen. Na jouw reactie kan ik je er meer over vertellen.
Oeps zou zo maar kunnen dat ik niet goed zit, dvs 1200, kunt u hier iets mee?
Reputatie 7
Badge +28
volgens mij heeft jouw vraag niets met Digitenne te maken.

Maar als jouw Home Cinemaset aan te sluiten is op internet zal dat heus wel werken.

Heb je het al geprobeerd?
We hebben de draadloze verbindingsset dvs1200 op de tv buiten aangesloten. Maar nu willen we graag de home cinema set hier ook gaan gebruiken voor een mooi surroundgeluid . Binnenshuis hebben we ook een homecinema in gebruik maar die gaat rechtstreeks. Hier komen we dus niet uit helaas, al wel wat geprobeerd maar is nog niet gelukt. Voordat ik nog andere kabeltjes aanschaf of hulp vraag is het natuurlijk wel handig of ik weet of het überhaupt kan. Ben niet helemaal duidelijk geweest met mijn vraag naar u toe.
Reputatie 7
Badge +21
Om een mooi surroundgeluid te krijgen, sluit je de home cinema set rechtstreeks aan op de TV of de TV-ontvanger buiten.
De dvs1200 speelt daar geen rol in, die verzorgt alleen de netwerk verbinding van de iTV-ontvanger met internet.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga er maar vanuit dat jouw tv buiten een Digitenne-Aansluiting heeft.

Staat er iets in de handleiding jouw TV over Anynet? Staat er dat alle apparaten die via HDMI zijn aangesloten Anynet moeten ondersteunen? De Digitenne-ontvangers hebben niet zo'n aansluiting.

Je kan is proberen om jouw Digitenne-ontvanger via een Scart-kabel aan te sluiten op jouw TV.

Als dat werkt heb je wel een mooi surround-geluid, maar heb je dadelijk geen mooie HD-beelden, maar opgeschaalde SD-beeldkwaliteit.
scart kabel hebben we al geprobeerd, maar helaas. Zijn hier allebei echt niet handig mee, moet toch maar iemand langskomen hier om ons te helpen. Maar super bedankt hoor voor het meedenken 👍🏻👍🏻
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. Ik roep nu wel even @PeterG erbij. Hij weet vaak nog wel een oplossing te bedenken.

Ik verwacht dat de oplossing wordt een aparte homecinemaset voor deze buiten-TV. En dan de Digitenne-ontvanger aansluiten via een scart-kabel op de buiten-TV.

Dus twee verschillende HomeCinema sets en geen dvs1200. Want in combinatie met de Digitenne-tuner werkt de dvs1200 niet.

Peter, kan jij mijn oplossing bevestigen of met iets beters komen?
Is die dvs bedoelt voor het smart deel van de tv het doel van deze ontgaat me of is deze bedoelt om een tvontvanger op aan te sluiten.

Een soundbar op de tv aangesloten is een idee anders inderdaad een cinemaset veel tv's hebben wel een optical out die naar een cinemaset of anders kan.
Om de surroundset op de dvs1200 aan te sluiten dient ie een ingebouwde zogenaamde internetradio te hebben. Hij heeft dan een LAN poort.

Heeft je audioset geen internetradio dan kun je een losse internetradio aanschaffen. Die sluit je dan met LAN of Wifi aan en met optische of analoge audiokabel op je surroundset.

Anders kun je 'm, voor radio, met een optische of analoge kabel (m. rode en witte tulpplug op bv. aux) verbinden met de uitgang van de Arris of Arcadyan ontvanger. Ik neem aan dat je ook zo'n ontvanger bij de tv buiten hebt (of is het daar toch digitenne?). Daar is zo'n kabeltje (mini-jack - wit/rood tulp) voor nodig.

Het kan toch nooit zó moeilijk zijn. Maar om je gerichter te helpen is het wel handig of je buiten-tv op een digitenne of interactieve ontvanger is aangesloten. Ook de beschikbare aansluitingen op die audioset is wel handig. Al is er áltijd een aux in (of tape in) beschikbaar.
Er is een aparte dvd-speler voor de buitentv. Deze werd voorheen ook als radio gebruikt binnen maar we hebben nog lang gebruik kunnen maken vd kabelaansluiting van Ziggo, maar nu is de stekker eruit zeg maar. Het gaat hier vast om een interactieve ontvanger die is aangesloten op de Sony bravia 32p3000 en hier willen we de jvc xv-tha55 op aansluiten. Op de ontvanger heb ik nog 1 vrije aansluiting waar audio L/R op staat en een ingang voor een scartkabel. Dit hadden we dus al geprobeerd.
Reputatie 7
Heeft jouw Home Cinema Set een hdmi ingang?
Heeft jouw televisie een hdmi-ARC aansluiting?
hdmi ingang 2x
Dan heb je 3 aansluitmogelijkheden:
  1. via hdmi (van de ontvanger naar versterker en van de hdmi out v.d. versterker naar tv)
  2. analoge audio out (mini-jack) naar aux in (tulp rood/wit) naar de versterker; hdmi direct v. ontvanger naar tv. (mini-jack naar tulp kabeltje wordt bij ontvanger geleverd)
  3. met een scart naar tulp verloopkabel naar de rood/witte tulp. (maar optie 2 is dan handiger natuurlijk; dat kabeltje was bij de ontvanger geleverd...)
Bij HDMI-ARC op de tv en versterker:
HDMI kabel van ontvanger naar tv; HDMI kabel van HDMI-ARC tv naar de ARC v.d. versterker. (dat is meestal de aansluiting HDMI OUT of HDMI TV; dat is dan ook de Audio Return Channel aansluiting.)
Gaan ermee aan de gang. Bedankt hoor!!
Reputatie 7
Heeft die televisie wel een hdmi-ARC aansluiting?
Heeft die versterker wel een hdmi ingang?
Ik heb de antwoorden daarop in ieder geval nog niet gezien.
Ik denk zelfs dat die oudere JVC XV-THA55 geen hdmi ingangen heeft.
Je hebt gelijk, wjb. Die JVC heeft GEEN hdmi ingangen. Helemaal geen hdmi; ding is stokoud.

De enige ingangen die ie heeft zijn optical in en aux in.

Dus alleen op deze 3 manieren op de ontvanger aan te sluiten:

Met een Toslink kabeltje van optical out (kpn) naar DIGITAL IN optical [3] op de afbeelding.

Of met een mini-jack naar 2 X tulp (rood/wit; bijgeleverd ooit) van audio out L/R (kpn) naar AUX IN [2].

De scart is ook een ingang, die kan ook (op de remote dan 'tv sound' kiezen). Dus gewoon een scartkabel tussen ontvanger kpn en JVC zou het ook moeten 'doen'.
Dit lijkt mij veruit de makkelijkste.

https://www.gebruikershandleiding.com/JVC-XV-THA55/preview-handleiding-202577.html?page=0136
Het is gelukt met de scartkabel Peter, inderdaad niet moeilijk maar ben toch mooi geholpen mede door jullie hulp, fijn hoor👍🏻👍🏻
Graag gedaan! Daarvoor zijn we hier actief.
Veel plezier er nog mee.

Wil je een dvd afspelen erop dan de scart-kabel tijdelijk uit de ontvanger halen en in de tv steken 😉

Reageer