Beantwoord

Huurontvangers op mijn factuur?

  • 28 October 2019
  • 23 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen, Ik heb al jaren digitenne met 3 koop tuners.

Via marktplaats heb ik 3 koop tuners gekocht en die doen het ook prima maar nu heb ik op mijn factuur 3 huur ontvangers staan. Ik heb geen enkele ontvanger van KPN of Digitenne gekregen.

Hoe kunnen we dit op lossen? Ik heb niks gehuurd en moet toch huur betalen.

Of krijg ik nog wat gestuurd?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 October 2019, 05:52

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Koop ontvangers bestaan helemaal niet meer. Die oude koop ontvangers doen het niet meer, en alle nieuwe ontvangers zijn eigendom van KPN en functioneren alleen als je er elke maand voor betaald. 

Tenzij je een ontvanger bedoelt waarmee je alleen NPO 1, 2 en 3 kijkt?

Reputatie 5
Badge +5

De huurtuners stonden wel eens te koop op Marktplaats. 

Reputatie 7
Badge +24

De huurtuners stonden wel eens te koop op Marktplaats. 

Ja. Experiaboxen ook. Bekabelde hd-ontvanger voor interactieve tv ook. Allemaal eigendom van KPN. En allemaal doen ze het niet zonder actief abonnement.

Reputatie 5
Badge +5

Klopt, hoogstens kun je met de Digitenne decoder zonder abonnement naar de publieke omroep kijken. Maar daarvoor werkt de gemiddelde FTA ontvanger beter. 

Reputatie 7
Badge +28

Goedemorgen, Ik heb al jaren digitenne met 3 koop tuners.

Via marktplaats heb ik 3 koop tuners gekocht en die doen het ook prima maar nu heb ik op mijn factuur 3 huur ontvangers staan. Ik heb geen enkele ontvanger van KPN of Digitenne gekregen.

Hoe kunnen we dit op lossen? Ik heb niks gehuurd en moet toch huur betalen.

Of krijg ik nog wat gestuurd?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

@Frans Jozef

 

Dit is wel een beetje een raar verhaal. Want 6 maanden geleden schreef jij dat je wel een nieuwe ontvanger in gebruik had. Moderator Marcia heeft deze ontvanger zelfs voor jou geactiveerd. 

 

Citaat: 

Goedenavond, Ik heb al een tijdje een nieuwe ontvanger en dit weekend ook op de camping willen gebruiken, net als Wilco69. 🏕
Ik kan alleen Ned 1,2 en 3 ontvangen. Een tijdje geleden had ik het zelfde met de ontvangers van de kinderen. Blijkt dat ze nog niet geactiveerd waren. Waarschijnlijk is het nu ook het geval.
Het Cas nummer en het nummer van de kaart die weg kan heb ik in mijn persoonlijke gegevens gezet.
Ik hoop dat het nu weer lukt. alvast bedankt!🎉

Citaat van Marcia: 

Dat lukt zeker, @Frans Jozef! Als het goed is, werkt 'ie nu 🙂.

Citaat: 

Alweer hartelijk bedankt Marcia.🏆🌹
Deze doet het nu ook.

 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062/index11.html#post748304

 

Het lijkt er op dat jij toch één ontvanger zelf hebt en mogelijk staan ook de ontvangers van jouw kinderen bij jou op de nota. 

 

Voor de volledigheid : Na de omwisseling naar DVB-T2 (het nieuwe Digitenne) betaalt iedereen huur. Ook als je vroeger een kooptuner had. Dat is het nieuwe beleid van KPN. Mooier kan ik het niet maken. 

 

Reputatie 2

@Noordzee , De ontvangers die 6 maanden geleden geactiveerd zijn, heb ik van Marktplaats. Dat de oude koop ontvangers die ik heb niet meer werken weet ik vandaar dat ik de nieuwe ZXV7000 ontvangers heb gekocht. Van de "omruil" actie van Digitenne heb ik dus ook geen gebruik gemaakt en dat is waarschijnlijk ook wel door jullie te controleren. Valt er nog wat te regelen?

Reputatie 2

@Noordzee , Misschien wat verwarrend wat ik hierboven geschreven heb, maar ik had de 3 koop tuners (zilvergrijze ontvangers single tuners) al heel wat jaartjes in gebruik. Omdat aangekondigd werd dat deze tuners eruit gaan en niet meer te gebruiken zijn, heb ik de nieuwe tuners (zxv7000 ) op Marktplaats gekocht. Deze, op Marktplaats gekochte ontvangers, heb 6 maanden geleden laten activeren en dus ook de oude kaarten laten deactiveren. Kaart uit het systeem en CAS nummer erin. Maar nu staan die 3 gekochte ZXV7000 ontvangers als huur toestellen op mijn factuur.

M.v.g. Frans.

@Noordzee , De ontvangers die 6 maanden geleden geactiveerd zijn, heb ik van Marktplaats. Dat de oude koop ontvangers die ik heb niet meer werken weet ik vandaar dat ik de nieuwe ZXV7000 ontvangers heb gekocht. Van de "omruil" actie van Digitenne heb ik dus ook geen gebruik gemaakt en dat is waarschijnlijk ook wel door jullie te controleren. Valt er nog wat te regelen?


Zeker, gelijk afsluiten die ILLEGALE apparaten. Ik denk dat een moderator dat wel voor jou wil doen. Hoef je er ook niet meer voor te betalen. ☺️

Reputatie 7
Badge +28

@Frans Jozef 

 

Het is niet meer mogelijk om Digitenne te kijken zonder het betalen van huur. 
 

Dat is een onderdeel van het verdienmodel. Wat jij hebt gedaan op Marktplaats is officieel niet mogelijk. De verkopers van die apparaten zijn waarschijnlijk in overtreding. 
 

KPN zal jou de huurprijs in rekening blijven brengen. 

Reputatie 7
Badge +24

Deze, op Marktplaats gekochte ontvangers, heb 6 maanden geleden laten activeren en dus ook de oude kaarten laten deactiveren. Kaart uit het systeem en CAS nummer erin. Maar nu staan die 3 gekochte ZXV7000 ontvangers als huur toestellen op mijn factuur.

M.v.g. Frans.

En dat klopt zo. Want het zijn ook huur toestellen. Alle ZXV7000 toestellen zijn eigendom van KPN. En door het CAS nummer in het systeem bij KPN te registreren, heb je feitelijk een abonnement gestart.

Reputatie 2

@Noordzee , Bedankt voor de uitleg, het is me nu helemaal duidelijk.

Kan ik hier ook 2 ontvangers afmelden? Het betreft dan de ontvangers met de Cas nummers 4637-753-947-6  en 4637-794-978-2. Met het afmelden van de 3e ontvanger wil ik nog even wachten.

Heeft het afmelden van de 2 ontvangers (misschien ook de 3e) invloed op mijn KPN abonnement?

Het is namelijk niet de bedoeling dat ik een ander contract krijg.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.

Reputatie 7
Badge +28

Dat afmelden voor twee ontvangers kan een moderator voor jou regelen. 
 

Het heeft verder geen gevolgen voor jouw abonnement, behalve dan dat je 10 euro minder huur per maand gaat betalen. 
 

Eventueel kan je komend kampeerseizoen je abonnement weer uitbreiden met een extra ontvanger. 
 

Hou er wel rekening mee dat je nu die twee ontvangers terug naar KPN moet sturen. Daar krijg je nog een bericht over. 

Reputatie 2

Beste Noordzee, Ik geef ze terug aan de Marktplaats-verkoper om zo mijn geld terug te krijgen.

Ik heb hem 45 euro per ontvanger betaald met de gedachte dat ik hiermee 60 euro per jaar per ontvanger zou besparen. Maar die vlieger gaat dus niet op.

Zijn gegevens heb ik nog en op die manier wordt de schade nog beperkt.

Reputatie 7
Badge +28

Beste Frans, 

 

Ik weet niet of KPN daarmee akkooord gaat, maar ik snap jou zeker. Het zou mooi zijn als je jouw geld kan terugkrijgen van die verkoper. 

 

Eerst maar eens even een moderator afwachten hier in dit topic. Mogelijk kunnen ze zien dat er aan jou nooit een nieuwe ontvanger is verstuurd. 

Reputatie 5
Badge +7

@Frans Jozef Welkom op het KPN Forum! 

 

@Frans Jozef

 

Het is niet meer mogelijk om Digitenne te kijken zonder het betalen van huur. 
 

Dat is een onderdeel van het verdienmodel. Wat jij hebt gedaan op Marktplaats is officieel niet mogelijk. De verkopers van die apparaten zijn waarschijnlijk in overtreding. 
 

KPN zal jou de huurprijs in rekening blijven brengen. 



@Noordzee heeft in dit geval gelijk. Het is niet meer mogelijk om alle zenders van digitenne te kijken zonder het betalen van huur. Bij het activeren van je CAS ID's is dit automatisch op je abonnement toegevoegd. Je kan nog wel 1,2 & 3 kijken zonder huurabonnement.

De 2 CAS ID's heb ik van je contract verwijderd, hierbij is je abonnement €10 goedkoper geworden. Je ontvangt van mij een bevestiging per mail op het bij ons bekende e-mail adres. Bij het verwijderen van deze huurontvangers wordt er automatisch een retour doos gestuurd. Omdat je de ontvangers van marktplaats hebt overgenomen verwachten we geen apparatuur retour. De retourdoos mag je als niet verzonden beschouwen. Als je hierover nog vragen hebt hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +28

Omdat je de ontvangers van marktplaats hebt overgenomen verwachten we geen apparatuur retour. De retourdoos mag je als niet verzonden beschouwen. Als je hierover nog vragen hebt hoor ik het graag!

 

Nou dat is best wel coulant, mooie geste. :ok_hand_tone2: Ik vraag mij eigenlijk nu wel af hoe het zit met de controle op apparatuur die moeten worden teruggestuurd……  Dat lijkt niet zo'n hoge prioriteit te hebben. 

 

​​​
@Noordzee heeft in dit geval gelijk. 

 

Welkom in het moderator-team, @Jiske_ . En ik praat inderdaad geen poep. 

Reputatie 7
Badge +24

 

​​​
@Noordzee heeft in dit geval gelijk. 

 

Welkom in het moderator-team,@Jiske_ . En ik praat inderdaad geen poep. 

 

Nou, meestal praat Noordzee idd geen poep. :yum:

Ik kon het niet laten@Noordzee 

Reputatie 7
Badge +28

Bedankt voor jouw morele steun, @Alex_P 

:clap_tone4:

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor jouw morele steun,@Alex_P 

:clap_tone4:

Je kent me. Fijn dat je zo lief bent ook voor onze @Jiske_ :sunglasses:

Reputatie 5
Badge +7

Bedankt voor jouw morele steun,@Alex_P 

:clap_tone4:

Je kent me. Fijn dat je zo lief bent ook voor onze @Jiske_ :sunglasses:

@Noordzee Ja inderdaad! Voel me helemaal welkom door jullie goede support :grinning:

 

Als het gaat om het retour sturen van apparatuur controleren we het wel maar ik maak in dit geval een uitzondering :wink:

Reputatie 7
Badge +28

Top geregeld voor Frans Josef, mooi ook dat je drie weken lang komt helpen op het forum. :thumbsup_tone2:

Reputatie 2

Hallo allen, even een update. De 2 ontvangers heb ik gelukkig zonder problemen terug kunnen geven.

Ze worden door hem weer op marktplaats aangeboden ondanks dat ik hem er op wees dat het huur toestellen zijn. Hij beef steeds beweren dat het geen huur ontvangers zijn. Nou dat is dan zijn probleem, ik heb mijn geld terug :money_mouth: .

 

@Jiske_  bedankt :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +28

Eind goed, al goed. 

Misschien is het nog te overwegen om één of twee FTA-ontvangers te kopen. Hiermee kun je kijken naar NPO 1 / 2 / 3  en een aantal regionale zenders. Je kunt dan gebruik blijven maken van jouw huidige antennes. 

Meer over dit onderwerp: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Reageer