Beantwoord

Ik heb n klacht over digitenne

  • 15 July 2019
  • 32 reacties
  • 596 keer bekeken

sinds de digitenne kastjes zijn vernieuwd hebben wij slechte ontvangst en heb al n nieuw kastje ontvangen maar de problemen lossen zich niet op, ik heb de digitenne in Zutphen en Limburg en brabant en Noord Holland uitgeprobeerd 3 keer n nieuw antenne uitgeprobeerd en alle mogelijke richtingen uitgedraaid maar steeds slechte of geen ontvangst en/of stilstaand beeld. Ik wil nu een goed kastje hebben zodat ik normaal televisie kan kijken zonder horten of stoten of geen beeld.
M.H.J. Roelofs
***
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 July 2019, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Thijs,

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Geef ook even aan of je antenne binnen gebruikt of buiten.


Heb je al geprobeerd om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen?
En daar opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken?
Hallo, mijn naam is Thijs Roelofs , woonachtig in ***
Ik gebruik de antenne buiten en binnen, heb van alles geprobeerd , fabrieksinstellingen , uitgebreid zoeken , nieuwe kabels , nieuwe antennes etc. maar niets helpt en denk zelf dat de ontvanger NIET deugd.
Mocht je nog meer willen weten dan verneem ik dat van je , groeten Thijs.

Admin: Adresgegevens verwijderd ivm privacy
Hoi @Thijs Roelofs . Ik zie dat een collega recent een nieuwe antenne heeft toegestuurd. Ik heb hele goede hoop dat je hiermee je problemen verhelpt. Laat je weten hoe het afloopt? Als de problemen blijven gaan we uiteraard kijken of de tuner aan vervanging toe is.
Beste Erwin, ik heb reeds diverse malen gevraagd om n nieuwe tuner en antenne want ik denk dat de tuner niet goed is, zoals je kunt lezen heb ik al van alles gedaan en ben hier al vanaf april mee bezig maar de service van KPN is ver beneden peil, we zijn nu in juli en er is nog NIETS opgelost waarvoor mijn dank, wel betalen maar GEEN kijkgenot.
Ai. Ik was in de veronderstelling dat die nieuwe antenne in goed overleg naar je was toegestuurd. Ik zie geen uitgebreide gespreksnotitie van mijn collega.
Heb je al wel een v5 Funke antenne in huis? Wij kiezen hier vaak voor omdat die nieuwe tuners in sommige gevallen alleen goed ontvangst hebben met dit type antenne.
Laat je weten of het enig verschil maakt? Als blijkt dat dit ook niet werkt ben ik uiteraard bereid om een nieuw kastje te sturen.
Erwin,
ik heb vanmorgen inderdaad gezegd stuur mij die antenne maar dan heb ik nog iets om te kijken of dat helpt(ik denk t niet) maar hoe kan ik zien of ik n v5 Funke antenne heb?
Ik heb n zwarte en n grijze , dit is n originele antenne van KPN, deze is splinternieuw.
Het vervelende is dat ik as. vrijdag weer met vakantie ga en dan heb ik niet n nieuwe tuner.
Reputatie 7
Badge +28
Thijs,

Dit is de Funke V5:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?nextchapterfeed

Ik adviseer jou om de buitenmontageset (die Erwin jou kan opsturen) mee te nemen naar de camping. Want dan kan je de antenne daar buiten (en hoger) zetten. Bij de buitenmontageset zit een 10 meter lange (goede) coaxkabel.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Ter plaatse op de camping experimenteren met de richting en de plek van de antenne.

Wel weer :
Eerst teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
oke ik ga t proberen maar heb er weinig vertrouwen in.
Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop dat @Erwin_ de buitenmontageset nog op tijd bij jou kan laten bezorgen.
Misschien is het een geruststellende gedachte dat als we tóch de conclusie trekken dat het kastje niet deugt, ik ook een nieuwe tuner naar jouw camping adres kan sturen. Dat is geen probleem.
Laat ons weten of die antenne voor verbetering zorgt. Zo niet, is het dus geen probleem dat je niet op je thuisadres bent 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Thijs Roelofs

Heb je de antenne + buitenmontageset al ontvangen?

@Erwin_ Had jij inderdaad de buitenmontageset verstuurd? Want dat is mij niet helemaal duidelijk....
Ik heb de buitenantenne wel ontvangen maar GEEN montageset dus kan m niet buiten monteren
Reputatie 5
Badge +4
@Thijs Roelofs misschien kun je hem tijdelijk ophangen met ducktape of tierips. Op de camping onmisbare attributen.
Dat gaat helemaal goedkomen Jhon, ik ben redelijk handig dus dat is t probleem niet, ik ben alleen nog heel erg boos dat de kpn zo traag is om spullen op te sturen nu hebben ze de montage set weer vergeten.
groeten Thijs
Reputatie 7
Badge +28
Erwin,
ik heb vanmorgen inderdaad gezegd stuur mij die antenne maar dan heb ik nog iets om te kijken of dat helpt(ik denk t niet) maar hoe kan ik zien of ik n v5 Funke antenne heb?
Ik heb n zwarte en n grijze , dit is n originele antenne van KPN, deze is splinternieuw.
Het vervelende is dat ik as. vrijdag weer met vakantie ga en dan heb ik niet n nieuwe tuner.


Ik zie dat twee dagen geleden alleen de binnenantenne is opgestuurd.

Jammer dat @Erwin_ kennelijk nog niet de buitenmontageset heeft nagestuurd. Bij deze heb ik Erwin getagt.
Ik heb niks opgestuurd, @Thijs Roelofs . Dat heb je telefonisch met mijn collega besproken. Ik betreur dat er geen montageset bij zit.
Ik kan alsnog een set opsturen. Dat is geen probleem. Het kan zelfs naar een ander adres. Als je dat graag wilt, laat het weten.
Het alternatieve adres kun je in je profiel bij het vrije invul veld zetten.
Ik begrijp dat je ondertussen, improvisatorisch, de nieuwe antenne al wel geprobeerd hebt? Ik ben nu wel benieuwd of je nu goed ontvangst hebt.
Reputatie 7
Badge +28
Dat gaat helemaal goedkomen Jhon, ik ben redelijk handig dus dat is t probleem niet, ik ben alleen nog heel erg boos dat de kpn zo traag is om spullen op te sturen nu hebben ze de montage set weer vergeten.
groeten Thijs



@Thijs Roelofs

Naar welk adres wil je dat Erwin de buitenmontageset opstuurt?
ik heb m inderdaad getest maar de ontvangst is buiten nihil en binnen achter t voorraam van de camper niet best.
je mag de buitenmontageset sturen naar :T.Roelofs, pa. Panoramacamping Colmont, Plaats 2.
Colmont 2, 6367 HE te Voerendaal.
Daar ben ik vanaf zo. 21 juli 2019, alvast bedankt.
Hoi Thijs. Ik heb zojuist die set opgestuurd naar je vakantie adres. Fijne vakantie en ik hoop dat je hiermee uit de brand bent!
Reputatie 7
Badge +28
Ter plaatse op de camping experimenteren met de richting en de plek van de antenne.

Wel weer :
Eerst teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.


oke ik ga t proberen maar heb er weinig vertrouwen in.


In Voerendaal moet het jou zeker lukken om beeld te krijgen met de Funke V5 als die antenne buiten wordt geplaatst.

Richt de antenne naar Heerlen. Daar staat de dichtstbijzijnde zendmast.

Fijne vakantie en laat je even weten hoe de ontvangst is in Voerendaal?
helaas het is nu dinsdag en geen set ontvangen ,normaal heb je, als je voor 17.00u iets post, de volgende dag al in de brievenbus.
Reputatie 7
Badge +28
Die komt vast morgen aan in Voerendaal.
Hij is onderweg! Ik heb helaas geen track and trace maar hij zou toch écht een deze dagen aan moeten komen!
hoi, ik heb het gisteren ontvangen,waarvoor mijn dank, maar op welke frequentie moet ik zoeken, ik krijg nu maar enkele zenders terwijl ik toch op heerlen ben gericht.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Thijs,

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Geef ook even aan of je antenne binnen gebruikt of buiten.


Heb je al geprobeerd om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen?
En daar opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken?



Probeer het bovenstaande eens. Dat zou moeten werken.