Beantwoord

Ik kan met Digitenne geen opnames kijken en Netflixen, klopt dat?

  • 19 November 2021
  • 9 reacties
  • 310 keer bekeken

Ik heb sinds enige dagen digitenne maar ik kan op de tweede tv boven niet mijn opgenomen programmas kijken en ook niet netflixen. Is daar wat aan te doen  of had ik een hele andere dienst moeten toevoegen?


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 November 2021, 07:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kleyntje ,

Met Digitenne heb je geen internet. Je kan via de Digitenne-ontvanger dus geen (direct) Netflix kijken. 

Misschien heb je de mogelijkheid om Netflix te streamen vanaf jouw telefoon naar de TV boven?  Met behulp van een Chromecast? 

 

Wat betreft opnemen : 

De interactieve TV van beneden is een heel ander systeem. En niet uitwisselbaar met Digitenne. 
 

In 2022 komen er nieuwe ontvangstmolijkheden met Digitenne. Wellicht kun je dan ook opnemen met behulp van een aparte harddisk. Maar dat is nu nog wat onzeker en op dit moment is dat nog niet mogelijk. 


 

Digitenne is een fijne toevoeging om op plekken tv te kijken waar het lastig of onmogelijk is om een utb kabel te trekken. Opnemen en terugkijken kan dan niet.

@Noordzee is het met super wifi punten mogelijk om interactieve tv boven draadloos te kijken?

Met een DVS kan je ook interactieve tv kijken maar dan heb je wel een bepaald model nodig en daarbij is het (vind ik) minder stabiel. Al zijn er ook genoeg mensen die wel prima ervaringen hebben.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Jeroen Ruiter 

Dat is afhankelijk van de internet-capaciteit. Maar als Digitenne-fan ga ik dat zeker niet promoten. Digitenne is natuurlijk een prima oplossing voor in de slaapkamer.

Ik heb in de slaapkamer Digitenne en als aanvulling een Chromecast. Voor mij prima. Eerlijk gezegd kijk ik niet eens zoveel televisie maar het idee dat ik toegang heb tot tv kanalen vind ik fijn.

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat bedoel ik ook in mijn eerste reactie wat betreft Netflix. Dat kan je vast via jouw telefoon en een Chronecast daar beeld krijgen op de TV.

Misschien wil jij hieronder voor @Kleyntje nog even uitleggen hoe hij dat doet? 

@Kleyntje

Ik denk dat deze website (Bron: Coolblue) je kan helpen om meer over een Chromecast en de werking ervan te ontdekken.

https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-google-chromecast.html#:~:text=De%20Chromecast%20is%20een%20compacte,lees%20je%20meer%20over%20Chromecast.

@Jeroen Ruiter ,ik heb met een tplink wifi versterker een itv kastje op de ethernet uitgang gezet.Echter werkte dit toen alleen op de v10A.Maar aan te raden is dit niet.

Dan krijg je toch foutmeldingen bij het terugkijken?

Dan krijg je toch foutmeldingen bij het terugkijken?

Dat heb ik niet getest,ik heb nu de v10 dus ik kan het nu niet testen voor je:(