Beantwoord

ik krijg ruis op mijn digitenne

  • 4 August 2019
  • 11 reacties
  • 296 keer bekeken

Badge
al een paar weken valt de digitenne uit, na het in en uitsteken van de hdmi steker dan krijg ik soms weer beeld maar sinds gisteravond niets
ook kreeg ik hiervoor een aantal keren de melding dat de resolutie niet toereikend is voor mijn televisie
vandaag kreeg ik toen ik de tv aanzette alleen maar ruis (echt ruis! analoog!)
bij het aan en uitzetten van de ontvanger zie ik wel heel groot DIGITENNE, maar dat is ook alles.
het doosje wordt trouwens behoorlijk warm en staat bij mij continue aan.

waar kan ik het doosjes omruilen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 6 August 2019, 09:24

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hier op het forum:

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Badge
Hier op het forum:

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Gedaan
Reputatie 7
Badge +28
Mooi. 👍🏾

De moderator komt hier vanzelf langs. Het is vanwege de vakantieperiode wat druk. Maar grote kans dat je morgen aan de beurt bent. Even geduld nog......
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Orthelius, Goed dat je aangeeft dat je ontvanger niet optimaal werkt. Zojuist heb ik een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. De verzendinformatie van je nieuwe ontvanger stuur ik in een privébericht. Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag.
Badge
Goedemorgen @Orthelius, Goed dat je aangeeft dat je ontvanger niet optimaal werkt. Zojuist heb ik een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. De verzendinformatie van je nieuwe ontvanger stuur ik in een privébericht. Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag.
mooi, na het resetten zie ik alleen maar 8888 op het display, verder niets, dus een nieuwe ontvanger is welkom
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Robin,

Had je deze instructie al geprobeerd?

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-8888-te-zien-466063
Reputatie 7
Badge +28
@Orthelius

Heb je de nieuwe ontvanger al ontvangen?

Ik vraag me af of een nieuwe ontvanger wel de oplossing is, want code 8888 heeft vaak een andere oorzaak.
Als je met de nieuwe ontvanger weer code 8888 krijgt, volg dan deze instructie:

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Daarna kan je verder met de normale installatieprocedure.
Badge
@Orthelius

Heb je de nieuwe ontvanger al ontvangen?



ja, was direct geregeld. ding was gewoon plat. nieuwe ontvanger gekregen en werkte meteen.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat de nieuwe ontvanger goed werkt! 👍🏾
Het is voor de ontvanger natuurlijk beter als deze 's nachts gewoon uit (standby) staat. Hij koelt dan volledig af.
Orthelius schrijft: het doosje wordt trouwens behoorlijk warm en staat bij mij continue aan.


Hier staat ie aan van moment van opstaan (radio) tot moment van naar bed gaan. Rond een uur of 18:00 ga ik over op tv uiteraard.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Orthelius, Fijn om te lezen dat het een nieuwe ontvanger het probleem meteen oploste. Wanneer je weer een vraag hebt, zien we je graag terug op het forum! Nog een fijn weekend verder 🙂

Reageer