Beantwoord

Ik mis commerciƫle zenders op mijn Digitenne, hoe krijg ik die terug?

  • 30 June 2022
  • 28 reacties
  • 390 keer bekeken

Ik heb al vanaf 8 mei geen rtl4,5,6 op mijn digitenne kastje op de camping. Alles al geprobeerd wat mogelijk is. Hoe krijg ik dit opgelost? Ben nu echt wanhopig.

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 August 2022, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hoi @RitaDuin ,

Als je je CAS-ID en je klantgegevens in je profiel invult, kan een moderator je ontvanger activeren voor de commerciele zenders.

Het CAS-ID staat op de sticker onderop de ontvanger en op de doos maar die heb je waarschijnlijk niet meer.

Gedaan

Reputatie 7
Badge +20

Hi @RitaDuin, ik heb je ontvanger vanaf onze kant een zetje gegeven, zou je hem eens opnieuw op willen starten? Hoor graag van je of je nu alle zenders weer hebt!

Ik ben nu weer thuis. Zodra ik

weer op de camping ben laat ik het weten.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal goed @RitaDuin! Mocht het nou nog niet werken als je weer terug bent op de camping, dan wil ik je aanraden om op dat moment even te bellen met 0800 - 0402. Dan hebĀ jeĀ rechtstreeks contact met 1 van mijn collega's die dit direct voor je op kan lossen!

Inmiddels heb ik alle zenders weer. Rtl 4 en rtl 6 haperen nog wel wat maar is te doen.

bellen met u collegaā€™s heeft totaal geen zin. Ben al vanaf 8 mei aan het bellen . U heeft het beste geholpen. Dank u wel

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat het met behulp van de telefonische niet is gelukt @RitaDuin, maarĀ heel fijn dat alle zenders weer terug zijn!

Een fijn verblijf op de camping gewenst!

De hele avond hapert rtl 4 en sbs6 6 weer. 96% ontvangst. Weet niet meer wat ik hier aan moet doen.echt heel geĆÆrriteerd wordt ik hier van vooral omdat ik tot 8 mei geen problemen heb grhad

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik weet ook niet direct waar die verstoring door veroorzaakt wordt @RitaDuinĀ šŸ¤”

Zou je de antenne eens op een andere plek neer willen zetten of in ieder geval een beetje willen draaien, om te kijken of dat een verschil maakt?

Inmiddels de antenne op een andere plek gezet en dat gaat al een week prima maar nu al de hele dag alleen maar haperend beeld. Op alle netten. Springt constant tussen de 12 en 64 %. Wordt hier zo ontzettend kribbig van

Reputatie 7
Badge +20

Nou zeg, dat je daar kribbig van wordt snap ik heel goedĀ šŸ™

Het verplaatsen van de antenne heeft dus wel een verschil gemaakt en dat is mooi, zou je dat nu nog eens willen proberen? Dat je hem weer op een iets andere plek neerzet?

Ga het proberen.

Het rare is, hij staat al jaren op dezelfde plek en nu ineens elke keer verspringende %

Reputatie 7
Badge +20

Als het jarenlang goed gewerkt heeft met de antenne op die plek, kan het ook zijn dat er iets in de omgeving gewijzigd is, waardoor het signaal verstoord bij je binnenkomtĀ šŸ¤”

Is er wellicht iets bijgebouwd in de directe omgeving? Of zie je wellicht dat 1 van je buren een schotel in gebruik heeft genomen? Zoiets als dat, kan er voor zorgen dat het signaal niet helemaal goed meer ontvangen kan worden door je antenne.Ā 

Zou je mij ook kunnen vertellen welk type antenne je nu in gebruik hebt? Dit staat op de sticker en ik vermoed dat je een Funke V5 hebt maar kan me daarin vergissen, dus ik vraag het even na voor de zekerheid!

Reputatie 7
Badge +22

@RitaDuinĀ heb je een binnen of een buitenantenne? Buitenantennes zijn een stuk beter dan binnen antennes.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RitaDuinĀ ,

Probeer eens het volgende :Ā 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af.Ā 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek.Ā 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiĆ«le storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem.Ā 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdrachtĀ uitgebreidĀ zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.Ā 

Ā 

Wat gebruik je voor antenne?

Staat de antenne binnen of buiten?

Deze sticker is van de antenne.

Ā 

we hebben hem meestal op binnen staan maar dan hebben we geen 1,2,3 en als we hem op buiten hebben staan geen 4 en 6.Ā 
Ā 

er is niets bijgebouwd in geen schotel in de buurt. De buren heb gewoon goede ontvangst.

Reputatie 7
Badge +28

OKĀ @RitaDuinĀ ,

Ik zie het merk One For All en dat is een merk van antennes. Zover ik weet, gebruikt KPN dat merk niet, KPN heeft wel het merk Funke in het assortiment.Ā 

Ik adviseer een moderator (Maja is op vakantie) om jou een nieuwe antenne (Funke V6) op te sturen. Mocht dat ook niet helpen?, dan kun je altijd nog de ontvanger omruilen voor een andere.Ā Ā Ā 

Wellicht wilĀ @Rutger_Ā  de honneurs waarnemen voor Maja?Ā 

Ā 

kan deze dan verstuurd worden naar het adres waar we digitenne gebruiken? Dus niet naar huisadres.

Reputatie 7
Badge +28

Geef anders even op in welke plaats je nu bent.Ā 

Eerbeek

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @RitaDuin, @Maja_Ā heeft inderdaad vakantie, daarom neem ik het van haar over.Ā 

Fijn dat je meer informatie gedeeld hebt over je antenne. Sinds wanneer heb je deze in gebruik? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er in mei en juni van dit jaar nieuwe antennes naar je toe gestuurd zijn. Heb je (een van) deze al in gebruik genomen of uitgeprobeerd?

1 ontvangen en die hebben we er nu opstaan. Geen verschil. Dat is ook de antenne van de sticker

Reputatie 7
Badge +28

@RitaDuinĀ 

Ben je nu in Velsen of ben je ergens anders?Ā 

Ā 

Probeer eens het volgende :Ā 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af.Ā 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek.Ā 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiĆ«le storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem.Ā 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdrachtĀ uitgebreidĀ zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.Ā 

Ā 

Dit hebben we allemaal gedaan. Geen verschil