Beantwoord

Ik moet ineens betalen voor een digitenne abonnement, hoe kan dat?

  • 20 November 2021
  • 18 reacties
  • 634 keer bekeken

Hallo moderator,

Ik heb onlangs een e-mail ontvangen van KPN Team dat ik vanaf nu moet abonnement betalen voor Digitenne. Terwijl ik in de afgelopen jaren een abonnement Digitenne in Combinatie met Internet heb. Ik heb terug gevraagd hoe dit kan? Maar helaas geen respons. 

Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 November 2021, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Abdoel ,

Eigenlijk is Digitenne al een aantal jaren niet meer gratis. Kennelijk heb je tot nu toe geluk gehad. 

Na de overgang van het oude Digitenne (DVB-T) naar het nieuwe Digitenne (DVB-T2) kwamen er nieuwe ontvangers en moest iedereen huur betalen voor de ontvangers. 

Als je al een Internet + Interactieve TV-abonnement hebt bij KPN, dan kun je extra Digitenne -ontvangers huren voor 5 euro per maand. 

Heb je alleen een internet-abonnement bij KPN? Dan betaal je 18 euro per maand voor Digitenne. 

 

Destijds in 2018 schreef KPN naar de klanten : 

Veelgestelde vragen


Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

 

Alle informatie over het huidige Digitenne vind je op de website :

https://digitenne.kpn.com

Hallo Noordzee,

Ja, Ik betaal ook huur €5 euro per maand, zo stond in de aanbieding. Ik ben klant geworden na die datum in 2018 en heb de nieuwe digitenne in combinatie met internet aansluiting, zo stond en staat in mijn abonnement, anders heb ik dit niet aangenomen. Waar kan ik bezwaar en beroep tekenen. Ik vind het onrechtvaardig. 

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan online via de KPN website : Hoe dien ik een klacht in? (klik hier)

Of je belt vanaf morgen naar 0800-0402
 

Ik ben bang dat je niet veel verder komt. KPN mag de prijzen en voorwaarden veranderen. Jij hebt het recht om op te zeggen als je het er niet mee eens bent. 

I.c.m. Interactieve TV wordt letterlijk vermeld: (digitenne.kpn.com faq)

Ja, als iTV-klant bij KPN kun je voor slechts €5,- per maand de Digitenne tv-ontvanger gebruiken.

Dat betekent dat je het deel digitenne-abonnement à € 13 (18-5) dus niet betaalt.

Hallo Noordzee,

Bedankt voor de reactie. Ja, ga ik morgen doen. Aangezien ik een abonnement heb met voordeel om in combinatie digitenne te gebruiken, word ik benadeeld. Er mag de prijswijziging plaats vinden zoals je heb aangegeven. Maar de aanbieding om in combinatie digitenne te gebruiken is iets anders: op basis van deze aanbieding zijn we in zee gegaan met KPN en klant geworden en nu moeten we een los abonnement voor Digitenne aansluiten.

Reputatie 7
Badge +28

Abdoel schrijft: 

Ja, Ik betaal ook huur €5 euro per maand, 

 

Ok, je schrijft nu dat je al 5 euro per maand betaalt. Wat je ook kunt doen, is dat je dan Interactieve TV erbij neemt. Dan die interactieve TV dan gewoon niet gebruiken. (De doos op zolder opbergen ofzo….) Dan kost TV jou 15 euro per maand (10 euro voor interactieve TV en 5 Euro voor Digitenne). Dat is altijd nog 3 euro per maand goedkoper dan Digitenne-only. Digitenne-only is 18 euro per maand. 

Raar , maar waar !  

 

Hallo Noordzee,

Goed idee, maar ik betaal €5 voor een extra digitenne en heb nu een (1) gratis Digitenne. Dus, als ik voor €10 interactieve TV neem, dan heb ik TV plus een gratis Digitenne en een extra digitenne niet meer nodig. Op deze manier betaal ik €10 - €5 = €5 per maand meer in plaats van €18. Klopt dit?

Reputatie 7
Badge +28

Nee, je moet dan Interactieve TV nemen + één extra Digitenne. Dat kost 15 euro i.p.v. de huidige 5 euro die je nu kennelijk betaalt. Dus 10 euro meer volgens jouw redenatie. 

Hallo Noordzee,

Voor interactieve TV €10 plus één extra digitenne voor €15, totaal wordt het: €25.

Klopt dit?

 

Reputatie 7
Badge +28

Nee 

Interactieve TV 10 euro + Digitenne 5 euro : Samen 15 Euro. 

 

En dat is dus 3 euro goedkoper dan alleen Digitenne (18 Euro) 

 

 

Hallo Noordzee,

Dankjewel. Nog een vraag: als ik interactieve TV erbij heb dan krijg ik één digitenne gratis. Alleen bij 2e betaal ik €5.

Klopt dit?

als ik interactieve TV erbij heb dan krijg ik één digitenne gratis. Alleen bij 2e betaal ik €5.

Klopt dit?

Nee. Je krijgt dan de (eerste) Digitenne voor € 5 ipv € 18 . Het abonnementdeel (digitenne) van 13 euro wordt je dan kwijtgescholden.

Dus één iTV binnen het abo. iTV abo met 1 ontvanger is 10 euro.

En dan (evt.) nog één digitenne ontvanger voor € 5.

Extra ontvangers, iTV danwel digitenne, zijn € 5 per stuk/per maand.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Noordzee,

Dankjewel. Nog een vraag: als ik interactieve TV erbij heb dan krijg ik één digitenne gratis. Alleen bij 2e betaal ik €5.

Klopt dit?

Nee dus, 

Digitenne is nooit meer gratis. 

Interactieve TV is 10 Euro. Per extra Digitenne-ontvanger betaal je 5 euro huur. 

Dus Interactieve TV + 1 Digitenne = 15 Euro 
Interactieve TV + 2 Digitenne = 20 Euro

 

Reputatie 7
Badge +24

Welk abonnement heeft @Abdoel eigenlijk? Kunt u een schermafdruk plaatsen van de factuur 2de blad?

Als @Abdoel nu een ouder internet abonnement heeft zonder interactieve tv en met 1 digitenne kastje, dan kan @Abdoel waarschijnlijk helemaal niet zomaar interactieve tv erbij nemen. 

En in het misschien zelfs een oud Telfort abonnement? 

Hallo Nick83,

Ik heb een Internet abonnement sinds 2019 en toen in combinatie van internet één gratis Digitenne aangeboden plus voor €5 extra digitenne. In eens moet ik voor €18 een los abonnement hebben. Dit vond ik onredelijk en ten minste NIET klantvriendelijk. 

 

Reputatie 7
Badge +28

We vallen zo langzamerhand een beetje in herhaling. Ik vat het even samen : 

Hallo @Abdoel ,

Eigenlijk is Digitenne al een aantal jaren niet meer gratis. Kennelijk heb je tot nu toe geluk gehad. 

Na de overgang van het oude Digitenne (DVB-T) naar het nieuwe Digitenne (DVB-T2) kwamen er nieuwe ontvangers en moest iedereen huur betalen voor de ontvangers. 

Als je al een Internet + Interactieve TV-abonnement hebt bij KPN, dan kun je extra Digitenne -ontvangers huren voor 5 euro per maand. 

Heb je alleen een internet-abonnement bij KPN? Dan betaal je 18 euro per maand voor Digitenne. 

 

Destijds in 2018 schreef KPN naar de klanten : 

Veelgestelde vragen


Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

 

Alle informatie over het huidige Digitenne vind je op de website :

https://digitenne.kpn.com

Dat kan online via de KPN website : Hoe dien ik een klacht in? (klik hier)

Of je belt vanaf morgen naar 0800-0402
 

Ik ben bang dat je niet veel verder komt. KPN mag de prijzen en voorwaarden veranderen. Jij hebt het recht om op te zeggen als je het er niet mee eens bent. 

Abdoel schrijft: 

Ja, Ik betaal ook huur €5 euro per maand, 

 

Ok, je schrijft nu dat je al 5 euro per maand betaalt. Wat je ook kunt doen, is dat je dan Interactieve TV erbij neemt. Dan die interactieve TV dan gewoon niet gebruiken. (De doos op zolder opbergen ofzo….) Dan kost TV jou 15 euro per maand (10 euro voor interactieve TV en 5 Euro voor Digitenne). Dat is altijd nog 3 euro per maand goedkoper dan Digitenne-only. Digitenne-only is 18 euro per maand. 

Raar , maar waar !  

 

@Abdoel 

Ik begrijp dat je het niet klantvriendelijk vind, maar wij kunnen het niet voor jou veranderen. 

Maar is alles nu duidelijk? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick83,

Ik heb een Internet abonnement sinds 2019 en toen in combinatie van internet één gratis Digitenne aangeboden plus voor €5 extra digitenne. In eens moet ik voor €18 een los abonnement hebben. Dit vond ik onredelijk en ten minste NIET klantvriendelijk. 

Dat begrijp ik. Maar om te bepalen wat nu de beste oplossing is zullen we denk ik even moeten weten welk abonnement u nu precies heeft. Vandaar mijn vraag: kunt u een schermafdruk plaatsen van de factuur 2de blad?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Abdoel, welkom op het KPN forum! Ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van opkijkt en dat je graag meer duidelijkheid wilt. Je had hierover al gemaild, maar geen reactie ontvangen. Dat klopt; wij zijn niet per e-mail bereikbaar. Je bent voor vragen bij ons aan het juiste adres. En ik zie dat onze community al geprobeerd heeft om je te helpen, maar volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk. Ik ga mijn best doen om je te voorzien van een duidelijk antwoord.

Als ik het goed begrijp, heb je een aantal jaren terug een KPN Internet abonnement afgesloten. Daarbij zou je één gratis Digitenne ontvanger en één betaalde Digitenne ontvanger voor € 5 per maand hebben. Nu heb je van ons bericht ontvangen dat je moet gaan betalen voor jouw Digitenne abonnement, terwijl dat niet is waar jij akkoord mee bent gegaan.

Zoals @Noordzee al een paar keer heeft aangegeven, is het zo dat je het Digitenne abonnement gratis krijgt als je Internet én TV van KPN afneemt. Je hoeft in dat geval alleen huur voor de Digitenne ontvangers te betalen à € 5 per stuk per maand. Met twee Digitenne ontvangers betaal je dan € 10 per maand extra voor twee Digitenne ontvangers in combinatie met Internet en TV. Heb je echter alleen Internet van KPN, dan is het niet mogelijk om alleen Digitenne ontvanger te bestellen. Je zal dan ook een Digitenne abonnement af moeten nemen. Een Digitenne abonnement kost € 18 per maand. Hierbij krijg je één Digitenne ontvanger gratis. Wil je een tweede Digitenne ontvanger huren van € 5 per maand, dan kom je in totaal dus op € 23 per maand extra in combinatie met Internet van KPN.

Dit is de situatie zoals hij is en dat kunnen we niet veranderen. Dat je jouw Digitenne abonnement tot nu toe niet hebt hoeven te betalen, is dus een fout van ons geweest. We informeren je nu dat we deze fout recht trekken en je dus vanaf nu ook voor jouw Digitenne abonnement gaat betalen. De abonnementskosten die je de afgelopen jaren niet hebt hoeven te betalen, hoef je uiteraard niet alsnog met terugwerkende kracht te betalen. We vragen alleen van jou dat je deze vanaf nu wel gaat betalen. Je kunt het er niet mee eens zijn, wat ik kan begrijpen, maar dat verandert de situatie helaas niet.

Je kunt eventueel wel kijken naar de alternatieven die door onze community geboden zijn, zoals het alternatief van @Noordzee:

Ok, je schrijft nu dat je al 5 euro per maand betaalt. Wat je ook kunt doen, is dat je dan Interactieve TV erbij neemt. Dan die interactieve TV dan gewoon niet gebruiken. (De doos op zolder opbergen ofzo….) Dan kost TV jou 15 euro per maand (10 euro voor interactieve TV en 5 Euro voor Digitenne). Dat is altijd nog 3 euro per maand goedkoper dan Digitenne-only. Digitenne-only is 18 euro per maand. Raar , maar waar !  

Zo kun je misschien toch nog wat besparen. :blush: