Beantwoord

Ik ontvang de RTL zenders niet meer

  • 3 March 2019
  • 16 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik ontvang al 2 weken niet alle zenders meer. Van alles geprobeerd maar geen resultaat. Daarvoor had ik alle zenders en ineens niet meer, hoe kan ik die weer terug krijgen? Hij geeft 100% bereik aan...
icon

Beste antwoord door Andrea_Mircetic81 25 May 2019, 13:52

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Andrea_Mircetic81, welkom op het forum! Krijg je een foutcode te zien als je die zenders bezoekt? Zo ja, welke? Gaat het alleen mis bij de RTL zenders of bij elke commerciële zender?

Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en het CAS ID nummer van de Digitenne ontvanger? Die vind je op de onderkant of op de doos. Het CAS ID nummer kun je in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Deze velden zijn alleen door jou en ons inzichtelijk. Met deze gegevens controleer ik of alles administratief goed staat.
Reputatie 7
Badge +28
@Andrea_Mircetic81: Is dit al opgelost of kan ik je hier nog mee helpen? Laat maar weten!
Reputatie 1
Badge
Hi Joran,

Ik heb alles ingevuld en inderdaad alle commerciele zenders ontvang ik al een paar weken niet meer. Heb alles geprobeerd maar ze doen het niet. Gek genoeg hebben de buren het wel.

Ik heb nog een andere vraag. Ik betaal 25,50€ per maand en heb maar 2 Digitennes in gebruik. Als ik de derde terug stuur, ga ik dan 5€ minder betalen per maand? Ik hoor het graag!

Dank je wel alvast!

Andrea
Reputatie 7
Badge +28
Dat klopt. De TV-ontvanger moet wel worden opgezegd via MijnKPN. Alleen terugsturen is niet genoeg. Dit kan ik overigens ook voor je doen. Dan hoor ik graag welk van de kastjes (welk CAS ID) niet wordt gebruikt. Dat mag je ook in een privébericht sturen.

Even voor de zekerheid: Bestaat het probleem nu nog met de commerciële zenders? Het CAS ID dat je hebt genoteerd is geactiveerd en zou toegang moeten hebben tot alle zenders. Als dat nog niet zo is, kun je dan controleren wat de ontvanger aangeeft?
â–  Druk op Menu
â–  Ga naar 'abonnement status' en druk op OK
â–  Op de 4e en 5e regel staat of het basis pakket en FoxSport Eredivisie Pakket actief staan.
Op de 5e regel staat of de het abonnement op inactief is gezet

Staat daar dat het basispakket actief is?
Reputatie 1
Badge
Hi Joran,

Bedankt voor de uitleg. De afgelopen 3 dagen had ik ineens wel alle zenders en nu alweer niet :(
Ik had ze gewoon nog een keer opnieuw ingesteld en het werkte gewoon. Nu dus niet meer.

Ik heb gekeken en er staat: Digitenne geblokkeerd ivm betalingsachterstand ? Nee

Waar mag ik de 3e digitenne (die we niet gebruiken) naartoe sturen?

Bedankt,
Andrea
Reputatie 7
Badge +28
Heel vreemd. Administratief is alles in ieder geval in orde. Is dit alleen het geval op de ontvanger met het CAS ID dat je hebt genoteerd? Of gaat het op beide ontvangers mis? Kun je aangeven wat er bij Menu > Abonnements status staat bij Software versie? Zie je boven de regel over betalingsachterstand het basispakket actief staan? En brandt het lampje op de antenne ook?

Als alles goed lijkt te staan wil ik je vragen een fabrieksreset uit te voeren. Dat kan met deze instructies: Digitenne: Resetten tv-ontvanger en zenders instellen
Reputatie 1
Badge
Software versie: 30

Basisabonnement: Ja

De link die je stuurt werkt niet.
Reputatie 1
Badge
Kan het zijn dat het signaal soms gewoon niet zo sterk is, ik merk dat als het heel hard waait (zoals de afgelopen week) dat ik veel slechter beeld heb.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry daarvoor, ik heb de link aangepast.

Dat is zeker mogelijk. Het signaal van de publieke omroep is over het algemeen sterker dan de andere zenders. Toch zou je prima signaal mogen verwachten als de antennemeting 100% kwaliteit aangeeft. Het is wel iets belangrijker dan vroeger dat de antenne optimaal wordt afgesteld door de hogere kwaliteit beeld.

Op jouw adres verwachten we geen heel goed bereik. Er staat maar één mast binnen bereik, richting het westen. Het kan helpen om de antenne tegen een raam aan die kant van het huis te plaatsen, of indien mogelijk zelfs buiten te hangen. Is dit de antenne die je nu gebruikt? Digitenne antenne V5
Reputatie 7
Badge +28
Hoe is het nu met de ontvangst ?

Je hebt in jouw woonplaats eigenlijk een buitenantenne nodig. De Funke V5 die Joran aangeeft kan je ook buiten plaatsen. Verder kan je antenne ook draaien. Belangrijk is dat de antenne goed gericht staat, zeker als je wat verder van de zendmast woont.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb helaas niets meer gehoord maar ik ben ook wel benieuwd. Hoe staat het er voor @Andrea_Mircetic81?
Reputatie 7
Badge +28
@Andrea_Mircetic81

Een paar weken geleden is er in jouw regio een frequentiewijziging geweest. De ontvangst zou nu beter moeten gaan.

Geef even een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Is de ontvangst nu weer goed?
Reputatie 7
Badge +28
@Andrea_Mircetic81
Software versie: 30

Basisabonnement: Ja

De link die je stuurt werkt niet.


En staat de software-versie inmiddels op 32? Anders even een software-update uitvoeren. Dat is ook een deel van de oplossing.
Reputatie 1
Badge
Ja ik heb inderdaad die antenne. Aha dus hij mag ook buiten geplaatst worden. Dat is een optie, maar we hebben geen afdak dus dan zou die wel nat kunnen worden...
Hij doet het al een paar weken prima inderdaad! Vandaar dat jullie mij niet meer hebben gehoord :)

In elk geval hartstikke bedankt voor jullie hulp en tips!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan 😎

De antenne mag inderdaad nat worden. Dit is de montageset:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Daarmee wordt de ontvangst verder verbeterd.
Reputatie 1
Badge
Oh super, bedankt!

Reageer