Beantwoord

insteekkaart ci+ module

  • 13 February 2020
  • 15 reacties
  • 654 keer bekeken

Als binnenvaartschipper en actief in Nederland en België zit ik te springen om een insteek kaart voor digtene. In België al heel normaal wanner wanneer komt deze voor KPN beschikbaar zodat ik weer van diverse andere mogelijkheden van mijn moderne tv gebruik kan maken

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 February 2020, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het zoet er naar uit dat die er helemaal niet gaat komen. Er word regelmatig om gevraagd hier op het forum. Tot nog toe zonder resultaat. 

Hallo @schipper Rob, de bewuste insteekkaart bestaat niet meer bij KPN na de omschakeling naar het nieuwe Digitenne systeem vorig jaar.

Als je een moderne 4KUHD-tv-hebt zit er een ingebouwde tuner in waarmee je de FTA-zenders (lees vrije zenders) zoals NPO1, 2, 3 en 2 regionale zenders kunt ontvangen.

Wil het het complete programmapakket kunnen ontvangen heb je een losse tuner nodig inclusief abonnement.

 

 

Hallo @schipper Rob, de bewuste insteekkaart bestaat niet meer bij KPN na de omschakeling naar het nieuwe Digitenne systeem vorig jaar.

Als je een moderne 4KUHD-tv-hebt zit er een ingebouwde Digitennetuner in waarmee je de FTA-zenders (lees vrije zenders) zoals NPO1, 2, 3 en 2 regionale zenders kunt ontvangen.

Wil het het complete programmapakket kunnen ontvangen heb je een losse tuner nodig inclusief abonnement.

 

 

Dan moet het DVB-T2 ontvangst deel wel H.265 aan kunnen dat heeft verder niks met Digitenne te maken het is geen Digitenne tuner, Digitenne is puur de benaming van het KPN product. Juist voor deze televisies zou een insteekkaart uitkomst bieden. Geen extra stroom vreter nodig.

Reputatie 7
Badge +28

Welkom terug @schipper Rob , 

Ik blijf hoop houden dat er ooit voor Digitenne een insteekkaart gaat komen. Maar dit is voor de klant pas echt interessant als de tuner in de TV HEVC h.265 ondersteunt. Nu zal de meerderheid van de klanten nog niet zo'n TV gebruiken.  

Of jouw TV geschikt is, kun je zelf testen door een antenne (die werkt zonder 5 volt voeding of jouw huidige antenne aansluiten op een externe voeding)) rechtstreeks aan te sluiten op jouw TV.  Als je dan de NPO-zenders kunt ontvangen, is jouw TV er klaar voor. En anders blijf je een settopbox nodig hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@schipper Rob Helaas hebben we geen insteekkaart voor Digitenne. Ik verwacht niet dat deze in de nabije toekomst wel gaat komen, dus helaas. Als hier veranderingen in zijn dan wordt het uiteraard gepromoot! 

ik heb een belgische insteekkaart en daarmee kan ik heel goed de vrije NPO zenders op mijn tv ontvangen en dat is geen erg duur apparaat dus ik vermoed dat alle nieuwe tv's die een insteekkaart kunnen invoeren ook de nederlandse zenders kunnen ontvangen en misschien zou het voor KPN een teken moeten zijn om iets aan de insteekkaart te gaan doen. Ik vraag maar want als we niet vragen gebeurt er blijkbaar niets.

Hallo @schipper Rob , ik zou zeggen probeer de vrije NL zenders te ontvangen met je Belgische kaart als je in NL aan het varen bent.

 

Reputatie 7
Badge +24

Er is geen insteekkaart en deze gaat niet komen ook. Je bent niet de eerste die er om vraagt. U kunt toch gewoon het digitenne kastje gebruiken? Of loopt u daarbij tegen problemen aan?

Reputatie 7
Badge +28

@schipper Rob

Als je die insteekkaart verwijdert uit jouw TV, dan zal je nog steeds de Nederlandse NPO-zenders kunnen ontvangen. Dan is jouw TV er in ieder geval klaar voor. 

Als er ooit vanuit KPN zo'n voorziening wordt geregeld, dan is het maar de vraag of jouw Belgische insteekkaart gaat werken voor de gecodeerde Digitenne-zenders . Er zijn namelijk heel veel soorten insteekkaarten (CI-Cams). Zo heb ik hier in mijn hobbykast Ci-Cams liggen voor Seca, Irdeto en Viaccess.  Dat zijn verschillende codeersystemen. 

Reputatie 5
Badge +4

Die insteekkaarten bestaan wel degelijk alleen KPN wil ze niet gebruiken omdat ze liever steeds meer klanten verliezen door die slechte huurkastjes en veel te hoge prijs

Reputatie 7
Badge +28

@sailorbobby 

Deze module is afgestemd op de codering die Freenet gebruikt. Net als bij die Belgische insteekkaart weten we niet of dit moduul bruikbaar zou zijn bij een eventuele toekomstige door KPN uit te geven smartcard. 

Als voorbeeld: Ik heb hier een smartcard van Canal Digitaal. Als ik die in een Irdeto-insteekkaart stop, gaat die smartcard nooit werken. 

 

Reputatie 5
Badge +4

De module werkt zonder smartcard maar net als de digitenne ontvangers met een CAS nummer waaraan je abonnement wordt gekoppeld

De module werkt zonder smartcard maar net als de digitenne ontvangers met een CAS nummer waaraan je abonnement wordt gekoppeld

Dat gaat ook op voor de modules en smartcards voor Ziggo, zonder kan je prima het kabel tv aanbod zien, als dat signaal actief is. Met de card krijg je toegang tot extra zenders en je kijkt legaal 😉

Zolang de TV zelf maar geschikt is. Of een externe geschikte ontvanger.

Bij Bol.com hebben ze wel een module waar een Canaal digitaal insteek kaart in kan alleen moet je dan een satalietsignaal kunnen ontvangen op je tv,Wederom bij ons goedkope toestel is dat mogelijk dus ik verwacht dat dit een nieuwe standaard wordt als alleen de KPN maar zou willen meewerken.

Reputatie 7
Badge +28

Welkom terug @schipper Rob , 

Ik blijf hoop houden dat er ooit voor Digitenne een insteekkaart gaat komen. Maar dit is voor de klant pas echt interessant als de tuner in de TV HEVC h.265 ondersteunt. Nu zal de meerderheid van de klanten nog niet zo'n TV gebruiken.  

Of jouw TV geschikt is, kun je zelf testen door een antenne (die werkt zonder 5 volt voeding of jouw huidige antenne aansluiten op een externe voeding)) rechtstreeks aan te sluiten op jouw TV.  Als je dan de NPO-zenders kunt ontvangen, is jouw TV er klaar voor. En anders blijf je een settopbox nodig hebben. 

 

@schipper Rob 

Het is zover, de insteekkaart (CI+-module) is terug van weggeweest.

Lees er hier alles over :