Introductie Digitenne Insteekkaart (CI+ module)

  • 27 January 2022
  • 252 reacties
  • 16655 keer bekeken
Introductie Digitenne Insteekkaart (CI+ module)
Reputatie 7
Badge +19

Per 27 januari 2022 introduceren we de Digitenne Insteekkaart (CI+ module). De insteekkaart is daarmee terug van weggeweest. In dit topic vertel ik je er meer over.
 

Wat is de Digitenne Insteekkaart?

De Digitenne Insteekkaart is een CI+ module. Deze insteekkaart kan je achter in je tv steken, zodat je de zenders op je tv ontvangt. Een Digitenne ontvanger is dan niet meer nodig en tv kijken via Digitenne kan dan met je eigen apparatuur. Handig! Je gebruikt op deze manier nog maar 1 afstandsbediening.
 


Hoe bestel ik de Digitenne Insteekkaart?

Heb je een Digitenne Only abonnement en is dit het eerste apparaat? Dan is de insteekkaart gratis en betaal je € 18,- per maand voor het Digitenne abonnement. 
Combineer je Digitenne met Internet en TV van KPN? Dan is het Digitenne abonnement gratis en zijn alle ontvangers of insteekkaarten betaald. Je betaalt dan € 5,- per insteekkaart/ontvanger. Je kunt maximaal 3 tv's aansluiten per Digitenne abonnement.

Bestel je Digitenne liever met een tv-ontvanger? Dat is geen probleem, daarvoor kan je terecht op https://digitenne.kpn.com/.


Een nieuwe binnen antenne: de V6

Samen met de Digitenne Insteekkaart introduceren we ook een nieuwe antenne. De antenne V6 heeft dezelfde eigenschappen als de huidige antenne V5. Je ontvangt de antenne V6 bij de Digitenne Insteekkaart. De V6 wordt op dit moment (nog) niet meegestuurd met Digitenne ontvangers.
 

 

Voldoet mijn tv aan de eisen voor de Digitenne Insteekkaart?

De tv moet aan bepaalde eisen voldoen om gebruik te kunnen maken van de Digitenne Insteekkaart. We hebben de vereiste specificaties voor je op een rijtje gezet:

  • De tv moet voorzien zijn van een CI+ ingang
  • De tv heeft een DVB-T2 ontvanger
  • De tv beschikt over de H.265 High Efficiency Video Codec (HEVC)

Ook is het handig als de tv nog een vrije USB-aansluiting heeft. Je hebt de USB-aansluiting nodig om de antenne aan te sluiten op je tv. Heeft je tv geen vrije USB-aansluiting meer? Geen nood. We leveren er ook een losse USB-adapter bij die je in het stopcontact kunt steken.
 

Specificaties Digitenne Insteekkaart en binnen antenne V6

Hieronder vind je de specificaties van de Digitenne Insteekkaart en van de binnen antenne V6.


Specificaties van de Digitenne Insteekkaart

  • Dimensions: PCMCIA Type II
  • Smartcard reader: ISO7816 standard, Class A and Class B
  • Operation voltage: 4.5V ~ 5.5V
  • Operation current: <150mA
  • Power consumption: <750mW
  • Work temperature: 0℃~55℃
  • Certification: CE, RoHS, REACH, WEEE
  • Compatible with DVB-CI standard (EN50221)
  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified
  • Supports OTA upgrade


Specificaties van de binnen antenne V6

  • Frequentie bereik: DVB-T2 UHF 470-694 MHz
  • Polarisatie: Verticaal
  • Aansluiting: F-connector female
  • Input: 5V gelijkstroom 0.15A
  • LED: brandt blauw wanneer 5 Volt stroombron is aangesloten
  • KPN model aanduiding: V6
  • Typenummer: SV9990 R00

 

Heb je nog vragen?

Voor vragen kan je terecht bij onze klantenservice via kpn.com/service. Je mag je vraag natuurlijk ook onder dit topic stellen. We helpen je graag!


252 reacties

Reputatie 7

Wat zijn de technische specificaties van die ci+ insteekmodule i.v.m. de ACM beleidsregel handhaving besluit eindapparaten?

Word de v6 antenne dan ook bij de ZXV en Rebox geleverd?

Reputatie 7
Badge +19

@wjb Goede vraag, alles is zo vers van de pers dat ik ze niet meteen voor je heb. Komen we op terug.

@martijn197108 Op dit moment wordt de V5 nog geleverd bij de Digitenne ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +10

@wjb De specs zijn toegevoegd aan het topic! 

Reputatie 7

@wjb De specs zijn toegevoegd aan het topic! 

Dank je.

Is kpn verplicht om in het kader van het besluit eindapparaten ook ci+ modulen van andere leveranciers te ondersteunen?

Hoi @wjb , Heb je deze al?

ACM document Beleidsregel vrije modemkeuze en andere eindapparaten

Volgens mij is een module geen “eindapparaat". :expressionless:

Ik kom er niet echt uit met dat document. Nergens wordt de term module, insteekkaart of smartcard gebruikt. Ctrl F helpt dus niet.

Wel: encryptiekaarten , genoemd icm DRM

Alexandra; qua antenne is het me nog niet helemaal duidelijk

Heeft de V6 een aparte usb aansluiting (naast de coax) voor antennevoeding?

Of wordt er een power inserter, nodig icm een televisie, meegeleverd?

Reputatie 7
Badge +16

Zo’n module zal ook prima werken op een Enigma2 4K tuner (Dreambox, VU+). Vraag is of je met deze module binnen 1 bouquet naar 1 zender kan kijken en een andere zender kan opnemen. Voor het NPO bouquet is dat geen probleem weet ik, maar deze is dan ook FTA, maar hoe zit dat bij de overige bouquetten?

Reputatie 7

Volgens mij is een module geen “eindapparaat". :expressionless: 

Daar ben ik niet zeker van, vandaar ook de vraag.

Ook ik ga er vanuit dat het geen eindapparaat is maar dat is alleen het geval als de insteekkaart nergens anders voor gebruikt wordt dan het overdragen van electronische sleutels (encryptie).

Reputatie 7
Badge +20

 @PeterG als ik het goed begrijp zit de power inserter erbij om het stroom via de coax te sturen!

Reputatie 7

Leuk dat de losse insteekkaart er weer is! (geen digitenne hier, is niet te ontvangen) :D

Ik heb CI+ bij de oranje collega's Met een Irdeto interactieve ontvanger, volgens mij wordt deze ook niet gezien als een eind apparaat. Snap daarnaast ook niet echt, waarom je naast een CI+ kaartje die je sowieso al nodig bent, er alsnog een eigen insteekmodule zou willen nemen? Lijkt me veel handiger dat je die gewoon van de aanbieder meegeleverd krijgt toch?

Heb sinds vandaag ook een heus officieel 4K kanaal op de CI+ Tis toch wel echt een enorm verschil!

Reputatie 7
Badge +10

Is kpn verplicht om in het kader van het besluit eindapparaten ook ci+ modulen van andere leveranciers te ondersteunen?


Heb het voor de zekerheid even nagevraagd. Ik kreeg de volgende reactie:

Nee. De CI+ module is er om het signaal te decoderen. Meer doet die module niet. Volgens het besluit moet de aanbieder een manier ter beschikking stellen om het signaal te decoderen, en dat is bij Digitenne onze eigen CI+. De module zelf is geen eindapparaat.

Reputatie 7

Is kpn verplicht om in het kader van het besluit eindapparaten ook ci+ modulen van andere leveranciers te ondersteunen?


Heb het voor de zekerheid even nagevraagd. Ik kreeg de volgende reactie:

Nee. De CI+ module is er om het signaal te decoderen. Meer doet die module niet. Volgens het besluit moet de aanbieder een manier ter beschikking stellen om het signaal te decoderen, en dat is bij Digitenne onze eigen CI+. De module zelf is geen eindapparaat.

Dank je voor de opheldering.

Reputatie 6
Badge +7

Is er ook een omruil regeling voor bestaande klanten?

Stel ik wil niet zo’n decoder kastje en mijn TV is compatible. Kan ik dan mijn huidige Rebox of ZTE/ZXV omruilen voor een CI+ module?

Reputatie 7
Badge +28

@waltervl

Ga ik zonder meer vanuit. Bel gewoon even met 0800-0402 of ga met KPN chatten. 

Reputatie 6
Badge +7

@Noordzee Ik vraag het nog niet voor mezelf ;-)

 

Reputatie 7
Badge +28

Nou OK @waltervl , Als je het zwart-op-wit wilt hebben : 

Ben je al klant bij Digitenne, maar nog niet in het bezit van de insteekkaart? Je kunt dan de Digitenne insteekkaart vanaf nu ook los kopen. Wel al in het bezit van een insteekkaart, maar heb je een tweede (of derde) televisie in huis? Bestel dan gemakkelijk een extra CI+ module!

 

Bestel nu via de KPN Helpdesk op 0800-0402

 

bron : 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

Ben je al bestaande klant bij ons en wil je jouw tv-ontvanger omruilen voor de insteekkaart? Of wil je een extra kaart ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met de klantenservice (0800 0402). 

 

(Vooral dat woordje kopen is grappig, want dat klopt uiteraard niet. Heb ik al doorgegeven...)

 

Het oude kastje voor digitenne gaat op de post. De insteekkaart werkt perfect en ik ben er blij mee. zag dat ik met de tv zelfs kan opnemen als er een usbstick in zit.

Ik zou een brief krijgen hoe ik het terug moet sturen maar ik kan toch ook de gegevens van jullie site plukken. de mail/brief heb ik nog niet gehad.

 

Ik zou een brief krijgen hoe ik het terug moet sturen maar ik kan toch ook de gegevens van jullie site plukken. de mail/brief heb ik nog niet gehad.

je kan beter wel op de brief wachten,daar zit namelijk een sticker met qr code en rma nummer bij.

 

Ik zou een brief krijgen hoe ik het terug moet sturen maar ik kan toch ook de gegevens van jullie site plukken. de mail/brief heb ik nog niet gehad.

je kan beter wel op de brief wachten,daar zit namelijk een sticker met qr code en rma nummer bij.

Bedankt.

O KPN, jullie kunnen Salora ook toevoegen aan tv's die compatible zijn. Gaat prima zo als extra tv boven.

Wanneer heb je die insteekkaart besteld @JeroenB22 ?

Ik heb hem zaterdag besteld maar hij is nog steeds niet aangekomen.

Reputatie 7
Badge +28

Ik donderdag en ook nog niet ontvangen. 

Ik donderdag en ook nog niet ontvangen. 

 

Wanneer heb je die insteekkaart besteld @JeroenB22 ?

Ik heb hem zaterdag besteld maar hij is nog steeds niet aangekomen.

 

Via de chat met KPN. mevrouw wist eerst niet waar ik het over had, maar ik pakte de website erbij. Ik ik kreeg een pdf met insteekkaart 5 euro en oude digitenne (kastje) 5 euro eraf. Daarna sms dat bestelling onderweg was. Binnen 24 uur al binnen.

 

Sorry, ziet nu pas dat je @JeroenB22 bedoeld.

Ik donderdag en ook nog niet ontvangen. 

Blijkbaar zijn er wat leveringsproblemen...

Hoe zit het eigenlijk met instaleren. Alles ging helemaal automatisch. Moet je niet een code of activatie aanmaken?

Reageer