Introductie Digitenne Insteekkaart (CI+ module)

  • 27 January 2022
  • 252 reacties
  • 16881 keer bekeken
Introductie Digitenne Insteekkaart (CI+ module)
Reputatie 7
Badge +19

Per 27 januari 2022 introduceren we de Digitenne Insteekkaart (CI+ module). De insteekkaart is daarmee terug van weggeweest. In dit topic vertel ik je er meer over.
 

Wat is de Digitenne Insteekkaart?

De Digitenne Insteekkaart is een CI+ module. Deze insteekkaart kan je achter in je tv steken, zodat je de zenders op je tv ontvangt. Een Digitenne ontvanger is dan niet meer nodig en tv kijken via Digitenne kan dan met je eigen apparatuur. Handig! Je gebruikt op deze manier nog maar 1 afstandsbediening.
 


Hoe bestel ik de Digitenne Insteekkaart?

Heb je een Digitenne Only abonnement en is dit het eerste apparaat? Dan is de insteekkaart gratis en betaal je € 18,- per maand voor het Digitenne abonnement. 
Combineer je Digitenne met Internet en TV van KPN? Dan is het Digitenne abonnement gratis en zijn alle ontvangers of insteekkaarten betaald. Je betaalt dan € 5,- per insteekkaart/ontvanger. Je kunt maximaal 3 tv's aansluiten per Digitenne abonnement.

Bestel je Digitenne liever met een tv-ontvanger? Dat is geen probleem, daarvoor kan je terecht op https://digitenne.kpn.com/.


Een nieuwe binnen antenne: de V6

Samen met de Digitenne Insteekkaart introduceren we ook een nieuwe antenne. De antenne V6 heeft dezelfde eigenschappen als de huidige antenne V5. Je ontvangt de antenne V6 bij de Digitenne Insteekkaart. De V6 wordt op dit moment (nog) niet meegestuurd met Digitenne ontvangers.
 

 

Voldoet mijn tv aan de eisen voor de Digitenne Insteekkaart?

De tv moet aan bepaalde eisen voldoen om gebruik te kunnen maken van de Digitenne Insteekkaart. We hebben de vereiste specificaties voor je op een rijtje gezet:

  • De tv moet voorzien zijn van een CI+ ingang
  • De tv heeft een DVB-T2 ontvanger
  • De tv beschikt over de H.265 High Efficiency Video Codec (HEVC)

Ook is het handig als de tv nog een vrije USB-aansluiting heeft. Je hebt de USB-aansluiting nodig om de antenne aan te sluiten op je tv. Heeft je tv geen vrije USB-aansluiting meer? Geen nood. We leveren er ook een losse USB-adapter bij die je in het stopcontact kunt steken.
 

Specificaties Digitenne Insteekkaart en binnen antenne V6

Hieronder vind je de specificaties van de Digitenne Insteekkaart en van de binnen antenne V6.


Specificaties van de Digitenne Insteekkaart

  • Dimensions: PCMCIA Type II
  • Smartcard reader: ISO7816 standard, Class A and Class B
  • Operation voltage: 4.5V ~ 5.5V
  • Operation current: <150mA
  • Power consumption: <750mW
  • Work temperature: 0℃~55℃
  • Certification: CE, RoHS, REACH, WEEE
  • Compatible with DVB-CI standard (EN50221)
  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified
  • Supports OTA upgrade


Specificaties van de binnen antenne V6

  • Frequentie bereik: DVB-T2 UHF 470-694 MHz
  • Polarisatie: Verticaal
  • Aansluiting: F-connector female
  • Input: 5V gelijkstroom 0.15A
  • LED: brandt blauw wanneer 5 Volt stroombron is aangesloten
  • KPN model aanduiding: V6
  • Typenummer: SV9990 R00

 

Heb je nog vragen?

Voor vragen kan je terecht bij onze klantenservice via kpn.com/service. Je mag je vraag natuurlijk ook onder dit topic stellen. We helpen je graag!


252 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ah op die manier @marzo Zonder abonnement op ESPN kun je bij Digitenne niet naar de voetbalkanalen kijken van ESPN. Kanaal 14 dat je bij interactieve televisie ontvangt in het basispakket is geen onderdeel van Digitenne. 

Reputatie 6
Badge +7

Wat is de status van een mixed Digitenne ontvangers verzameling in je abonnement? Op dit moment moet je als bestaande klant al je ontvangers tegelijk omruilen voor een insteekkaart. Is ar al een mixed mode mogelijk?

Kan een nieuwe klant al een kastje en een insteekkaart tegelijk bestellen?

Reputatie 7
Badge +19

Tot op heden is de situatie nog ongewijzigd @waltervl. Als de mixed verzameling mogelijk is, zal dat uiteraard hier gemeld gaan worden. 

Reputatie 1

4 weken geleden eindelijk na ruim 4 maand mijn insteekkaart ontvangen. Prachtig beeld maar na een paar dagen bleek het antennekabeltje naar de tv, die met de usb aansluiting, kapot te zijn. Na vele telefoontjes en het ontvangen van allerlei kabels van 2x scartkabel tot 2x  audiokabel en een nieuwe antenne en een antennebeugel waar ik absoluut niet om gevraagd heb de moed maar opgegeven. Kpn is blijkbaar niet bij machte om iets simpels als een kabeltje te leveren. Gevraagd om een compleet nieuw insteekpakket, maar dit was echt het niet mogelijk???

Afgesproken  dat ik dan maar weer omruil naar een pakket met een kastje, dat kon wel?? Alles zou vandaag in werking treden, maar wat denk je, net een mail dat alles in werking getreden is. Erg jammer maar ze zijn alleen effe vergeten de apparatuur te sturen. Wat een kelere zooi. Kpn komt volgens mij wel in aanmerking voor 10 LODEN LEEUWEN wat een zooitje.

Ben nu na 5 maanden en ongeveer 11 uur telefoneren en berichten hier op het forum op het punt gekomen om aan het eind van het  contract van ruim 45 jaar over te stappen naar een andere aanbieder.. erg jammer maar ben er helemaal klaar mee.

  •  
  •  
  •  
Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lmcvivo460, dat is wel ontzettend jammer hoe dit gelopen inderdaad. Hierover waren we ook in gesprek in je eigen topic. 
Ik zal je feedback in ieder geval meenemen en als je wilt kan ik altijd even met je meekijken natuurlijk.

 

Reputatie 1

Hou, gaat jou ook niet lukken. Heb er al zoveel Aan de telefoon gehad. Daarnet nog weer. Beloofd dat het goed komt. Zoniet dan is het einde oefening. De KPN is schijnbaar zo ziek dat het een ongeneesbaar gezwel is geworden.

Denk er nog over na alle gesprekken en mails naar Radar of zo te sturen, kijken of zij er iets mee kunnen doen.

Zijn heel wat schermafdrukken enzo.

Groet

Een maand geleden heb ik Digitenne besteld. Ik kreeg toen het kastje thuis gestuurd. Eigenlijk had ik een insteekkaart willen hebben. Ik heb gebeld om het kastje om te ruilen voor de insteekkaart. Maar dat was niet mogelijk op dat moment. Ik moest over twee weken terug bellen, dan zou het waarschijnlijk weer kunnen. Aldus, ruim twee weken later teruggebeld en het kan nog steeds niet. Word ik nu voor de gek gehouden of wat is er aan de hand?

Reputatie 1

Reken nergens op. KPN bestaat uit een ongelooflijke club van mafkezen die allemaal iets anders zeggen of beloven.

Je weet het, veel beloven weinig geven doet een gek in vrede leven.

Gister nog een ,dame, van klachtafhandeling aan de lijn gehad. Wat een eigenwijze verschrikking, maar einde van het liedje is dat je dood kunt vallen.

Zoek een andere provider, erger kan het niet worden.

Reputatie 7
Badge +30

@takirr wat gek! Dat moet inmiddels wel lukken. Alleen moeten wel alle ontvangers die je hebt, omgeruild worden voor insteekkaarten. Mocht je dit willen, vul je dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer? Ook graag de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dat kan in een vakje waar ‘privé’ achterstaat.

 

@Lmcvivo460 het is duidelijk, maar nu ook klaar. Mijn collega Thomas heeft aangegeven dat hij je in jouw eigen topic graag te woord staat. Als je dit niet wilt, prima, maar je kunt je toon wel wat matigen dan.

@Marcia_ Ik heb de gegevens die je noemde ingevuld, hopelijk kan ik dan mijn ontvanger omruilen voor een insteekkaart.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @takirr, het gaat helaas niet zo makkelijk als dat het zou moeten gaan. De werkwijze is momenteel: zeg het huidige Digitenne abonnement met ontvanger op en vraag daarna dan een nieuw Digitenne abonnement met insteekkaart aan. Alleen op jouw klantnummer krijg ik een fout bij het opzeggen van je huidige Digitenne abonnement. Ik laat uitzoeken waar dit aan ligt en kom er zo snel mogelijk bij je op terug!

Reputatie 7
Badge +30

Ik wilde even een update plaatsen, maar ik heb inhoudelijk nog niets nieuws. De collega bij wie ik het uit heb laten zoeken, is nog bezig te achterhalen hoe we het opgelost krijgen voor je. Sorry dat het zo lang duurt :-(

Bedankt voor de update. Ik heb inmiddels al wel een bevestiging ontvangen van 'een wijziging'. Betekent dit dat het gelukt is?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Je bent me net te snel af! Ik lees net de bevestiging dat het Digitenne abonnement opgezegd is. Nu vraag ik een insteekkaart voor je aan. Dat is binnen een dag of 2 ook geregeld en die wordt dan naar je opgestuurd.

Fijn. Bedankt voor de moeite. Bijzonder hoe dit allemaal gelopen is, maar ik ben je dankbaar voor de hulp.

Badge

nou nog niks binnen hoor vanaf 28 mei 2022 digitenne insteekkaart met module en binnenantenne lekker weer zo hopelijk komt het nog in orde wacht nu al zo,n 8 weken

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @ton lam, dan wacht je al een hele tijd. Ik kijk het graag voor je na, want hier gaat iets duidelijk niet goed. Zou je jouw profiel in willen vullen? 

Badge

nou nog niks binnen hoor vanaf 28 mei 2022 digitenne insteekkaart met module en binnenantenne lekker weer zo hopelijk komt het nog in orde wacht nu al zo,n 8 weken

heb ik al 2x ingevuld nu weer dan ton lam aanvraagformulier is door medewerker ingevuld van k.p.n zou over 4 dagen binnen zijn nu na 8 weken gemiddeld nog steeds niks ontvangen blijf steeds bellen en vertellen dat het in orde komt ben zelfs naar leidchedam geweest omdat jullie zeiden dat er een xl winkel zat maar die zat er ook niet ze sturen me van het kasje naar de muur totaal geen service meer en nog steeds geen oplossing  mobiel kpn ook de business in rijswijk is vertrokken ook op de leyweg en de bogaart geen kpn winkel meer toen naar de frederik henderik laan geweest maar snapte het daar ook niet wat ik bedoelde dus goed mee bezig geweest na 50 jaar clant jammer dat je nu zo niet geholpen word maak het gewon in orde jullie weten nu toch wat ik wilt hebben gr ton

*Admin: adresgegevens uit openbare post verwijderd

Reputatie 7
Badge +19

Ik ga er voor je achter aan @ton lam.

Badge

beste jeroen inmiddels weer een week voorbij en nog steeds geen insteekkaart ontvangen wacht nu inmiddels zo,n 9 weken al maar je hoort van niemand meer wat en iedereen verklaard dat ze er mee bezig zijn digitenne hoor

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ton lam! Ik zie dat @Jeroen_dB 3 dagen geleden contact heeft gezocht met de afdeling die over het versturen van de Digitenne gaat. Hierop is nog geen reactie. Wel verwacht ik die snel. 

Zodra er gereageerd is laten we hier weten wat het antwoord is. En wat daarna de stappen zijn. 

Badge

Ik ga er voor je achter aan @ton lam.

bedankt jeroen alleen moet ik nu ineens een nieuw abbonoment gaan nemen en komt er ineens 18,00 euro bij ben ik het niet mee eens want ik had al een digitenne abbonoment dat wil ik zo houden dus gewoon omruilen die hap heb lang genoeg gewacht

Badge

Hallo @ton lam, dan wacht je al een hele tijd. Ik kijk het graag voor je na, want hier gaat iets duidelijk niet goed. Zou je jouw profiel in willen vullen? 

ga geen 18,00 euro weer betalen voor nieuw abbonoment had al een digitenne abbonoment gaat nergens over kunt u dit nakijken voor mijn  gewoon omruilen toch de insteekmodule voor het kasje van digitenne en verder mijn abbonoment digitenne bestaand behouden.

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @ton lam, dan wacht je al een hele tijd. Ik kijk het graag voor je na, want hier gaat iets duidelijk niet goed. Zou je jouw profiel in willen vullen? 

ga geen 18,00 euro weer betalen voor nieuw abbonoment had al een digitenne abbonoment gaat nergens over kunt u dit nakijken voor mijn  gewoon omruilen toch de insteekmodule voor het kasje van digitenne en verder mijn abbonoment digitenne bestaand behouden.

Dat begrijp ik ook hoor. Laten we even een reactie afwachten van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het versturen van Digitenne. Ik heb ze net een reminder gestuurd en hoop dat we zo snel mogelijk een reactie krijgen @ton lam en bedankt voor je geduld!

Badge

Hallo @ton lam, dan wacht je al een hele tijd. Ik kijk het graag voor je na, want hier gaat iets duidelijk niet goed. Zou je jouw profiel in willen vullen? 

ga geen 18,00 euro weer betalen voor nieuw abbonoment had al een digitenne abbonoment gaat nergens over kunt u dit nakijken voor mijn  gewoon omruilen toch de insteekmodule voor het kasje van digitenne en verder mijn abbonoment digitenne bestaand behouden.

Dat begrijp ik ook hoor. Laten we even een reactie afwachten van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het versturen van Digitenne. Ik heb ze net een reminder gestuurd en hoop dat we zo snel mogelijk een reactie krijgen @ton lam en bedankt voor je geduld!

sommige hebben 3 of 4 produckten  van kpn konden ze digitenne voor 5,00 euro per maand er bij krijgen ik betaalde 33,09 euro inclucief digitenne internet mobiel en huisphone nu moet ik ineens 51,09 gaan betalen omdat ik 1 insteekkaart heeft aangevraagd slaat nergens op want kpn bevestigd dat als je al een abbonoment heeft van digitenne voor elk 2e aansluiting module of kasje betaal je 5,00 euro exstra en geen 18,00 euro exstra erbij weer pure onzin.

Reageer