Beantwoord

Is de Gtmedia X8 geschikt voor de insteekkaart van Digitenne?

  • 7 April 2023
  • 8 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 1

 

Wie heeft er ervaring met de insteek kaart met  de

Gtmedia X8 Combo Satelliet Tv Ontvanger DVB-S2/S2X/T2 Kabel Decoder 1080P Hd H.265, ondersteuning Ca Card Slot Europa Spanje, 

 

IV met het hebben van een Camping tv geschikt voor insteek kaart en een tv in de slaap kamer zonder insteek kaart.

wil ik een turner aan schaffen die geschikt voor de insteek kaart. zo dat ik deze in mijn slaapkamer ook kan gebruiken. immers kan ik  niet op 2 plekken tegelijk TV kijken. en dit scheelt € 60.- op jaar basis en bij de camping tv een vragje kabels.

 

wie heeft er ervaring met deze tunner en kan mij ver tellen of dit goed functioneer met de digitenne kaart.

 

Groeten David

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 April 2023, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

@Noordzee heeft het helemaal juist, mijn reactie is overbodig🙂

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @sleutelaar David ,

Deze ontvanger is absoluut niet geschikt voor Digitenne. 

Er kan geen CI+-module in, alleen een losse smartcard en daarmee werkt Digitenne niet.  

Daarnaast vraag ik mij af of je met deze ontvanger überhaupt de Nederlandse FTA-zenders kan ontvangen. 

De beschrijving op deze website is nu niet bepaald duidelijk daarover: https://arcus-www.amazon.nl/GT-MEDIA-X8-Terrestrische-Ondersteunt/dp/B08QJ39NLB

Koop deze ontvanger niet ! 

 

Zelf heb ik een XORO 8761 in gebruik, dat is één van de weinige ontvangers die wel goed werkt met Digitenne via het CI+-slot 

Hier staat er nog één te koop, ik zou opschieten als ik jou was:

 https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07BBB48PY/ref=sr_1_3?crid=2XF66W8X5792T&keywords=xoro+hrm+8761+ci%2B&qid=1680892996&sprefix=%2Caps%2C72&sr=8-3

IV met het hebben van een Camping tv geschikt voor insteek kaart 

Zeer grote kans dat die tv niet geschikt is voor de module. Als ie hier niet bij staat vergeet het dan maar. De lijst is zeer betrouwbaar!

Doe de check!

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Laatst nog een flinke zoektocht gemaakt op internet, maar de énige losse decoder die werkt met de CI+ module van het Nederlandse Digitenne is die die @Noordzee noemt. Die is echter bijna niet meer te krijgen. Tja. De module is eigenlijk bedoeld voor "kijken zonder kastje". Helaas zijn heel veel tv's ook niet geschikt. 

Gelukkig levert kpn een decoder. Bruikbaar met iedere tv met minimaal 1 hdmi ingang. 😉😎

Reputatie 1

Waarschijnlijk heb ik geen echte TV op de kop getikt…want hij staat niet in de lijst  ( ik ga even schelden ) als er op de doos staat voor ziggo geschikt ..T2 met insteek kaart.

en ik zie al met een gewoone digitenne antenne, alle kanalen en de tv geeft aan gecodeer. Behalve ned 1,2,3  2x lokale TV  en NPO 2 extra deze kan ik bekijken op het scherm  zou ik ver wachten dat de tv zou kunnen werken met digitenne….om dat deze ook werkt met de encriptie van de ziggo kaart. of zit ik er naast… dat de protekollen/ software niet mee werkt. en wat is dan het verschil tussen de ziggo kaart en de KPN kaart ...

Reputatie 7
Badge +28

@sleutelaar David

Ik heb geen verstand van insteekkaarten van Ziggo. 
 

Wel van Digitenne, die werken alleen in moderne TV’s die compatibel zijn met een CI+-module versie 1.4 en daarnaast HEVC ondersteunen. Ik vermoed dat jouw TV wel HEVC ondersteunt, maar mogelijk niet versie 1.4 aan boord heeft.. 
 

Je kunt wel die XORO 8761 kopen. Die ontvanger kun je dan zowel thuis als op de camping aansluiten op je TV. De insteekkaart van Digitenne werkt in die ontvanger. De XORO 8761 werkt duidelijk beter dan de ontvanger van KPN, je gaat daar plezier aan beleven. 

en ik zie al met een gewoone digitenne antenne, alle kanalen en de tv geeft aan gecodeer. Behalve ned 1,2,3  2x lokale TV  en NPO 2 extra deze kan ik bekijken op het scherm  zou ik ver wachten dat de tv zou kunnen werken met digitenne…

Nee, dat gaat niet werken. We zijn er wel achter dat het vrijwel altijd het geval is als ie geschikt is voor de module van Ziggo dat ie niet de software heeft voor die van kpn (andere codering).

Bijvoorbeeld Samsung: als het type nummer eindigt op XXN is ie alléén geschikt voor Ziggo. Eindigt het op XZG dan is ie geschikt voor KPN Digitenne maar weer niet voor Ziggo.

Met een Samsung met XXN kun je wel, net als met jouw tv, de ongecodeerde zenders van de npo uit de lucht vissen. Maar de versleuteling van de betaalde zenders is bij beide, Ziggo/kabel en aan de andere kant Digitenne, totaal verschillend.

Het is dus of of en niet en en helaas.

Dit dus:

Wel van Digitenne, die werken alleen in moderne TV’s die compatibel zijn met een CI+-module versie 1.4 en daarnaast HEVC ondersteunen. Ik vermoed dat jouw TV wel HEVC ondersteunt, maar mogelijk niet versie 1.4 aan boord heeft..

Ziggo werkt met module versie 1.3.

 

“voor ziggo geschikt”

Speek uit: Ziggo …. Digitenne…. Hoor je het klankverschil? 

Reputatie 1

pssst Ik hoor een verschil… van daar dat ik ook voor KPN digitenne gekozen heb.. Met een simel kaartje als alles werkt zo het signaal  uit de lucht te vissen. ( wel even postcode chekken) en ik heb het geluk dat de tv die ik op de kop heb getikt werkt met de digitenne in steek.  de lijst is idd betrouwbaar nagelaten op de buiten beentje's. (die van mij)

op de doos Ziggo Geschikt  maar stiekem toch ook voor kpn digitenne.

Wat ik jammer vind, is dat dat er geen mogelijkijd is door middel van het smart kaartje ( pin pas type)  geen gebruik kan maken van een niewer type turner. Om dat deze niet meer nodig is met de huidige configuratie wel slim bedacht door kpn: hier door is het het doos je van kpn of de insteek kaart ..of op zoek naar een wat oudere type tunner …

 

dankwel voor de informatie en toelichting van versies …. 

 

Groeten David 

 

 

 

 

Smart cards zijn juist een wat oudere codering: 1.3.

KPN maakt gebruik van een CAS (geïntegreerde chip met gegevens) en daardoor van de nieuwste codering 1.4.