Vraag

Kanaal 25 te vroeg naar AT5; over half uurtje is ajax al!

  • 17 August 2019
  • 22 reacties
  • 427 keer bekeken

@Noordzee
Ben nu bij mijn moeder. We willen Ajax kijken op Fox Sports 2 maar om 18:00 schoot het ineens naar AT5. Duh, dáár komt Ajax niet!

Net Digitenne geïnstalleerd (zxv7200 van thuis meegenomen). Werkt prima op de haaievin buiten. Net als thuis 60 % sterkte en 100 % kwaliteit. Alleen, vroegah had ik nog een aantal Duitse hier via Digitenne, maar nu niet.

22 reacties

Update. Het staat nu nét weer goed. (18:22)
Reputatie 7
Badge +28
Gelukkig dit keer dan wel Ajax kijken. Ik blijf erbij dat de enige echte oplossing is dar AT5 verhuist naar de regionale MUX in Noord-Holland. Ik snap natuurlijk dat dit niet zomaar gebeurd is ivm geen NPO en wellicht een lopend contract met AT5.

Maar nu blijft het iedere keer spannend of het wel goed gaat met die omschakeling.

Voor ontvangst van de Duitse zenders in Brummen is misschien de V5 een optie.
@Noordzee
Ik heb m'n V5 ook meegenomen. Die staat op 1 hoog in de vensterbank (vrijwel 'naast' de buiten gemonteerde haaievin).
Zal ik morgen eens aansluiten i.c.m. nieuwe scan "uitgebreid zoeken". 😉
Had vroegah hier ZDF geloof ik en nog een paar. Maar niet de mux met ARD. Of andersom. Dat kan ook. (tja, geheugen hè)

Groeten, Peter om 20:30.
Reputatie 7
Badge +28
De Duitse zenders zijn te zien op de kanalen : 29,40,43 en 48 (zender Wesel- 58 km) en 35, 46 (zender Kleve- 35 km). Kleve zendt wel met minder vermogen uit.
Ik krijg alleen RF-kanaal 29 binnen. En alleen 's avonds laat en 's nachts. Ik heb 'm ook tegen middernacht nog een scan gegeven en toen had ik die Duitse.
Verder krijg ik nog een stuk of 20 binnen waar een internetverbinding voor nodig is (en abonnement op Freenet?). Maar dat zal, zelfs met een Duitse ontvanger én abo, niet werken v.a. een Nederlands IP lijkt me zo.
Die connect zenders heb ik maar verborgen.

29:
ZDF, ZDF_info, ZDF neo, 3sat, KIKA. op 201 t/m 205.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is niet verkeerd op 58 km afstand. JAmmer dat de andere 3 kanalen vanuit Wesel niet lukken.

Die internet-streams, daar heb je inderdaad niets aan met jouw ontvanger.
Reputatie 7
Badge +28
Het zou me niet verbazen dat je met een goede FTA-ontvanger meer Duitse zenders vanuit Wesel zou kunnen ontvangen.
Tja, ach. Ben hier ook maar eventjes. Ontvanger gaat uiteraard weer mee terug naar huis.
Het is wel grappig maar geen must.
Overigens zijn het volgens mij dezelfde zenders als toen Duitsland nog DVB-T was. Toen had ik (dus) ook ARD niet via die Digitenne.

B.T.W. alles gewoon via de haaienvin!
Wel eerst laten zoeken met de v5 (hield ik buiten het raam). Maar daarna ontvangst dus gewoon met die oude antenne.
Sterkte = ~ 30 % en kwaliteit = ~40 %.

Die internet-streams, daar heb je inderdaad niets aan met jouw ontvanger.

Jij wel?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, ik kan de ZDF-mux juist niet ontvangen.

Wel de NDR/WDR en de ARD-mux.

Maar zover ik weet heb je voor die internet-streams een abonnement nodig. En dat terwijl je ze via de satelliet gratis kunt ontvangen in SD.
Reputatie 7
Badge +28
Ben je nog bezig geweest met de Funke V5?

Ik verwacht dat als je die op een goede hoge plaats zet en je die antenne juist uitricht je nog meer zenders zou kunnen ontvangen.
Reputatie 7
Badge +28
@PeterG Heb je nog wat gespeeld met de ontvanger m.b.t Duitse zenders of ben je al weer in het Westen?
Nee, nog in het oosten. Maar de ontvangst van de Duitsers is al net zo beroerd als in de dvb-t tijd. Ook toen alleen die ZDF mux en alleen v.a. een uur of 23:00 en 's nachts. Toch wat ver van de grens hier.
Heb maar alweer opnieuw gescand, overdag, zodat ik gewoon de KPN zenders heb die het gewoon doen. Met de oude haaievin buiten! Mijn eigen V5 zit alweer in m'n tas.
Weer een verrassende ontwikkeling, @Noordzee

Met de haaienvin sterkte 55 %
Met de V5 55 %
Met de oude blokvormige antenne 57 %

Kwaliteit bij alle 100 %. Met haaievin echter dipjes.

Alle antenne's richting Arnhem, kanaal 42 (stond op radio 100% NL)

Richting Arnhem is het meest logisch i.v.m. ligging v.h. huis. Afstand tot zendmast Apeldoorn is vrijwel gelijk, maar aan die kant is het niet beschikbaar qua muur of raam.

Ethersignalen... het blijft iets wonderlijks.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is zeker verrassend!

Maar ik verwacht dat als je V5 buiten plaatst en optimaal uitricht: Dat die dan toch nog beter zou moeten presteren.
Inderdaad. Als ik 'm met de hand buiten het raam steek haal ik wel tot 63 % (NPO).
Maar ach, het is steeds maar voor 2 à 3 weken. Dus dan is 't prima via de bestaande haaienvin.

Verder ontdekte ik dat Apeldoorn hemelsbreed wel net zo ver is, maar uitzendt met een lager vermogen dan Arnhem.
Reputatie 7
Badge +28
@PeterG

Hoe gaat het de laatste weken met de omschakeling naar Fox Sports 2?

Ging het gisteren goed met Ajax-Heerenveen?
Weinig kunnen volgen afgelopen weekend. Alleen eerste helft van Feyenoord - ADO kunnen zien.
Reputatie 7
Badge +28

Dit probleem is kennelijk nog steeds niet definitief opgelost.

 

Reputatie 7
Badge +28

En @PeterG 

Heb je nu wel beeld op Twente - Ajax ? 

 

Oh dear. Niet gecheckt. Ben bij moeders. 'K snel even naar boven. Je hoort zo. (12:40)

Update 12:43

Yes! De Digitenne kijkers kunnen ook genieten van deze verrassende wedstrijd.
Het staat na 18 minuten al 2 - 0. Vóór Twente dus!

Reputatie 7
Badge +28

Spectaculaire wedstrijd ! Maar geen zorgen, het staat inmiddels 2-4 :soccer:

 

Yep! Maar ik ben een redelijk onafhankelijke kijker gelukkig.

Reageer