Beantwoord

Kanaal voor NPO Radio 2 in Noord-Holland

  • 12 October 2019
  • 44 reacties
  • 417 keer bekeken

Reputatie 2
Wat is het kanaal voor NPO radio 2 in Noordholland? Al heel lang niet meer te ontvangen, ik heb al fabrieksinstelling gedaan (3x) uitgebreid zoeken gedaan (3x) maar helaas steeds dezelfde uitkomst, niet in de zenderlijst

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door mopper 24 October 2019, 07:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Dit werd vorig weekend ook al gemeld op het forum. Het gaat neem ik aan om een KPN ontvanger? Vorige zaterdag heb ik met mijn fta ontvanger opnieuw zenders gezocht, en radio 2 is hier te ontvangen op kanaal 34.
Eigen ontvanger of een van KPN?

Ik neem aan dat je wél NPO radio 1, 3, 4, soul & jazz, FunX radio en NPO 1, NPO 2 en NPO 3 krijgt.
Het zit in één frequentie bij elkaar. De ontvanger haalt het uit elkaar.
Mijns inziens is het alle zenders of geen zenders.
Reputatie 2
Serieus, alleen NPO radio 2 niet, heel bizar. Heb ik weer een maandagmorgen ontvanger, dan maar om een nieuwe vragen met radio 2, alleen weet ik niet bij wie, KPN Digitenne kun je geen email sturen, wel slim, niet makkelijk als wil communiceren.
Reputatie 7
Badge +28
Het signaal vanuit Amsterdam en Haarlem is nog niet wat het is van voor de frequentiewijziging.

Een onderzoek hiernaar is uitgezet door moderator Bart.

In Aalsmeer heb je ook kans op ontvangst van de zendmast uit Alphen aan den Rijn. Heb je al eens een poging gedaan om handmatig te zoeken op RF-kanaal 39?
Reputatie 2
Net gedaan, echt het werkt niet, kanaal 102 is niet zichtbaar en dus ook niet te kiezen. Alphen aan de Rijn lijkt me wat ver weg en mijn antenne staat ook richting Schiphol/Haarlem, denk ik, verhuizen?.
Reputatie 7
Badge +28
Aangezien andere forumleden die dichter bij de zendmast van Amsterdam of Haarlem wonen de radiozender NPO2 wel kunnen ontvangen, kun je twee dingen doen:

1/ Jouw ontvanger omruilen voor een andere ontvanger. Je hebt altijd kans dat het probleem dan verholpen is.
2/ Wachten totdat het zendsignaal verder versterkt wordt. In dit topic kun je de komende reactie van moderator Bart afwachten. Vier dagen geleden heeft hij de vraag uitgezet.

Als je jouw ontvanger wilt omwisselen: Geef dat dan hier aan.

Moderator @Erik_ is morgen weer aan het werk. Even geduld dus nog.
Aangezien er één zender in een complete mux (NPO) niet te krijgen is verwacht ik dat het probleem in de ontvanger zit. 'Haarlem' zendt NPO radio 2 gewoon uit.

Ik adviseer de moderator die hier komt je zxv7200 of rbx2800 (welke heb je?) om te ruilen.
Reputatie 2
Het is de RBX2800, wordt de oude gelijk meegenomen?
Reputatie 7
Badge +28
Die moet je dan gelijktijdig inleveren bij het PostNL-afhaalpunt.
Wat lever je in?
De rbx2800 incl. de stroomadapter.

De afstandsbediening en de antenne houd je!
Reputatie 2

Kanaal voor NPO Radio 2 in Zuid-Holland

Liggen Haarlem en Aalsmeer niet in Noord-Holland of heb ik even niet opgelet?
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt helemaal gelijk. Het gaat hier over Noord-Holland.
Reputatie 7
Badge +30

Pffff, ik zat duidelijk niet op te letten toen ik dit afsplitste. Titel aangepast naar de juiste provincie :grin:

 

Hoi, Mopper, vervelend dat je net 1 kanaal kwijt bent. Ik kan je ontvanger zeker voor je wisselen. Voor ik dat doe ben ik alleen nog wel even benieuwd welke antenne je op dit moment gebruikt. Is dat wel al de Funke v5 of nog een ouder model. Anders gaan we die eerst vervangen. Geef in dat geval ook even aan of je hem buiten of binnen hebt staan.

Reputatie 2

Een Funke DSC 550 en hij staat binnen, zou buiten een betere ontvangst geven en minder last van voorbij rijdend verkeer geven, dat is sinds half september ergelijk geworden?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, buiten plaatsen geeft vrijwel zeker een verbetering van de ontvangst. 

Reputatie 2

Kan deze antenne dan ook naar buiten en hoe maak ik deze dan stormvast en waar verleng ik de draad mee?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, de antenne kan ook naar buiten. Er is een buitenmontageset voor.  Die wil Erik jou vast toesturen. Bij deze set zit ook een coaxkabel van 10 meter lang. 

 

Reputatie 2

Goed plan, de andere voorstellen heb ik serieus allemaal uitgevoerd zonder enige verbetering, meerdere malen soms maar helaas geen enkele verbetering, terug naar de antenne op het dak en dan maar richten,  ik op het dak, mijn vriendin binnen, de jaren 50 komen weer terug dankzij KPN, dolle pret of heel triest? 

Reputatie 7
Badge +28

, terug naar de antenne op het dak en dan maar richten,  ik op het dak, mijn vriendin binnen, de jaren 50 komen weer terug dankzij KPN, dolle pret of heel triest? 


Dolle pret dan maar… 🤪😭🙂

We zien er de lol maar van in. 🤠

 

(en niet mopperen...) 

Reputatie 2

Ik ben blij met alle suggesties en antwoorden maar nu overgaan tot actie? Wanneer kan ik de nieuwe ontvanger verwachten en de antennedraad met buitenhouder, het is nu nog lekker weer om op het dak te zitten en ben niet in de wieg gelegd voor Sinterklaas en/of zwarte Piet. (of welke kleur dan ook) 

Reputatie 7
Badge +28

Moderator Erik is vandaag aan het werk, dus wie weet is jouw topic later vandaag aan de beurt. Het is druk op het forum en de moderators werken de topics op volgorde af. Nog even geduld dus…

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de vertraging, Mopper. Ik heb zojuist een nieuwe antenne mét montageset verstuurd (los kan niet). Die krijg je als pakketje met een dag of twee in huis.

 

De nieuwe ontvanger kun je vanaf morgenmiddag (na half 3) omwisselen bij het servicepunt in de Hoogvliet aan de Aalsmeerderweg. Normaal krijg je een sms zodra hij is afgeleverd, maar we hebben geen contact 06-nummer van je. Dus, je kunt ook voor de zekerheid een dagje later gaan. Zorg dat je de oude ontvanger met stroomkabel in een doosje verpakt met daarop het ordernummer (3723272) en onderstaande retouradres. Als je dat pakketje dan inlevert krijg je de nieuwe ontvanger mee. Normaliter benadrukken we altijd dat je de antenne moet behouden, maar je mag er ook voor kiezen om die ook in te leveren omdat je toch ook een nieuwe daarvan krijgt. 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Reputatie 2

Allemaal begrepen, alleen de antenne lever ik nog niet in daar er niet staat dat ook de nieuwe antenne meekomt en dan heb ik wel een nieuwe ontvanger maar geen antenne meer, denk ik goed?

Reputatie 7
Badge +28

Zou ik dan gewoon doen. Het wordt verder toch niet gecontroleerd bij de inname van de oude apparatuur. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@mopper 

 

Heb je nieuwe ontvanger al opgehaald? 

Doe dan de installatie dan als volgt: 

1/ Ga eerst terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Doe een software-update indien daar om wordt gevraagd. 

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Â