Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1550 reacties
  • 232953 keer bekeken


Toon eerste bericht

1550 reacties

Reputatie 5
Badge +3
In een ander deel van de post wordt ook gesproken van zomer 2019.:

Vanaf maart 2018 t/m zomer 2019 gaan we bij alle bestaande klanten de ontvanger(s) omwisselen.

Bij zomer denk ik aan Juli/Augustus. oftwel 3/4/5 maanden later dan April 2019.

Vrij vaag allemaal, maar ik denk dat ze April 2019 in ieder geval niet gaan redden.
Reputatie 7
Je hebt gelijk. Er zit een oneffenheid in de tekst.

Decoders omwisselen t/m zomer 2019
Ombouw t/m april 2019

Ombouw zou dan veel eerder voltooid zijn dan dat iedereen een nieuwe ontvanger heeft. Oeps....
Reputatie 7
Badge +29
Ombouw hoeft niet te betekenen dat gelijk de oude apparatuur van de mast verwijderd wordt. Prioriteit is overal de nieuwe apparatuur plaatsen zodat de mast het nieuwe signaal kan doorgeven. Het verwijderen van de oude apparatuur kan dan, indien nodig, op een later moment plaatsvinden. We gaan er echter wel voor om het omruilen en ombouwen gelijk te laten lopen. Zodat (fingers crossed) ook in april het wisselen klaar is. Of dat ook 100% lukt is een tweede, de praktijk is vaak weerbarstiger dan plannen die gemaakt worden 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer is regio 2 aan de beurt?
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Adam! Ik zal eens navraag doen of we hier al meer informatie over hebben en kunnen verstrekken! Je hoort van ons 😉
Reputatie 1
Dat wil ik ook graag weten. We wachten af.
Reputatie 1
Susan, nog steeds niets bekend over regio 2 ?
Om een afspraak te maken voor het omruilen van de digitenne ontvanger moet ik m'n klantnummer opgeven op een webpagina die daar geen invoerveld voor heeft. Als ik opbel, wat volgens de mail die ik ontvangen heb ook zou kunnen, is de wachttijd te lang en krijg ik in plaats daarvan een linke naar, je raadt het al, dezelfde pagina waar ik mijn klant nummer nog steeds niet kan invullen.
Een mailtje sturen kan ook al niet en dus moet ik me aanmelden bij zo'n klote forum in de hoop dat iemand mij kan helpen. (ING is ook al een klant kwijt geraakt doordat de communicatie alleen via deze, onsympathieke manier kan plaatsvinden, is KPN de volgende?).
Kortom: hoe maak ik een afspraak om de digitenne ontvanger om te wisselen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst, gebruikersnaam aangepast i.v.m. huisregels
Reputatie 7
Badge +30
@narekpn ik ga je hierbij verder helpen. Welkom op ons forum! Wil je in je forumprofiel (wat alleen voor jou en de moderators inzichtelijk is) je postcode + huisnummer invullen? Dan zorg ik ervoor dat we de ontvangers om gaan ruilen.

Mocht je op dit moment kooptuners hebben, waarvoor je per maand niets betaalt, gaat dat wel veranderen. Per Digitenne ontvanger betaal je nu €5 per maand. Alle informatie vind je bovenin dit topic.
Reputatie 7
Badge +21
@John77, precieze datum nog niet maar hier komen we snel mee!. Maar de swap tool is ook voor jou te gebruiken mocht je eerder willen ruilen of op dit moment zitten met kapot/niet goed werkend apparatuur.
Reputatie 5
Badge +3
Het lijkt me niet handig als een deel van de omruiling tijdens de feestdagen plaatst vind. Post heeft (grote) vertraging wegens de drukte waardoor het mogelijk zou kunnen zijn dat mensen hun ontvanger niet op tijd hebben. Of in ieder geval later dan geplant wat tot ergennis zou kunnen leiden. Is daar al aan gedacht?
Reputatie 7
Badge +11
(ING is ook al een klant kwijt geraakt doordat de communicatie alleen via deze, onsympathieke manier kan plaatsvinden, is KPN de volgende?). plus 1 !
En bij ING vonden ze het ook nog nodig om hun forum op te heffen.
Maar vreemd genoeg reageert ing wel via
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ing-bank/details?companyId=a06c231f-e7ca-45fe-9097-be7089b0f732

Dus dat pleit dan voor KPN die het forum wel serieus neemt, maar helaas verder alleen via papieren post of telefoon bereikbaar is.
( ja ja, of via voor mij onacceptabele kanalen )
En ik ben daar zeker niet de enige in :
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ing-bank/klachten/geen-mogelijkheid-met-de-ing-in-contact-te-komen/details?complaintId=2881fa05-49bc-481b-8085-9eaee4a47003
Reputatie 7
Badge +24
Het lijkt me niet handig als een deel van de omruiling tijdens de feestdagen plaatst vind. Post heeft (grote) vertraging wegens de drukte waardoor het mogelijk zou kunnen zijn dat mensen hun ontvanger niet op tijd hebben. Of in ieder geval later dan geplant wat tot ergennis zou kunnen leiden. Is daar al aan gedacht?
Ja
Reputatie 1
Wanneer is regio 2 aan de beurt?
Februari 2019
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer is regio 2 aan de beurt?
Februari 2019


Bron??? Lijkt mij erg laat, als het traject April-Juli 2019 voltooit moet zijn. Dat gaan ze dan echt niet redden.
Hoe serieus moet ik trouwens iemand nemen die geen moderator of KPN medewerker is en met maar liefs 7 post? Neem je jezelf serieus?
Reputatie 1
Leuke opmerking trouwens.

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm
Reputatie 7
Badge +11
Wanneer zou deze pagina aangepast zijn ?
John : als je die link direct had gegeven dan was dit gedoetje niet nodig geweest.

Overigens wel een interessante cq merkwaardige ontwikkeling, een regio gedaan, dan maanden niets en dan alles met een maand er tussen.
Reputatie 7
Badge +16
Hoe serieus moet ik trouwens iemand nemen die geen moderator of KPN medewerker is en met maar liefs 7 post? Neem je jezelf serieus?
Ach ja, hoe serieus moet je iemand nemen die al maanden zo'n mal YouTube filmpje in zijn handtekening heeft staan?
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer zou deze pagina aangepast zijn ?
John : als je die link direct had gegeven dan was dit gedoetje niet nodig geweest.

Overigens wel een interessante cq merkwaardige ontwikkeling, een regio gedaan, dan maanden niets en dan alles met een maand er tussen.


Inderdaad,
Mischien willen ze Regio 1 een aantal maanden laten testen voor evt. problemen?
of mischien heeft het met de feestdagen te maken?

@Giant2000
Ik vind het een leuk filmpje in mijn handtekening, ik vind het leuke humor. 😀 Mischien jij niet?
De link blijft staan in ieder geval, dus wen er maar aan!

Trouwens de regio gebieden zijn ook ineens veranderd. Kan een KPN medewerker dit uitleggen?:
Zie


vs.

Reputatie 5
Badge +3
Oh en nog lachverwekkender, in ieder geval de 2de kaart klopt geografisch gezien ook NIET, dit is geen correct op schaal/vorm gemaakte kaart van Nederland. Zeker gemaakt door iemand uit de USA of China of iemand die te veel bier gedronken heeft. ofzo.. Ga je schamen, dit is een belediging voor ons land!😀 😁

Tussen regio 2 en 3 aan de kant van Duitsland zie ik tevens ook nog een vervorming. En bij regio 5 dat uitstekende puntje aan de westkant, net boven regio 3.
4 vervormingen dus. Foei!


vs.

Reputatie 7
Het bovenste kaartje klopt. Zo ziet Nederland er uit. Zie ook dit kaartje op de wiki.

HEEE. Friesland is ineens (ook) regio 2. Dat was eerst 5.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi. Ik neem aan dat het nieuwe plaatje klopt maar ik vraag het even na.
Reputatie 5
Badge +3
Het bovenste kaartje klopt. Zo ziet Nederland er uit. Zie ook dit kaartje op de wiki.

HEEE. Friesland is ineens (ook) regio 2. Dat was eerst 5.


Klopt. En Schiermonnikoog was eerst regio 1 en nu 2. Is daar nu DVB-T2 of niet? Als het regio 1 was zouden ze over gegaan moeten zijn. En regio 1 gaat ineens meer naar het westen, dat zou betekenen dat een deel van Flevoland ook al over is.
En die kaart van Wikipedia is weer anders hoor! Let op dat stukje onder Gelderland (hier omcirkelt in de Wikipedia), bij alle 3 anders.



Reputatie 7
Badge +26
Laten we ons maar niet druk maken om dat omcirkelde gebied in Zuid-Oost Drenthe.

Want het probleem is dat de regio Zwartemeer/Klazienaveen e.o. gewoon nergens bij hoort.
Niet in Regio 1 en ook niet in Regio 2.
Het is daar namelijk onmogelijk om Digitenne goed te ontvangen met een buitenantenne.

KPN denkt waarschijnlijk dat die plaatsen in Duitsland liggen.
Want vanaf de start van Digitenne jaren terug, wordt deze regio niet voorzien van een DVB-signaal van KPN.
Ik heb een (oud) abonnement op Digitenne. Daar horen drie smartcards bij. Ik heb dus 3 tv's met Digitenne signaal. Kosten € 15,50. Als ik nu mijn cards inlever krijg ik slechts 1 HD tuner daarvoor in de plaats. Wil ik drie tuners, zal ik er twee bij moeten huren voor € 5,- pm. Feitelijk is dit eenzijdige contractbreuk. Of zie ik dit verkeerd?
Met groet, Jack

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reageer