Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235381 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Ja, gedaan. En nu?
Reputatie 4
Badge +4
Jaren terug op de camping gestaan in Weiteveen, smiddags goed ontvangst van Smilde.
Zo tegen 5 uur smiddags was het gedaan, de piraten zenders gingen aan.
Weg beeld 😀

Theo
Reputatie 7
Badge +16
Is het niet veel slimmer om in dat regiokaartje de TV masten te zetten? Want niet de regio maar de mast bepaalt waar je naar kijkt.

Reputatie 1
(Het is niet mogelijk de KPN een email te sturen, dus daarom zo:)
Hierbij maak ik bezwaar tegen de kosten die door deze verandering op mij worden doorberekend. Vanaf 19 mei 2010 beschik ik over 2 Digitenne apparaten die ik voor 50 euro per set toen kocht zonder verdere kosten. Een gebruik ik er nog op zolder waar heel sporadisch wel eens een gast gebruik van maakt. Ik gebruik bij u KPN InternetPlusBellen Basis en Interactieve TV (51,50 p/m) waar slechts 1 HDMI kastje bij wordt geleverd. Voor een 2e kastje moet ik dus naar een hoger abonnement (61,50 p/m) of ook bijbetalen (5 euro p/m) wat ook meer kosten voor mij met zich meebrengt. Ik begrijp dat de techniek zich ontwikkeld en aanpassingen nodig zijn maar begrijp niet dat de kosten daarvan (5 euro p/m per nieuwe set) voor mijn rekening komen. Ik vraag mij af of dit juridisch mag, immers ik moet ten alle tijden ongevraagd extra kosten maken, en informeer daarom ook de consumenten rubriek Rader hierover.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
@JackPS welkom! De prijs van het abonnement blijft hetzelfde, maar je betaalt nu na de eerste ontvanger €5 per maand. Als je nu drie kaarten in gebruik hebt, ga je inderdaad €10 per maand meer betalen als je het zo wilt houden. Je kunt ervoor kiezen om op te zeggen als je dit te gortig vindt. Bel dan met 0800-0402 of chat met één van mijn collega's.

@narekpn ik vind op basis van het adres nog geen gegevens, je krijgt een privébericht van me. Wil je daarop reageren?
Reputatie 5
Badge +4
Ja, gedaan. En nu?

kl*tekpn. wat vind je zo kl*te aan KPN?

Apart trouwens dat zo'n gebruikersnaam kennelijk geaccepteerd wordt, terwijl de huisregels grof taalgebruik verbied.:
(vloeken mag kennelijk wel dat wordt niet vermeld 😀 )

We zijn open en eerlijk naar elkaar toe, maar met respect.
Gedraag je op het forum net zoals je elders zou doen en blijf altijd beleefd in je berichten. Beledigen, schelden, grof taalgebruik of je uitlaten op een andere manier die niet correct is, wordt niet geaccepteerd op het forum. Dergelijke uitingen zullen wij zonder kennisgeving verwijderen. KPN behoudt zich het recht voor om de mogelijkheid tot het posten van berichten te ontnemen, indien een gebruiker herhaaldelijk de huisregels overtreedt.

Admin: gebruikersnaam van andere klant aangepast, dank voor de melding
Reputatie 7
Badge +28
@Erik_ Kan je wat vertellen over de switch van ontvangers. Tot nu toe werd steeds de ZTE ZXV7200 gebruikt, maar volgens jouw inleiding wordt er nu (binnenkort?) een tweede ontvanger gebruikt : een Rebox.

Waarom is die switch van ontvanger?
Zijn er soms leveringsproblemen met de ZTE?
Is dat één van de redenen voor het switch-uitstel van Regio 2, 3, 4 en 5?

Wat is er anders aan de Rebox?
Is de Rebox een betere ontvanger?
Zapt de Rebox sneller?

Vanaf wanneer wordt de Rebox geleverd?

Heb je al foto's ?

Zo, dat waren wat vragen, ik ben benieuwd naar je antwoorden.
Ik heb zo insteekkaart en wil het graag omruilen voor zo digitenne kastje
hoe kan ik dit doen?
Reputatie 7
Badge +30
Ha allen! Ik heb net het startbericht aangepast.

De afbeelding van de regio's is vervangen met degene die ook op de infopagina op de website te zien is. Dit is inderdaad de huidige planning van de verdere uitrol.

De tweede nieuwe ontvanger wordt inderdaad een Rebox. Daarvan is nu een typenummer bekend: RBX2800. Afbeeldingen heb ik opgevraagd, zodra ik die heb pas ik het startbericht verder aan.

Deze Rebox is verder niet substantieel anders dan de ZTE. Draait dezelfde software, heeft dezelfde mogelijkheden. De Rebox zal op korte termijn geleverd gaan worden. In eerste instantie voor serviceleveringen. Nieuwe klanten en nieuw toegevoegde ontvangers blijven vooralsnog alleen ZTE. Uiteindelijk worden ze dan door elkaar geleverd afhankelijk van wat er op dat moment in voorraad is.
Twee typen maar ook van verschillende leveranciers, voor risicospreiding ?
Net zoals bij de itv ontvangers. ?
Reputatie 7
Badge +28
@adam88: Je vorige twee berichten zijn verwijderd omdat ze niets toevoegen aan deze discussie. Graag ophouden met dubbelposten.
Reputatie 7
Badge +30
Twee typen maar ook van verschillende leveranciers, voor risicospreiding ?
Net zoals bij de itv ontvangers. ?


Klopt 🙂
Badge
Ben nogal teleurgesteld in de nieuwe DVB-T2 ontvanger (vorige week al vast omgewisseld; mijn provincie gaat pas in februari over).
Het opstarten duurt veel langer dan bij de oude ontvanger en hetzelfde geldt voor het wisselen van zender: echt veel trager!
Bovendien lijkt een handige functie (het in de gids "aanvinken" van een programma waarnaar de ontvanger op het juiste tijdstip automatisch overschakelt) nu verdwenen.
Maar misschien doe ik iets fout?
Ik heb een interactieve tv abonnement met recht op 2 ontvangers, 1 aangesloten de andere zit nog in de doos. Digitenne gebruik ik wel voor op de 1e verdieping met een koop tuners.
Is het ook mogelijk 1 interactieve tv ontvanger in te leveren en daar 1 Digitenne ontvanger voor te krijgen zonder bijbetaling zodat het in totaal twee ontvangers zijn?
Reputatie 7
Badge +30
@Marezaten welkom! Het zegt me niet meteen iets, het 'aanvinken' van een programma. Welke ontvanger gebruikte je hier voor? Voor wat betreft de snelheid: dat zou niet zoveel uit moeten maken. Je had daar met je oude ontvanger helemaal geen last van?

@bwaves welkom! Dat ga ik voor je uitzoeken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kom ik er op terug 🙂
Bovendien lijkt een handige functie (het in de gids "aanvinken" van een programma waarnaar de ontvanger op het juiste tijdstip automatisch overschakelt) nu verdwenen.De vorige ontvangers ondersteunden opnemen met een externe recorder. Dat doet deze niet. Programmeerfunctie is derhalve verdwenen. Die werkte daardoor tevens als automatisch omschakelen (anders zou het verkeerde programma opgenomen kunnen worden).
Badge
Ik dank PeterG voor de reactie. Het automatisch omschakelen was ook heel handig zonder het willen opnemen met een externe recorder.
Grappig dat "techneuten" zelfs nu nog niet door hebben dat gebruikers uiteindelijk bepalen welke mogelijkheden ze waarvoor gebruiken. 🙂
Vorige week de nieuwe tv ontvanger Digitenne van KPN opgehaald en aan de slag. Alles aangesloten zoals gevraagd, echter er worden geen zenders gedownload. Niet automatisch en ook niet handmatig. Half uur gechat met medewerker van KPN en die stelde voor een nieuwe afstandsbediening te sturen. Ook hiermee geen resultaat. Vreemd, TV functioneerde met de oude tv ontvanger prima en nu niets. Het is net alsof er geen verbinding is met de nieuwe tv ontvanger, terwijl de HDMI kabel aangesloten is. Wie heeft een idee?
TV handmatig op de juiste HDMI-ingang gezet? Zie je het menu v.d. ontvanger?

Brandt het lampje op de antenne én welke antenne heb je?
Hoe zit het de contract duur na het omwisselen? Ik heb nu 3 ontvangers, ik kan ze omruilen en 10 euro per maand bij gaan betalen om drie ontvangers te houden. Maar hoe lang zit er ik dan aan vast, kan ik nog steeds maandelijks opzeggen of pas na een jaar?
Reputatie 7
Badge +28
Er wordt geen nieuw abonnement aangemaakt, je kunt dus nog steeds maandelijks opzeggen.

@bwaves welkom! Dat ga ik voor je uitzoeken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kom ik er op terug :-)

@Marcia, Ik heb ze toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, bwaves! Het is zeker mogelijk om de ene interactieve ontvanger om te wisselen naar Digitenne. Voor de volledigheid toch nog, is er een specifieke reden waarom je op de verdieping de interactieve ontvanger niet gebruikt? Als het gaat om geen kabel kunnen trekken, dan kun je eventueel een draadloze verbindingsset nog overwegen.

Als je het bij de Digitenne wilt houden, ook geen probleem. dan kan ik hier voor je de wisseling uitvoeren in het systeem. Je krijgt dan een nieuwe Digitenne tuner geleverd en een retoursticker voor de interactieve ontvanger.

Wel zie ik hier dat er op dit moment nog 3 (gratis) kooptuners bij je geregistreerd staan. Klopt dit nog? Want anders haal ik die ook alvast weg. Als dit klopt en je gebruikt die nog, dan kan ik ze eerst nog laten staan tot jouw regio daadwerkelijk omgaat.
Reputatie 5
Badge +4
Is HBB-TV eigenlijk nog beschikbaar bij de NPO bij het nieuwe DVB-T2 signaal?

(voor eigen FTA ontvanger)
Ik heb een smart-tv. De app daarin is gelijk aan wat je ziet met hbb-tv. Dus echt nodig vindt ik het niet.
Als NPO het signaaltje mee stuurt én je ontvanger ondersteunt hbb-tv dan zou 't moeten werken. Maar het kan dus ook via Smart-tv.

Ik zou niet weten waarom het middels de HD uitzendingen niet zou werken. Op kabel bij NPO HD werkt 't ook.
Er zullen wel héél weinig ontvangers in het land zijn die het (nog) ondersteunen, dat wel. Nu heb ik via de kpn digitenne ontvanger (topfield) alle zenders en via FTA in mijn tv kan ik hbb-tv oproepen. Dat kan straks niet meer, m'n tv heeft wel DVB-T2 maar geen HEVC/H.265.