Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235380 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Daarbij wel opgemerkt dat dit de Digitenne-only-abonnementen zijn. Daarnaast zijn er nog heel veel klanten die een Digitenne-abonnement gekoppeld hebben aan een iTV-abonnement.   

Het onderscheid tussen KPN en (ex-) Telfort klanten op dit gebied was mij niet bekend. Ik zag een klant met internet, interactieve televisie en Digitenne als een combinatieklant. Dat (ex-) Telfort klanten daar niet toe worden gerekend, betekent dat de groep die de volle abonnementsprijs voor Digitenne betaalt nog kleiner is dan ik dacht.

@Noordzee  Daarbij wel opgemerkt dat dit de NIET alleen Digitenne-only-abonnementen zijn. Daarnaast zijn er nog heel veel ex-Telfort klanten die een Digitenne-abonnement gekoppeld hebben aan een iTV-abonnement.

Dat (ex-) Telfort klanten daar niet toe worden gerekend, betekent dat de groep die de volle abonnementsprijs voor Digitenne betaalt nog kleiner is dan ik dacht. @P. Grigio 

Reputatie 5
Badge +5

Derde kwartaal van dit jaar weer een afname met 3.000 naar 103.000

Voor het eind van het jaar misschien onder de 100.000 !

In het laatste kwartaal van 2021 is het aantal klanten inderdaad onder de 100.000 gekomen.
Er zijn nu 4.000 klanten minder dan aan het eind van het vorige kwartaal.

Reputatie 5
Badge +4

Net gezien nog 99 duizend klanten hahahaha. Digitenne JoyNEE :grinning:

 

We zullen zien of de juist toegevoegde CI+ module nog iets gaat veranderen, maar verwacht het niet.

Reputatie 5
Badge +4

Wel vreemd dat TotaalTV hier eigenlijk helemaal geen berichten meer aan wijd. Zijn die ook Digitenne vergeten soms?

@adam88  schrijft: Net gezien nog 99 duizend klanten hahahaha.

@P. Grigio, ook geen bron? (link)

Euh, waar gezien?

Dat zijn overigens alleen de Digitenne Only klanten. Helaas, ook voor kpn zelf, tellen ze het aantal Digitennes die i.c.m. KPN TV worden gebruikt niet mee.

Let wel op die 99 duizend overgebleven klanten zijn alléén de oud-Telfort klanten welke Digitenne gratis krijgen i.c.m. Internet/TV en ook nog mensen welke de volle mep betalen voor een los Digitenne abonnement al zullen dat er niet veel zijn met die 18 euro haha . . .

 

Inderdaad ook wel benieuwd of de insteekkaart met nieuwe antenne iets gaat veranderen aan de wegloop van klanten !? Zelf denk ik dat de daling gewoon doorgaat.

Reputatie 5
Badge +4

Tja en die kaart opzich is ook helemaal niet goedkoop als je geen TV hebt met HEVC en DVB-T2.

En bij hoeveel klanten zal de daling stoppen? :grinning: 20.000?

Nog even en Digitenne heeft ook al minder klanten dan mijn woonplaats Deventer, 

81.545[ inwoners
Reputatie 5
Badge +5

@adam88  schrijft: Net gezien nog 99 duizend klanten hahahaha.

@P. Grigio, ook geen bron? (link)

Euh, waar gezien?

Dat zijn overigens alleen de Digitenne Only klanten. Helaas, ook voor kpn zelf, tellen ze het aantal Digitennes die i.c.m. KPN TV worden gebruikt niet mee.

KPN publiceert elk kwartaal een verslag over de financiën en o.a. klantenaantallen. Dit doen ze omdat het een beursgenoteerd bedrijf is.
Het verslag staat vanaf vandaag op https://ir.kpn.com/websites/kpn/English/10/investor-relations.html

OK, duidelijk @P. Grigio . Dan vind ik het helaas nog niet.

Had in dit document 31-1-22; kpn Q4 2021 results m.b.v. ctrl F op “digitenne” en “dvb-t2” gezocht maar niks gevonden.

Reputatie 5
Badge +5

OK, duidelijk @P. Grigio . Dan vind ik het helaas nog niet.

Had in dit document 31-1-22; kpn Q4 2021 results m.b.v. ctrl F op “digitenne” en “dvb-t2” gezocht maar niks gevonden.

Ah, ik had niet naar de precieze locatie doorverwezen, dat is een excel-spreadsheet: 
https://ir.kpn.com/download/companies/koninkpnnv/Results/KPN_Q4_2021_Factsheet_External.xlsx

 

PS: die staat op deze pagina onder 2021

Reputatie 5
Badge +4

Worden op den duur ook niet het aantal masten verminderd met zo weinig klanten? :grinning:

Tenminste je gaat toch geen mast neerzetten voor 10 klanten of wel?

@adam88 

Er zijn veel meer gebruikers van digitenne dan alleen de digitenne only klanten. Een behoorlijk aantal KPN TV abonnees heeft 1 of meer digitenne ontvangers voor bv op de camping of tv boven. Die worden niet meegeteld maar ze zijn er wel. 

Reputatie 2

ik denk er zelf over om digitenne ipv iTV te nemen vanwege de insteekkaart en het feit dat Digitenne in 1080p uitzendt. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ESPN1 wel gratis wordt uitgezonden via iTV maar niet via Digitenne terwijl het toch beide KPN is

Reputatie 1
Badge

ik denk er zelf over om digitenne ipv iTV te nemen vanwege de insteekkaart en het feit dat Digitenne in 1080p uitzendt. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ESPN1 wel gratis wordt uitgezonden via iTV maar niet via Digitenne terwijl het toch beide KPN is

Dat is niet opmerkelijk, maar onvermijdelijk. IPTV van KPN is een gesloten systeem, dus alleen zichtbaar voor de klanten van deze dienst. Het gratis uitzenden via de ether of satelliet, maakt een zender “free to air” en kan iedereen meekijken, ook mensen die geen klant zijn bij KPN. ESPN zal daarin nooit toestemmen. Het verdienmodel trek je daarmee direct onderuit.

Reputatie 2

@AndreasZ    dat is niet zo. Je hebt een insteekkaart nodig om alle programma’s te ontvangen en alleen NPO 1,2,en 3  en regio zenders zijn ‘free to air’ . Dus alleen mensen die € 18 betalen kunnen dan naar het gratis ESPN kanaal kijken

Reputatie 1
Badge

@AndreasZ    dat is niet zo. Je hebt een insteekkaart nodig om alle programma’s te ontvangen en alleen NPO 1,2,en 3  en regio zenders zijn ‘free to air’ . Dus alleen mensen die € 18 betalen kunnen dan naar het gratis ESPN kanaal kijken

Dat is niet zo. De frequenties met NPO en RPO zijn niet van KPN en zijn daardoor FTA. KPN doet in opdracht het beheer ervan. Maar volgens mij begrijp je het prima :wink:

Maar @AndreasZ , ESPN zit helemaal niet op de zender/frequentie van de NPO….

@marzo , de overeenkomst voor digitenne met espn is een andere dan voor iTV. 

Reputatie 5
Badge +4

Kan iemand de laatste gegevens nog toevoegen aan Wikipedia “Digitenne” bij abboneeverlies?

vb, dank!

Ik kan het niet doen, ik heb namelijk een ban op Wikipedia omdat ik vandalisme zou hebben gepleegd.  

Nam het aantal klanten procentueel een jaar geleden nog 2% af per kwartaal.

Dit jaar is dit percentage verdubbeld naar een afname van wel 4% per kwartaal!

Reputatie 5
Badge +4

Haha heeft de nieuwe insteekaart en antenne vooralsnog geen vruchten afgeworpen dus.

Reputatie 6
Badge +7

Als je de topics doorleest over de insteekkaart is het een logistieke en administratieve nachtmerrie geworden…. Bestaande klanten kunnen geen insteek kaart bestellen, leveringen die weken, zo niet maanden blijven liggen. Omruilingen die niet werken, etc.

Het is dat corona de schuld niet kan krijgen

Reputatie 5
Badge +4

Okay dus het aantal klanten gaat nu nog sneller dalen begrijp ik?


nog even en Digitenne heeft minder klanten dan mijn woonplaats, Deventer 81.545 inwoners. Of mischien zelfs nog minder klanten dan JoyNEE. 

 

En Digitenne is goedkoop?????? is nu toch juist duur?

 

 

JoyNEE heeft geen 1 klant meer, is al een tijdje geleden failliet gegaan, zal Digitenne niet overkomen, daar gaat hooguit de stekker uit.

Reputatie 5
Badge +4

Wat bedoel, zeg je nu? Volgens mij is KPN nog tot 2025 verplicht Digitenne aan te blijven bieden.