Sticky

Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne

• 30 januari 2018
  • 1269 reacties
  • 198054 keer bekeken

Toon eerste bericht

1269 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Reactie EDPnet: Er zijn geen veranderingen bij edpnet op het gebied van de levering van de hardware.

Lekker duidelijk, maar als ik het goed begrijp blijven zij wel bij CI modules.
Reputatie 7
Veel te vaag. Hier is geen brood van te bakken.

Volgens mij zijn de huidige CI modules, die EDPnet ook heeft, niet geschikt voor het nieuwe systeem. Dan moet je toch minstens CI+ 1.3 hebben lijkt mij.
En bij de mensen thuis is een TV of ontvanger met DVB-T2 H.265 ook noodzakelijk.
Ze steken kennelijk hun kop in 't zand. Met het risico dat hun klanten in de loop van het jaar zeker op zwart gaan. Is 't niet vanwege de module dan is het wel vanwege ontbreken H.265 decodering.
Reputatie 4
Badge +3
Maar dan hebben ze ook geen klanten meer, niemand gaat betalen voor zwart beeld. Dan kunnen ze de TV diens wel stopzetten.

De huidige is ook een Conax terwijl KPN waarschijnlijk overgaat naar Irdeto.
Reputatie 7
Badge +16
Jullie denken toch niet dat dat zo gaat he?
Reputatie 4
Badge +3

Dat zou je ook niet mogen verwachten, maar wat denk je dan dat ze gaan doen/gebeuren?

Jij had ze trouwens toch ook gevraagd, al reactie gehad en zoja welke?
Reputatie 4
Badge +3
Het is niet meer mogelijk om met een eigen gekochte tuner gebruik te maken van het abonnement. Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen. Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt.

Dus als ik het goed begrijp moet iedereen met een gekocht exemplaar overstappen naar een nieuwe (dus betalen) of overstappen naar KPN ITV? Ze stoppen met werken?

Ik dacht eerst even dat je bedoelde dat ze bij KPN Digitenne (de medewerkers) gaan stoppen met werken. 😀 😁 Al zou het mij niets verbazen als dit uiteindelijk wel gaat gebeuren. 😀 😁 😆
Reputatie 7
Badge +16
Nee niks gehad. Ik denk dat ze het zelf ook nog niet weten.
Reputatie 4
Badge +3
EDPnet: Helaas zijn we nog niet op de hoogte over enige veranderingen qua hardware. Alle nieuwe informatie vindt u op ons website terug.
Reputatie 7
Badge +18
De nieuwe ontvanger wordt gemaakt door ZTE en is de ZXV7200.

De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik.

Ik zie dat deze ontvanger ook een LAN-aansluiting heeft. Zou het niet een idee zijn om het een 2-in-1 ontvanger te laten worden? Als de klant Digitenne zou hebben en wilt overstappen naar Interactieve TV, dan is het een UTP-kabel erin en bij de KPN iets om laten zetten, en..... KIJKEN MAAR!

...Of denk ik nu te simpel? 1 TV ontvanger voor 2 diensten. ;)

Admin: stukje quote verwijderd ter verduidelijking
Reputatie 7
Zou de ontvanger alleen maar duurder maken. Moet er nóg een ontvangstsysteem in. IPTV is toch heel anders dan DVB-T(2) wat vrijwel gelijk is aan DVB-C.
Verder werkt IPTV nog met de H.264 codec. Ik betwijfel of deze ontvanger die ook aan kan. Ik denk alleen MPEG2 (huidige codering) en het nieuwe MPEG4 H.265.

De 2 erachter geeft alleen de codering aan. De manier van uitzenden, digitale code via frequenties, veranderd natuurlijk niet. Wel de digitale code.
Reputatie 7
Badge +16

Dat zou je ook niet mogen verwachten, maar wat denk je dan dat ze gaan doen/gebeuren?

Jij had ze trouwens toch ook gevraagd, al reactie gehad en zoja welke?

Ja reactie binnen, er veranderd niks zeggen ze. Typisch antwoord van iemand die niet op de hoogte is van de naderende wijzigingen. Ook zij zullen over moeten stappen op de nieuwe codering.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo allemaal, ik kijk al jaren met een Samsung twintuner naar de gratis zenders. Waar kan ik zo'n nieuw doosje kopen?
Reputatie 7
Badge +16
Google op dvb-t2 h265 tuner.
Bijvoorbeeld deze https://www.conrad.nl/nl/renkforce-1500t2-hd-dvb-t2-receiver-met-duitse-dvb-t2-standaard-h265-1419436.html
Reputatie 4
Badge +3
Goeie link met nog veel meer keuze! Weet je zeker dat die dooosjes ook werken met de Nederlandse variant?
Reputatie 7
Badge +16
Dit is de nieuwe standaard ja. Let wel dat ze alleen geschikt zijn voor de ongecodeerde npo zenders. Een twintuner is niet nodig omdat ze in dezelfde transpnder zitten.
Reputatie 4
Badge +3
Dat is mooi. Ik wacht nog even af tot de oude dvb-t het niet meer doet en dan de Action folder in de gaten houden. Of toch naar good-old Conrad.
Reputatie 7
Hoi John, hier ook

https://digitennes.nl/16-ontvangers (uitg. de Reboxen)
Vorig jaar hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Gekke vraag natuurlijk maar waarom voor een dienst die al van KPN is opnieuw rechten verwerven?
Reputatie 7
De dienst is van KPN. Voor gebruik van de ether zijn die rechten, Galdor68.
Reputatie 4
Badge +6
Nou om heel eerlijk te zijn vind ik KPN niet klaar voor de toekomst, was ik met die insteekkaart in mijn tv eindelijk af van al die kastjes, komt er weer een kastje bij.
Reputatie 7
Badge +16
Dat is mooi. Ik wacht nog even af tot de oude dvb-t het niet meer doet en dan de Action folder in de gaten houden. Of toch naar good-old Conrad.
Zolang ze maar geschikt zijn voor DVB-T2 en h.265/HEVC.
Reputatie 7
Badge +27
Vorig jaar hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Gekke vraag natuurlijk maar waarom voor een dienst die al van KPN is opnieuw rechten verwerven?De dienst is van KPN. Voor gebruik van de ether zijn die rechten, Galdor68.
Wat Peter zegt, inderdaad. Digitenne gaat via de lucht. De frequenties die daarin aanwezig zijn, zijn eigendom van de overheid. De overheid verhuurt die frequenties aan bedrijven voor een vastgestelde periode. Voor Digitenne hadden wij die rechten, maar de periode liep in 2017 af. In 2016 was alvast de veiling voor daarna. Die hebben wij gewonnen waardoor we nu tot en met 2030 de Digitennefrequenties mogen gebruiken.

Ik zie dat deze ontvanger ook een LAN-aansluiting heeft. Zou het niet een idee zijn om het een 2-in-1 ontvanger te laten worden? Als de klant Digitenne zou hebben en wilt overstappen naar Interactieve TV, dan is het een UTP-kabel erin en bij de KPN iets om laten zetten, en..... KIJKEN MAAR!

Iets te simpel, inderdaad. De ontvanger is niet geschikt om twee hele verschillende soorten software te kunnen draaien.
Ik heb een tv van 2013 (Full HD) met ingebouwde decoder. Ik heb geen digitenne-insteekkaart, want ik heb alleen behoefte aan NPO 1, 2 en 3 + lokaal. Betekent dit dat ik na ombouw van de zendmasten geen ontvangst meer heb?
Reputatie 4
Badge +3
Vorig jaar hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Gekke vraag natuurlijk maar waarom voor een dienst die al van KPN is opnieuw rechten verwerven?De dienst is van KPN. Voor gebruik van de ether zijn die rechten, Galdor68.
Wat Peter zegt, inderdaad. Digitenne gaat via de lucht. De frequenties die daarin aanwezig zijn, zijn eigendom van de overheid. De overheid verhuurt die frequenties aan bedrijven voor een vastgestelde periode. Voor Digitenne hadden wij die rechten, maar de periode liep in 2017 af. In 2016 was alvast de veiling voor daarna. Die hebben wij gewonnen waardoor we nu tot en met 2030 de Digitennefrequenties mogen gebruiken.

Iets te simpel, inderdaad. De ontvanger is niet geschikt om twee hele verschillende soorten software te kunnen draaien.

Dan moet men software ontwikkelen die met beiden overweg kan, of denk ik nu weer te simpel?
Reputatie 7
Badge +18

Dan moet men software ontwikkelen die met beiden overweg kan, of denk ik nu weer te simpel?
😂 😂 🤣

Reageer