Sticky

Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne

• 30 januari 2018
  • 1232 reacties
  • 193679 keer bekeken

Toon eerste bericht

1232 reacties

Reputatie 7
Badge +16
De trend is internet, via de NPO app heb je al toegang tot alle publieke zenders. Ik vrees ook dat ik na 53 jaar afscheid ga nemen van mijn trouwe Smilde tv zendmast.

Binnenkort te koop: prima buitenantenne voor ontvangst van DVB-T2.
Voor het museum: aantal DVB-T tuners inclusief een pc tv kaart met Conax.
Reputatie 7
Badge +10
Ik was er al weer bang voor, na jaren van technische vooruitgang is er nu een trend ingezet op de weg terug, niet alleen bij KPN. trouwens.
Dit wordt mijn afscheid wbt DVB-T.
Ik zal wel langzaam op zoek gaan naar een free-to-air ontvanger, of, die heb ik al, een RTL-stick, maar zou daar ook DVB-T2 op mogelijk zijn . . . ?
Nu ja, de glasvezel (lokale kabelclub) ligt klaar, op zoek naar een handig opname apparaat met EIGEN hardeschijf..

O ja, en dan de titel :
Klaar voor de toekomst
psja . . . .
Reputatie 7
Badge +16
Wordt er wel een cinch -> scart kabel bijgeleverd ???
Alleen bij vervanging, nieuwe klanten krijgen die niet of met korting via de webshop.
Reputatie 7
Badge +16
Het lijkt wat dat betreft op Interactieve TV, ook een gesloten circuit (waar het nodige commentaar al op is geweest), alleen heb je daar de grote voordelen van het IPTV systeem.
Dit lijkt m.i. bij voorbaat al gedoemd tot mislukken tenzij er een internet connectie kom,t en dan kan je eigenlijk net zo goed overstappen naar i-tv.
Reputatie 7
Wordt er wel een cinch -> scart kabel bijgeleverd ??? Ik zie net dat die alleen bij bestaande klanten wordt meegeleverd.
Reputatie 7
Niet opnemen???? Jammerrrrrr.
Kan ik deze d.m.v. de video/audio-out wel aansluiten op m'n DVD/HDD-recoder? Of zit er een copieerbeveiliging op? Nu gebruik ik m'n digitenne nml alleen voor de recorder eigenlijk. Jammer dat ik dan dus niet alsnog HD kan opnemen terwijl het wel in HD uitzendt.

Hopelijk komt er wel eentje die wel kan opnemen of geschikt voor losse HDD???

Onderstaande is voor nu. Er komt meer ruimte, zeker als er ook zenders in (betere) SD kwaliteit komen. Dan is er zeker mogelijkheid voor meer zenders.
Komen er ook zenders bij?
Nee. Het aantal zenders blijft gelijk. Hier vind je een zenderlijst.
Reputatie 7
Badge +16
Bedankt voor de informatie Erik. Erg jammer dat voor dit gesloten systeem is gekozen met eigen tuners waarmee je niet kan opnemen. Dit is dus voor veel mensen een behoorlijke stap terug want eigenlijk betekent dit dat alleen nog lineair gekeken kan worden en dat is niet meer van deze tijd.

Reageer