Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235381 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

In 2017 hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Een voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2. Deze techniek wordt ook in andere landen gebruikt en geeft de mogelijkheid om zenders in HD-kwaliteit door te geven. Wel betekent dit dat we onze zendmasten moeten ombouwen, en dat alle klanten een andere ontvanger nodig hebben. In dit topic vertellen we jullie meer over de nieuwe ontvanger en hoe we het omwisselen gaan aanpakken. Heb je daarna nog vragen, plaats een reactie. Voor elke regio die omging hebben we een extra topic met aanvullende informatie.

De omzetting van heel Nederland heeft inmiddels succesvol plaatsgevonden.
Aanvullende informatie omzetting Regio Noord [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 2 (Midden) en 2.1 (Friesland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 3 (Brabant, Zeeland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 4 (Limburg) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland en Utrecht) [Afgerond]
 

Digitenneveranderingen in het kort

Vanaf 1 februari 2018 krijgen alle nieuwe Digitenneklanten de nieuwe ontvanger. Vanaf maart 2018 t/m zomer 2019 gaan we bij alle bestaande klanten de ontvanger(s) omwisselen. Gefaseerd per regio bouwen we in de tussentijd alle masten om. De eerste regio zal dan in het vierde kwartaal van 2018 DVB-T2 krijgen, de laatste in 2019. Hieronder een kaartje van de regio's. De laatste hiervan is op 9 juli succesvol omgezet.

81e5e2da-a077-43c7-a6ea-72d1af14b56e.png

 

Frequentiewijzigingen

Naast het overgaan naar een nieuwe techniek, verandert ook een deel van de frequenties. Dit is gedaan tussen 26 februari 2019 en 8 oktober 2019. Een overzicht van de huidige frequenties vind je hier.
Zoals je daar ziet veranderen we ook de terminologie een beetje. In plaats van bouquetten hebben we het nu over Nationale Transportstreams (NTS) en de Regionale Transportstream (RTS). RTS is wat voorheen bouquet 1 was, met de NPO en de regionale omroepen. NTS1 was bouquet 2, NTS2 was bouquet 3 etc..

 

Nieuwe Techniek

We gebruiken DVB-T2 MPEG 4 H.265 (HEVC). Met deze techniek kunnen we zenders in HD-kwaliteit (1080p) gaan doorgeven. De zenders die we al in HD-kwaliteit binnenkrijgen, geven we ook zo door. Lagere kwaliteit gaan we in ons uitzendcentrum upscalen (omzetten naar HD) en dan zo uitzenden.

 

De nieuwe ontvangers

We hebben voor de nieuwe Digitenne twee nieuwe ontvangers. Hiermee kun je zowel DVB-T als DVB-T2 ontvangen. In deze ontvangers zit géén losse smartcard meer. We gebruiken een CAS (Conditional Access System) nummer. Dit CAS-nummer zit ingebouwd in de ontvanger en is bij ons geactiveerd voor een abonnement. Hierdoor kun je alleen met deze ontvanger de abonnementszenders bekijken.
De eerste nieuwe ontvanger wordt gemaakt door ZTE en is de ZXV7200. Dit apparaat is 16,3 cm breed, 4,5 cm hoog (inclusief voetjes) en 11,5 cm diep. Reken er bij de diepte echter nog wel een cm of 2 bij als alle stekkers er in zitten.

 

b2ae9745-c17d-4fe1-96e7-4ef528e7214d.png

De voorkant van de ontvanger. Het display geeft zendernummers weer. De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.

 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik.

De tweede nieuwe ontvanger is de Rebox RBX2800. Dit apparaat is qua formaat vergelijkbaar aan de ZTE.

03d17d44-cb61-47a2-b931-0db8f67f5e59.jpg

De voorkant en bovenkant van de ontvanger. Het heeft een display dat net zo werkt als de ZTE. De knoppen zitten hier echter aan de bovenkant en niet aan de voorkant. De knoppen zijn voor Aan/Uit, Menu, Volume (2x) en Kanaal (2x).

 

519879a6-fb2c-48e3-8a9f-07b06ae4caba.png

De achterkant heeft antenne-ingang, HDMI-uitgang, en de aansluiting voor de stroomkabel. Deze ontvanger heeft niet, zoals de ZTE, tulpstekkerpoortjes, maar een 3,5mm jack. Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik.

 

06aa1f7a-979e-46ff-9fa4-0c04e1edbca2.png

De software is op beide ontvangers hetzelfde. Het menu is standaard in het Nederlands. Je kunt deze echter ook instellen op Engels. Druk daarvoor, tijdens het kijken, achter elkaar op de rode, groene en blauwe knop op de afstandsbediening. Zie voor meer afbeeldingen van het menu, de los bijgevoegde afbeeldingen aan het eind van dit topic.

 

8fc42984-f4b1-4bed-9bd7-d4b52a15badf.jpg

 

De nieuwe insteekkaart

Perr 27-01-2022 is het mogelijk om een insteekkaart te nemen in plaats van een ontvanger. Zie daarvoor dit aparte topic Introductie van de Digitenne Insteekkaart (CI+ Module)

 

Het omwisselen van de apparatuur[ (voltooid)

Nieuwe klanten krijgen direct de nieuwe ontvanger geleverd. Bestaande klanten benaderen we gefaseerd voor een omwissel. We beginnen in maart 2018 met klanten met alleen huurtuners. Daarna klanten die alleen Digitenne van ons hebben met één kooptuner. Daarna klanten met een insteekkaart en tenslotte klanten met meerdere kooptuners of ontvanger met opnamefunctionaliteit.
Het is niet meer mogelijk om met een eigen gekochte tuner gebruik te maken van het abonnement. Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen. Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt.
Zodra je aan de beurt bent krijg je van ons bericht. Dit doen we via e-mail en brief. De omruil kun je dan plannen via de servicetool op deze pagina. Log daar in met je klantnummer en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer. Je krijgt dan een overzicht met al je tuners/insteekkaarten die bij ons bekend zijn. Per stuk kun je vervolgens kiezen of je ze wilt omwisselen, of uitzetten.
Als je nog geen bericht hebt gehad maar je wilt al wel graag omwisselen, of er is een probleem met je huidige ontvanger, dan kun je ook gebruik maken van de tool. Kom je er niet uit, of is er een probleem, klop bij ons aan, dan helpen we je verder. Dit kan door te reageren in dit topic (of een eigen topic aan te maken) of contact op te nemen via telefoon (0800-0402) of chat.

 

Veelgestelde vragen

Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

Kan ik ook opnemen met de nieuwe ontvanger?
Nee. De ontvanger heeft wel een usb-poort aan de zijkant en er zitten opnameknoppen op de afstandsbediening, maar deze werken niet.

Komen er ook zenders bij?
Nee. Het aantal zenders blijft gelijk. Hier vind je een zenderlijst. Mochten we onverhoopt toch willen gaan uitbreiden in zenderaantal, dan zal dit pas zijn nadat de omschakeling naar DVB-T-2 voltooid is in 2019. Wel zijn er, na de omschakeling, voor iedereen twee regionale zenders beschikbaar. Welke dat zijn zie je in dit overzicht.

25db343b-a0ea-408d-aba2-318fdd68a333.png



Kan ik de zenderlijst aanpassen/zenders verbergen?
Ja dit kan. In het menu kun je de bestaande zenders van plaats veranderen. Ook kun je zenders verbergen of vergrendelen. Verbergen zorgt ervoor dat je de zender helemaal niet meer ziet, ook niet in de (mini)gids. Vergrendelen zorgt dat je een pincode moet invoeren tijdens het zappen ernaartoe. Deze pincode kun je in het menu ook zelf instellen. Daarnaast kun je ook een Kinderslot activeren, dit vergrendelt zenders gebaseerd op Kijkwijzer indicaties. Bij de Rebox is het op dit moment nog zo dat aanpassingen in je zenderlijst niet worden onthouden als je de ontvanger stroomloos maakt. Stand by is geen probleem. Dit wordt in een volgende softwareupdate verholpen.

Wat zit er in het pakket meegeleverd?
In het pakket zit de nieuwe ontvanger, de stroomkabel, de afstandsbediening met batterijen en een HDMI-kabel. Let er op dat je wel je huidige antenne behoudt! Bij omwisselen leveren we ook nog een SCART verloopkabel mee. Voor nieuwe klanten wordt dat niet standaard gedaan. Wel krijgen zij een code om in onze webshop een gratis verloopkabel te bestellen. Heb je verder een langere antennekabel nodig, dan wordt daarvoor ook een code meegeleverd. Je kunt daarmee in de webshop een verlengkabel bestellen.

Hoe sluit ik de ontvanger aan op mijn tv?
Dit gaat op een vergelijkbare manier als met de oude ontvanger. Steek de stroomkabel in de ontvanger en in het stopcontact. Gebruik vervolgens de HDMI-kabel om de ontvanger met je tv te verbinden. Kies voor zenders zoeken en dan regionaal zoeken. De zenders worden dan toegevoegd. Je kunt vervolgens de antenne wizard gebruiken om de beste ontvangst te bepalen. Heeft je tv geen HDMI-ingang, dan kun je een SCART-verloopkabel gebruiken. Let er hierbij op dat je bij sommige tv's deze dan handmatig op het juiste invoerkanaal moet zetten. De ontvanger wordt geactiveerd geleverd. Zodra de zenders zijn toegevoegd kun je dan ook kijken 🙂 Hieronder in de bijlagen enkele afbeeldingen van de menu's. Te weten: abonnementstatusscherm, drie schermen van de antennewizard/zenders zoeken, fabrieksinstellingen reset, de zenderlijst en een afstandsbediening op groter formaat :)

Laatste update: 1-02-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Je hebt 't over een storing op NPO 1. Helemaal duidelijk is 't me niet afgezien van het feit dat er geen geluid bij je filmpje zit (hoor wel achtergrondgeluiden).

Het geknippr van die zwarte balk boven en onder. Verder klopt het geluid staat uit.
Maar het ging hier ook over een storing in het beeld niet in het geluid.
...
Adam88 schreef: Het geknippr van die zwarte balk boven en onder.

Had ik niet eens gezien. Maar best storend inderdaad.
Goede middag,
We hebben Digitenne op de Camping in Ouddorp
We wonen in de provicie Utrecht in Odijk.
Wanneer moet ik dan omruilen?

Cees Molenaar
Reputatie 7
Badge +28
@adam88: Dank voor het melden, ik geef het door!

@CMM: Welkom! Een paar maanden voordat jouw regio wordt omgezet benaderen we je per mail. Als je nu vast wil omruilen is dat mogelijk. Gebruik daarvoor de omruiltool op Nieuwe Digitenne ontvanger aanvragen
@CMM

Hallo Cees.
Zeeland valt in Regio 3 (zie startbericht bij dit topic). Die gaat begin maart naar het nieuwe systeem.
Utrecht (Regio 5) nog niet bekend, maar zal begin zomer zijn.

Wil je er dus helemaal klaar voor zijn, de ontvangers zijn nml ook op het oude systeem bruikbaar, dan dus omruilen voor Zeeland aan de beurt is.
@adam88: Dank voor het melden, ik geef het door!

@CMM: Welkom! Een paar maanden voordat jouw regio wordt omgezet benaderen we je per mail.

Ik lees hier dat ik een paar maanden voor omruil zou worden benaderd per mail. Mijn regio zou per februari 2019 overgaan. Ik heb tot vandaag (11-12-2018) nog geen mail ontvangen ! Hoe zit dat ?
Reputatie 7
Badge +28
@Andre_P :

Dan zou ik nu zelf in actie komen. Gebruik daarvoor de omruiltool op:
https://www.digitenne.nl/nieuwe-digitenne-ontvanger-aanvragen/
@Noordzee,

Leuke tip. Ik voer mijn klantnummer in. dan de laatste 3 cijfers van mijn bankrek. Dan komt ie met de ontvangers die ik heb. Ik kies de optie ' zelfde aantal ontvangers" en dan ? er gebeurt niets meer op het scherm. ????????? Paar keer geprobeerd.
Reputatie 5
Badge +4
Ook deze avond de hele tijd dat rare geknippr (NPO 1)
Voor klanten die tot 1 juli 2008 een abonnement namen had kpn de mogelijkheid tot een koopontvanger die niet extra betaald hoefde te worden. Sinds ruim 10 jaar is dat veranderd en klanten v.a. die datum betalen € 5 p/m voor elke ontvanger. Ook al hebben ze een koopontvanger (vaak van het merk VU+).
Door de huidige wijziging vervalt het voordeel voor de hele oude garde. Je gaat dus betalen voor al je ontvangers omdat kpn (sinds 10 jaar) alleen nog huurontvangers aanbiedt.

Het abonnement is al lang geen 8,50 meer. Met 1 ontvanger (ook al is dat een koop) is het € 15,50. Elke extra ontvanger is € 5 p/s p/m tot een maximum van 2 extra dus.

Ga voor je zelf eens na of 1 ontvanger niet kan "reizen" tussen 2 tv's. We hebben al gebruikers gehad waarbij 1 ontvanger maar ca. 2 x per maand gebruikt werd.

Of: met een eigen aangeschafte ontvanger (voor DVB-T2 HEVC) kan gratis NPO ontvangen worden als dat voor 1 tv genoeg is.

Hallo Peter,
Voor zover ik weet, kan je een contract toch niet zomaar eenzijdig aanpassen? ook al is het zoals ik jou verhaal lees al 10 jaar geleden aangepast voor nieuwe gebruikers, dan zou je toch mogen verwachten dat dit dus NIET geld voor de “hele oude garde”?
Ik ben nieuw op dit forum, en weet eigenlijk niet-officiële jij hier nu ook ‘klant’ bent of antwoord geeft namens KPN.

Ik vind het namelijk totaal belachelijk dat je aanhaalt of je niet kan “reizen” met 1 ontvanger! Los van het feit dat het mi niet van deze tijd is dat je met een ontvanger van KPN onder je arm naar de andere tv gaat om te kunnen kijken. En.... dat je stelt dat mogelijk alleen gratis NPO genoeg is, slaat werkelijk alles. Ik weet niet van welke planeet jij komt, maar ik kom van aarde en in 2018 willen wij, mijn kinderen en mijn schoonvader (op dit moment gebruikers van de digitenne) toch echt meer zien dan NPO.

Ik kan niet anders stellen dat dit echt een ordinaire maatregel is om de “hele oude garde” ook te laten betalen zoals het dus schijnbaar al 10 jaar is.
Je zou toch mogen verwachten dat een beetje zichzelf respecterend bedrijf trouwe klanten eerder beloond dan ze meer laten betalen.

Zijn er hier mensen op dit forum die hier al juridisch naar hebben laten kijken?

Bert
Reputatie 7
Badge +30
@Andre_P Het kan zijn dat we van jou geen goed e-mailadres hebben. Omdat Digitenne niet zozeer aan adres gekoppeld is als een internetabonnement merken we dat er een aardig deel van de klanten is waarvan we geen, of een niet kloppend, mailadres en 06-nummer hebben. Waardoor die geen bericht krijgen. Het kan dan zijn dat je nog een brief krijgt, maar je kunt inderdaad ook zonder contact al gebruik maken van de tool.

Nu geef je aan dat die niet werkt. Wil je het eens in een andere browser proberen? Als dat ook niet lukt, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan help ik je verder.

@bmilttk Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent, maar het is wel wat de realiteit is. Abonnementen veranderen. Vaak jaarlijks, soms ook met wat meer tijd er tussen, maar ze veranderen. Zoals Peter al aanstipt, Digitenne kost ook al geruime tijd geen €8,50 meer. In dit geval vereist de overheid van ons dat we overgaan op DVB-T2. Huidige huurtuners kunnen dat niet aan, en het overgrote deel van kooptuners ook niet omdat die al wat ouder zijn. Wij maken van de gelegenheid gebruik om nu dan ook de ondersteuning van kooptuners te beëindigen, aangezien we die ook al jarenlang niet meer verkopen.
Klanten die het hier niet mee eens zijn kunnen opzeggen. Zowel tuners, als het hele abonnement.
Beste Erik,

Mijn 06-nummer en mail adres stonden al juist in mijn KPN-ID. Nu refereer je naar een forum profiel, waaraan ik mijn adres heb toegevoegd. Overgens schrijft KPN elke maand de kosten voor digitenne van mijn bankrekening af, dus zou bekend moeten zijn waar ik woon.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat in je MijnKPN hebt gecontroleerd. Bedankt, ook, voor het invullen van je forumprofiel. Daarmee heb ik je abonnement erbij kunnen pakken om te zien wat je hebt, en hoe we dit kunnen gaan omruilen.

Wat ik zie is dat het Digitenne abonnement in onze systemen op een ander huisnummer staat dan wat jij in je profiel hebt ingevuld. Postcode klopt verder wel. Is het een typefout in je profiel, of zou het adres bij ons aangepast moeten worden?
Ook zie ik dat wij nog een ander contactmailadres voor je hebben (een @hetnet) die niet meer bestaat. Dus ik vermoed dat daar de mail heen is gegaan. Ik kan dit wijzigen naar het adres dat je hier op het forum gebruikt, is dat akkoord?

Verder zie ik dat je op dit moment twee kooptuners in gebruik hebt. Zoals je wellicht begrepen hebt kan dat niet meer. Ik kan ze dan ook voor je omruilen naar huurontvangers. Dat betekent dat je eerste ontvanger, net als nu, gratis blijft. Maar voor de tweede ga je dan €5 per maand betalen.

Als dit akkoord is hoor ik het graag, dan ga ik het voor je wijzigen. Je krijgt de nieuwe boxen dan thuisgestuurd. Je kunt er ook voor kiezen om van twee tuners terug te gaan naar één ontvanger. In dat geval ga je niets extra betalen, en krijg je één nieuwe ontvanger thuisgestuurd.
Reputatie 7
Badge +28
@adam88: De rolkrant-generator-machine (ik weet de term niet helemaal 😶) is opnieuw opgestart, het geflikker zou nu opgelost moeten zijn.
Beste Erik,


  1. Ik heb geen type fout gemaakt in mijn profiel met mijn huisnummer. Het staat fout in jullie systeem. Dat heb ik trouwens lang geleden al telefonisch gemeld en dat zou toen veranderd worden, kennelijk is dat nog niet gebeurd.
  2. Mijn @hetnet mail adres heb ik ook al lang geleden in mijn KPN-ID veranderd. Ik snap dus niet je hier nog mee komt.
  3. Ik heb geen 2 kooptuners maar 2 koopinsteekkaarten. Dit heeft het voordeel dat ik maar 1 afstandbediening per tv nodig heb. Verder heb ik op mijn smart tv nu ook uitzending gemist bij de NPO kanalen. Ik begrijp dat dit nu allemaal verleden tijd wordt.
Leve de vooruitgang. Ik ga mijn koopkaarten niet ruilen voor een huurtuner. Jullie
kunnen de oude samsung kastjes terugkrijgen.
4 Ik heb nu voor 15,50 2 tv's waarvan er 1 in onze stacaravan staat. Jullie "modernisering"
is voor ons een enorme achteruitgang, qua kosten en qua bedieningscomfort. Ik ga daar
zeker niet meer voor betalen , dus stuur maar 1 nieuwe tuner om te kijken wat het verder
wordt met digitenne
@ bmilttk.
Abonnementen mogen, qua prijs en voorwaarden, tussendoor aangepast worden. De wetgever heeft dan wel bepaald dat als je nog binnen de contractstermijn zou zitten je dan toch, binnen 2 maanden na de aankondiging, kunt opzeggen.
Dat laatste is nu niet van toepassing omdat die hele oude garde toch al buiten het 1ste jaar zitten.
De wet heeft ook bepaald dat, als je niet opzegt, je akkoord gaat met de wijziging(en).

De afgelopen 10 - 11 jaar is ook de prijs en het zenderaanbod gewijzigd (ook meer zenders dan 10 jaar geleden). Daar ben je ook mee akkoord gegaan door Digitenne aan te houden.

Ik heb zelfs nog een kort tijdje € 6 per maand betaald volgens voor het abo vlgs mij. Nu valt Digitenne bij mij onder het abo ITV. Los is het nu € 15,50 (ook met 1 koopontvanger).

@Andre_P

Ik ga mijn koopkaarten niet ruilen voor een huurtuner. Jullie kunnen de oude samsung kastjes terugkrijgen.

Die insteekkaarten/module's werken straks niet meer omdat de smartcards vervallen. Waarom zou je ze willen houden. (?)
Indien je TV geschikt is voor DVB-T2 HEVC dan kun je NPO en HbbTV nog krijgen mits je er een antenne aan hebt.
Maar dat is helemaal niet nodig: want in een smart-tv heb je in het smart-menu de NPO-APP. Die is vrijwel gelijk aan HbbTV (met programma gemist). Ik gebruik dat en heb geen insteekkaart/module of zelfs maar TV ontvangst op mijn toestel. (antennebus nergens op aangesloten).

1 tuner is voor jullie toch genoeg? Of je bent in de stacaravan óf thuis. De ontvangst (en dus betalen daarvoor) is niet op 2 plaatsen tegelijk nodig. Enige waar je aan moet denken is het ontvangertje met diens a.b. steeds mee te nemen.

Is overigens thuis Interactieve TV van KPN geen optie? Daar kun je dan een paar maanden per jaar effe een Digitenne bij nemen voor de camping. Met die combi zit je daar geen jaar aan vast maar minimaal 1 maand (de digitenneontvanger bij i-tv dus).
Reputatie 7
Badge +25
@Andre_P: ik heb het e-mailadres aangepast, en een verzoek ingediend om het huisnummer in onze administratie aan te laten passen. Dat wordt nu dus geregeld.

Ik ga daar
zeker niet meer voor betalen , dus stuur maar 1 nieuwe tuner om te kijken wat het verder
wordt met digitenne

Bedoel je daarmee dat je dan 1 tuner wil opzeggen?
1 tuner is voor jullie toch genoeg? Of je bent in de stacaravan óf thuis. De ontvangst (en dus betalen daarvoor) is niet op 2 plaatsen tegelijk nodig. Enige waar je aan moet denken is het ontvangertje met diens a.b. steeds mee te nemen.


Wat is dit nou voor opmerking ?
1 We bepalen graag zelf wat voor ons genoeg is.
2 Het is helemaal niet gezegd dat we alleen vanaf ons huisadres naar de stacaravan gaan, dus ben ik altijd met een tunertje op pad ? kom nou !
Bedoel je daarmee dat je dan 1 tuner wil opzeggen?


Nee ik bedoel dat ik 1 tuner wil omruilen. De 2-de staat in een andere regio dus die blijft nog even werken
Klaar voor de toekomst ???

Ik denk dat KPN met Digitenne helemaal niet klaar is voor de toekomst. De oplossing terug naar een aparte tuner was al lang achterhaald.
Er zijn vele klanten die thuis hebben geinvesteerd in ontvangstapparatuur voor Digitenne in goed vertrouwen dat ze daar lang gebruik van konden maken, Dat wordt allemaal opzij geschoven zonder dat klanten worden benaderd met een eventuele tegemoedkoming voor gemaakte kosten. Verder wil men voor mindere kwaliteit alleen maar meer geld ontvangen. Weinig Koninklijk naar mijn mening.
Het nivo van sommige teksten van moderators kan naar mijn mening ook wel verbeterd worden.

Groet van een digitenne klant sinds 2007.
Reputatie 7
Badge +25
@Noordzee,

Leuke tip. Ik voer mijn klantnummer in. dan de laatste 3 cijfers van mijn bankrek. Dan komt ie met de ontvangers die ik heb. Ik kies de optie ' zelfde aantal ontvangers" en dan ? er gebeurt niets meer op het scherm. ????????? Paar keer geprobeerd.

Via deze link lukt het waarschijnlijk wel: https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen/servicetool.htm


Bedoel je daarmee dat je dan 1 tuner wil opzeggen?
Nee ik bedoel dat ik 1 tuner wil omruilen. De 2-de staat in een andere regio dus die blijft nog even werken

Dit gaat helaas niet. Als je bovenstaande link volgt krijg je 3 opties:

Beste Moderators.
Leuk hoor dat jullie mijn gegevens hebben veranderd.
Ik kreeg heden morgen 2x dezelfde bevestigings mail.
Helaas staat mijn telefoonnumer er nu fout in ! Dat stond goed.
Gelukkig zit er een link in de mail om dat te veranderen. Als ik daar op klik
krijg ik de tekst :"U kunt helaas niet gegevens inzien" (dat is ook nog eens gebrekkig Nederlands)
Ga zo door.
Als ik daar op klik
krijg ik de tekst :"U kunt helaas niet gegevens inzien" (dat is ook nog eens gebrekkig Nederlands)

Weet je zeker dat je op de goede site zit?
Reputatie 7
Badge +28
@Andre_P

Het is inmiddels duidelijk dat jij niet zo tevreden bent. Je zal ook niet meer tevreden worden. Dat heb je voor jezelf zo besloten.... Maar besef je wel dat je een bepaald soort toon in jouw postings hier laat zien? Dat kan ook anders. De moderators (en andere mensen) hier op het forum zijn van goede wil.

Schrijf je trouwens zelf wel in perfect Nederlands? Lees jouw bericht hierboven nog maar is een keertje door.
De moderators zullen de gegevens in je forumprofiel niet aanpassen. Gezien het Nederlands van die zin lijkt het me eerder een phishing mail. Gebruik niet de link in de mail, maar check je gegevens direct via het forum.
https://forum.kpn.com/members/andre-p-312372