Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235333 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

In 2017 hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Een voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2. Deze techniek wordt ook in andere landen gebruikt en geeft de mogelijkheid om zenders in HD-kwaliteit door te geven. Wel betekent dit dat we onze zendmasten moeten ombouwen, en dat alle klanten een andere ontvanger nodig hebben. In dit topic vertellen we jullie meer over de nieuwe ontvanger en hoe we het omwisselen gaan aanpakken. Heb je daarna nog vragen, plaats een reactie. Voor elke regio die omging hebben we een extra topic met aanvullende informatie.

De omzetting van heel Nederland heeft inmiddels succesvol plaatsgevonden.
Aanvullende informatie omzetting Regio Noord [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 2 (Midden) en 2.1 (Friesland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 3 (Brabant, Zeeland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 4 (Limburg) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland en Utrecht) [Afgerond]
 

Digitenneveranderingen in het kort

Vanaf 1 februari 2018 krijgen alle nieuwe Digitenneklanten de nieuwe ontvanger. Vanaf maart 2018 t/m zomer 2019 gaan we bij alle bestaande klanten de ontvanger(s) omwisselen. Gefaseerd per regio bouwen we in de tussentijd alle masten om. De eerste regio zal dan in het vierde kwartaal van 2018 DVB-T2 krijgen, de laatste in 2019. Hieronder een kaartje van de regio's. De laatste hiervan is op 9 juli succesvol omgezet.

81e5e2da-a077-43c7-a6ea-72d1af14b56e.png

 

Frequentiewijzigingen

Naast het overgaan naar een nieuwe techniek, verandert ook een deel van de frequenties. Dit is gedaan tussen 26 februari 2019 en 8 oktober 2019. Een overzicht van de huidige frequenties vind je hier.
Zoals je daar ziet veranderen we ook de terminologie een beetje. In plaats van bouquetten hebben we het nu over Nationale Transportstreams (NTS) en de Regionale Transportstream (RTS). RTS is wat voorheen bouquet 1 was, met de NPO en de regionale omroepen. NTS1 was bouquet 2, NTS2 was bouquet 3 etc..

 

Nieuwe Techniek

We gebruiken DVB-T2 MPEG 4 H.265 (HEVC). Met deze techniek kunnen we zenders in HD-kwaliteit (1080p) gaan doorgeven. De zenders die we al in HD-kwaliteit binnenkrijgen, geven we ook zo door. Lagere kwaliteit gaan we in ons uitzendcentrum upscalen (omzetten naar HD) en dan zo uitzenden.

 

De nieuwe ontvangers

We hebben voor de nieuwe Digitenne twee nieuwe ontvangers. Hiermee kun je zowel DVB-T als DVB-T2 ontvangen. In deze ontvangers zit géén losse smartcard meer. We gebruiken een CAS (Conditional Access System) nummer. Dit CAS-nummer zit ingebouwd in de ontvanger en is bij ons geactiveerd voor een abonnement. Hierdoor kun je alleen met deze ontvanger de abonnementszenders bekijken.
De eerste nieuwe ontvanger wordt gemaakt door ZTE en is de ZXV7200. Dit apparaat is 16,3 cm breed, 4,5 cm hoog (inclusief voetjes) en 11,5 cm diep. Reken er bij de diepte echter nog wel een cm of 2 bij als alle stekkers er in zitten.

 

b2ae9745-c17d-4fe1-96e7-4ef528e7214d.png

De voorkant van de ontvanger. Het display geeft zendernummers weer. De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.

 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik.

De tweede nieuwe ontvanger is de Rebox RBX2800. Dit apparaat is qua formaat vergelijkbaar aan de ZTE.

03d17d44-cb61-47a2-b931-0db8f67f5e59.jpg

De voorkant en bovenkant van de ontvanger. Het heeft een display dat net zo werkt als de ZTE. De knoppen zitten hier echter aan de bovenkant en niet aan de voorkant. De knoppen zijn voor Aan/Uit, Menu, Volume (2x) en Kanaal (2x).

 

519879a6-fb2c-48e3-8a9f-07b06ae4caba.png

De achterkant heeft antenne-ingang, HDMI-uitgang, en de aansluiting voor de stroomkabel. Deze ontvanger heeft niet, zoals de ZTE, tulpstekkerpoortjes, maar een 3,5mm jack. Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik.

 

06aa1f7a-979e-46ff-9fa4-0c04e1edbca2.png

De software is op beide ontvangers hetzelfde. Het menu is standaard in het Nederlands. Je kunt deze echter ook instellen op Engels. Druk daarvoor, tijdens het kijken, achter elkaar op de rode, groene en blauwe knop op de afstandsbediening. Zie voor meer afbeeldingen van het menu, de los bijgevoegde afbeeldingen aan het eind van dit topic.

 

8fc42984-f4b1-4bed-9bd7-d4b52a15badf.jpg

 

De nieuwe insteekkaart

Perr 27-01-2022 is het mogelijk om een insteekkaart te nemen in plaats van een ontvanger. Zie daarvoor dit aparte topic Introductie van de Digitenne Insteekkaart (CI+ Module)

 

Het omwisselen van de apparatuur[ (voltooid)

Nieuwe klanten krijgen direct de nieuwe ontvanger geleverd. Bestaande klanten benaderen we gefaseerd voor een omwissel. We beginnen in maart 2018 met klanten met alleen huurtuners. Daarna klanten die alleen Digitenne van ons hebben met één kooptuner. Daarna klanten met een insteekkaart en tenslotte klanten met meerdere kooptuners of ontvanger met opnamefunctionaliteit.
Het is niet meer mogelijk om met een eigen gekochte tuner gebruik te maken van het abonnement. Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen. Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt.
Zodra je aan de beurt bent krijg je van ons bericht. Dit doen we via e-mail en brief. De omruil kun je dan plannen via de servicetool op deze pagina. Log daar in met je klantnummer en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer. Je krijgt dan een overzicht met al je tuners/insteekkaarten die bij ons bekend zijn. Per stuk kun je vervolgens kiezen of je ze wilt omwisselen, of uitzetten.
Als je nog geen bericht hebt gehad maar je wilt al wel graag omwisselen, of er is een probleem met je huidige ontvanger, dan kun je ook gebruik maken van de tool. Kom je er niet uit, of is er een probleem, klop bij ons aan, dan helpen we je verder. Dit kan door te reageren in dit topic (of een eigen topic aan te maken) of contact op te nemen via telefoon (0800-0402) of chat.

 

Veelgestelde vragen

Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

Kan ik ook opnemen met de nieuwe ontvanger?
Nee. De ontvanger heeft wel een usb-poort aan de zijkant en er zitten opnameknoppen op de afstandsbediening, maar deze werken niet.

Komen er ook zenders bij?
Nee. Het aantal zenders blijft gelijk. Hier vind je een zenderlijst. Mochten we onverhoopt toch willen gaan uitbreiden in zenderaantal, dan zal dit pas zijn nadat de omschakeling naar DVB-T-2 voltooid is in 2019. Wel zijn er, na de omschakeling, voor iedereen twee regionale zenders beschikbaar. Welke dat zijn zie je in dit overzicht.

25db343b-a0ea-408d-aba2-318fdd68a333.png



Kan ik de zenderlijst aanpassen/zenders verbergen?
Ja dit kan. In het menu kun je de bestaande zenders van plaats veranderen. Ook kun je zenders verbergen of vergrendelen. Verbergen zorgt ervoor dat je de zender helemaal niet meer ziet, ook niet in de (mini)gids. Vergrendelen zorgt dat je een pincode moet invoeren tijdens het zappen ernaartoe. Deze pincode kun je in het menu ook zelf instellen. Daarnaast kun je ook een Kinderslot activeren, dit vergrendelt zenders gebaseerd op Kijkwijzer indicaties. Bij de Rebox is het op dit moment nog zo dat aanpassingen in je zenderlijst niet worden onthouden als je de ontvanger stroomloos maakt. Stand by is geen probleem. Dit wordt in een volgende softwareupdate verholpen.

Wat zit er in het pakket meegeleverd?
In het pakket zit de nieuwe ontvanger, de stroomkabel, de afstandsbediening met batterijen en een HDMI-kabel. Let er op dat je wel je huidige antenne behoudt! Bij omwisselen leveren we ook nog een SCART verloopkabel mee. Voor nieuwe klanten wordt dat niet standaard gedaan. Wel krijgen zij een code om in onze webshop een gratis verloopkabel te bestellen. Heb je verder een langere antennekabel nodig, dan wordt daarvoor ook een code meegeleverd. Je kunt daarmee in de webshop een verlengkabel bestellen.

Hoe sluit ik de ontvanger aan op mijn tv?
Dit gaat op een vergelijkbare manier als met de oude ontvanger. Steek de stroomkabel in de ontvanger en in het stopcontact. Gebruik vervolgens de HDMI-kabel om de ontvanger met je tv te verbinden. Kies voor zenders zoeken en dan regionaal zoeken. De zenders worden dan toegevoegd. Je kunt vervolgens de antenne wizard gebruiken om de beste ontvangst te bepalen. Heeft je tv geen HDMI-ingang, dan kun je een SCART-verloopkabel gebruiken. Let er hierbij op dat je bij sommige tv's deze dan handmatig op het juiste invoerkanaal moet zetten. De ontvanger wordt geactiveerd geleverd. Zodra de zenders zijn toegevoegd kun je dan ook kijken 🙂 Hieronder in de bijlagen enkele afbeeldingen van de menu's. Te weten: abonnementstatusscherm, drie schermen van de antennewizard/zenders zoeken, fabrieksinstellingen reset, de zenderlijst en een afstandsbediening op groter formaat :)

Laatste update: 1-02-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Nieuwe Konig Antenne met een gevoeligheid van 52dB ontvangen maar bleek defect te zijn dus maar weer retour leverancier. Wordt verder vervolgt.
Reputatie 7
Badge +28
F@Galdor68 @P. Grigio

Het grote verschil tussen de Randstad en de rest van het land is dat in de Randstad veel zenders staan met een laag vermogen van ongeveer 5 kW. Deze zenders zijn dan vooral voor lokaal gebruik.

In het door Galdor68 genoemde midden van het land staan twee zendmasten met ongeveer 15 kW. Daarbij staat de antenne in IJsselstein (Lopik) op 370 meter hoogte en dat wil ook flink helpen.
In dit gedeelte van het land zijn dan ook weinig ontvangstproblemen bekend.

In de volgende vier regio's is de ontvangst van Digitenne een echt groot probleem:

1/ Zuid-Oost Drenthe (omgeving Emmen)
2/ Zuid-Friesland (omgeving Lemmer)
3/ Zuid-West Zeeland (omgeving Vlissingen & Zeeuws Vlaanderen)
4/ Noord-Oosten Achterhoek (omgeving Eibergen)
Zijn er cirkels te trekken rondom zendmasten rekeninghoudend met de verschillende vermogens om een idee van reikwijdte te krijgen. De vermogens variëren nog al en het is niet duidelijk waarom npo op 5 watt uit gaat en de commerciële zenders op 15 watt. Dat verklaard voor mij waarom ik wel de commerciële kan ontvangen en niet de publieke omroepen. Dat was mijn insteek om dan maar een grotere en gevoeliger antenne te nemen.
Reputatie 7
Badge +28
Er was in het verleden een mooi kaartje op de website van KPN, maar dat kaartje is enkele jaren terug helaas verwijderd.
Zo'n cirkel moet je dan wel dusdanig klein maken op de ideale reikwijdte niet de maximale.
Vreemd trouwens dat in het oosten er twee ogenschijnlijk kort bij elkaar staan. Borne of toch Hengelo en Enschede.
Als ik die eerdere kaart er weer bij pak mag er of maximaal vermogen op die 3 noordelijke masten of toch nog 2 of 3 erbij het zal uiteraard met de afweging bevolkingsgraad tegen over kosten te maken hebben. Ik heb er verder geen belang bij lang leve de vezel. Juist voor dsl en niet glasvezel gebieden of belangrijker nog het recreatief gebruik wil je toch ook goede dekking hebben en niet meteen afhankelijk zijn van een schotel.

Geen resultaat. Pas op 7 meter hoogte ontvangst met de nieuwe konig 52db antenne. Met een bereik van ruim 50km zou ik België en Duitsland ook aan moeten kunnen. Ook de nieuwe funke V5 maakte het niet beter dan de oude dsc 310 antenne. Alles maar weer terug gestuurd. Nu is het afwachten wanneer KPN de vermogens op gaat regelen. Hoop dat ze niet te lang wachten. In KPN winkel gaven ze ook aan veel klachten te ontvangen. Zonde van het nieuwe systeem als er veel mensen afhaken. In Duitsland en Frankrijk was het geen probleem. Soms wel 20 of meer tv zenders en daar staan de zendmasten op een grotere afstand van elkaar. Welke antenne kunnen jullie me nu nog adviseren? Misschien de blikjes antenne.
De vermogens uit je vorige bericht kun je x1000 nemen :-)
( net als met calorieën cq kilo calorieën (eigenlijk joules maar ja . . ) )
Maar het gaat om de verhouding.

52dB versterking, bij deze bandbreedte, het lijkt me sterk.
Reputatie 2
Een raar mysterie bij KPN Digitenne.
De reden om dit topic aan te maken was niets anders dan een mogelijke fout van KPN omdat alle zenders in Noord Holland al heel lang gebruik maken van kanaal 39. Deze wordt straks verplaatst naar kan 34. Kan 39 gaat naar prov. Utrecht en Zuid Holland samen (momenteel nog kan 50 en 52) , maar om een onduidelijke reden heeft KPN de zender Veenendaal (in de prov. Utrecht) vermoedelijk op 14 april alvast aangezet op het toekomstige kanaal 39 welke nu nog in gebruik is in NH, maar dan wel met het regiopakket van NPO / Utrecht (!!) wat een enorme storing moet opleveren met de masten in NH omdat hier overal het regiopakket NPO / TV NH wordt uitgezonden op kan 39. Ik kan het signaal niet meer locken terwijl de signaalsterkte goed is. Ook bij iemand uit Amersfoort is het niet gelukt om de zender op kanaal 39 te locken. Voorheen met DVB-T kon ik dit regiopakket prima ontvangen.
Laten we hopen dat de situatie zich na 17 september zich hersteld en we weer naar TV NH kunnen kijken.
Reputatie 5
Badge +5
@Andre DX in welke woonplaats / gemeente speelt dit mysterie?
Reputatie 7
Badge +28
Kan je als DX-er jouw antenne niet richten op Amsterdam of Hilversum?

Maar inderdaad is op 17-9-2019 jouw probleem voorbij. Dan gaan deze zendmasten ook over op kanaal 34. Net als nu al in de kop van NH het geval is.
Reputatie 2
De vermoedelijke "foute" zendermast staat in Veenendaal (Utr.)
Veenendaal is op 14 april (dus te vroeg, had pas op 17 sept. moeten gebeuren) omgezet naar kanaal 39, Tenminste als ik de officiële KPN lijstjes mag geloven. Terwijl in de rest van de provincie Utrecht nu kanaal 50 nog wordt gebruikt en in NH momenteel nog kan 39. plus die ene "stoorzender" Veenendaal ook op kan 39 maar dan met het "Utrechtse" pakket. Het kan haast niet anders dat dit enorm stoort op de NH zenders. Eigenlijk had Veenendaal nu op het oude kan 50 moeten zitten ipv 39. en pas na 17 sept op kan 39.
Maar waarschijnlijk heeft men er in Noord Holland er ook last van dat daar een instabile ontvangst is op de NPO zenders en de regionale omroep NH. De commerciëlen zullen het daar een stuk beter doen.
Kanaal 26 met GLD / Flevo welke ook o.a. door deze zender en natuurlijk ook hier in Nijmegen werkt hier overigens prima.

Ik ben gemaild door iemand van de bekende website radio-tv-nederland.nl/ met dit probleem en ben op onderzoek uitgegaan. Het bleek al enige tijd dat ik hier in Nijmegen het TV NH pakket niet meer kon ontvangen alhoewel ik hier wel ver buiten die regio zit. Voorheen (met DVB-T) had ik een prima signaal en kon bijna dagelijks naar NH kijken. Eerst dacht ik Het komt wel door de T2 die minder stabiel is. Maar dan zou je wel Veenendaal moeten ontvangen met welk pakket dan ook. Er is signaal zat maar geen ontvangst.
Ter info,
Ik zit hier op een hoog punt met een grote draaibare antenne welke zeker 8 Digitenne regionalen naar binnen haalt plus een reeks Duitsers en Belgen. Een scan op het DVB-T2 ontvangertje levert zo minstens 260 zenders in de lijst op dus het is niet zomaar een standaard Digitenne setje .
Reputatie 7
Badge +28
Mooi verhaal om te lezen. Maar ik denk niet dat er in de regio Nijmegen veel mensen via Digitenne naar TVNH kijken.

Met de standaard apparatuur heb je alleen ontvangst van je eigen regionale zendmast en hooguit nog een of twee extra.

Maar acht regionalen is natuurlijk geweldig, maar niet standaard.

Voor jou dan nu de uitdaging om TVNH op te pikken vanaf kanaal 34.
Reputatie 2
Klopt idd NH zeer zeker niet hier in Nijmegen.
Hier speelt dat ook niet zo maar omdat ik er een vraag over kreeg heb ik eea uit gezocht.

Kanaal 34 wordt idd een leuke uitdaging omdat de zender Münster (D) daar ook op zit met een pakket. Vroeger in het analoge tijdperk kon je ze beide ontvangen met storing en interferentie maar digitaal zal dat niet zomaar ff lukken omdat bij de geringste storing op hetzelfde kanaal van veraf het signaal al verminkt, zo is mijn ervaring.

Neem je bijvoorbeeld kanaal 27 welke in de hele Randstad word uitgezonden maar ook in zuid Limburg met het zelfde pakker (dat laatste is zeer belangrijk !!) die ontvang ik hier beide. je draait de mast van west naar zuid en er tussenin valt het signaal even weg, dus komt echt uit Limburg en niet via de zijkant uit de Randstad. Momenteel ook geregeld Goes op kan 54 sinds uitschakelen van Venlo die voorheen ook op kan 54 zat met het Limburgse pakket 😃
Reputatie 5
Badge +4
@Andre DX Jouw verhaal over de storende zendmasten klinkt plausibel. Hier ook veel storing op kanaal 39 locatie Eemnes. Heb een gevoelige ontvanger en een hoge antenne.

Ik denk dat het probleem niet zo snel voorkomt met de kpn-doosjes, die ontvangen niet zo best!
Reputatie 2
Gelukkig heb ik geen officiële KPN doos maar een FTA ontvangertje die heel gevoelig is 😀

Als je bij jou in Eemnes ook storing ondervind op NPO en TV NH op kanaal 39 terwijl je de commerciëlen wel goed kan ontvangen zou het best wel eens door Veenendaal kunnen komen. Ondanks je dicht bij Hilversum zit die wel het correcte signaal uitzend op K39 . Die 2 vreten elkaar op omdat die een ander signaal uitzend dan de andere masten in NH.
Ik hoop er achter te komen op welke kanalen Veenendaal nu uitzend. 39 of het oude kanaal 50
In ieder geval ook kanaal 26 met GLD en Flevo en daarnaast de commerciëlen, die werken allemaal goed
Maar na 17 september zal dit mysterie zich vanzelf opheffen.
Reputatie 7
Badge +30
Ter info: Er kunnen op dit moment ontvangstproblemen zijn met Digitenne in de regio Rotterdam. Dit vanwege de hitte. Er wordt, as I type, naar gekeken.
Reputatie 5
Badge +4
raar, juist in de avond wanneer het koeler wordt beginnen de problemen.
Reputatie 2
Het zou weleens kunnen dat het komt door hoge luchtdruk en/of temperatuurs inversie.
Dan reiken radio en tv signalen veel verder dan het geplande gebied, En kan dus in een andere regio flink gaan storen, of zelfs het signaal compleet laten wegvallen.
Als het gaat om het NPO en regionale pakket met Rijnmond / Zeeland op kanaal 21 dan kan de zender Dunkerque - Mont des Cats in Frankrijk roet in het eten gooien. Die zit namelijk ook deels op de "Rotterdamse" kanalen zoals 21 en 27.
Klik in het linkje op de tweede mast linksboven Lille, daar zie je de frequenties staan, waar jullie waarschijnlijk last van zouden kunnen hebben, maar ook andere zenders kunnen er op storen.
Ik voorzie trouwens ook problemen met name in de prov. Zeeland wanneer men straks de zender Goes omschakelt van het huidige kanaal 54 naar kanaal 21. omdat die zender in Noord Frankrijk redelijk dicht erop staat en elkaar gaan storen, De tijd zal het leren hoe dat in de praktijk uitpakt.

https://www.tvradio-nord.com/emetteurs/emetteurs_francais/carte_npc.html
Reputatie 7
Badge +30
Ter info: Er kunnen op dit moment ontvangstproblemen zijn met Digitenne in de regio Rotterdam. Dit vanwege de hitte. Er wordt, as I type, naar gekeken.

Dit is inmiddels weer verholpen 👍🏻
Reputatie 1

Ter info: Er kunnen op dit moment ontvangstproblemen zijn met Digitenne in de regio Rotterdam. Dit vanwege de hitte. Er wordt, as I type, naar gekeken.Dit is inmiddels weer verholpen 👍🏻

Wel apart dat er problemen zijn in regio Rotterdam ondanks de vele zendmasten die er staan. Waren er dan hitte problemen bij al die masten of was het bericht niet helemaal correct en ging het om 1 van de vele masten en er dus helemaal geen ontvangstproblemen waren?
Reputatie 7
Badge +30
Er zijn twee zendmasten in Rotterdam. Voor zover ik weet waren er problemen bij eentje, maar welke weet ik ook niet.

Verder: komende nacht worden er weer frequenties gewijzigd. Het gaat dan om de masten in:
Rotterdam, Krimpen, Sliedrecht, Vlaardingen en Gorinchem.

Zie voor de precieze wijzigingen de tabel in het startbericht (klik op 'Toon Inhoud' onder de kop Frequenties).

Maak je gebruik van een van deze masten, dan zul je morgenochtend even opnieuw zenders moeten zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
Ter info: Er kunnen op dit moment ontvangstproblemen zijn met Digitenne in de regio Rotterdam. Dit vanwege de hitte. Er wordt, as I type, naar gekeken.


@Erik_
De problemen In Rotterdam waren er wekenlang, precies in de hete weken van de zomervakantie. Zover ik kan beoordelen betrof het de sterke zender vanaf de Waalhaven. Hier op het forum waren een reeks topics van klanten uit die regio die ineens in die periode ontvangstproblemen hadden.

Na jouw bericht van 14 dagen terug waren inderdaad alle problemen weer voorbij.

Kan jij wat meer over deze storing vertellen? (Wil je dat navragen?) Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom er zo'n lange periode geen- of weinig signaal kwam vanuit de Waalhaven. Dat zou dan toch ergens centraal bij KPN opgemerkt worden?
Reputatie 7
Badge +24

Kan jij wat meer over deze storing vertellen? (Wil je dat navragen?) Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom er zo'n lange periode geen- of weinig signaal kwam vanuit de Waalhaven. Dat zou dan toch ergens centraal bij KPN opgemerkt worden?


Ga ik voor je navragen, kijken of ik het kan achterhalen.
Reputatie 5
Badge +5
@Andre DX is het probleem met de zendmast van Veenendaal nu opgeheven? Ik ga er vanuit dat de frequentiewijzigingen in het zuiden van Noord-Holland vannacht zijn of worden gedaan -en @Erik_ ik zie dat de startpost nog op de vorige provincie staat 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb 'm nog even op de huidige gezet, @P. Grigio. Eind van de week pak ik 'm weer op voor de volgende wijziging! Bedankt voor je oplettendheid!