Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235381 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

In 2017 hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Een voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2. Deze techniek wordt ook in andere landen gebruikt en geeft de mogelijkheid om zenders in HD-kwaliteit door te geven. Wel betekent dit dat we onze zendmasten moeten ombouwen, en dat alle klanten een andere ontvanger nodig hebben. In dit topic vertellen we jullie meer over de nieuwe ontvanger en hoe we het omwisselen gaan aanpakken. Heb je daarna nog vragen, plaats een reactie. Voor elke regio die omging hebben we een extra topic met aanvullende informatie.

De omzetting van heel Nederland heeft inmiddels succesvol plaatsgevonden.
Aanvullende informatie omzetting Regio Noord [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 2 (Midden) en 2.1 (Friesland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 3 (Brabant, Zeeland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 4 (Limburg) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland en Utrecht) [Afgerond]
 

Digitenneveranderingen in het kort

Vanaf 1 februari 2018 krijgen alle nieuwe Digitenneklanten de nieuwe ontvanger. Vanaf maart 2018 t/m zomer 2019 gaan we bij alle bestaande klanten de ontvanger(s) omwisselen. Gefaseerd per regio bouwen we in de tussentijd alle masten om. De eerste regio zal dan in het vierde kwartaal van 2018 DVB-T2 krijgen, de laatste in 2019. Hieronder een kaartje van de regio's. De laatste hiervan is op 9 juli succesvol omgezet.

81e5e2da-a077-43c7-a6ea-72d1af14b56e.png

 

Frequentiewijzigingen

Naast het overgaan naar een nieuwe techniek, verandert ook een deel van de frequenties. Dit is gedaan tussen 26 februari 2019 en 8 oktober 2019. Een overzicht van de huidige frequenties vind je hier.
Zoals je daar ziet veranderen we ook de terminologie een beetje. In plaats van bouquetten hebben we het nu over Nationale Transportstreams (NTS) en de Regionale Transportstream (RTS). RTS is wat voorheen bouquet 1 was, met de NPO en de regionale omroepen. NTS1 was bouquet 2, NTS2 was bouquet 3 etc..

 

Nieuwe Techniek

We gebruiken DVB-T2 MPEG 4 H.265 (HEVC). Met deze techniek kunnen we zenders in HD-kwaliteit (1080p) gaan doorgeven. De zenders die we al in HD-kwaliteit binnenkrijgen, geven we ook zo door. Lagere kwaliteit gaan we in ons uitzendcentrum upscalen (omzetten naar HD) en dan zo uitzenden.

 

De nieuwe ontvangers

We hebben voor de nieuwe Digitenne twee nieuwe ontvangers. Hiermee kun je zowel DVB-T als DVB-T2 ontvangen. In deze ontvangers zit géén losse smartcard meer. We gebruiken een CAS (Conditional Access System) nummer. Dit CAS-nummer zit ingebouwd in de ontvanger en is bij ons geactiveerd voor een abonnement. Hierdoor kun je alleen met deze ontvanger de abonnementszenders bekijken.
De eerste nieuwe ontvanger wordt gemaakt door ZTE en is de ZXV7200. Dit apparaat is 16,3 cm breed, 4,5 cm hoog (inclusief voetjes) en 11,5 cm diep. Reken er bij de diepte echter nog wel een cm of 2 bij als alle stekkers er in zitten.

 

b2ae9745-c17d-4fe1-96e7-4ef528e7214d.png

De voorkant van de ontvanger. Het display geeft zendernummers weer. De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.

 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik.

De tweede nieuwe ontvanger is de Rebox RBX2800. Dit apparaat is qua formaat vergelijkbaar aan de ZTE.

03d17d44-cb61-47a2-b931-0db8f67f5e59.jpg

De voorkant en bovenkant van de ontvanger. Het heeft een display dat net zo werkt als de ZTE. De knoppen zitten hier echter aan de bovenkant en niet aan de voorkant. De knoppen zijn voor Aan/Uit, Menu, Volume (2x) en Kanaal (2x).

 

519879a6-fb2c-48e3-8a9f-07b06ae4caba.png

De achterkant heeft antenne-ingang, HDMI-uitgang, en de aansluiting voor de stroomkabel. Deze ontvanger heeft niet, zoals de ZTE, tulpstekkerpoortjes, maar een 3,5mm jack. Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik.

 

06aa1f7a-979e-46ff-9fa4-0c04e1edbca2.png

De software is op beide ontvangers hetzelfde. Het menu is standaard in het Nederlands. Je kunt deze echter ook instellen op Engels. Druk daarvoor, tijdens het kijken, achter elkaar op de rode, groene en blauwe knop op de afstandsbediening. Zie voor meer afbeeldingen van het menu, de los bijgevoegde afbeeldingen aan het eind van dit topic.

 

8fc42984-f4b1-4bed-9bd7-d4b52a15badf.jpg

 

De nieuwe insteekkaart

Perr 27-01-2022 is het mogelijk om een insteekkaart te nemen in plaats van een ontvanger. Zie daarvoor dit aparte topic Introductie van de Digitenne Insteekkaart (CI+ Module)

 

Het omwisselen van de apparatuur[ (voltooid)

Nieuwe klanten krijgen direct de nieuwe ontvanger geleverd. Bestaande klanten benaderen we gefaseerd voor een omwissel. We beginnen in maart 2018 met klanten met alleen huurtuners. Daarna klanten die alleen Digitenne van ons hebben met één kooptuner. Daarna klanten met een insteekkaart en tenslotte klanten met meerdere kooptuners of ontvanger met opnamefunctionaliteit.
Het is niet meer mogelijk om met een eigen gekochte tuner gebruik te maken van het abonnement. Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen. Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt.
Zodra je aan de beurt bent krijg je van ons bericht. Dit doen we via e-mail en brief. De omruil kun je dan plannen via de servicetool op deze pagina. Log daar in met je klantnummer en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer. Je krijgt dan een overzicht met al je tuners/insteekkaarten die bij ons bekend zijn. Per stuk kun je vervolgens kiezen of je ze wilt omwisselen, of uitzetten.
Als je nog geen bericht hebt gehad maar je wilt al wel graag omwisselen, of er is een probleem met je huidige ontvanger, dan kun je ook gebruik maken van de tool. Kom je er niet uit, of is er een probleem, klop bij ons aan, dan helpen we je verder. Dit kan door te reageren in dit topic (of een eigen topic aan te maken) of contact op te nemen via telefoon (0800-0402) of chat.

 

Veelgestelde vragen

Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

Kan ik ook opnemen met de nieuwe ontvanger?
Nee. De ontvanger heeft wel een usb-poort aan de zijkant en er zitten opnameknoppen op de afstandsbediening, maar deze werken niet.

Komen er ook zenders bij?
Nee. Het aantal zenders blijft gelijk. Hier vind je een zenderlijst. Mochten we onverhoopt toch willen gaan uitbreiden in zenderaantal, dan zal dit pas zijn nadat de omschakeling naar DVB-T-2 voltooid is in 2019. Wel zijn er, na de omschakeling, voor iedereen twee regionale zenders beschikbaar. Welke dat zijn zie je in dit overzicht.

25db343b-a0ea-408d-aba2-318fdd68a333.png



Kan ik de zenderlijst aanpassen/zenders verbergen?
Ja dit kan. In het menu kun je de bestaande zenders van plaats veranderen. Ook kun je zenders verbergen of vergrendelen. Verbergen zorgt ervoor dat je de zender helemaal niet meer ziet, ook niet in de (mini)gids. Vergrendelen zorgt dat je een pincode moet invoeren tijdens het zappen ernaartoe. Deze pincode kun je in het menu ook zelf instellen. Daarnaast kun je ook een Kinderslot activeren, dit vergrendelt zenders gebaseerd op Kijkwijzer indicaties. Bij de Rebox is het op dit moment nog zo dat aanpassingen in je zenderlijst niet worden onthouden als je de ontvanger stroomloos maakt. Stand by is geen probleem. Dit wordt in een volgende softwareupdate verholpen.

Wat zit er in het pakket meegeleverd?
In het pakket zit de nieuwe ontvanger, de stroomkabel, de afstandsbediening met batterijen en een HDMI-kabel. Let er op dat je wel je huidige antenne behoudt! Bij omwisselen leveren we ook nog een SCART verloopkabel mee. Voor nieuwe klanten wordt dat niet standaard gedaan. Wel krijgen zij een code om in onze webshop een gratis verloopkabel te bestellen. Heb je verder een langere antennekabel nodig, dan wordt daarvoor ook een code meegeleverd. Je kunt daarmee in de webshop een verlengkabel bestellen.

Hoe sluit ik de ontvanger aan op mijn tv?
Dit gaat op een vergelijkbare manier als met de oude ontvanger. Steek de stroomkabel in de ontvanger en in het stopcontact. Gebruik vervolgens de HDMI-kabel om de ontvanger met je tv te verbinden. Kies voor zenders zoeken en dan regionaal zoeken. De zenders worden dan toegevoegd. Je kunt vervolgens de antenne wizard gebruiken om de beste ontvangst te bepalen. Heeft je tv geen HDMI-ingang, dan kun je een SCART-verloopkabel gebruiken. Let er hierbij op dat je bij sommige tv's deze dan handmatig op het juiste invoerkanaal moet zetten. De ontvanger wordt geactiveerd geleverd. Zodra de zenders zijn toegevoegd kun je dan ook kijken 🙂 Hieronder in de bijlagen enkele afbeeldingen van de menu's. Te weten: abonnementstatusscherm, drie schermen van de antennewizard/zenders zoeken, fabrieksinstellingen reset, de zenderlijst en een afstandsbediening op groter formaat :)

Laatste update: 1-02-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 5
Badge +4

De show van dit jaar bedoel je?

(nu was de kwaliteit dit jaar sowiezo vrij slecht)

 

Blij dat er blijkbaar toch iemand is met dezelfde bevindingen.

Reputatie 3
Badge

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

Reputatie 5
Badge +4

Heb een VU+ Solo 4K, lijkt mij goed? Ook gezien de prijs.

Reputatie 7
Badge +28

 

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de KvK 40 show van dit jaar sowiezo erg slecht beeld had, geen idee waar dit door kwam, maar ook via DVB-C waren er veel compressie fouten, ghosting, niet echt scherp. Vreemd voor bij een jubileum nog wel.

 

Dus lag dus blijkbaar niet helemaal aan Digitenne, maar ook weer niet helemaal niet.

 

Laten we het op een incident houden. Over het algemeen is er geen enkele reden tot klagen over de beeldkwaliteit. Niet op mijn 4K-TV, en  ook niet op mijn HD-ready-TV-tje. 

Badge

In oktober of november heb ik veel meer last bij bijv Nat Geo en Disco dan in andere maanden. Ik heb nu al 2 dagen geen Nat Geo maar als ik sta, of twee handen in de lucht steek, dan heb ik wel beeld. Als ik sta zelfs vrij goed.

Ik kwam er achter toen ik aan de verlengkabel zat te draaien..en ik ineens beeld kreeg. Dat kwam niet door die connector, maar doordat ik stond in de kamer. Als ik sta, dan zie ik NatGeo.

Iemand enig idee wat nu de oorzaak is ? Er is toch iets wat blijkbaar stoort. Ik heb het licht al uitgedaan, maar dat is het ook niet. Ik had trouwens ook geen BNR Newsradio :drooling_face:

 

Vinkhuizen Groningen, dat kwam me bekend voor, even zoeken :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/slecht-of-geen-beeld-digitenne-461721#post682986

Aha, daar heb ik al verwoord wat ik er zo op afstand over kan zeggen.

Dan blijft staan de antenne opstelling en een evt stoorbron.

Reputatie 7
Badge +28

Sowieso is het handig om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

En wat betreft storingsbronnen. Denk dan aan een modem, LED-LAMP, DAB+-radio, een slimme energiemeter of een ander elektrisch apparaat. 

 

 

Badge

En wat betreft storingsbronnen. Denk dan aan een modem, LED-LAMP, DAB+-radio, een slimme energiemeter of een ander elektrisch apparaat. 

Ik heb HR++ g;as. maakt dat uit ? Ik had gisteren een mes en een lepel TEGEN de antenne aangelegd en toen had ik vrij goed beeld op BBC2 en Nation Geogra. Helaas had ik vandaag het mes nodig en 2 lepels lijken niet zo goed te werken als mijn oude configuratie. Maar nu moet ik juist niet gaan staan geloof ik voor een beter beeld. Helaas heb ik wel slimme meter en laptop en LED Lamp. Die Led Lamp had wel invloed maar het werkte ook wel met LED lamp. Het is nl zo dat ik in de herfst wel problemen had maar in het voorjaar en zomer niet. JE zou dan verwachte ndat een LED lamp invloed heeft, want die doe je in de herfst wel aan e nin de zomer neit. Als ik beeld heb is het hardstikke scherp. Ik had ook wel gwoon 89% signaal maar dat is te weinig. Dat oude Digitenne was veel minder foutgevoeliger..Ik wil vooral geen blokkerig geluid. De beeldkwaliteit zou me niet zoveel kunnen schelen.

 

 

 

k heb net opgezegd

Wat een slecht ontvangst 

en verder geholpen wordt je ook niet 

 

Ben er klaar mee

Het was heel goed maareh 

Nu geen aanrader meer 

Ook de service is slecht geworden 

Net als de ontvanger 

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

 

Nou 

Nee hoor

Ik heb de zelfde tv

Maar ik woon bij schiphol en denk meer dat daar de storing van komt 

Hiervoor  had ik een kaart achter in mijn tv 

nooit storing

Nu een nieuw kastje - zelfde antenne - en ik moet 2 /3 keer per week zenders zoeken 

en het ergste is dat je niet verder geholpen word maar dat ze een duur tv pakket willen

aansmeren 

Dat na 25 jaar trouwe klant zijn 

Bah

 

Reputatie 7
Badge +17

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

 

Nou 

Nee hoor

Ik heb de zelfde tv

Maar ik woon bij schiphol en denk meer dat daar de storing van komt 

Hiervoor  had ik een kaart achter in mijn tv 

nooit storing

Nu een nieuw kastje - zelfde antenne - en ik moet 2 /3 keer per week zenders zoeken 

en het ergste is dat je niet verder geholpen word maar dat ze een duur tv pakket willen

aansmeren 

Dat na 25 jaar trouwe klant zijn 

Bah

 

@MarjaGK Bedankt voor je bericht. Balen dat we het niet voor je hebben kunnen oplossen. 
Digitenne is inderdaad erg afhankelijk van dekking en is niet voor iedereen een ideale oplossing. Jammer dat je de beslissing hebt moeten nemen afscheid te nemen van onze dienst. Hopelijk vind je een goed alternatief dat wél werkt voor jou. 

Fijne dag!

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

 

Nou 

Nee hoor

Ik heb de zelfde tv

Maar ik woon bij schiphol en denk meer dat daar de storing van komt 

Hiervoor  had ik een kaart achter in mijn tv 

nooit storing

Nu een nieuw kastje - zelfde antenne - en ik moet 2 /3 keer per week zenders zoeken 

en het ergste is dat je niet verder geholpen word maar dat ze een duur tv pakket willen

aansmeren 

Dat na 25 jaar trouwe klant zijn 

Bah

 

@MarjaGK Bedankt voor je bericht. Balen dat we het niet voor je hebben kunnen oplossen. 
Digitenne is inderdaad erg afhankelijk van dekking en is niet voor iedereen een ideale oplossing. Jammer dat je de beslissing hebt moeten nemen afscheid te nemen van onze dienst. Hopelijk vind je een goed alternatief dat wél werkt voor jou. 

Fijne dag!

 

Het heeft meer met willen te maken denk ik

Er is alleen een duurder alternatief geboden 

Geen monteur

Geen andere antenne

Geen hulp op enige wijze 

Ook Fijne Dag

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Marja, jammer dat je deze keus hebt gemaakt. Ik kan er waarschijnlijk niet zo heel veel aan doen verder. Maar ik ben nog wel benieuwd naar wat voor antenne je op dit moment hebt. Als dit namelijk een Funke v5 is, dan is dit ook de meest recente antenne die we hebben. In dat geval zou je nog kunnen kijken of het beter wordt als je hem buiten plaatst. Daarvoor heb je dan wel een buitenmontageset nodig. Als je geen Funke v5 hebt maar een ouder model, dan horen we die zeker te vervangen. Maar dat heeft op dit moment, als je al opgezegd hebt, verder weinig zin om mee verder te gaan.

Beste Erik

 

Dan hadden jullie een monteur moeten sturen en het bekijken ter plaatsen

en  het opzeggen is door je collega geadviseerd

omdat jullie geen signaal kunnen garanderen ???????? 

 

Hoi @MarjaGK . Helaas is een monteur geen optie bij digitenne. 

Digitenne is bedacht als volledig doe-het-zelf product. Als de ontvangst tegenvalt adviseren we vaak een buiten antenne maar die zul je dan wel zelf moeten installeren. 

Als dat ook geen verbetering oplevert kan het zijn dat het ontvangst niet toereikend is. 

Ik weet niet of er in de voorgaande gesprekken steekjes zijn laten vallen. Aangezien je al opgezegd heeft, kan ik daar helaas niks meer aan corrigeren.

Reputatie 7
Badge +28

@MarjaGK

 

Jammer dat je al hebt opgezegd. Een nieuwe antenne is vaak de oplossing. De Funke V5 krijg je als abonnee gratis van KPN. Meer info over antennes: https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

 

Je kunt ook overwegen om over te stappen op gratis ontvangst van de NPO en Regionale Omroep. Dan lukt de ontvangst vaak wel op een goede manier. Meer info : https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

De suggestie om op te zeggen kwam van de kpn medewerker want ze konden echt geen ontvangst garanderen.

 

En er is niet eens gesproken om het op te lossen met een andere antenne

Nou moet ik er bij zeggen dat ik meer mensen heb gesproken hier in de omgeving met digitenne

en ze hebben allemaal klachten over stilvallend beeld met melding geen ontvangst terwijl 

als je naar menu gaat  er vol ontvangst zou zijn 

 

Kortom

Misschien niet voldoende getest 

voor live gaan

en 

misschien te zuinig door niet meteen de beste antenne bij te leveren? 

 

Reputatie 3
Badge

bij mij is het beeld nog steeds zeer goed ik had zelf last van oversturing. ik heb er toen een oude funke er tussen gezet en het probleem was verholpen

maar ik zeg er wel bij dat ik in de bollendtreek woon waar veel zend masten staan.

ik had  de oversturing nog nooit mee ge maakt met digitenne.

ik heb boven en beneden 100% signaal.

dus ik ben zeer tevreden.

het is jammer dat niet iedereen tevreden is maar daar kan ik niets aan doen

Idd

Jij niet

waarschijnlijk

maar kpn kon er alles aan doen 

maar hebben het nagelaten 

 

 

Reputatie 3
Badge

ik heb een vraag aan de moderatoren of zij al weten wanneer er een nieuwe update komt zodat we meer regio zenders er bij kunnen ont vangen ? bij digitenne.

ik ben nog steeds zeer tevreden over digitenne.:clown:

Ik hoor in omgeving rond luchthaven Schiphol alleen maar klachten en ben wel slecht geholpen door de medewerker van kpn 

 

Succes ermee hoor maar ik heb mijn buik er van vol

Reputatie 7
Badge +30

ik heb een vraag aan de moderatoren of zij al weten wanneer er een nieuwe update komt zodat we meer regio zenders er bij kunnen ont vangen ? bij digitenne.

ik ben nog steeds zeer tevreden over digitenne.:clown:

Hallo @honda, wat bedoel je precies? Wil je meer regiozenders kunnen zien dan wat je nu krijgt? 

 

@MarjaGK kan ik nog iets voor jou betekenen? 

Reputatie 7
Badge +28

@Marcia_    Er komt medio dit jaar een software-update waarmee het mogelijk wordt om meer dan twee regionale zenders in jouw zenderlijst te krijgen mits je ontvangst hebt van zendmasten uit verschillende regio's. Er zijn plekken in Nederland waar je dadelijk wel zes regionale zenders kunt ontvangen. 

Helaas is er al een jaar lang geen software-update geweest. De laatste keer dat een moderator (Joran in dit geval) hier iets over geroepen heeft, werd verteld dat deze software-update niet eerder te verwachten was dan medio 2020.  Aanvankelijk was het op het forum "beloofd" direct na de overgang van DVB-T naar DVB-T2. Maar dat is niet uitgekomen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, die! Nu snap ik 'm inderdaad. Ik ga navraag doen. Dank voor je hulp!

Reputatie 3
Badge

ik heb een vraag aan de moderatoren of zij al weten wanneer er een nieuwe update komt zodat we meer regio zenders er bij kunnen ont vangen ? bij digitenne.

ik ben nog steeds zeer tevreden over digitenne.:clown:

Hallo @honda, wat bedoel je precies? Wil je meer regiozenders kunnen zien dan wat je nu krijgt? 

 

@MarjaGK kan ik nog iets voor jou betekenen? 


Hallo Marciaik bedoel dat er een update zouw komen zodat we dan mmeer regionale zenders

kan ontvangen. net als bij freetoair ont vangers waar van ik er ook een heb ik kan daar 3 regionale zenders op krijgen en op de 2 KPN ontvangers maar 2 regio.er werd vorig jaar gemeld dat er een update zouw komen zo dat KPN ontvangers dit ook zouden kunnen.

maar er is geen tijdstip genoemt en nu is mijn vraag of jij dit uit kan zoeken ?

ik hoop dat je nu voldoende informatie hebt. vrg honda

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb al een reactie mogen ontvangen. Mijn collega geeft aan dat we voor Digitenne niet meer regionale zenders gaan krijgen dan de twee die je nu krijgt. Ik weet niet zeker waar dit in de communicatie mis is gegaan, maar dat is dus hoe het er nu voor staat helaas! :-(