Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235390 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

In 2017 hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Een voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2. Deze techniek wordt ook in andere landen gebruikt en geeft de mogelijkheid om zenders in HD-kwaliteit door te geven. Wel betekent dit dat we onze zendmasten moeten ombouwen, en dat alle klanten een andere ontvanger nodig hebben. In dit topic vertellen we jullie meer over de nieuwe ontvanger en hoe we het omwisselen gaan aanpakken. Heb je daarna nog vragen, plaats een reactie. Voor elke regio die omging hebben we een extra topic met aanvullende informatie.

De omzetting van heel Nederland heeft inmiddels succesvol plaatsgevonden.
Aanvullende informatie omzetting Regio Noord [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 2 (Midden) en 2.1 (Friesland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 3 (Brabant, Zeeland) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 4 (Limburg) [Afgerond]
Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland en Utrecht) [Afgerond]
 

Digitenneveranderingen in het kort

Vanaf 1 februari 2018 krijgen alle nieuwe Digitenneklanten de nieuwe ontvanger. Vanaf maart 2018 t/m zomer 2019 gaan we bij alle bestaande klanten de ontvanger(s) omwisselen. Gefaseerd per regio bouwen we in de tussentijd alle masten om. De eerste regio zal dan in het vierde kwartaal van 2018 DVB-T2 krijgen, de laatste in 2019. Hieronder een kaartje van de regio's. De laatste hiervan is op 9 juli succesvol omgezet.

81e5e2da-a077-43c7-a6ea-72d1af14b56e.png

 

Frequentiewijzigingen

Naast het overgaan naar een nieuwe techniek, verandert ook een deel van de frequenties. Dit is gedaan tussen 26 februari 2019 en 8 oktober 2019. Een overzicht van de huidige frequenties vind je hier.
Zoals je daar ziet veranderen we ook de terminologie een beetje. In plaats van bouquetten hebben we het nu over Nationale Transportstreams (NTS) en de Regionale Transportstream (RTS). RTS is wat voorheen bouquet 1 was, met de NPO en de regionale omroepen. NTS1 was bouquet 2, NTS2 was bouquet 3 etc..

 

Nieuwe Techniek

We gebruiken DVB-T2 MPEG 4 H.265 (HEVC). Met deze techniek kunnen we zenders in HD-kwaliteit (1080p) gaan doorgeven. De zenders die we al in HD-kwaliteit binnenkrijgen, geven we ook zo door. Lagere kwaliteit gaan we in ons uitzendcentrum upscalen (omzetten naar HD) en dan zo uitzenden.

 

De nieuwe ontvangers

We hebben voor de nieuwe Digitenne twee nieuwe ontvangers. Hiermee kun je zowel DVB-T als DVB-T2 ontvangen. In deze ontvangers zit géén losse smartcard meer. We gebruiken een CAS (Conditional Access System) nummer. Dit CAS-nummer zit ingebouwd in de ontvanger en is bij ons geactiveerd voor een abonnement. Hierdoor kun je alleen met deze ontvanger de abonnementszenders bekijken.
De eerste nieuwe ontvanger wordt gemaakt door ZTE en is de ZXV7200. Dit apparaat is 16,3 cm breed, 4,5 cm hoog (inclusief voetjes) en 11,5 cm diep. Reken er bij de diepte echter nog wel een cm of 2 bij als alle stekkers er in zitten.

 

b2ae9745-c17d-4fe1-96e7-4ef528e7214d.png

De voorkant van de ontvanger. Het display geeft zendernummers weer. De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.

 

e75769ab-8676-4551-9886-38fe20b0cee1.png

De achterkant heeft de antenne-ingang, video- en audio-uitgangen, een HDMI-uitgang, de aansluiting voor de stroomkabel en een aan/uit knop. Je ziet daar ook een ethernet aansluiting. Die is niet in gebruik.

De tweede nieuwe ontvanger is de Rebox RBX2800. Dit apparaat is qua formaat vergelijkbaar aan de ZTE.

03d17d44-cb61-47a2-b931-0db8f67f5e59.jpg

De voorkant en bovenkant van de ontvanger. Het heeft een display dat net zo werkt als de ZTE. De knoppen zitten hier echter aan de bovenkant en niet aan de voorkant. De knoppen zijn voor Aan/Uit, Menu, Volume (2x) en Kanaal (2x).

 

519879a6-fb2c-48e3-8a9f-07b06ae4caba.png

De achterkant heeft antenne-ingang, HDMI-uitgang, en de aansluiting voor de stroomkabel. Deze ontvanger heeft niet, zoals de ZTE, tulpstekkerpoortjes, maar een 3,5mm jack. Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik.

 

06aa1f7a-979e-46ff-9fa4-0c04e1edbca2.png

De software is op beide ontvangers hetzelfde. Het menu is standaard in het Nederlands. Je kunt deze echter ook instellen op Engels. Druk daarvoor, tijdens het kijken, achter elkaar op de rode, groene en blauwe knop op de afstandsbediening. Zie voor meer afbeeldingen van het menu, de los bijgevoegde afbeeldingen aan het eind van dit topic.

 

8fc42984-f4b1-4bed-9bd7-d4b52a15badf.jpg

 

De nieuwe insteekkaart

Perr 27-01-2022 is het mogelijk om een insteekkaart te nemen in plaats van een ontvanger. Zie daarvoor dit aparte topic Introductie van de Digitenne Insteekkaart (CI+ Module)

 

Het omwisselen van de apparatuur[ (voltooid)

Nieuwe klanten krijgen direct de nieuwe ontvanger geleverd. Bestaande klanten benaderen we gefaseerd voor een omwissel. We beginnen in maart 2018 met klanten met alleen huurtuners. Daarna klanten die alleen Digitenne van ons hebben met één kooptuner. Daarna klanten met een insteekkaart en tenslotte klanten met meerdere kooptuners of ontvanger met opnamefunctionaliteit.
Het is niet meer mogelijk om met een eigen gekochte tuner gebruik te maken van het abonnement. Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen. Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt.
Zodra je aan de beurt bent krijg je van ons bericht. Dit doen we via e-mail en brief. De omruil kun je dan plannen via de servicetool op deze pagina. Log daar in met je klantnummer en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer. Je krijgt dan een overzicht met al je tuners/insteekkaarten die bij ons bekend zijn. Per stuk kun je vervolgens kiezen of je ze wilt omwisselen, of uitzetten.
Als je nog geen bericht hebt gehad maar je wilt al wel graag omwisselen, of er is een probleem met je huidige ontvanger, dan kun je ook gebruik maken van de tool. Kom je er niet uit, of is er een probleem, klop bij ons aan, dan helpen we je verder. Dit kan door te reageren in dit topic (of een eigen topic aan te maken) of contact op te nemen via telefoon (0800-0402) of chat.

 

Veelgestelde vragen

Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

Kan ik ook opnemen met de nieuwe ontvanger?
Nee. De ontvanger heeft wel een usb-poort aan de zijkant en er zitten opnameknoppen op de afstandsbediening, maar deze werken niet.

Komen er ook zenders bij?
Nee. Het aantal zenders blijft gelijk. Hier vind je een zenderlijst. Mochten we onverhoopt toch willen gaan uitbreiden in zenderaantal, dan zal dit pas zijn nadat de omschakeling naar DVB-T-2 voltooid is in 2019. Wel zijn er, na de omschakeling, voor iedereen twee regionale zenders beschikbaar. Welke dat zijn zie je in dit overzicht.

25db343b-a0ea-408d-aba2-318fdd68a333.png



Kan ik de zenderlijst aanpassen/zenders verbergen?
Ja dit kan. In het menu kun je de bestaande zenders van plaats veranderen. Ook kun je zenders verbergen of vergrendelen. Verbergen zorgt ervoor dat je de zender helemaal niet meer ziet, ook niet in de (mini)gids. Vergrendelen zorgt dat je een pincode moet invoeren tijdens het zappen ernaartoe. Deze pincode kun je in het menu ook zelf instellen. Daarnaast kun je ook een Kinderslot activeren, dit vergrendelt zenders gebaseerd op Kijkwijzer indicaties. Bij de Rebox is het op dit moment nog zo dat aanpassingen in je zenderlijst niet worden onthouden als je de ontvanger stroomloos maakt. Stand by is geen probleem. Dit wordt in een volgende softwareupdate verholpen.

Wat zit er in het pakket meegeleverd?
In het pakket zit de nieuwe ontvanger, de stroomkabel, de afstandsbediening met batterijen en een HDMI-kabel. Let er op dat je wel je huidige antenne behoudt! Bij omwisselen leveren we ook nog een SCART verloopkabel mee. Voor nieuwe klanten wordt dat niet standaard gedaan. Wel krijgen zij een code om in onze webshop een gratis verloopkabel te bestellen. Heb je verder een langere antennekabel nodig, dan wordt daarvoor ook een code meegeleverd. Je kunt daarmee in de webshop een verlengkabel bestellen.

Hoe sluit ik de ontvanger aan op mijn tv?
Dit gaat op een vergelijkbare manier als met de oude ontvanger. Steek de stroomkabel in de ontvanger en in het stopcontact. Gebruik vervolgens de HDMI-kabel om de ontvanger met je tv te verbinden. Kies voor zenders zoeken en dan regionaal zoeken. De zenders worden dan toegevoegd. Je kunt vervolgens de antenne wizard gebruiken om de beste ontvangst te bepalen. Heeft je tv geen HDMI-ingang, dan kun je een SCART-verloopkabel gebruiken. Let er hierbij op dat je bij sommige tv's deze dan handmatig op het juiste invoerkanaal moet zetten. De ontvanger wordt geactiveerd geleverd. Zodra de zenders zijn toegevoegd kun je dan ook kijken 🙂 Hieronder in de bijlagen enkele afbeeldingen van de menu's. Te weten: abonnementstatusscherm, drie schermen van de antennewizard/zenders zoeken, fabrieksinstellingen reset, de zenderlijst en een afstandsbediening op groter formaat :)

Laatste update: 1-02-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Ik deel die kijk van @P. Grigio  wel. Een combi klant heeft deze voor de caravan of slaapkamer. Een enkel geval uit noodzaak omdat de lijn niet snel genoeg is.

Het product Digitenne zoals dit nu wordt aangeboden lijkt minder aantrekkelijk. Mede door het verplichte kastje.

Reputatie 5
Badge +5

Het lijkt er inderdaad op dat het aantal opzeggingen toenam door de de omzetting. Het aantal Digitenne klanten nam de afgelopen twee jaar met 89.000 af. Per kwartaal is dat gemiddeld ruim 11.000.
In de kwartalen dat de omzetting werd uitgevoerd nam het aantal meer dan gemiddeld af: in vierde kwartaal 2018 en eerste helft 2019 met 13.000, 15.000 en 14.000. De eerste omzetting was oktober 2018 in regio 1, de laatste van regio 5 was begin juli 2019.
Ook in het eerste kwartaal 2018 was de afname bovengemiddeld (12.000). Dat hangt wellicht samen met dat toen de omzetting werd aangekondigd. 

Reputatie 5
Badge +4

Het lijkt er inderdaad op dat het aantal opzeggingen toenam door de de omzetting. Het aantal Digitenne klanten nam de afgelopen twee jaar met 89.000 af. Per kwartaal is dat gemiddeld ruim 11.000.
In de kwartalen dat de omzetting werd uitgevoerd nam het aantal meer dan gemiddeld af: in vierde kwartaal 2018 en eerste helft 2019 met 13.000, 15.000 en 14.000. De eerste omzetting was oktober 2018 in regio 1, de laatste van regio 5 was begin juli 2019.
Ook in het eerste kwartaal 2018 was de afname bovengemiddeld (12.000). Dat hangt wellicht samen met dat toen de omzetting werd aangekondigd. 

 

Als je de posten aan het begin van de aankondiging van de overgang leest zal je dat niet verbazen. 90 procent klaagte, 10 procent was in eerste instantie tevreden met het nieuwe systeem.

Daar begon toe ook nog 5 procent van te klagen (ontvangst problemen), nu is 5 procent tevreden.

Buiten dat mensen die alleen live willen kijken zonder opname en dergelijk is een zeer beperkte groep.

En dan zou illegale IPTV welicht ook nog een beter alternatief kunnen zijn.

 

Conclusie voor KPN, Nieuwe digitenne met HD resolutie valt niet in de smaak, bied te weinig mogelijkheden en is uit de markt geprijst. Voor enkele euro’s meer heb je al een (UPC) kabel TV abo waar je wel bij kunt opnemen en bovendien meerdere TVs kunt aansluiten zonder bijbetaling.

(Bij KPN Digitenne kost dit 5 euro per maand extra per ontvanger)

 

 

 

Conclusie voor KPN, Nieuwe digitenne met HD resolutie valt niet in de smaak, bied te weinig mogelijkheden en is uit de markt geprijst. Voor enkele euro’s meer heb je al een (UPC) kabel TV abo waar je wel bij kunt opnemen en bovendien meerdere TVs kunt aansluiten zonder bijbetaling.

(Bij KPN Digitenne kost dit 5 euro per maand extra per ontvanger)

UPC ??? Wacht VZ.

Officieel 2 euro huur voor een CI+ module of zelf aanschaffen ligt hier ook nog een exemplaar. Zonder gaat ook prima.

Bij de meeste providers mogen we nu enkel via apps op extra schermen kijken zonder bijkomende kosten zo lijkt het. Er is nog een enkele provider zoals trined waar je ook nog zonder bijkomende kosten op meerdere TV's via DVB-c kan kijken. De overige providers zijn bij Telfort onder gebracht waar dit systeem in de loop van vorig jaar opgedoekt is. En de rest is bekend.......

Reputatie 5
Badge +4

Kpn is in t geheel niet klaar voor de toekomst! Digitenne is voor betalende klanten , duur , slecht en opgescheept met een huurontvanger die men niet eens goed ondersteund dmv. software updates zodat allereerst de fouten opgelost worden. Waarschijnlijk heeft de chinese programmeur het coronavirus opgelopen want dit schiet niet op. Had een voorbeeld aan Duitsland genomen en het systeem van Freenet in Nederland uitgerold dan hadden de klanten zelf een goede ontvanger naar wens kunnen kopen met ondersteuning van de fabrikant voor de software updates. Als dit lang zo doorgaat is er geen toekomst meer voor Digitenne!!!

Reputatie 7
Badge +17

@sailorbobby Bedankt voor je reactie. Kan ik uit je verhaal opmaken dat je problemen ondervindt met Digitenne waarbij we je kunnen helpen? Laat het maar weten, want dan kijken we even met je mee. 

Reputatie 5
Badge +4

@sailorbobby Bedankt voor je reactie. Kan ik uit je verhaal opmaken dat je problemen ondervindt met Digitenne waarbij we je kunnen helpen? Laat het maar weten, want dan kijken we even met je mee. 

Beste @Lisa Als je dit Forum eens doorneemt , weet je dat met mij mee kijken de structurele problemen met Digitenne door jou niet op te lossen zijn . Maar dat KPN zijn verantwoordelijkheid moet nemen om een goed product te leveren en de klanten niet op te zadelen met een minderwaardige ontvanger die ook nog fouten bevat die al opgelost hadden moeten zijn na ruim een Jaar!

Reputatie 7
Badge +30

Hoewel we al in 2018 zijn begonnen met het informeren van klanten over de aanstaande veranderingen is er nog altijd een (kleine) groep klanten die nooit gereageerd heeft op de mails en brieven over het omwisselen van hun ontvanger. Hierdoor zijn hun ontvangers niet gewisseld (of verwijderd) en staat het oude apparaat nog in onze administratie. In de komende periode gaan we de administratie opschonen en verwijderen we al die oude apparaten daaruit. Ze zijn immers al geruime tijd niet meer te gebruiken. Alle klanten waar dit van toepassing is krijgen hier bericht over. We doen dit in dezelfde regiovolgorde als bij de uitrol. 

Ik verwacht niet heel veel berichten/topics hierover, maar dan is het in ieder geval even bekend dat we dit doen.

Reputatie 5
Badge +4

Hier Deventer, laatste weken veel storingen. FTA aanbod NPO 1 en 3 (2 kijk ik niet)

Beeld blijft regelmatig enkele seconden hangen, SNR is wel 100%, AGC is 99%.

 

Ik gebruik al een buiten antenne. Wat is hier aan de hand en kan dit opgelost worden?

vb, dank!

Reputatie 7
Badge +28

Dit zou zomaar kunnen ontstaan door de weersomstandigheden. 
 

Probeer eens de kanalen opnieuw in te lezen. En staat jouw antenne nog goed na al die “stormen” ? 

@MoggeLoek Mijn gratis Digitenne tuner willen ze nu ook 5€ voor gaan rekenen nadat ik extra tuners heb besteld?

Maar ik heb geen recht op compensatie zegt @Erik_  omdat ik een korting krijg op de abonnementskosten vanwege iTV 

Daarnaast zit er nog een fout in het ordersysteem @Erwin_ @Noordzee @Marcia_ @Bart_  waardoor ik een half jaar 6€ korting per maand kreeg tijdens het bestellen maar dit stond ook niet in de bevestiging.

Ook was ineens de -17€ op de abonnementskosten vanwege iTV verdwenen maar dat gaan ze wel corrigeren zegt @Erik_ 

Je leest er alles over op mijn Topic https://forum.kpn.com/digitenne-12/extra-digitenne-basis-ontvangers-aanvragen-via-mijnkpn-ging-niet-helemaal-goed-door-fout-kpn-490768 als @Erik_ niet weer al mijn berichten uit dit Topic verwijderd tenminste (mag zeker niet gelezen worden omdat de honden daar geen brood van lusten hoe ze met een klant sinds 2006 van bijna 75 jaar oud omgaan)

Geen wonder dat alle klanten opstappen en de aandelen kelderen ;-)

Hoi @Harry1945 . Het heeft geen zin om in andere topics over jouw digitenne problemen te posten. Verder wil ik je vragen om niet iedereen te mentionen. 

Ik snap dat dit een vervelend probleem is. Jouw contactpersoon is @Erik_ . En die is in jouw eigen topic druk voor jou bezig.  Het staat jou vrij om daar zo veel in te reageren zoals je wilt. 

Het is nu weekend en volgende week zal er een reactie komen. Je zult hier nog even geduld mee moeten hebben.

Prima @Erwin_ ! Ik haakte alleen in op de discussie hier wat betreft het ordersysteem waar nog steeds fouten in zitten en dat ik daar nu ook last van heb.

De hele discussie ga ik hier niet voeren vandaar de verwijzing naar mijn Topic voor diegene die daar in geïnteresseerd zijn.

Reputatie 2
Badge

@Erwin_ Ik heb maar weer eens gekeken, maar ik kan nog steeds geen tweede Digitenne ontvanger bestellen zonder dat ik voor de eerste, die gratis is, ook € 5,00 moet gaan betalen. Mijn abonnement wordt dan € 77,50 i.p.v. € 72,50. Hoe zit dat, wordt die bestelmodule nog een keer aangepast. Ik wil nu wel eens een keer tv kijken op de hobbykamer.

Groet,

Loek

Reputatie 7
Badge +21

@MoggeLoek, begrijpelijk! Ik heb net ook gekeken en ik kan het ook nog niet op de juiste manier invoeren helaas.. :disappointed_relieved:

Reputatie 2
Badge

@Susan_  Ik ben blij dat het niet aan mij ligt. Maar hoe krijg ik nou een tweede Digitenne ontvanger zonder extra kosten? 

@MoggeLoek . Begrijp ik goed dat je nu een alles in één abonnement hebt Standaard waar 2 ontvangers inzitten en je die 2 nu zo hebt: 1 X ITV én 1 X digitenne ?
En als je nu een extra digitenne neemt die eerste ook in ene gerekekend gaat worden?

Reputatie 2
Badge

@PeterG . Ja dat klopt. 1 x ITV, 1 x Digitenne , die is gratis. Als ik een tweede Digitenne wil hebben voor € 5,00 dan wordt de eerste ook ineens € 5,00. Het probleem is bij ‘KPN Digitenne’ bekend maar de module is nog steeds niet aangepast.

*Admin: bericht aangepast want er was een forumlid getagged i.p.v. een afdeling van KPN

 

Aha. Nou gelukkig is Digitenne nogal verplaatsbaar. Dus als er niet gekeken wordt waar nu de digitenne staat kun je het kastje op de tv in de hobbykamer aansluiten.

Ik gebruik ook één digitenne op meerdere  tv's en locaties. De tv’s staan er; hoef alleen het kastje te verplaatsen / mee te nemen.

Verder heb je ook ITV dus kun je overal waar wifi / 4G is kijken via laptop of de app. In beide gevallen ook naar tv te streamen via Chromecast! Heb je helemaal geen extra digitenne à € 5 nodig; houdt je dat mooi in je zak.

Met een laptop werkt Chromecast alleen met tv.kpn.com via Google Chrome.

Je kunt tot maximaal op 5 apparaten online kijken. Bespaart in theorie dus tot 5 X € 5 per maand ontvangerhuur.

Reputatie 7
Badge +17

@MoggeLoek Ik heb begrepen dat het een fout is in de weergave van het bestelsysteem. De weergave klopt gewoon niet. Als het goed is worden de ‘€5,00 teveel’ uiteindelijk niet in rekening gebracht. Je mag wat mij betreft de 3e ontvanger gewoon bestellen en dan het factuur even in de gaten houden.
Ja hebt namelijk wat ons betreft lang genoeg gewacht met de bestelling. Mochten de kosten (toch) in rekening gebracht worden, dan mag je het hier even laten weten. We kunnen dan achteraf eventueel het factuur (laten) aanpassen. Je hebt immers recht op 2 gratis ontvangers. :smiley:

Reputatie 2
Badge

@Lisa Oké dat is duidelijk, dan ga ik dat doen. Als de factuur niet klopt meld ik me wel.

@MoggeLoek Ik heb begrepen dat het een fout is in de weergave van het bestelsysteem. De weergave klopt gewoon niet. Als het goed is worden de ‘€5,00 teveel’ uiteindelijk niet in rekening gebracht. Je mag wat mij betreft de 3e ontvanger gewoon bestellen en dan het factuur even in de gaten houden.
Ja hebt namelijk wat ons betreft lang genoeg gewacht met de bestelling. Mochten de kosten (toch) in rekening gebracht worden, dan mag je het hier even laten weten. We kunnen dan achteraf eventueel het factuur (laten) aanpassen. Je hebt immers recht op 2 gratis ontvangers. :smiley:

Volgens @Erik_  moet er altijd 5€ betaald worden voor iedere Digitenne ontvanger.

Alle rechten op meerdere gratis ontvangers zijn voor iedereen komen te vervallen zegt hij.

Dat er per abuis contracten zijn afgesloten in het verleden waarin mensen afgesproken hadden dat er ook een Digitenne ontvanger gratis was is leuk voor zolang dat duurde maar houd nu toch echt op zegt hij?
KPN klantrelaties zegt mij dat mijn eerste Digitenne ontvanger wel gratis blijft gelukkig.

Maar voorlopig factureren ze de ontvanger waarschijnlijk op advies van @Erik_  nu wel helaas!

Zal zoals het er nu naar uitziet elke maand een credit moeten blijven aanvragen @Noordzee 

 

Reputatie 7
Badge +24

Maar voorlopig factureren ze de ontvanger waarschijnlijk op advies van @Erik_  nu wel helaas!

Zo gemeen is Erik ook weer niet. ;) Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen we ook meekijken. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen we ook meekijken. 

Aangevuld!

In mijn Topic kun je alles vinden over mijn probleem.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/extra-digitenne-ontvangers-aanvragen-via-mijnkpn-ging-niet-helemaal-goed-door-fout-kpn-490768

Reputatie 7
Badge +24

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen we ook meekijken. 

Aangevuld!

In mijn Topic kun je alles vinden over mijn probleem.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/extra-digitenne-ontvangers-aanvragen-via-mijnkpn-ging-niet-helemaal-goed-door-fout-kpn-490768

Ik zie geen gegevens in je profiel, heb je wel op 'Sla wijzigingen op’ geklikt?