Beantwoord

Klacht over Digitenne

  • 25 January 2020
  • 37 reacties
  • 1273 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben sinds 2004 klant bij Digitenne. Tot de overgang naar het nieuwe systeem heb ik altijd probleemloos televisie kunnen kijken. Zowel thuis als op de camping. Nu heb ik continu problemen dat zenders niet doorkomen. ( geen digitenne bereik ) Ik heb al van alles geprobeerd. Antenne verplaatst, antenne buiten gezet, versterkte buiten antenne gekocht. Allemaal zonder verbetering. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en kreeg als reactie dat Digitenne nu eenmaal een  goedkoop product is en dat ik dan de storingen voor lief moet nemen of een ander product kiezen. Ik ben boos over deze reactie. Ik vind dat KPN ervoor moet zorgen dat ik een deugdelijk product krijg. Hoe zo goedkoop product? Ik ben begonnen met € 8.95 per maand voor 3 kastjes . Nu betaal ik € 22,00 voor twee kastjes en heb nog nooit zoveel storing gehad. Ik verwacht een gedegen reactie op mijn klacht waarmee mijn probleem wordt opgelost.

icon

Beste antwoord door Noordzee 1 February 2020, 08:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sandro Hooft 

Mooi dat je al zo lang Digitenne gebruikt! 
 

De nieuwe ontvangers werken helaas nog niet zo goed als de oude. Dat is inmiddels wel bekend. Maar er valt vaak wel wat te verbeteren. 
 

Probeer dit eens:

1/ Ga terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

Verder nog twee vragen;

1/ Welke antenne gebruik je nu?

2/ Wat is jouw locatie? 

Reputatie 7
Badge +28

@Sandro Hooft 

Heb je al tijd voor de bovenstaande instructie en vragen? 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Sandro Hooft, van harte welkom hier op ons forum. Wat rot dat je problemen hebt met het bereik, terwijl je al zo lang Digitenne hebt. Ik begrijp dat je ook niet fijn geholpen bent toen je contact opnam met de klantenservice. Dat is niet de bedoeling en ik snap dat je graag een oplossing wilt hebben voor deze problemen. We helpen je hier graag om het op te lossen.

@Noordzee heeft je al op weg geholpen zie ik, dat is fijn. Hij heeft veel verstand van Digitenne :slight_smile: Heb je al de mogelijkheid gehad om zijn advies uit te proberen? Laat je het ons weten, en wat daar het effect van is? Dan kijken we vanaf daar verder.

Reputatie 1

Ik heb de voorgestelde oplossingen geprobeerd. Helaas heeft dit niet voor verbetering gezorgd. 

Ik woon in Amsterdam-Oost en gebruik nu een versterkte buiten antenne speciaal voor Digitenne. De bijgeleverde antenne geeft zowel binnen als buiten nog slechter beeld. Wat kan ik nu doen? Mijn broer heeft van KPN een ander merk kastje geleverd gekregen en heeft nu goed beeld. Is dit een oplossing????

Ik hoor het graag,

Sandro hooft

Reputatie 7
Badge +28

@Sandro Hooft  

Als je al sinds 2004 Digitenne gebruikt, heb je waarschijnlijk nog een oud type antenne in gebruik. Misschien weet je het type nummer of kun je een foto plaatsen?

Mijn advies is om nu eerst (gratis) jouw  oude KPN-antenne te vervangen door een Funke V5 inclusief buitenmontageset. Want deze antenne werkt veel beter dan oudere antennes van KPN. Je kunt deze antenne zowel binnen als buiten gebruiken. Bij voorkeur buiten. 
In de stad Amsterdam moet het mogelijk zijn om een goede ontvangst te realiseren. 

Hieronder komt zo een foto van de Funke V5 -antenne: 

Wil je dan reageren of jij nu nog een ouder type gebruikt en of je deze nieuwe antenne wilt proberen? 

Reputatie 7
Badge +28

Foto: 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Sandro Hooft 

Wil je nog reageren of jij nu nog een ouder type gebruikt en of je deze nieuwe antenne (foto hierboven) wilt proberen? 
Vul dan ook even jouw volledige forumprofiel. 

Reputatie 1

Deze antenne heb ik al en zowel binnen als buiten geprobeerd. Veel storing. Vandaar dat ik een versterkte buitenantenne heb gekocht.

Reputatie 7
Badge +28

Typisch dat jij deze antenne al hebt, ze worden pas een paar jaar uitgegeven  door KPN. Hiervoor had je een ander type platte antenne. Die antenne werkt aanmerkelijk minder goed dan de huidige.

Ik vrees dat de storingen bij jou veroorzaakt worden door externe storingsbronnen. Denk dan aan een modem, een LED-lamp of een DAB-radio. 
 

Zet de ontvanger en de antenne niet te dicht bij zo’n storingsbron. 
 

Want het signaal in Amsterdam-Oost zou sterk genoeg moeten zijn. 

Je hint zelf op het vervangen van jouw ontvanger. Natuurlijk kan het zijn dat jij een minder goede ontvanger in gebruik heb, maar ik vraag mij af of een omruil de oplossing gaat geven. 
 
Ik verwacht @Alexa_ hier weer terug. Zij zal jou verder helpen. 

Reputatie 1

De antenne is destijds gelijktijdig geleverd met de nieuwe ontvanger.

Reputatie 7
Badge +19

@Sandro Hooft Ik begrijp dat alles wat je geprobeerd hebt nog geen verschil maakt, dan kijken we verder. Kan je voor me nakijken welk type antenne je precies hebt? Is dit de Funke v5 of een ander type?

Kan je daarnaast voor mij je forumprofiel aanvullen met je postcode en huisnummer, en eventueel klantnummer? Dan kan ik je gegevens opzoeken en je hiermee helpen.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Alexa_ 

Hij geeft hierboven aan dat hij de antenne van de foto heeft. Op de foto staat de Funke V5. 

Reputatie 7
Badge +28

@Alexa_ 

Ik heb het idee dat Sandro graag een andere ontvanger wil uitproberen. Is dat wat jou betreft het proberen waard? 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Noordzee Excuus voor de late reactie. Dankjewel, dat heb ik over het hoofd gezien. En dat lijkt me een goed idee, als @Sandro Hooft zijn gegevens invult, dan kijk ik graag naar de mogelijkheden. Als er een andere oplossing is gevonden, horen we het ook graag :)

Reputatie 1

Ik heb mijn gegevens ingevuld.

Ik wil graag een andere type ontvanger proberen.

Bij mijn broer was dit de oplossing, dus wie weet.

 

Groet,   Sandro

Reputatie 7
Badge +28

Prima, @Alexa_ komt hier vanzelf weer langs. 

Reputatie 6
Badge +7

Sandro, heb je nu een Rebox RBX2800 of een ZXV7200? Heb nu zelf een zxv en ben benieuwd of een ander kastje wat zou uitmaken in mijn geval.

Reputatie 1

Ik heb nu een ZXV 7200.

Reputatie 3
Badge

Ik lees hier nu ook voor het eerst dat er nog een ander kastje is die beter schijnt te zijn dan de ZXV 7200. Wellicht is dit voor mij ook een optie. (zie mijn thread https://forum.kpn.com/digitenne-12/veel-last-van-haperingen-sinds-het-nieuwe-hd-signaal-463188)

Reputatie 6
Badge +7

Wat ik vergeten ben aan Sandro te vragen wat zijn broer nu heeft staan, een rebox of een zxv?

Want als hij nu een zxv heeft staan heeft omruilen niet zoveel zin want dan zat het probleem in de rebox.

Reputatie 1

Mijn broer heeft nu een Rebox.

Reputatie 7
Badge +19

@Sandro Hooft Dankjewel! Ik heb alleen het CAS-ID nog van je nodig, van de huidige Digitenne ontvanger. Deze staat op de onderkant, op de sticker van de ontvanger. Vul je dat nog voor me in, in je profiel?

Reputatie 1

Zal ik direct doen.

Reputatie 1

Ik kan deze gegevens niet invullen in mijn profiel. Hier staan alleen vaste opties zoals naam wijzigen, e-mail wijzigen, mobiel nummer wijzigen etc. Hoe geef ik de CAS-ID nu aan jullie door?

Reputatie 6
Badge +7

Ik neem aan dat je dat bij bijvoorbeeld opmerking (privé) kan invullen

Â