Beantwoord

Klachten over Digitenne

  • 16 January 2020
  • 18 reacties
  • 423 keer bekeken

Zelfde klacht gehad zelf verlengkabel van coax antenne buiten geplaatst aan zuidzijde alles nu perfect 90% ontvangst afgeregeld op zenders zoeken uitgebreid

Admin: bericht afgesplitstĀ en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 January 2020, 17:45

Bekijk origineel

18 reacties

Wel erg heb voor 4 televisies de smart kaarten en modules weg kunnen gooien en nu 4 digitale kasjes moeten huren die beperkte mogelijkheden hebben Dat heeft KPN slecht geregeld

Ook nog professionele 4 kanaals antenne versterker moeten aanschaffen Totale kosten 250.00 en maandelijkseĀ  abonnement kosten ook fors hoger.

Slecht geregeld bij KPN

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Fundamenco. Welkom hier op het Forum en dank voor je bericht. Ik kan me levendig voorstellen dat je baalt dat je hebt moeten investeren in nieuwe versterkers en je liever nog gebruik had gemaakt van je smartcards. Helaas is dat niet meer mogelijk. Sinds de omzetting naar dvb-t2 kun je alleen tv-kijken met onze nieuwe Digitenne ontvangers. In ieder geval goed om te lezen dat je het probleem hebt kunnen oplossen door de antenne buiten te plaatsen met behulp van een verlengkabel. Als je toch nog ergens vragen over hebt, dan hoor ik het graag van je.

Nu bevriest het beeld van 2 ontvangers regelmatig. Resetten gaat niet moet adapter afkoppelen en opnieuw opstarten. Dat is een probleem en veel werk omdat de digitale kastjes achterop de televisies zijn geplaatst. Dus moet ik ze van de muur verwijderenĀ Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Probeer die ontvangers eens te resetten. Dat gaat als volgt :Ā 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.Ā 

2/ Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.Ā 

Kan niet in menu komen ontvangers staan vast. Moet adapter afkoppelen stroom er af en er weer op dan start de ontvanger opnieuw.

Ik ben een pro werk al 22 jaar in de IT De ontvangers zijn inferieurĀ 

Ik ga een andere provider zoeken die wel smartkaart heeftĀ 

Ā Dit werk niet tvs van de muur halen om bij de ontvanger te komen kost 3 uur werkĀ 

Reputatie 7
Badge +28

Je komt in het menu via de afstandbediening. Daarvoor hoeft de TV niet van de muur af. Tenzij ze echt helemaal vast staan. Maar mogelijk is het probleem na 1 maal resetten verholpen.Ā 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Fundamenco. Het lijkt me knap vervelend dat het beeld met regelmaat bevriest. Ik begrijp dat het resetten van de ontvangers wat voeten in de aarde lijkt te hebben. Kun je verder met de suggestieĀ van @Noordzee?Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Kan niet in menu komen ontvangers staan vast. Moet adapter afkoppelen stroom er af en er weer op dan start de ontvanger opnieuw.

Ik ben een pro werk al 22 jaar in de IT De ontvangers zijn inferieurĀ 

Ik ga een andere provider zoeken die wel smartkaart heeftĀ 

Ā Dit werk niet tvs van de muur halen om bij de ontvanger te komen kost 3 uur werkĀ 

Ā 

@FundamencoĀ 

JeĀ schrijft dat de ontvangers na het afkoppelen van de stroom wel opnieuw opstarten.Ā 

Dan zou je op dat moment de ontvangers kunnen resetten:Ā 

1/ Ga in het menu (via de afstandsbediening) eens terug naar de fabrieksinstellingen.Ā 

2/ Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optieĀ uitgebreidĀ zenders zoeken.Ā 

Ā 

Heeft deze werkwijze een verbetering opgeleverd?Ā 

Ā 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Fundamenco. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je inmiddels verbetering merkt. Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Hoe kan ik nu in het menu komen als de ontvanger vast staat. Dan kan ik toch ook niet resetten met de afstands bediening. Ik moet de ontvanger van de stroom afkoppelen dan weer aansluiten en dan kanĀ  de ontvanger pas gereset worden.Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Dan zou je in theorie even de stroomtoevoer kunnen afschakelen. ) in de meterkast)Ā 

Kunnen afschakelen in de meterkast ik geloof dat u niet helemaal spoort. Als ik dat doe moet ik 3 ontvangers, 2 servers 2 4 Smart televisies en 2 printers opnieuw installeren. De ontvangers moeten omgeruild worden dat is de oplossing misschien.Ā 

Nog beter andere provider als dit zo blijft.Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Tsjaa, dat is dan ook het goed idee. Ik heb verder ook geen andere ideeen.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Fundamenco. Volgens mij is het niet nodig om op deze wijze te communiceren. @NoordzeeĀ is net als jij een klant van KPN met buitengewoon veel kennis van en interesse in onze producten. Hij probeert jou alleen maar te helpen.

Ik vrees dat het loshalen van de ontvangers of de tip die @NoordzeeĀ geeft om je stroomtoevoer even af te schakelen in de meterkast de enige twee opties zijn. Ook als er bijvoorbeeld ontvangers moeten worden omgeruild, zullen dezeĀ los moeten worden gehaald.Ā 

En verder: kun je nog je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Ā 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Fundamenco. Gezien ik geen reactie meer van je heb ontvangen, ga ik ervan uit dat het zo duidelijk is en je mijn hulp niet meer nodig hebt. Laat het gerust weten als ik toch nog iets voor je kan doen.Ā 

Reputatie 6
Badge +7

Die kastjes zitten toch gewoon met een stekker in een stopcontact of mis ik iets hier?Ā  Dan kan je ze toch even resetten door de stekker er uit te trekken?
Het kan ook zijn dat ze op 1 of andere manier te warm worden waardoor ze vastlopen.

Maar daarna moet het natuurlijk wel over zijndie kastjes moeten gewoon doorlopen. De mijne zijn wel eens een keer vastgelopen het afgelopen jaar, 2 of 3 keer. Maar ik kan er makkelijk bij.

Reageer