Komt er een brom uit je 3,5 mm uitgang van je Rebox RBX2800 ontvanger?

  • 30 June 2019
  • 6 reacties
  • 478 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Je kunt via de Rebox RBX2800 ontvanger een aansluiting maken via de audio-uitgang. Sommige mensen gebruiken deze aansluiting om daar bijvoorbeeld een stereo-installatie op aan te sluiten.

De kans is dan aanwezig dat het door jou gebruikte verbindingskabeltje niet gaat werken. Je krijgt een luide brom te horen. Inmiddels is er een oplossing voor dit probleem.

Dit is een weergave van de achterkant van de ontvanger. Het gaat hier dan om de uitgang A/V out waar je een 3,5 mm jack in kunt steken.

Achterzijde REbox RBX2800

[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/519879a6-fb2c-48e3-8a9f-07b06ae4caba.png[/img]

Je kunt op dit forum bij een moderator dan vragen om een speciaal kabeltje. Moderator @Erwin_ weet precies welk kabeltje nodig is. Dit kabeltje bestaat uit een 4-polige jack aan de ene kant en 3 tulp-stekers (RCA-aansluiting) aan de andere kant.

Het is een kabeltje wat normaal niet te koop is. De jack heeft een langere schacht (dikste deel van de 3,5 mm steker) dan normaal, scheelt > 3 mm . Dat betekent dat deze steker dieper in het chassisdeel gaat van de ontvanger en daardoor de dunste pen ook contact maakt. De massaring mist anders het juiste contact en de video maakt anders contact met audio rechts waardoor de brom van de video is te horen.

Andere jacks uit de winkel halen dit niet waardoor het signaal niet terecht komt op de tulp in de juiste volgorde.

Mogelijk kan Erwin nog even een foto plaatsen van de bewuste kabel?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Met andere jacks worden daar enkel stereo audio jacks mee bedoeld dan spreekt het voor zich omdat dan twee signalen op 1 punt komen.

Als er andere A/V jacks worden bedoeld is dit heel jammerlijk standaarden zijn er niet voor niks.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Noordzee.

Leuk artikel weer voor iedereen die hier last van heeft. Dankjewel, ook aan Galdor voor de extra toevoeging. Het gaat om een kabel zoals hieronder afgebeeld.

Geel: Video
Rood en wit: Audio (links en rechts)

Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor de foto, Alex 👌🏼
Als ik het startbericht goed lees gaat het om het deel waar ik een pijl naar heb getekend wat bij standaard A/V kabels te kort zou zijn.

Reputatie 1
Het komt wel vaker voor dat de maatvoering afwijkt van de standaard.
Wel raar dat het merendeel van soortgelijke kabels in de wereld dan dus niet geschikt zijn voor de a/v aansluiting op dit apparaat van Rebox.
Alle andere aansluitingen op dit apparaat voldoen trouwens wel aan de maatvoering (HDMI, antenne, voeding, ethernet, usb, hoewel de laatste twee niet gebruikt kunnen worden)

En waarom maakt ik me zo druk? Je kunt toch gewoon HDMI gebruiken?
Nou, omdat ik graag programma's wil kunnen opnemen met een harddiskrecorder. Met beeld EN geluid!
Wel de oude SD beeldkwaliteit, maar dat vind ik niet erg.
Reputatie 7
Badge +28
Ik snap jou @UmbertoYLTP

Maar dit probleem is dus snel op te lossen. KPN kan jou gratis het benodigde kabeltje sturen.