Beantwoord

Korte kabel Digitenne

  • 12 September 2019
  • 4 reacties
  • 525 keer bekeken

In mijn kamer wil ik graag een langere kabel in mijn antenne. Ik heb laatst een ''Coax'' kabel besteld maar deze paste niet. Welke kabel moet ik wel hebben? Kunnen jullie ook langere kabels opsturen dan degene die worden uitgegeven?
icon

Beste antwoord door PeterG 13 September 2019, 17:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @ShelbyPeek ,

Het beste is om de 10 meter lange Coax-kabel te gebruiken die bij de buitenmontageset geleverd wordt.

Het voordeel van die kabel is ook de betere kwaliteit t.o.v. het dunne kabeltje wat bij de binnenantenne zit.

Link

Een moderator wil jou misschien wel zo'n kabel opsturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer ? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Een kabel met aan beide zijden coax (dus male en female) gaat idd niet passen. De antenne heeft een schroefaansluiting (F-connector). Er zijn ook coaxkabels met aan de ene kant schroefconnector (F-connector) en aan de andere kant male-coax stekker te koop. Bijv. bij Mediamarkt.

Maar... je kunt die gekochte coax (female - male) gewoon gebruiken om het antennesnoer te verlengen. Male coax en female coax passen gewoon op elkaar!

Het gaat bij mij prima met de dunne kabel aan de antenne mét de dunne verlengkabel. (samen ca. 8 meter)
Reputatie 7
Badge +28
@ShelbyPeek

Weet je al wat je wil?

Wil je een dun verlengkabeltje of wil een 10 meter lange dikkere kabel?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ShelbyPeek Ik zie dat je al de nodige uitleg hebt gehad. Ik hoor het graag als ik iets voor je kan doen. Vergeet je dan niet om je KPN Forum profiel in te vullen?

Reageer