Kosten Digitenne

• 19 augustus 2013
  • 12 reacties
  • 4877 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +16
Is Digitenne goedkoper dan kabel tv?

Gewoon tv kijken via Ziggo of UPC kost al snel 16,- per maand. Je bespaart met Digitenne dus bijna elke maand de helft van de kosten.

Met de nieuwe prijsstijging zou ik dit maar van de site van KPN afhalen. De helft van 16 is 8 euro, dat is toch iets anders dan de 12,50 die je voor Digitenne betaald. Een beter antwoord zou zijn: "Je bespaart bij Digitenne dus elke maand slechts €3,50."

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Giant2000,

Dank voor de observatie.

Ik neem het op met de collega's van KPN.com

Met groet,

Cornelis

Reputatie 7
Badge +16
Helaas Cornelis ik ben nog niet tevreden, nu staat er hetvolgende:

Met Digitenne bespaar je op die manier al gauw 50% op je tv kosten ten opzichte van UPC en Ziggo*. De minimale contractsduur is één jaar met een opzegtermijn van één maand.

* De besparing is gebaseerd op standaard abonnementstarieven van Digitenne en analoge tv-abonnementstarieven van UPC en Ziggo.

Nog steeds vind ik deze tekst misleidend aangezien er nu appels met peren worden vergeleken.

Ik zou de bron wel eens willen zien. Waar kan ik bijvoorbeeld analoge tv van Ziggo en UPC aanvragen?

Ziggo: analoog is niet meer krijgen, goedkoopste digitale abonnement is €17,75 Digitenne = 30% goedkoper. UPC: analoog is niet meer te krijgen, goedkoopste digitale abonnement is €18,20 Digitenne = 31% goedkoper. In beide gevallen komt de genoemde 50% besparing niet eens in de buurt.

Reputatie 7
Badge +3
Beste Giant2000,

Dank voor de oplettenheid en ik heb het voor je uitgezet waarna ik ben geinformeerd dat de tekst zo spoedig mogelijk aangepast zal worden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 5
Badge +3
Nou als dit wordt geschreven lijkt me dat toch echt wel relevant:

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand flink op je tv-kosten!

Flink

Hoeveel goedkoper is Digitenne dan andere (kabel) televisie aanbieders?

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand flink op je tv-kosten! Al helemaal als je ervoor kiest om meerdere tv’s aan te sluiten met je huisgenoten.

Hoeveel goedkoper is Digitenne dan andere (kabel) televisie aanbieders?

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand maar liefs 1 euro op je tv-kosten! Al helemaal als je ervoor kiest om meerdere tv’s aan te sluiten met je huisgenoten.

Huisgenoten (2 stuks), Liberty Global FTA DVB-C + 0 euro per maand (alleen kosten coax kabels en evt. splitter) = 18 euro.

Huisgenoten: Digitenne = 17 euro, + 10 = 27 euro.

Bijzondere korting inderdaad. En omdat er geen coax out op de Digitenne ontvanger zit kun je ook niet meer zomaar een coax kabel doorlussen.

:)😀😁🤓
Reputatie 7
Badge +16
Je kunt het natuurlijk ook positief benaderen.

Bijvoorbeeld op deze manier:

Interactieve TV van KPN kost 10 euro. (bovenop het internet-abonnement)
Wil je dan daarnaast een Digitenne-ontvanger, dan betaal je daar 5 euro voor.

Dan heb je dus twee verschillende ontvangers voor 15 euro per maand.
Reputatie 4
Badge +4
Digitenne is nu het duurste tv abbonnement en het slechtste. Je zal alleen maar geen kabel of goede internet aansluiting hebben, dan moet je wel. Alleen de schotel blijft dan over als je daar mogelijkheid voor plaatsing hebt. Ik snap ook niet waarom het zoveel duurder als interactive tv moet zijn. De dvb-t2 zenders moeten er ook voor de NPO zijn en worden al betaald door de overheid.
Je kunt het natuurlijk ook positief benaderen.

Bijvoorbeeld op deze manier:

Interactieve TV van KPN kost 10 euro. (bovenop het internet-abonnement)
Wil je dan daarnaast een Digitenne-ontvanger, dan betaal je daar 5 euro voor.

Dan heb je dus twee verschillende ontvangers voor 15 euro per maand.

Waarmee je per saldo maandelijks duurder uit bent door het internet en TV abonnement als het alleen om tv te doen is een wel heel dure(€57,50 p/m) positieve benadering. Ziggo tv only is en blijft de verhoudings gewijs voordeligste optie. Het voordeel van Digitenne is de mobiliteit. Gezien Ziggo bij hun KabelTV abonnement Ziggo Go beschikbaar stelt kan je dat voordeel tegen elkaar wegstrepen.

50+ TV zenders bij Ziggo klinkt stukken beter dan de 30 bij Digitenne en grootste voordeel geen extra hardware nodig!

De dvb-t2 zenders moeten er ook voor de NPO zijn en worden al betaald door de overheid.
Gebruikt KPN dan door de overheid gefinancieerde middelen voor commerciele doeleinden of mogen we er van uit gaan dat De NPO meelift op door KPN zelf gefinancieerde middelen?
Reputatie 7
Badge +15
Hay! Leuk dat zich hier weer een discussie opbloeit. Geen probleem. Ik wil jullie erop attenderen dat ten tijde dat dit topic door @Giant2000 werd geschreven het zeer actuele informatie was. Let wel. Dit topic is gestart in augustus 2013. Dat is bijna 6 jaar geleden!
De nieuwe abonnement van Digitenne en dat van de concurrentie zien er vandaag de dag heel anders uit. Zowel qua aantal (HD)zenders, features en kosten. Als we nu verder de draad oppakken wat er als laatste hierover is gepost, is dat niet helemaal relevant meer 😉
Reputatie 4
Badge +4
Hay! Leuk dat zich hier weer een discussie opbloeit. Geen probleem. Ik wil jullie erop attenderen dat ten tijde dat dit topic door @Giant2000 werd geschreven het zeer actuele informatie was. Let wel. Dit topic is gestart in augustus 2013. Dat is bijna 6 jaar geleden!
De nieuwe abonnement van Digitenne en dat van de concurrentie zien er vandaag de dag heel anders uit. Zowel qua aantal (HD)zenders, features en kosten. Als we nu verder de draad oppakken wat er als laatste hierover is gepost, is dat niet helemaal relevant meer ;)

Natuurlijk is het relevant, Ziggo heeft kabeltv voor €18,70 p.mnd 50+ zenders op meerdere tv's, zonder storingen, je kan opnemen en een app op tablet of telefoon gebruiken. Dit laatste kunnen de interactive kpn gebruikers ook en begin en 7 dagen terug kijken voor hun €10. Digitenne abbonees komen er dus erg bekaaid vanaf, zeker ook vanwege huidige ontvangstkwaliteit.
Reputatie 7
Badge +16
De nieuwe abonnement van Digitenne en dat van de concurrentie zien er vandaag de dag heel anders uit. Zowel qua aantal (HD)zenders, features en kosten. Als we nu verder de draad oppakken wat er als laatste hierover is gepost, is dat niet helemaal relevant meer ;)

Goed opgemerkt @Nadia

Dit topic was destijds bedoeld voor de in mijn ogen misleidende tekst. Die staat er al lang niet meer op dus is deze discussie niet meer relevant. Slotje erop?
Niet misleidend wel verwarrend dit plaatje de prijs zou vanaf moeten zijn zeker omdat tot 3 toestellen wordt genoemd en ook hier staat goedkoper dan kabel tv wat enkel klopt op basis van de prijs niet op basis van wat je ervoor krijgt met meerdere het max van 3 televisies kom je op € 27,00 wat digitenne duurder maakt.
https://www.digitenne.nl/op-meerdere-tvs/

Reputatie 7
Badge +15
Hi @sailorbobby, daar heb je allicht een mooie discussie te pakken voor een vers topic. Of, ga daarover in gesprek in: Digitenne: Klaar voor de toekomst. Voor het overzicht en de duidelijkheid vinden we het hier belangrijk dat er geen twee productinformatiestromen door elkaar gaan lopen. Het mag dan wel over hetzelfde product gaan, het is in een andere tijdsgeest geschreven. Dat schept zeer veel verwarring, ook voor de meelezers!

Scherp @Galdor68, ik heb er een melding van gemaakt. Bedankt!

Edit 18-07-2019. @Galdor68 Kijk nog eens op de site 😉

Bedankt @Giant2000. Terecht punt had je daar te pakken. Allicht niet zo bedoeld, maar wel goed om aan te kaarten. Ik doe dit topic nu op slot 🙂