Beantwoord

Kosten digitenne als extra pakket op KPN totaalpakket

  • 15 April 2018
  • 21 reacties
  • 21520 keer bekeken

Ik heb een totaalpakket van KPN (TV, Internet, telefoon).! Nu wil ik voor op de camping digitenne aanschaffen.


Ik kan niet zo snel terugvinden wat voor mij de kosten zijn, of geld voor mij ook het standaard tarief van 15,50 €.
icon

Beste antwoord door wjb 15 April 2018, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Als je in https://mijn.kpn.com een digitenne abonnement toevoegt aan jouw thuis product, dan zal je zien dat je dat €5,- per maand gaat kosten.
Daar is geen speld tussen te krijgen. Het is inderdaad 5 euro per tuner. Je krijgt tegenwoordig kastjes die voorbereid zijn op een nieuwe variant van digitenne. De kwaliteit wordt namelijk beter (HD)en via de kastjes sluit je de tv aan via HDMI. Er is trouwens ook nog een module te krijgen om het apparaat met SCART aan te sluiten.
Erwin, bijna goed. Inmiddels een setje besteld (via chat, maar geen goed gevoel bij overgehouden, dus maar even afwachten). Eigenlijk ging ik voor een PMCIA aansluiting, maar de nieuwe technologie vindt het belangrijker dat er een extra kastje tussen wordt geplaatst, en ik maar denken dat technische veranderingen een verbetering (lees vereenvoudiging) moet zijn. … ofwel twee ipv één afstand bediening.
Ik snap je punt! Het besluit om te kiezen voor zo'n tuner heeft een reden. De meeste televisies die momenteel verkocht worden 'snappen' het nieuwe digitenne signaal niet. Dat gaat dus niet werken met een aparte module.
Je zit dus min of meer vast aan een aparte afstandbediening. Een eventuele oplossing zou een universele afstandbediening zijn. Die zijn tegenwoordig best betaalbaar. Uiteraard is dat jouw eigen keuze.
Feit is wel dat de kwaliteit dus aanzienlijk gaat verbeteren zodra het nieuwe signaal in de lucht is.
Reputatie 5
Badge +4
Beste Forum leden.
Even 2 vragen:
Nu ik lees dat wanneer je het totale pakket van kpn ( Thuis Product hebt, dat je dan 5 euro per maand betaal.
1/ Stel ik ga voor 3 weken naar buitenland, kan ik dan voor 1 maand Digitenne afnemen?
I.p.v schotel gebruik.
Daar ik thuis al KPN Totaal heb.
Of moet je het kastje betalen voor een jaar?
Graag wat meer duidelijkheid a.u..b.
2/ Ik heb gelezen bij Phone house dat wanneer je voor een paar weken naar het buitenland ga dan wifi
kan krijgen met een kastje. ( Klopt dat?)😉
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Ronald. Ik weet het antwoord niet op vraag 2 omdat ik niet bij de Phone House werk maar je kan inderdaad voor €5,- p/m Digitenne toevoegen. Na de eerste maand is die Digitenne dagelijks opzegbaar. Je kan dus voor 1 maand Digitenne aanschaffen inderdaad. De tuner heb je in bruikleen en dien je dus terug te sturen zodra je het weer opzegt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Paul,

Bedankt.

Maar dat betekent dus ook dat je geen wifi voor die digitenne hoeft te hebben toch?
En alleen stroom op de camping en 5 euro wijt ben voor die maand.
Stel ik ga 15 augustus t/m 10 september met vakantie.
Moet ik dan voor die 15 augustus de digitenne bestellen voor die maand , en krijg je dan ook hèt kastje vlug?
En niet onbelangrijk is dat allemaal gratis,die verzending buiten de 5 euro?
Reputatie 7
Badge +25
Maar dat betekent dus ook dat je geen wifi voor die digitenne hoeft te hebben toch?
Correct. Voor Digitenne heb je geen internetverbinding nodig (Ether).

En alleen stroom op de camping en 5 euro wijt ben voor die maand.
Klopt. Maar er moet natuurlijk wel dekking zijn.

Moet ik dan voor die 15 augustus de digitenne bestellen voor die maand , en krijg je dan ook hèt kastje vlug?
En niet onbelangrijk is dat allemaal gratis,die verzending buiten de 5 euro?

In de praktijk zal je dan wellicht iets meer dan een maand de Digitenne afnemen maar het is maar net hoe 'vlak van tevoren' je het bestelt. De levering duurt ~5 werkdagen (vaak iets sneller). Zorg dus dat je de Digitenne voor 15 augustus in huis hebt. De verzending van die apparatuur is inderdaad gratis. Je betaalt dan dus uiteindelijk €5,-, en eventueel ietsje meer als 'm iets langer aanhoudt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Paul

Voordat ik een beslissing neem om die dan te nemen.
Dit geld dus niet voor het buitenland
Bv Duitsland. dat je digitenne kan ontvangen op die receiver.
Of is alles nu wel met de nieuwe digitenne
In het buitenland wel te ontvangen.
Reputatie 7
Badge +25
Duitsland is al over op DVB-T2 dus de FTA zenders kan je daar als het goed is ontvangen inderdaad.
Nog even over de kosten. Bij een abonnement op het totaalpakket van KPN (TV, Internet, telefoon) met recht op 2 ontvangers en heb je maar 1 ontvanger, dan krijg je het digitenne kastje (als 2e ontvanger) gratis. Heb je een abonnement met recht op 1 ontvanger of heb je al 2 ontvangers, dan betaal je voor het digitenne kastje € 5,00 per maand. Abonnement op Digitenne is in beide gevallen gratis.
Reputatie 5
Badge +4
Oké begrepen Paul ,

Maar dus geen Nederlandse en Commerciële zenders.via Digitenne in Duitsland.
Free to air zenders zijn toch de Duitse regio zenders, die ik al kreeg met de schotel en receiver.
Bevinding:
Mij wordt het nu duidelijker dat wanneer je Digitenne heb niets aan heb in buitenland om de Ned en Com zenders te krijgen dus.
Aangewezen op schotel / etc.
Aangezien het wel met de nieuwe KPN ITV App nu wel mogelijk is om de Ned en Commerciële zenders
te zien zowel in NED en DTSL ( Europa) , moet je wel goede Wifi hebben, of onbeperkte internet.te hebben.
Want anders gaat het behoorlijk in de kosten lopen als je geen WIFI heb.
Reputatie 7
Badge +25
Het klopt allemaal wat je zegt. Wij hebben namelijk geen masten in Duitsland staan om daar via Digitenne de NL zenders te ontvangen (misschien net over de grens). 😉

Als jij een dikke mobiele databundel hebt, of goede WiFi, dan kan je denk ik het beste de iTV website/app gebruiken. Als je groot fan bent van die Duitse FTA-zenders, dan is Digitenne een optie.

Beste medewerker. 

Ik heb een vraag over de voeding van het Diggitenne kastje is deze 220 volt of 12 volt ?

En hoe zit het met de dekking ?

Mvg Ed

Reputatie 7
Badge +25

Beste medewerker. 

Ik heb een vraag over de voeding van het Diggitenne kastje is deze 220 volt of 12 volt ?

En hoe zit het met de dekking ?

Mvg Ed

Hi @Camperdak. De huidige Digitenne ontvangers hebben een 12 volt aansluiting. Zie de afbeelding.

Wat betreft de dekking kun je hier een check doen: https://digitenne.kpn.com/postcodecheck/

 

Hallo Paul.

Bedankt voor je reactie. Over de dekking bedoel ik eigenlijk de landelijke dekking. ivm het rond rijden met een camper.dat ik van te voren kan zien hoe de dekking in dat gebied is, 

Mvg Ed

Reputatie 7
Badge +25

We hebben niet meer zo'n dekkingskaart zoals vroeger, maar check dit topic maar eens voor info: 

 

Bedankt 

Het is wel oude info.raar dat in deze tijd voor een groot bedrijf zoals de KPN .daar geen betere info voor heeft.maar er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen. 

Gr Ed

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt 

Het is wel oude info.raar dat in deze tijd voor een groot bedrijf zoals de KPN .daar geen betere info voor heeft.

Ja, dat is puur een keuze geweest van de manier waarop de info wordt verstrekt. En in dit geval via een postcodecheck i.p.v. een dekkingskaartje. Ik hoop dat je ermee uit de voeten kan in ieder geval.:relaxed:

maar er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen. 

Gr Ed

Dat is een ding dat zeker is. 

Betaal je nog steeds 5 euro p m voor digitenne op de camping

Reputatie 7
Badge +25

Betaal je nog steeds 5 euro p m voor digitenne op de camping

@9Daihatsu1, ligt een beetje aan je abonnement, maar in principe wel. Dus als je een aanvullende Digitenne-ontvanger aanvraagt bij jouw internet + iTV abonnement, dan betaal je 5 euro extra per maand inderdaad.