klopt het dat je nu een abonnement van € 17,50 moet nemen om de commerciële zenders via digitenne te kunnen ontvangen? Dit dus na het omruilen van de ontvangers,
bijna. Ik belde met de helpdesk. In mijn digitenne abonnement, gekoppeld aan smart TV, zitten ook de commerciële zenders. Die doen het niet. Ik kreeg het advies om ter plekke, buitenhuisje, met de helpdesk te bellen om dit probleem op te lossen. Wel een beetje een gedoe. Het omwisselen van de ontvanger is al eerder gedaan.
Dan denk ik dat ik je wel met dat laatste beetje kan helpen. Zie je een een foutcode voorbij komen? Dat kan ik voor je verhelpen. Dan heb ik wel enkele gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Ik wil ook graag het CAS ID van je ontvanger hebben. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Wat wordt bedoeld met contractant?
Het CAS-number is (...)
De Angst was op een moment heel slecht. En hield toen helemaal op. Ik heb toen via de KPN site een nieuwe antenne gekocht. Ontvangst toen perfect met mooie kleuren. HD kwaliteit?. Maar de commerciële zenders zijn niet zichtbaar. Op het scherm staat digitenne abonnement activeren. Je moet dan 15 minuten Npo 1 aanzetten en dan de zaak opnieuw opstarten. Werkt allemaal niet.
De contractant is degene op wiens naam het contract staat, @PaulAss . Je omschrijving herken ik wel. Dan staat er net iets niet goed in de administratie en dat komt omdat er bij de aanmelding waarschijnlijk iets niet volledig goed is gegaan. Ik kan dat voor je oplossen, maar dan heb ik nog wel de gegevens nodig waar ik in mijn vorige bericht om vroeg. Als je deze in je KPN Forum profiel zet zijn ze alleen zichtbaar voor jou en mij als moderator. Ik heb het CAS ID er alvast ingezet.
Dag @PaulAss Dank voor het invullen van je klantnummer en de overige gegevens. Het probleem blijkt ietsje dieper te zitten. Een achterliggende afdeling gaat er naar kijken en neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Eerst teruggaan in het menu naar de fabrieksinstellingen.
Daarna opnieuw zenders zoeken, maar dan met een kleine aanpassing.
Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Zodra je beeld hebt op CNN, dan kan je daarna nogmaals zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
@PaulAss Fijn dat alles weer werkt zoals het moet. 🙂 Dank, @Noordzee voor de hulp!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.