Beantwoord

KPN compleet in combinatie met nieuwe Digitenne

  • 11 April 2019
  • 7 reacties
  • 2425 keer bekeken

Hoi ik heb even een vraagje over het nieuwe digitenne. Ik heb kpn compleet, waarbij ik een gratis digitenne abonnement en 2 gratis insteekkaarten heb. Nu krijg ik bericht dat ik ze moet inruilen voor nieuwe ontvangers. Maar dat ik daar dan voor moet betalen?! Wat zijn hier de totale kosten van?
Ik heb nu dus 1 HD-tv-ontvanger en 2 digitenne kaarten. Ik wil graag weten wat mijn opties zijn en waarbij ik het voordeligste uit ben.

Mvg
icon

Beste antwoord door Susan_ 12 April 2019, 11:40

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @Paspie welkom!
Het is nog steeds mogelijk om gratis Digitenne te krijgen bij itv, alleen betaal je na de omschakeling 5 euro per maand huur voor de elke tuner, Je kan ook overwegen om een 2e itv tuner* te nemen, dat is wel gratis.
*afhankelijk van je internetsnelheid en je abonnement
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Paspie, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik begrijp heel goed dat je wil weten waar je aan toe bent, met deze wijzigingen. In principe is het zo dat je bij Internet en TV Basis 1 tv-ontvanger inclusief krijgt. Bij Internet en TV (standaard) ontvang je 2 tv-ontvangers inclusief. Dit kan één Digitenne en één HD tv-ontvanger zijn, of beide HD tv-ontvangers.

Het hangt dus mede af van welk abonnement je afneemt. Bij Internet en TV Basis betaal je voor een tweede en derde tv-ontvanger (HD of Digitenne, maakt niet uit) € 5,00 per maand per ontvanger extra. Bij Internet en TV betaal je pas bij de 3e ontvanger € 5,00 extra per maand.

Wanneer je het zeker wil weten kan ik even met je meekijken. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan ga ik kijken hoe het precies in jouw situatie eruit gaat zien qua kosten.
@Susan_ mijn forum profiel is bij gewerkt.
Reputatie 7
Badge +21
@Paspie , top dankjewel. Op het moment neem je Alles-in-1 Instap af, met dus inclusief 1 HD tv-ontvanger. Hiernaast heb je twee Digitenne ontvangers, die je destijds hebt gekocht. Hiervoor betaal je dus ook geen huur. Wanneer je deze Digitenne ontvangers gaat omruilen, zal je per stuk € 5,00 huur gaan betalen. Dus in jouw geval ben je € 10,00 duurder uit, wanneer je de twee Digitenne ontvangers wil behouden.

Wanneer je overstapt naar Internet en TV, krijg je twee tv-ontvangers inclusief en betaal je alleen voor de 3e € 5,00 per maand. Echter, vervalt dan wel Spotify Premium (kan je afnemen voor € 8,99 per maand) en voor het vaste nummer betaal je dan € 1,00. Verder blijft het hetzelfde. De eerste 3 maanden krijg je € 22,50 korting, en betaal je € 45,00 (met vast nummer en 3 ontvangers). Hierna betaal je € 67,50. Nu betaal je € 59,00, maar wanneer je moet gaan betalen voor de twee Digitenne ontvangers kom je uit op € 69,00. Het verschilt dus niet veel, maar het hangt er dan wel vanaf of je Spotify Premium gebruikt. Want gebruik je die, ben je nu goedkoper uit!
@Susan_ zo dat is een heel verhaal. Ik gebruik spotify premium maar daar betaal ik nu al (8.99 - 1.49) 7.50euro voor toch?
Wat als ik 1 hd ontvanger en 1 digitenne ontvanger houd. Wat is dan het verschil tussen wat ik ga betalen het alles in 1 instap of als ik eventueel overstap naar internet en tv?

Bij alles in 1 instap:
Met 2 ontvangers en spotify Premium 64euro.
Met 2 ontvangers zonder spotify Premium 56.50
Met 3 ontvangers en spotify Premium 69 euro.
Met 3 ontvangers zonder spotify Premium 61.50

Bij internet en tv:
Met 2 ontvangers, betaal ik dan 61.50 euro + spotify (7.50euro) dus 69 totaal.
En wat als ik dat spotify Premium zou laten vervallen, dan dus 61.50euro?
En met evt 2 hd ontvangers + 1 digitenne en geen spotify Premium bij de internet en tv dan 66.50euro?

Wat zijn de voordelen van het internet en tv pakket? Sneller internet, extra ontvanger(incl) en opneem pakket? Zou ik voor dat opneem pakket een nieuwe ontvanger moeten moeten hebben?

Sorry voor de vele vragen hoor 😱. Alvast bedankt voor je geduld.

Mvg
Reputatie 7
Badge +21
@Paspie, een heel verhaal inderdaad 😉 Als je 1 HD tv-ontvanger en 1 Digitenne ontvanger wil houden dan ruil je één om en lever je één in. Ik zie bij jouw gegevens dat je inmiddels al een wijziging hebt aangevraagd (en precies dat hebt laten uitvoeren). Heb je dan nog antwoord op alle vragen nodig van mij? 🙂
@Susan_ bedankt voor alle info!

Reageer