Beantwoord

KPN Digitinne V5 kapot

  • 13 March 2019
  • 12 reacties
  • 419 keer bekeken

Badge
Als de blauwe led van mijn KPN digitenne antenne V5 niet brandt, betekent dit dat deze kapot is ??
Alvast bedankt,

joep
icon

Beste antwoord door PeterG 18 March 2019, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Chatrouge, welkom op het forum. Is je antenne goed aangesloten op de ontvanger? De kabels dus aan beide kanten goed aangedrukt? Dan hoort er inderdaad een lampje te branden. Ik neem aan dat de ontvanger wel normaal aangaat? Zo ja, dan zal ik je toch een nieuwe moeten sturen.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Badge
Hoi Alex,

Excuses, de blauwe LED brandt wel. Ik heb hem weer op de ontvanger aangesloten. Ik had voorheen de CI-module in gebruik. Echter daar ontving ik laatste weken alleen nog NL 1 2 en 3 op. En sinds een dag of 2 helemaal niets meer. Nu ik de originele ontvanger weer aansluit brandt mijn blauwe LED alleen heb ik geen enkel signaal, ook niet bij het verplaatsen van de antenne. Heeft u een idee waar dit aan kan liggen? Kan het toch een defecte antenne zijn? of wellicht de kabel? "Geen digitenne signaal" wordt er gemeld.
alvast bedankt,

joep
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Joep,

Het kan zijn dat je in een regio woont die al is overgezet naar het nieuwe Digitenne. Heb je al een nieuwe ontvanger? Die kan je hier aanvragen:
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

Als je al wel een nieuwe ontvanger hebt:
Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.
In de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, N-Brabant en het noorden van prov. Limburg, Zeeland en Flevoland ontvang je NIETS meer met een CI-module of een Topfield, Samsung of Rebox 1800t en 2100t. Daar is het nieuwe systeem in de lucht waar je alleen met de ZTE ZXV2800 of de Rebox RBX7200 gebruik van kunt maken.

DVB-T is/gaat uit de lucht. Ervoor in de plaats komt DVB-T2 HEVC.

Informatie:
https://www.kpn.com/digitennevernieuwt en
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Reputatie 7
Badge +28
Gezien zijn reactie van twee dagen geleden ga ik er inderdaad vanuit dat zijn regio al is overgezet. Maar goed, dat weten we zeker als zijn profiel is gevuld.
Reputatie 7
Badge +24
Ook ik ben benieuwd welke ontvanger je nu hebt. Op je ingevulde postcode en huisnummer vind ik overigens geen abonnement, zou je willen nakijken of die gegevens juist zijn? Heb je eventueel een klantnummer? Dit staat op je factuur.
Reputatie 7
Badge +28
Hij woont dus in Eindhoven, dat is op 12 maart 2019 overgezet. We kunnen er vanuit gaan dat hij nog een oude ontvanger had staan. Waarschijnlijk met een niet op zijn naam staand abonnement. Er zijn nogal wat oude ontvangers op de tweedehandsmarkt terecht gekomen. Die krijgen nu dan geen beeld meer.
Reputatie 7
Badge +24
Daar kan ik vanuit gaan, ik wil het toch zeker weten. 😉 Ik wacht zijn antwoord af.
Badge
Hoi Allen,

Bedankt voor de velen reacties. Ik woon inderdaad in Eindhoven, in een huis waar als het goed is 4x een digitenne abbo is afgesloten (4 studios) Dus inderdaad niet op mijn naam, valt er iets te vinden onder Verweij Beheer o.i.d. ? Bedankt alvast,
Badge
https://www.google.nl/search?q=funke+v5+antenne&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjq34yJoIvhAhWMGewKHcS_BFwQ_AUIDigB&biw=1578&bih=885#imgrc=z54fWmcbwEd2mM:

De antenne die nu in gebruik is.
Die Digitenne abo's hoeven zelfs niet op het adres afgesloten te zijn waar ze gebruikt worden.
Ik neem aan dat je huidige ontvanger nog GEEN zxv7200 of rbx2800 is? Wel raar want de abo-houder had bericht moeten krijgen voor omruil.

Het probleem zit vlgs mij niet in de antenne, maar de gebruikte ontvanger. Met een Topfield of Rebox 1800t of 2100t kun je niets meer.

Ik denk dat het beste wat je kunt doen is contact opnemen met degene die het Digitenne-abo heeft: Verweij beheer. Sedert 12 maart werkt Digitenne in N-Brabant alleen nog met een v.d. genoemde typen ontvangers. Een week eerder is, a.h.g.i., je smartcard uitgeschakeld.

Mogelijk staat het abo op het adres v.h. kantoor. Daar worden dan ook de (nieuwe) ontvangers naartoe gestuurd.
Reputatie 7
Badge +24
Nee, helaas kan ik daar niets op vinden. Ik vermoed dan ook dat dit op een ander adres door de verhuurder is afgesloten. Zou je dat daar na willen vragen?