Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Hein013,

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 1
Hallo,

dat heb ik zojuist gedaan. Ik hoop dat het voldoende is?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan zelf het profiel niet inzien, maar als je al het gevraagde hebt gevuld incl. de CAS-ID code, dan moet het goed gaan.

Heeft het haast?: Meld je dan ook even hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Dar komt vaker een moderator langs.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 1
Heb je enig idee hoe lang het gaat duren?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Kan wel is morgen worden. Maar meld je ook even in het hierboven gelinkte topic. Daar wordt je sneller geholpen.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Badge
CAS code in profiel toegevoegd, zit bij Mn ouders in abonnement, klantnummer heb ik niet...

wel sinds nu een E016-0 foutcode.... hellup...
beste ik heb foute code e017/0 wat moet ik doen?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
@in2erikd

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Wil je sneller geholpen worden? Meld je dan ook in dit topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Daar komt vaker een moderator langs.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +24
CAS code in profiel toegevoegd, zit bij Mn ouders in abonnement, klantnummer heb ik niet...

wel sinds nu een E016-0 foutcode.... hellup...


Zou je dan wel de postcode en huisnummer van je ouders in willen vullen? Volgens mij heb jij nu je eigen ingevuld en daar zit geen Digitenne bij in.
Ik heb geen beeld opmijn digitenne ik heb het forumformulier ingevuld vanwege foutcode moest ik die aanvullen met al mijn info . Wilt u nu even t kastje resetten?

Alvast bedankt
Roland van Avesaat saat

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Ronald,

Heb je ook het CAS-ID nummer ingevuld?

Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Wil je sneller worden geholpen?

Meld je dan in dit topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Daar komt vaker een moderator langs.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 1
er is weer een probleem. Ik kan ineens alleen nog maar npo 1,2 en 3 ontvangen.
[h5]bij de andere zenders:Foutcode E016-0[/h5]
mijn klantnummer is ***.
*****.
Erg irritant dat ik vanavond niet kan kijken en niemand hierover kan spreken......
ik heb alles van deze site al geprobeerd ( ben dus al 3 uur aan het klooien) maar... ik kan dit blijkbaar niet zelf oplossen....

Admin: Privégegevens weggehaald ivm privacy, samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
@tv ontvangst met ci module

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit inderdaad niet zelf oplossen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Het CAS-ID nummer staat in je menu en ook op de onderkant van jouw ontvanger.

Als je sneller geholpen wil worden, meld je dan ook even hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Je kan eventueel ook bellen met 0800 - 0402, maar dan kom je vaak in een hele lange wachtrij...

Admin: Samengevoegd met centraal topic
ja ik heb ook het cas id ingevuld bij persoonlijke opmerkingen

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 1
ik heb mijn gegevens in mijn profiel toegevoegd

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Geen ontvangst zender alleen 1,2,3 zwaar irritant administratie fout lees ik foutcode e 150-0 en e 017-0 enz.
Kut KPN ben er klaar mee
De groeten
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen @tv ontvangst met ci module, @Hein013 en @Noordzee! Ik heb de berichten even samengevoegd met dit centrale topic.

@Hein013: Heb je gisteravond nog contact gehad met de helpdesk? De ontvanger is op dit moment geactiveerd. Als je nog problemen ervaart, laat het dan weten in een reactie.

@tv ontvangst met ci module: De TV-ontvanger is bij dezen geactiveerd, kun je testen of het werkt?
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen @Willvink, dat klinkt niet al te best. Ik heb je topic samengevoegd met dit centrale topic.

Ik kan op de adresgegevens in je profiel geen abonnement vinden. Het CAS ID lijkt echter wel geactiveerd te zijn. Is het probleem al opgelost? Zo niet, kun je dan je gegevens controleren en je klantnummer toevoegen, en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Reputatie 1
Goedemorgen @tv ontvangst met ci module, @Hein013 en @Noordzee! Ik heb de berichten even samengevoegd met dit centrale topic.

@Hein013: Heb je gisteravond nog contact gehad met de helpdesk? De ontvanger is op dit moment geactiveerd. Als je nog problemen ervaart, laat het dan weten in een reactie.

@tv ontvangst met ci module: De TV-ontvanger is bij dezen geactiveerd, kun je testen of het werkt?

Ja.. t werkt weer!dank
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen @tv ontvangst met ci module, @Hein013 en @Noordzee! Ik heb de berichten even samengevoegd met dit centrale topic.

@Hein013: Heb je gisteravond nog contact gehad met de helpdesk? De ontvanger is op dit moment geactiveerd. Als je nog problemen ervaart, laat het dan weten in een reactie.

@tv ontvangst met ci module: De TV-ontvanger is bij dezen geactiveerd, kun je testen of het werkt?


Goed bezig @Joran !

Als je helemaal volledig wilt zijn, in de rubriek stel je vraag staat er ook nog eentje. (Avesaat)
https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/geen-digitenne-beeld-474479

edit :

En hier nog eentje : (Kwibusaria)

https://forum.kpn.com/digitenne-12/kan-commerciele-zenders-niet-ontvangen-474412#post774651

@Hein013 @Willvink

Als de activatie nog niet gelukt is?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Wat betreft de genoemde kanaalnummers/frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
Reputatie 7
Badge +28
Dank @Noordzee, die had ik gemist.

@Avesaat: Ik heb jouw losse topic ook samengevoegd met dit centrale topic. De aanmelding van jouw TV-ontvanger lijkt wel gelukt te zijn. Krijg je helemaal geen beeld te zien of zie je een foutcode in beeld? Als je niets ziet, controleer dan of je op het goede invoerkanaal zit. Met de 'source' (of bron/input) knop van de afstandsbediening van de TV kun je schakelen naar hdmi1/2/3, afhankelijk van op welke aansluiting de ontvanger zit aangesloten. Zie ook Oplossen van geen of storing Digitenne beeld | KPN. Als je een foutcode ziet hoor ik graag welke dat is.
Reputatie 7
Badge +28
@Joran : En nog eentje : (in2Erikd)

https://forum.kpn.com/digitenne-12/foutcode-digitenne-474279#post775026
Reputatie 7
Badge +28
Ook samengevoegd. @in2erikd: Welkom hier! In de reactie van Noordzee onder je bericht lees je welke gegevens we nodig hebben om dit op te lossen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, naam en het CAS ID dat onderop de ontvanger staat? Die mag in het vakje "Persoonlijke opmerkingen". Met deze gegevens kunnen we zien wat er aan de hand is en zorgen dat dit probleem wordt opgelost. Als je een reactie stuurt zodra je profiel is aangevuld gaan we direct aan de slag.
Na een maand gebruik werkt mijn 2e digitenne kastje niet meer, althans de commerciele zenders.

ook na herstart, 15 min wachten en opnieuw scannen van de zenders niet. En krijg de melding foutcode e017-0 uw abonnement is nog niet geactiveerd.

graag uw hulp zodat alle zenders weer zsm werken.

Mvg, Alex

*Admin: samengevoegd met centraal topic.
Heb op advies van de expert mijn profiel aangevuld met het cas nr. Heb eerder al alle stappen van de kpn site doorlopen om digitenne te activeren. Lukt echter niet. reken er op dat u het wel in orde kan maken.

*Admin: samengevoegd met centraal topic.

Reageer