Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Hoi @eester van straaten , lastig dat je die zender nu niet kunt zien daarop.

Snelst is even bellen met de klantenservice op 0800-0402 met het CAS nummer (zie onderop) bij de hand. Ontvanger aanzetten.; bij voorkeur op CNN.
Reputatie 7
Badge +28
@eester van straaten

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @kievitloper, welkom hier! Ik zie bij jou geen probleem terug in de administratie. Ik heb een signaal naar de TV-ontvanger verstuurd die het mogelijk oplost. Als het niet direct werkt, kun je dan de ontvanger opnieuw opstarten? Als het probleem aanhoudt hoor ik graag welke foutcode je precies ziet.

@eester van straaten: Apart dat dit na een maand gebeurt. Ik zie dat je profiel al is ingevuld, kun je het betreffende CAS ID nog toevoegen en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Badge
Sinds gisteravond hebben we alleen nog maar npo 1 2 en 3
het CAS nr is ****

Admin: CAS ID verwijderd
Reputatie 7
Badge +30
Ha @EstherdG, welkom! Ik zie dat je vanavond al contact met mijn collega's hebt gehad. Klopt het dat het nu opgelost is? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten.
Badge
Hoi nee ze zei dat er een storing is en ik pas over een paar werkdagen weer tv kon kijken..
Badge
@Marcia_ Marcia als je het kan verhrlpen heel grrag
probleem opgelost denk ik. alle zenders te ontvangen. Dank voor de snelle hulp
Reputatie 7
Badge +30
Fijn, @kievitloper!

@EstherdG ja, ik zie het nu sorry! Er is een ticket aangemaakt, omdat het CAS ID niet juist verwerkt was. Hopelijk is dit dinsdag snel opgelost, excuses voor het ongemak!
Badge
@Marcia_ blijft een raar verhaal... Jammer
Ik heb hetzelfde probleem met mijn digitenne. Ik heb alle informatie toegevoegd, ik zou graag willen weten of het een adminstratie fout is of dat het de ontvangst is.

Is er een moderator die dit kan checken?

Groetjes!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Van Haastert, welkom! Ik zie hier dat je ontvanger niet geactiveerd is. Ik vermoed dat je ontvangst dan niet optimaal is. De ontvanger wordt met een pre-activatie geleverd. Als je hem dan thuis aansluit en hem minimaal een uur aan hebt staan wordt, mits je ontvangst goed is, de pre-activatie omgezet in de volledige activatie. Dat is bij jou niet gebeurd. Wat ik nu gedaan heb is de ontvanger goed aan je abonnement gekoppeld. Maar hij moet nog steeds geactiveerd worden.

Dus, zet de ontvanger terug naar fabrieksinstellingen en doe zenders zoeken en laat hem dan een uur aanstaan. Als het na dat uur nog niet goed werkt, gebruik dan de uitgebreide manier van zender zoeken zoals beschreven in het startbericht en laat hem opnieuw een uur aanstaan.

Mocht dat niet helpen, kom hier terug.
Hoi @kievitloper, welkom hier! Ik zie bij jou geen probleem terug in de administratie. Ik heb een signaal naar de TV-ontvanger verstuurd die het mogelijk oplost. Als het niet direct werkt, kun je dan de ontvanger opnieuw opstarten? Als het probleem aanhoudt hoor ik graag welke foutcode je precies ziet.

@eester van straaten: Apart dat dit na een maand gebeurt. Ik zie dat je profiel al is ingevuld, kun je het betreffende CAS ID nog toevoegen en een reactie sturen als dat is gebeurd?

ha Joran, ik heb de gegevens incl CAS nummer aangevuld. Alvast bedankt!
Graag ook even bij mij kijken, fout code na eerst wel goed gedaan te hebben
Reputatie 7
Badge +21
@eester van straaten en @PIetervgent, bedankt voor de gegevens! Het CAS-ID nummer was in beide gevallen al wel actief.. Ik heb hem voor beide even een refresh gegeven. Willen jullie controleren of dit geholpen heeft? Zo niet, probeer dan nog even handmatig zenders te zoeken. Ik hoor het graag!
Beste KNP ik heb sinds 2 weken jullie nieuwe digitenne kastje.
Het kastje heeft 1 week goed gewerkt maar geeft nu de volgende code E150-0

Admin: Verplaatst naar centraal topic
Helaas ook na handmatig zoeken geen resultaat. Nog steeds code 017-0
Reputatie 7
Badge +28
@PIetervgent: Vreemd! Ik heb de ontvanger even helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd. Werkt het nu wel? Een herstart van de ontvanger (even helemaal stroomloos bij voorkeur) kan nodig zijn. Laat maar weten!

@guecheva: Welkom hier! Ik heb je topic samengevoegd met dit centrale topic. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, klantnummer en het CAS ID van de ontvanger? Het CAS ID mag je in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Alle vakjes met "privé" er achter zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd activeren wij de ontvanger op afstand.
Ja bedankt, nu doet ie het wel
Sinds vandaag foutcode E016-0. Wij hebben 2 digitennes thuis, waarvan er 1tje het nu niet doet zou hier naar gekeken kunnen worden?
Reputatie 7
Badge +28
@PIetervgent: Top! :)

@The Grey: Zeker! En welkom hier. Het lijkt er op dat een van de oude smartcards niet automatisch werd afgemeld bij het omruilen. Daardoor kon de nieuwe niet worden geactiveerd. Inmiddels opgelost, als je niet direct beeld hebt zou het moeten werken na een herstart.
@Joran hij doet het weer, bedankt voor het kijken!
Ik krijg ook foutcode e-016-0
Reputatie 7
Badge +25
@KarlaD: Ik heb jouw andere topic verwijderd over dit probleem want dat is een beetje dubbel. Ik heb het probleem als het goed is opgelost. Wil je het controleren zodra je tijd hebt? 😄
Badge
Ik heb foutcode 017 -0 en 015-0

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reageer