Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dank voor je bericht, Bart_ . Ik heb het CAS nummer ingevuld bij 'Opmerkingen'.
Yes, @Marijtje1984 Dank. Voor je dezelfde opdracht als voor je voorganger: wil je de ontvanger resetten, de zenders opnieuw zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO1 willen laten staan? Hij zal het snel doen, vermoed ik.
Bij aansluiten digitenne op camping krijg ik alleen NPO 1 -2-3 bij de rest krijg ik foutcode E016-0

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Lloydxxl, welkom! Het is inmiddels ook echt weer voor de camping, gelukkig! Ik zie dat je gisteren kort na het plaatsen van dit bericht op een andere manier contact met ons hebt gehad. Is de boel nu werkend? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.
Ik krijg foutmelding e016-0 alles zoals hierboven geprobeerd maar nog steeds de foutmelding?

Kan iemand mij helpen?

zie ook bij instellingen, dat basis abonnement op NEE staat heeft dat hier wat mee te maken?

gr Bianca
Reputatie 7
Badge +28
@Biancavh

Dat het basis abonnement op NEE staat, heeft alles te maken met de foutmelding. Een moderator kan jouw ontvanger vanaf afstand tot leven wekken. Dan wordt NEE omgezet naar JA en ga je ontvangst krijgen op de Betaal-TV-zenders.

Vul dan wel het het CAS-ID-nummer in jouw profiel. CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen.
Reputatie 7
Badge +21
@Biancavh, bedankt voor de gegevens. Volgens het systeem heb je het op 28 juni aangevraagd en moet het uiterlijk 5 juli actief worden. Ik kan op het moment in het systeem nog niks voor je doen, omdat de ingangsdatum dus nog niet geweest is. Ik wil aanraden om hem op 5 juli gewoon aan te zetten (voor minimaal 1 uur) en dan te controleren of de abonnementsstatus op JA komt te staan. Anders zien we je graag terug op 5 juli!
Dank je wel voor de info
Wij ontvangen op een van onze nieuwe digitenne kastjes foutcode e016-0 dit kastje is sinds enige wekten in gebruik en sinds een kleine 2 weken werkt hij niet meer. We hebben de zenders al opnieuw proberen in te stellen zonder succes. Wij hebben ook een abonnement op fox sport eredivisie.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @dkz71, welkom! Wat ontzettend fijn dat je de betreffende gegevens al ingevuld hebt 🙂. Ik zie dat het betreffende CAS ID nog niet geactiveerd was. Dat heb ik bij dezen nu gedaan en het zou moeten werken. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?
KPN, kunnen jullie mijn digitenne activeren? Gegevens staan in mijn profiel.
Alvast bedankt.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 2
Badge
Kan mijn derde ontvanger geactiveert worden aub.
Het CAS nummer staat in mijn profiel.
Reputatie 7
Hallo @PKing61, bedankt voor je bericht. Binnen enkele minuten wordt je derde ontvanger geactiveerd. Laat je het weten als je nog hulp nodig hebt? 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Paul-W

Ik ga er vanuit dat je een foutcode te zien krijgt. Mogelijk kan één van de moderators @Susan_ of @Erik_ jouw ontvanger vanaf afstand activeren.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Reputatie 7
Badge +21
@Paul-W, ik heb het CAS-ID nummer opnieuw toegevoegd. Wil je controleren of het, met de tips van Noordzee, nu wél werkt?
Het werkt nu weer. Ook zonder de tips. In ieder geval bedankt!!
Zouden jullie mijn Digitenne ontvanger ook willen aanmelden? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Wumpe! De ontvanger lijkt al goed aangemeld, heb je misschien al met de helpdesk contact gehad? Ik heb voor de zekerheid de status van de ontvanger ververst. Als het nog niet werkte zou het na een herstart wel moeten werken. Laat maar weten!
Afgelopen weekend twee digitenne ontvangers gekregen. Beide geïnstalleerd, maar nu kan ik op eentje alleen NPO 1, 2 en 3 kijken en krijg ik op de overige zenders de foutcode e016-0 te zien.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @sascha79, Daar kan ik je wel meehelpen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Zou je bij opmerkingen in het profiel de CAS-ID nummers willen vermelden van de tv-ontvanger en aangeven op welke ontvanger je alleen NPO 1,2 en 3 kan kijken? Dan zorg ik ervoor dat die ontvanger z.s.m. weer werkt en je alle zenders kan bekijken.
Is ingevuld !
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @sascha79, Bedankt. Ik zie dat je vanavond al contact hebt gehad met een collega van mij. Werkt alles weer?
Nee,
blijkbaar gaat jet abonnement pas 5 juli in en zouden dan allebei de kastjes het moeten doen
wel raar dat 1tje het wel doet en de andere niet
(...)
-----------------------------------------------------------
FOUTMELDING E016-0
Vandaag op de camping de nieuwe digitenne ontvangen en geïnstalleerd.
Alles ging prima. Mooi beeld
Echter door de foutmelding alleen maar 1, 2 en 3 + regionale zenders te ontvangen!

Wilt u dit probleem oplossen?

Met vriendelijke groet,
Breus van Breeschoten

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Sinds een week hebben wij het nieuwe digitennekastje die de insteekkaart moet vervangen. Nu hebben wij de afgelopen week alle zenders kunnen bekijken (gisteravond laat dus ook nog). Nu zet ik vanochtend mijn tv aan en geeft het apparaat de foutmelding e150-0.
Ik gebruik 2 van deze nieuwe kastjes en op de 1e tv wordt deze melding gegeven en op de andere niet, erg vreemd.
Inmiddels als gedaan:
* alles gereset
* zenders opnieuw in laten lopen
* maar dit heeft geen resultaat.


Heb dus nu alleen de zenders 1, 2 en 3.
Hoe kan het dat deze foutmelding vanochtend in beeld komt?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
FOUTCODE e016

Na 2 weken vakantie deze foutmelding, daarvoor waren alle zenders beschikbaar.
Waarschijnlijk is de activatie niet gelukt, kan een van de moderators helpen?
CAS-ID staat bij mijn profiel.

mvg,
Peter

Reageer