Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Breus: Ik zie geen abonnement onder de adresgegevens in je profiel. Op basis van het CAS ID zie ik wel dat deze niet is geactiveerd. Kun je je adres controleren en eventueel aanpassen? Als het adres goed staat, kun je dan een klantnummer toevoegen?

@peterreijm: De oude smartcard stond nog geactiveerd, daar ging iets mis aan onze kant. Het zou bij dezen moeten werken!
Badge
Beste KPN,

Ook ik heb het probleem met de ontbrekende zenders en de foutmeldingen. In het menu staat onder Abonnement de vermelding "Basis abonnement: nee", wat natuurlijk kletskoek is.
Ik heb mijn CAS-nummer aan mijn persoonlijke profiel toegevoegd. Zou het probleem z.s.m. verholpen kunnen worden? Ik heb mijn kinderen beloofd dat ze vanavond RTL4 mogen kijken.

Vriendelijke groet,
Ronald van Oosten
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Integrator! Die belofte kunnen we vast wel nakomen. Kun je het CAS ID nog eens controleren? Er lijkt iets niet te kloppen in het nummer.

@Bloonstra: Ook welkom! Ik heb je topic samengevoegd met dit centrale topic. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, klantnummer en het CAS ID dat op de onderkant van de ontvanger staat? Plaats hier een reactie als dat is gebeurd en dan zorgen we dat de ontvanger wordt geactiveerd.
Badge
@Joran Dankjewel voor de snelle actie! Je hebt gelijk, ik had een typfout gemaakt in het CAS-nummer. Intussen aangepast. Nogmaals dank!
Graag mijn Digitenne ook goed zetten. Foutcode E016-0. CAS-ID ****. Gegevens in mijn Forum Profiel geüpdatet. Ik verneem graag zsm
Reputatie 7
Badge +28
@Integrator: Dank! Als het goed is blijft de vrede bewaard vanavond. Als je niet direct beeld hebt kan het nodig zijn de ontvanger te herstarten.

@NKaathoven: Welkom! Het zou bij dezen moeten werken. Ook hier geldt: probeer even een herstart als het niet direct werkt.
Nogmaals mijn klacht fout melding E016-0:
Ondanks betaling abonnement kan ik alleen
1 2,3 en de regionale zenders ontvangen.
Vvolgens website komt dat door fout in uw gegevens.
Ik heb nu al twee al de benodigde informatie verstrekt. Ook vanochtend nog via de chat.
En tevens een aantal keer de tv/ontvanger weer aangezet en drie kwartier gewacht, maar de situatie blijft ongewijzigd slecht.
Morgen vertrekken we weer van de Camping in Vrouwenpolder naar ons huisadres in Veenendaal. Ik verwacht VOOR DIE TIJD dat een en ander is OPGELOST!
Waar betaal ik anders voor?

Met vriendelijke groet
BG van Breeschoten
Op de Camping De Knotwilg in Vrouwenpolder.
Reputatie 7
Badge +28
@Breus

Ga eerst eens in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
Daarna kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou in Vrouwenpolder is dat kanaal 35.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Dan jouw ontvanger aan laten staan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen @Breus, vervelend dat je nog steeds problemen hebt. Heeft de tip van Noordzee geholpen? Ik zie hier dat de ontvanger met het CAS-ID dat in je profiel staat goed geactiveerd is. Dus van ons uit is alles in orde. Dan zit het hem er toch in dat de ontvanger blijkbaar het signaal niet goed binnenkrijgt. En dan is de manier die Noordzee beschrijft de beste oplossing. Zorg daarnaast dat je antenne zo goed mogelijk uitgericht staat. Als je hem nu binnen hebt staan, probeer hem dan eens buiten.
Gelukkig met behulp van een poos googelen is het gelukt de andere zenders te ontvangen.
Het heeft me wel enkele uren gekost maar ik ben eruitgekomen. Eindelijk opgelost dus!
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed dat het gelukt is @Breus. ☺️
Niet blij met de hulp, want de oplossing, want ik het zelf moeten oplossen door te googelen.
Gisteren de apparatuur binnen gehad alles aangesloten maar kan alleen de vrije zenders kijken en bij abbo status staat basis abonnement geen iemand een idee werkt hetvpas vanaf een bepaalde datum ?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hier ook na een week geen beeld meer behalve op npo 1, 2 en 3. Gegevens aangevuld in mijn profiel. Graag activeren!
Vis internet al oplossing gevonden en het werkt!
@Mikebijt : Dank voor het invullen van je gegevens. Ik ben gelijk aan de slag gegaan. Als het goed is, is het nu geactiveerd.
Dank. En nu uurtje op NPO1 laten staan?
Hallo, enkele weken geleden dit activatie probleem thuis gehad. Zit nu op de boot het tweede cas nr in mijn profiel. Nu hier weer hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit oplossen?
In het menu wordt aangegeven: Basisabonnement - geen.
Heb al een paar weken ontvangt gehad,

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
Dank. En nu uurtje op NPO1 laten staan?
Werkt het inmiddels? Anders zou je de stappen in het startbericht van dit topic nog eens kunnen doorlopen!

@PIetervgent het CAS ID leek wel geactiveerd, dus ik heb hem een refresh gegeven voor de zekerheid. Wil je kijken of het nu werkt?
helaas nog steeds niet .
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @PIetervgent Ik heb de box met het CAS ID dat eindigt op 609 nogmaals een refresh gegeven. Zou je de ontvanger eens een reset willen geven en de zenders opnieuw willen zoeken? Daarna wil ik je vragen om de ontvanger een uurtje op NPO 1 te laten staan.
Mooi hij doet het weer
Badge
Goedenavond op mijn tweede ontvanger zien we sinds een paar weken fout code E150-0 en E017-0. Mijn CAS-ID heb ik mjin profiel opgenomen.
Ik heb ook foutcode E016-0 Zou iemand me mischien hiermee kunnen helpen heb mijn cas nummer al in me profiel gezet bvd

Reageer