Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Nel H,

Is een bekend probleem. Kijk maar is hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Wil je in dat topic je melden nadat je het volgende gedaan hebt?:

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en de twee CAS-ID nummers? De twee CAS-ID nummers kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

De CAS_ID nummers staan in het menuscherm abonnement of onderop je ontvanger.

Wat betreft het opnemen. Dat is helaas niet meer mogelijk bij de nieuwe ontvangers. Ik ken de term "Opnemen pakket" niet, maar als je daar extra voor betaalt, zou ik dat onmiddellijk opzeggen.

Als je wilt blijven opnemen, is dat bij alleen NPO 1/2/3 eventueel mogelijk. Maar dan moet je daarvoor zelf een speciale ontvanger aanschaffen waarbij je alleen maar kunt kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Mocht je daar interesse in hebben, kan je dat hier laten weten. Dan kunnen we je een tip geven, waar je zo'n ontvanger (via internet) kunt kopen.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Nel H , welkom! Het klopt helemaal wat Noordzee zegt: als jij je forumprofiel aanvult, kunnen we er voor zorgen dat het weer naar behoren werkt. Het opnemen pakket geldt alleen voor je ITV ontvangers. Dit kan je, zoals Noordzee aangeeft, niet gebruiken op je Digitenne ontvangers.

@Noordzee het opnemen pakket is iets wat je bij ITV krijgt/kunt afnemen. Bij Internet + TV en Internet + TV 4K zit dit gratis in je pakket. Bij Internet + TV Basis is dat niet het geval en kan je dit voor €4,99 per maand aanzetten.
Het forumprofiel is aangevuld, alleen lijkt de eerste (digitenne) zo´n ITV te zijn van het type ARRIS en heeft geen CAS_ID. De termen "Internet + TV"/"Internet + TV 4K"/"Internet + TV Basis" zijn niet terug te vinden via mijn.kpn.com/#/producten noch mijn.kpn.com/#/overzicht; vroeger waren er wel zelfs drie dezelfde toestellen via hetzelfde abonnement. Kan er dus een ITV ontvanger opgestuurd worden om te kijken of deze in plaats van de (tweede) Digitenne gebruikt kan worden?
Reputatie 7
Badge +25
@Nel H: bedankt voor het invullen. Ik zie dat je "Alles-in-1 Standaard" hebt inderdaad. Je hebt, voor zover ik kan zien, 1 iTV-ontvanger (met opnemen/Arris) aangesloten, en 1 Digitenne ontvanger (zonder opnemen/mét CAS-ID) aangesloten.

Dus als het goed is staat onder op één van de ontvangers (niet de Arris) het CAS-ID. Als je die nog zou kunnen vinden dan kunnen we ervoor zorgen dat ie correct wordt geregistreerd.

Indien er juist problemen zijn met die Arris, dan zou je echt een andere foutmelding moeten zien.
@Paul_ Het CAS-ID van de Digitenne ontvanger werd reeds ingevuld bij het forumprofiel - Persoonlijke opmerkingen (op het einde = na de info van de Arris). Met die Arris zijn er geen problemen, zie tweede alinea van het forumbericht van 27 januari. De bijkomende vraag was eerder om de Digitenne te vervangen door (nog) zo´n Arris ontvanger.
Reputatie 7
Badge +21
@Nel H, dankjewel! Het was inderdaad even verder scrollen. Ik heb het CAS-ID nummer opnieuw toegevoegd aan jouw abonnement. Als je hem nu herstart, zou hij de foutcode niet meer moeten weergeven. Wil je dit even testen?
De Digitenne is zojuist tweemaal opnieuw opgestart (vanuit geen stroom) maar geeft nog steeds E-0170-0 en E150-0, ook na het opnieuw instellen van de zenders. Wat bedoel je precies met ´herstart´?
Reputatie 7
Badge +28
@Nel H, probeer eerst is een terugkeer naar de fabrieksinstellingen. Daarna zenders zoeken via uitgebreid zenderzoeken. Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.
Fabrieksinstellingen - uitgebreid zenderzoeken verandert ook niets, net als fabrieksinstellingen - (standaard) zenderzoeken. De antenne staat direct voor het raam op het tweede verdiep gericht naar buiten, soms valt de signaalkwaliteit wel terug tot 0% maar op NPO1&2&3 zijn geen haperingen.
Reputatie 7
Badge +28
Als de signaalkwaliteit soms zo sterk terugvalt, heb je niet op alle kanalen voldoende signaal. Er wordt namelijk via verschillende frequenties uitgezonden. Dit kan verklaren dat je op de NPO wel een goed signaal hebt en op andere zenders niet. Vermoedelijk heb je een buitenantenne nodig voor goede ontvangst van het nieuwe Digitenne-signaal.

Benieuwd wat een moderator hierover aan jou te melden heeft.
Reputatie 7
Badge +30
Dat denk ik ook. Welke antenne heb jij, Nel? Als dit een oudere is, wil ik je graag een nieuwe sturen. Alleen de huidige versie, V5, werkt optimaal met de nieuwe digitenne ontvangers. De antenne krijg je gratis. Wil je ook een montageset om deze buiten te kunnen monteren? Daar betaal je dan eenmalig €9,50 voor. Laat je het me weten of je die ook wilt?
Funke V4; deze werkte in december prima met een dertigtal zenders, zoals reeds gemeld. Dus zou een buitenantenne niet nodig moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zou wel voor een buitenantenne gaan. Voor die 9,50 extra ga je dadelijk een veel stabielere ontvangst krijgen. De ontvangst van het nieuwe Digitenne is namelijk lastiger/kritischer dan met het oude Digitenne.

Maar goed, je kan het eerst inderdaad proberen met de Funke V5 binnen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb een V5 voor je besteld. Daar zitten voor jou geen kosten aan vast, maar ik ga er toch vanuit dat het hiermee een stuk beter wordt. Probeer 'm eerst binnen neer te zetten. Mocht het nog niet optimaal zijn, kan ik altijd nog een montageset bestellen voor je. Wil je nog even laten weten of je met de V5 inderdaad verbetering merkt? Ik ben erg benieuwd namelijk!
Sinds vorige week de nieuwe ontvanger aangesloten. Geeft foutmelding E017 en E150.

Het CAS-id staat in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Gfr, bedankt voor je bericht! Ik heb het CAS-ID nummer opnieuw toegevoegd aan jouw abonnement. Zou je de ontvanger willen herstarten om te kijken of dit geholpen heeft? 😉
Hoi
Nu heeft me andere ontvanger ook deze melding.
Heb de betreffende CAS-ID in me profiel neer gezet.
Kunnen jullie hiernaar kijken?
Reputatie 7
Badge +21
@painhouse, ik heb ook dat CAS-ID nummer nu opnieuw toegevoegd. Wil je laten weten of dit geholpen heeft? Een herstart kan hierin nodig zijn!
Goedemorgen @Gfr, bedankt voor je bericht! Ik heb het CAS-ID nummer opnieuw toegevoegd aan jouw abonnement. Zou je de ontvanger willen herstarten om te kijken of dit geholpen heeft? ;)
Opgelost! Dankjewel 👍
@painhouse, ik heb ook dat CAS-ID nummer nu opnieuw toegevoegd. Wil je laten weten of dit geholpen heeft? Een herstart kan hierin nodig zijn!

Ja het werkt
Dank je wel 😄
Ik heb een foutcode 016 op mijn nieuwe digitenne ontvanger; heb mijn profiel bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +30
@Ivis welkom! Het CAS-ID is in ieder geval geactiveerd, maar ik hem 'm nog eens ververst. Wil je de ontvanger eens uit en aan zetten? Lukt het dan wel? Mocht dat niet zo zijn, wil je dan de tips van mijn collega Erik in dit bericht eens doorvoeren?
Hallo, ik krijg de volgende fout code's; E150-0 & E017-0 uw abbonement is niet geactiveerd. Heb de digitenne box 1 uur op NPO zender laten staan maar werkt niet. Ook heb ik de zenders gezocht. Help hoe krijg ik het weer werkend!?

Heb al verschillende topics gelezen. Ik denk dat ik maar een belletje ga plegen morgen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ladyRoomz, Een foutcode is nooit wenselijk Heb je inmiddels gebeld? Zo niet, dan helpen we je hier graag verder. Zou je dan je klantnummer en CAS-ID van de betreffende ontvanger willen toevoegen aan je forumprofiel?
Reputatie 1
Kan alleen ned 1 2 en 3 ontvangen.
Andere zenders alleen in beeld.
u hebt geen abonnement voor deze zender.

Reageer