Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @jordybrian, welkom! Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Wil je onder ‘persoonlijke opmerkingen’ het CAS ID van de ontvanger vermelden? Deze vind je onderop de ontvanger. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan gaan we voor je aan de slag. 

Ik krijg nog steeds dezelfde e150-0 foutcode met dat mijn abonnement geactiveerd moet worden. Ik heb een fabrieksinstelling reset geprobeerd en meerdere malen kanalen gezocht met “Uitgebreid zoeken”, maar niks lijkt verder te werken. Het laten staan op kanaal 1 voor een tijd lijkt ook niks te doen.

Reputatie 7
Badge +28

@Hoang 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.  Voor jou is dit kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +21

@Hoang Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. Hoeveel Digitenne ontvangers heb je totaal in huis? Eindigt jouw CAS-ID nummer van deze ontvanger met 77? 

Ben in het bezit van de digitenne box ZXV7200 die lange tijd niet is gebruikt.  Krijg nu foutmelding E 033-0 bij opstarten. Op verschillende dagen diverse keren opgestart maar foutmelding blijft komen. Ook na uren wachten.

Hoi @Junofides . Kun jij je profiel updaten en ons hier een seintje geven? Dan gaan we direct voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +28

@Junofides 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.  Voor jou is dit kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7

Hey @Junofides, is het al gelukt of zie je nog steeds een foutmelding in beeld? Ik kan dat verhelpen, daarvoor heb ik het CAS-id van je nodig. Zou je die in je forumprofiel willen aanvullen? We horen graag van je :) 

@Noordzee 

Ik heb dit gedaan en nu krijg ik een E017-0 foutcode en er verschijnt niks op het kanaal waar CNN zou moeten zitten, Ik heb het een paar uur zo laten staan, maar er is niks veranderd.

Reputatie 7
Badge +28

Zo’n activatiesignaal wordt niet onbeperkt uitgezonden. Dat was inmiddels 4 dagen geleden. Nieuwe poging? Laat de ontvanger dan nu op CNN staan. 

@Noordzee 

Ik heb het de hele nacht aan laten staan en nu is het weer afwisselend foutcode E150-0 of E017-0. Ik heb nog steeds geen beeld.

Reputatie 7
Badge +28

Ik vraag een moderator voor het versturen van een activatiesignaal. Even geduld nog. 

Reputatie 7
Badge +30

Sorry, sorry, sorry! Ik heb het signaal nog eens verstuurd!

Reputatie 7
Badge +21

@Hoang Is de foutcode verdwenen en kan je inmiddels al tv kijken?

Ik heb een digitenne abonnement Maar ontvang alleen ned 1 2 en 3.

Ik krijg een foutmelding E-016-0 zou geen abonnement hebben maar wel dus.

Hoe los ik dat op.

Gr. Marcel

Reputatie 7
Badge +24

Hi Schullie, welkom op het forum. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even meekijken. 

Goedenavond, ik maak sinds een werk tijdelijk gebruik van digitenne en sinds vandaag alleen nog ontvangst van npo zenders. Het schijnt een administratieve fout te kunnen zijn. Kan daar naar gekeken worden? 

Hoi @Erre . Ik wil graag voor je kijken maar ik kan geen gegevens vinden onder de postcode en huisnummer die in je profiel staan. Kun je hier nog eens naar kijken en ons een seintje geven als je iets hebt aangepast?

Onder “over mij” een toelichting geschreven....

@Erre . Ik heb het gelezen en heb de betreffende dienst gemaild om jouw smartcard nieuw leven in te blazen. Helaas werken ze niet in het weekend en daarom zal er pas maandag een actie plaatsvinden. Mijn excuses voor deze vervelende gang van zaken. 

Alles werkt weer; super bedankt! 

Dan vermoed ik dat er nog iemand van die afdeling een late shift had, @Erre  :-) 

Ik heb 2 digitenne waar van een het doe 

Maar de ander heb ik pas later aangesloten en nu krijg ik foutmelding E0160

wat nu

De ontvanger is nog niet geactiveerd. Even chatten of bellen met een de KPN helpdesk. Zij kunnen de ontvanger activeren, waarmee het probleem opgelost is.

Reputatie 7
Badge +28

Behalve de hierboven genoemde mogelijkheden kan het ook via het forum worden opgelost. 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.
 

Reageer