Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Fredvw Ik heb een nieuw activatiesignaal naar de ontvanger gestuurd. 

Heb je een mogelijkheid de ontvanger een uur aan te laten staan? Zodat deze het activatiesignaal binnen kan halen? 

Ja dat gaat wel lukken

Mooi topic, Noordzee!

Aanvulling daarop:
De nieuwe Digitenne ontvangers worden tijdelijk geactiveerd geleverd. Na een week verloopt die tijdelijke activering. Normaal is dat geen probleem, want in de tussenliggende tijd heb je (als het goed is) de ontvanger aangesloten. Eenmaal aangesloten krijgt de ontvanger, meegezonden met het reguliere tv-signaal, ook het signaal om de tijdelijke activering om te zetten in een permanente.

Heel belangrijk: om te zorgen dat de activering gelijk goed gaat, zorg ervoor dat je ontvanger de eerste keer dat je hem aanzet, minimaal een uur aanstaat. Zo lang kan het duren voor de activatiesleutel binnenkomt.

Wat er nu gebeurt als je een van de hier gemelde foutmeldingen krijgt is dat die tijdelijke activering niet omgezet wordt in een permanente. Dat kan twee oorzaken hebben:

  • Er is administratief iets niet in orde waardoor je ontvanger niet goed gekoppeld is aan je abonnement.
  • Je signaal is niet goed genoeg waardoor de ontvanger het activatiesignaal niet of niet goed ontvangt

Als je dan ook de foutcode krijgt, vul dan inderdaad je profiel in. Inclusief je CAS-ID, dan kunnen we dit controleren en herstellen als het inderdaad administratief is.

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Voor de frequentie van NTS4 in jouw regio, zie hierboven.

Update 3-4-2019

Ik krijg dezelfde foutcode. Bovenstaande geprobeerd maar hij vindt maar 7 zenders en 0 radio zenders. Bij de rest krijg ik foutcode e016-0

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @vievers! Oeh, vervelend! Ik verwacht dat wij dan een activatiesignaal moeten versturen. Neem je hiervoor contact op met de klantenservice van XS4ALL? Zij zijn nog steeds bereikbaar op het nummer 020 398 766.

We hebben de digitene al eerder gebruikt. Toen geen probleem gehad. Omdat we nu al 2 dagen geen internet, tv en telefoon hebben deze weer uit de kast gehaald. Nu werkt de digitene dus niet meer goed en krijgen we dus een foutcode

Reputatie 7
Badge +16

Vervelend, @Paridaans! Wil je het startbericht van dit topic doorlezen en de benodigde gegevens in jouw profiel noteren?

We hebben al gebeld met de klantenservice. Probleem is opgelost 

Reputatie 3
Badge

Hoi Moderator,

Mijn CI module abo is niet actief lees ik nu.

Helaas is nu ook mijn andere CAS nummer overschreven maar deze werkt best.

Ik kan niet het andere CAS nummer invullen want ik zit op de camping voorlopig.

Ik heb mijn profiel compleet gemaakt, zou mijn CI module geactiveerd kunnen worden svp.

Groeten Wim 

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @sailorwim! Vervelend dat jouw abonnement niet actief is… Even een dubbelcheck: het CAS ID wat nu ingevuld staat in jouw profiel, die moet geactiveerd worden?

Reputatie 3
Badge

Goedenavond @sailorwim! Vervelend dat jouw abonnement niet actief is… Even een dubbelcheck: het CAS ID wat nu ingevuld staat in jouw profiel, die moet geactiveerd worden?

 Beste Shyrin,

Erg graag activeren.

Groeten Wim 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @sailorwim ik zie inderdaad dat het CAS ID -917 nu niet geactiveerd is. Ik kan deze activeren, maar dan moet ik wel weten welke van de twee andere (-693 of -112) moet deactiveren. Is er geen enkele mogelijkheid te kijken welke je thuis hebt? Anders moet ik gewoon eentje kiezen, maar dan moet je thuis even opnieuw contact opnemen, mocht dat de verkeerde geweest zijn.

Reputatie 3
Badge

Beste, 

Ik kies de 112 doe die maar uit.

Deze lijkt het minst op de cas van de foto.

Groeten Wim 

Reputatie 3
Badge

Beste @sailorwim ik zie inderdaad dat het CAS ID -917 nu niet geactiveerd is. Ik kan deze activeren, maar dan moet ik wel weten welke van de twee andere (-693 of -112) moet deactiveren. Is er geen enkele mogelijkheid te kijken welke je thuis hebt? Anders moet ik gewoon eentje kiezen, maar dan moet je thuis even opnieuw contact opnemen, mocht dat de verkeerde geweest zijn.

Ik kies voor de 112 zet die maar uit Marcia.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @sailorwim, we pakken hem even verder op in je eigen topic. Houdt het wat overzichtelijker. 

Reputatie 1

Zoals hierboven aangegeven heb ik het casnummer toegevoegd graag nu een activatiesignaal verzenden aub

Reputatie 1

Zoals hierboven aangegeven heb ik het casnummer toegevoegd graag nu een activatiesignaal verzenden aub

Het is opgelost mbv de klantenservice

Hallo, ik ontvang alleen 1, 2 en 3 en ik heb mijn CAS ID aan mijn profiel toegevoegd. Mag deze worden geactiveerd? 
 

Gr.

 

Thea

Reputatie 7
Badge +20

@THoning, Bij deze een slinger gegeven. Alles werkt weer. 

@THoning, Bij deze een slinger gegeven. Alles werkt weer. 

@Bart_Z ik krijg bij alle andere kanalen dan 1, 2 en 3 nu in plaats van foutcode E017-0 de E016-0. Ook na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen/wizard. Wat kan ik doen?

 

Gr.

 

Thea

Oh hij werkt!!! Je bent geweldig!

Wij hebben een insteekkaart in de tv, maar nu hebben we alle zenders behalve rtl 4, rtl 5, sbs 6, veronica, net5 etc. Dus de gecodeerde zenders kunnen we niet zien. Kunnen jullie het weer activeren? Want wij hebben al jaren een digitenne abonnement en nu deze kaart voor op de camping.

Gisteren werkte alles gewoon nog.

Reputatie 7
Badge +20

@SYLVEE, kun je jouw profiel van gegevens voorzien inclusief CAS-ID. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

@SYLVEE, kun je jouw profiel van gegevens voorzien inclusief CAS-ID. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Gedaan

Reputatie 7
Badge +15

@SYLVEE Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een nieuw activatiesignaal verstuurd naar het ingevulde CAS-ID.

Heb je de mogelijkheid de ontvanger eens uit te schakelen en hierna aan te laten staan op een commerciële zender?

@SYLVEE Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een nieuw activatiesignaal verstuurd naar het ingevulde CAS-ID.

Heb je de mogelijkheid de ontvanger eens uit te schakelen en hierna aan te laten staan op een commerciële zender?

Voor hoelang? Hij geeft nog steeds die foutcode.

Reageer