Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hallo, kan een moderator mij een activatiesignaal sturen ivm foutcode e0160-0?

Info zoals CAS ID staat in mijn profiel.

edit: of het signaal is al verstuurd, of 10 minuten wachten was genoeg. Probleem is opgelost, bedankt.

Goed om te lezen dat het probleem al is verholpen @prdigit :) 

Reputatie 1

Goedenavond, we krijgen de foutcode e017. We ontvangen graag een activatiesignaal.

De cas-id heb ik toegevoegd bij persoonlijke opmerkingen.

Alvast bedankt!

 

W. Heuvel

Reputatie 7
Badge +17

Hi @W. G.! Ik heb een aanvraag voor je gedaan om deze te laten activeren. Zet je ontvanger aan en op Nederland 1. Laat deze zo staan. Het scherm van je televisie hoeft daarvoor niet aan.

Gebruikelijk heb je binnen een uur alle zenders. Wil je hier laten weten zodra je ze weer hebt?

Reputatie 1

Hi @ Bram, bedankt voor je snelle reactie. Helaas tot nu toe nog geen signaal. We hebben het kastje ruim een uur aan laten staan op 1, maar we krijgen nog dezelfde foutcode bij de andere zenders.

Hoor graag van je voor een vervolg.

Reputatie 7
Badge +17

@W.G. ter bevestiging, dit gaat om de Digitenne van het Direct Online Pakket toch?

Ik zie dat je ook Digitenne ontvangers in je eigen pakket hebt zitten, maar deze werken wel. En staan hier los van. Klopt dit?

Reputatie 1

Hi @Bram, dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Na onze verhuizing in augustus 2022 hebben we 2 andere kastjes thuisgestuurd gekregen. Zonder begeleidend schrijven er bij.

Ons oude kastje werkte  nog, dus zijn we blijven gebruiken. Omdat sinds deze week de commerciële zenders steeds stoorden en signaal wegviel hebben we 1 van de andere kastjes geprobeerd. Daar kregen we echter de foutcode e017. Op dit forum dacht ik de oplossing gevonden te hebben, maar misschien is er dan toch iets anders aan de hand?

Reputatie 7
Badge +17

@W.G. wil je in dat geval nog aangeven hoeveel Digitenne kastjes je totaal in gebruik hebt? En in je profiel de CAS ID's hiervan toevoegen? Zet daarbij ook welke wel werkt en welke niet werkt. 

In je pakket heb je 2 Digitenne ontvangers. Deze maken we beiden werkend voor je. Als deze storing geeft maar nog wel alle zenders heeft, kijk dan hier. Als deze geen zenders geeft dan kan ik beide ontvangers activeren. 

Als je nog een derde ontvanger hebt is deze van het Direct Online Pakket. In dat geval moet deze terug. Hiervoor kan ik een retourdoos sturen als dit het geval is. 

Reputatie 1

Hi @Bram, moest even tijd vinden om alles bij elkaar te zoeken en te reageren. Ik heb de nummers van de nieuwe kastjes toegevoegd en ook aangegeven welke nu gekoppeld is. Hoor graag weer van je.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Bram, moest even tijd vinden om alles bij elkaar te zoeken en te reageren. Ik heb de nummers van de nieuwe kastjes toegevoegd en ook aangegeven welke nu gekoppeld is. Hoor graag weer van je.

@W. G. Dankjewel. Ik heb nu als 2e ontvanger de ontvanger geactiveerd die eindigt op 122, samen met de ontvanger die eindigt op 098 zullen deze beide blijven werken. Zou je willen bevestigen dat het weer werkt? En de ontvanger anders desnoods 30 minuten op Nederland 1 laten staan?

De 3e ontvanger mag je terugsturen, het retouradres is zie je hieronder. Vergeet niet om een briefje erbij te doen met je naam, adresgegevens en klantnummer. 
KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Reputatie 1

Hi @Bram, het werkt weer. Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Bram, het werkt weer. Bedankt voor je hulp!

@W. G. Ik ben Alex, maar toch graag gedaan. 😉

Ik krijg foutmelding E016-0... kunt u mij helpen?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Alice54321,

 Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Zou je als dit gedaan hebt, even hier een reactie willen posten? Ga ik daarna voor je aan de slag. 

 

Hoi Jeroen,

 

Als het goed is staat dat er al in!

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie het inderdaad. De Digitenne moet binnen 1,5 uur weer werken. Er is een activatiesignaal verstuurd. 

Beste Jeroen,

Wat kan ik doen als dat niet helpt?

Groetjes Alice

Reputatie 7
Badge +19

Ik begrijp dat het nog altijd niet werkt @Alice54321? Dan moet ik een melding aanmaken richting de technische dienst, om de Digitenne voor de tijdelijke tv voorziening voor jou handmatig te activeren. Dat wordt binnen een werkdag opgepakt en dan direct verwerkt. Dan heb je in de loop van morgen (woensdag) televisie via de Digitenne. 

Helaas werkt het inderdaad nog niet. 

Reputatie 7
Badge +19

De melding is voor je aangemaakt @Alice54321 

Badge

Ik heb dus na ontvangst van mijn noodpakket ook de E016-0 foutcode.

Alleen npo 1,2 en 3.

Kan een moderator ervoor zorgen dat ik een activatiecode signaal krijg aub?

Kan er ook gekeken worden of de administratie klopt?

 

Bijvoorbaat dank  

Ronald Maathuis 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ronald Maathuis, ik heb een melding voor je aangemaakt om het CAS ID te activeren. Dat gebeurt binnen een werkdag!

Graag wil ik ook een signaal ontvangen. Digitenne werkt niet krijg alleen zenders 1,2,3 binnen. Staat op npo1. Mijn forum profiel heb ik ook compleet ingevuld. Laat me weten wanneer je een signaal heb gestuurd. Foutcode E016-0.

Reputatie 7
Badge +19

Het activatiesignaal is verstuurd @AxelAlexo 

Ik zou graag een signaal willen ontvangen. Gegevens zijn ingevuld en kastje staat op NPO1

Reputatie 7
Badge +19

Activatiesignaal is verstuurd @Peter04. Je kunt straks weer alle zenders ontvangen. 

Reageer