Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Beste KPN,  net als andere gebruikers op deze thread heb ik een tijdelijke Digitenne TV ontvanger maar kan alleen NL1,2 en 3 ontvangen. Kastje al minimaal een uur aan gehad en wel signaal. Opnieuw activeren dus?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mijnbouwer96 en welkom op het forum! Wil je het CAS-nummer nog in je forumprofiel zetten? Dat kan onder persoonlijke opmerkingen. 

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik aan de slag!

Hallo Sanne_M CAS nr heb ik toegevoegd aan mijn profiel daarnet, dank alvast!

Reputatie 7
Badge +20

@Mijnbouwer96, ik heb aanvraag gedaan om deze te activeren. Wil je het laten weten of deze straks na een uurtje werkt?

@Bart_Z nog niet gelukt helaas, melding blijft. Ik zie bij 'abonnement' in het menu wel dat RF kanaal 32 genoemd wordt terwijl voor mijn regio Utrecht het 27 zou moeten zijn. Weet niet of dat nog relevant is.

Reputatie 7
Badge +20

@Mijnbouwer96, Ik heb mijn collega van een achterliggende afdeling gevraagd jouw Digitenne te activeren. Ik verwacht dat het morgen actief wordt. 

@Bart_Z sinds vandaag werkt het inderdaad allemaal zonder foutmeldingen. Dank voor de hulp!

Ik heb een abonnement op digitenne. Omdat ik het vrij lang niet gebruikt had heb ik gisteren de zenders opnieuw geladen. Ik ontvang echter alleen de Ned. publieke zenders (Ned. 1,2,3), ook na meerdere pogingen om alle zenders te laden!

Ik verzoek KPN om alle digitenne-zenders opnieuw te activeren.

 

Reputatie 7
Badge +17

@olgaenger ik heb een seintje naar de ontvanger gestuurd. Wil je opnieuw naar zenders zoeken op de Digitenne en aangeven of je alle zenders weer kan zien? 

@olgaenger ik heb een seintje naar de ontvanger gestuurd. Wil je opnieuw naar zenders zoeken op de Digitenne en aangeven of je alle zenders weer kan zien? 

Hartelijk dank! Ik kan nu alle zenders ontvangen!

Reputatie 7
Badge +17

@olgaenger veel kijkplezier!🙂

Foutcode Digitenne moet geactiveerd worden cas nummer staat in mijn account 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @D-vdl! Ik heb het geprobeerd te activeren, maar krijg de melding dat dit CAS-nummer niet gevonden is. Kun je controleren of deze klopt en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt?

Hij doet het dank je wel voor je moeite 

Reputatie 7
Badge +17

Oh dan was dat een mooi toeval. Fijn dat het weer werkt!

Badge

Hier ook de foutmelding :(  

Zal casnummer in mijn profiel zetten

Reputatie 7
Badge +21

@Joris van Zoest Wat vervelend dat je ook deze foutmelding te zien krijgt. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je jouw CAS-ID hebt achtergelaten en laat je jouw gegevens ook gelijk achter in het KPN forum profiel

Badge

Gedaan!

Badge

Net in de kpn winkel geweest, kastje is opnieuw geactiveerd, zo testen.

Reputatie 7
Badge +30

En, werkt het weer, @Joris van Zoest?

Badge

@Erik_ Ja en nee.

We hebben 3 kastjes op 1 abbo en ik had in de winkel maar 1 cas nummer mee. De medewerker heeft toen maar de oudste gewist maar heb net alle nummers opgeschreven en gecontroleerd en vast gesteld dat de verkeerde eruit is gegooid.

Ik zal alle 3 cas nummers in mijn profiel zetten, zou jij of iemand anders deze dan aan onze gegevens kunnen koppelen?

Reputatie 7
Badge +20

Aangepast @Joris van Zoest. :)

Foutcode Digitenne moet geactiveerd worden cas nummer staat in mijn account

Reputatie 7
Badge +21

Foutcode Digitenne moet geactiveerd worden cas nummer staat in mijn account

Hoi @Ronnie Thuis. Ik heb geprobeerd om jouw Digitenne ontvanger te activeren, maar helaas is dit (nog) niet gelukt. Ik kom geen Digitenne abonnement tegen waaraan ik het kan koppelen. Wat is het klantnummer dat op jouw Digitenne factuur staat?

Hallo ook ik heb de foutcode. Kunt u mij reactiveren? Voor gegevens zie mijn profiel

gr. KOK

Reageer