Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Noordzee Wat een helder en duidelijk bericht waar het aan ligt en wat te doen 😎
Reputatie 7
Badge +28
Nog een kleine aanvulling. Het CAS-ID nummer staat ook op de onderkant van de ontvanger en op de doos.

Admin: dit even toegevoegd aan het startbericht :)
Reputatie 7
Badge +30
Mooi topic, Noordzee!

Aanvulling daarop:
De nieuwe Digitenne ontvangers worden tijdelijk geactiveerd geleverd. Na een week verloopt die tijdelijke activering. Normaal is dat geen probleem, want in de tussenliggende tijd heb je (als het goed is) de ontvanger aangesloten. Eenmaal aangesloten krijgt de ontvanger, meegezonden met het reguliere tv-signaal, ook het signaal om de tijdelijke activering om te zetten in een permanente.

Heel belangrijk: om te zorgen dat de activering gelijk goed gaat, zorg ervoor dat je ontvanger de eerste keer dat je hem aanzet, minimaal een uur aanstaat. Zo lang kan het duren voor de activatiesleutel binnenkomt.

Wat er nu gebeurt als je een van de hier gemelde foutmeldingen krijgt is dat die tijdelijke activering niet omgezet wordt in een permanente. Dat kan twee oorzaken hebben:
  • Er is administratief iets niet in orde waardoor je ontvanger niet goed gekoppeld is aan je abonnement.
  • Je signaal is niet goed genoeg waardoor de ontvanger het activatiesignaal niet of niet goed ontvangt
Als je dan ook de foutcode krijgt, vul dan inderdaad je profiel in. Inclusief je CAS-ID, dan kunnen we dit controleren en herstellen als het inderdaad administratief is.

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Voor de frequentie van NTS4 in jouw regio, zie hierboven.

Update 3-4-2019
Reputatie 7
Badge +28
Wat betreft handmatig zoeken op bouqet 5 (o.a. CNN) : Kanaal 44 wordt gebruikt in Friesland, Flevoland en Noord-Holland noord. Andere gebruikte kanaalnummers zijn :

25 : Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid, Utrecht en regio Almere
28 : Overijssel en Gelderland
31 : Texel
33 : Noord-Brabant en regio Nijmegen
35 : Zeeland en regio Roosendaal
Reputatie 2
Mooi topic, Noordzee!

Aanvulling daarop:
De nieuwe Digitenne ontvangers worden tijdelijk geactiveerd geleverd. Na een week verloopt die tijdelijke activering. Normaal is dat geen probleem, want in de tussenliggende tijd heb je (als het goed is) de ontvanger aangesloten. Eenmaal aangesloten krijgt de ontvanger, meegezonden met het reguliere tv-signaal, ook het signaal om de tijdelijke activering om te zetten in een permanente.

Wat er dan gebeurt als je een van de hier gemelde foutmeldingen krijgt is dat die tijdelijke activering niet omgezet wordt in een permanente. Dat kan twee oorzaken hebben:
  1. Er is administratief iets niet in orde waardoor je ontvanger niet goed gekoppeld is aan je abonnement.
  2. Je signaal is niet goed genoeg waardoor de ontvanger het activatiesignaal niet of niet goed ontvangt
Als je dan ook de foutcode krijgt, vul dan inderdaad je profiel in. Inclusief je CAS-ID, dan kunnen we dit controleren en herstellen als het inderdaad administratief is.

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op 44 (dat is het kanaal voor bouquet 5, waar ook CNN in zit).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Goeie ideeën, alles gedaan, maar ik heb de melding alleen bij radio en dan helpen alle goede ideeën niet, wie helpt mij verder met melding E017-0
Reputatie 7
Badge +20
@mopper Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het CAS ID? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 2
@mopper Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het CAS ID? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Profiel bijgewerkt, hopelijk gaat dit werken, binnenkort alleen op vakantie en als deze ellende opnieuw begint tijdens mijn vakantie dan sta ik niet voor de gevolgen in, hoe doen klanten dit met 2 linkerhanden?

@mopper Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het CAS ID? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?Profiel bijgewerkt, hopelijk gaat dit werken, binnenkort alleen op vakantie en als deze ellende opnieuw begint tijdens mijn vakantie dan sta ik niet voor de gevolgen in, hoe doen klanten dit met 2 linkerhanden?


Die hebben daar geen last van. Problemen ontstaan vaak met 2 rechterhanden. 😂
Reputatie 2


@mopper Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het CAS ID? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?Profiel bijgewerkt, hopelijk gaat dit werken, binnenkort alleen op vakantie en als deze ellende opnieuw begint tijdens mijn vakantie dan sta ik niet voor de gevolgen in, hoe doen klanten dit met 2 linkerhanden?
Die hebben daar geen last van. Problemen ontstaan vaak met 2 rechterhanden. 😂


Allemaal waar, lach ... morgen wordt het nog erger.
Ook wij krijgen de foutcode E160-0 op de digitenne. Dit pas na een denk ik 2 maanden. Niet rond een week. Hopelijk een spoedig oplossing.
Reputatie 7
Badge +21
@mopper, dank voor je gegevens! Er stond een ander CAS-ID nummer bij jouw abonnement geregistreerd. Ik heb hem vervangen, door die je in jouw profiel had gezet. Als je de ontvanger nu uit-en weer aanzet zal hij het moeten doen (na zenders zoeken en dergelijke). Wil je laten weten of dit inderdaad geholpen heeft?
Reputatie 2
@mopper, dank voor je gegevens! Er stond een ander CAS-ID nummer bij jouw abonnement geregistreerd. Ik heb hem vervangen, door die je in jouw profiel had gezet. Als je de ontvanger nu uit-en weer aanzet zal hij het moeten doen (na zenders zoeken en dergelijke). Wil je laten weten of dit inderdaad geholpen heeft?

Wonderen zijn de wereld nog niet uit, ja alles werkt weer, hartelijk dank, op naar het volgende probleempje, nu nog radio luisteren zonder dat de TV ook aan moet, hele huis vol met Led lampen, maar radio luisteren via de TV, tja vooruitgang gaat met horten en stoten. Zijn er geen ontvangers die beiden kunnen, de vorige had er geen problemen mee?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Marco, als je deze foutcode pas na een maand of twee krijg vermoed ik bij jou issues met het signaal. Ik heb je bericht daarom ook samengevoegd met dit topic Wil je hier eens het startbericht en het gemarkeerde antwoord doornemen. Ik verwacht dat je daar een eind mee gaat komen. als dat niet helpt, vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.Dan kunnen we nakijken of er toch administratief iets aan de hand is.

Mopper, goed om te lezen dat alles weer werkt 🙂 De ontvanger gebruikt de speakers van je tv, dus die moet inderdaad aan staan. Als je een losse versterker aansluit zou het moeten kunnen meen ik,
Reputatie 2
Hoi Marco, als je deze foutcode pas na een maand of twee krijg vermoed ik bij jou issues met het signaal. Ik heb je bericht daarom ook samengevoegd met dit topic Wil je hier eens het startbericht en het gemarkeerde antwoord doornemen. Ik verwacht dat je daar een eind mee gaat komen. als dat niet helpt, vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.Dan kunnen we nakijken of er toch administratief iets aan de hand is.

Mopper, goed om te lezen dat alles weer werkt 🙂 De ontvanger gebruikt de speakers van je tv, dus die moet inderdaad aan staan. Als je een losse versterker aansluit zou het moeten kunnen meen ik,

Ja dat klopt, alleen als je de HDMI uitgang niet kunt gebruiken vanwege respectabele ouderdom ( hij heeft wel 2 HDMI ingangen) gaat dat via de audio uitgang naar scart en dan TV en vanaf TV weer naar versterker, jammer
Wij ontvangen met een nieuwe ontvanger ook alleen NPO 1, 2 en 3. Bij CNN krijgen wij de melding dat we niet geabonneerd zijn. In ons profiel de gegevens van de ontvanger. Alvast dank!
"Ja dat klopt, alleen als je de HDMI uitgang niet kunt gebruiken vanwege respectabele ouderdom ( hij heeft wel 2 HDMI ingangen) gaat dat via de audio uitgang naar scart en dan TV en vanaf TV weer naar versterker, jammer"

En rechtstreeks van de TV-ontvanger (KPN kasje) naar de versterker?

https://www.kpn.com/faq/2485#gs=eyJndWlkZUlEIjo5MDcsInF1ZXN0aW9uSUQiOjEsInJlc3BvbnNlSUQiOjEsImd1aWRlU2Vzc2lvbiI6Ijk3VURnUDRvIiwic2Vzc2lvbklEIjoiOTdVRGdQNG8ifQ..
Reputatie 7
Badge +20
Wij ontvangen met een nieuwe ontvanger ook alleen NPO 1, 2 en 3. Bij CNN krijgen wij de melding dat we niet geabonneerd zijn. In ons profiel de gegevens van de ontvanger. Alvast dank!

Dat is gek, natuurlijk. Krijg je ook een foutcode te zien, zoals in de titel van dit topic wordt vermeld?
Reputatie 2
Beste moderators,

Ik heb nu ook een nieuwe Digitenne ontvanger en krijg de melding :
"foutcode E016-0 u heeft geen abonnement voor deze zender".

Ik heb bij de digitenne met insteek kaart (3x) wel de commerciële zenders.
De ontvanger staat al een paar uur aan maar geen resultaat.
Heeft het in het begin na het zoeken wel eventjes gedaan, nu alleen de zenders 1,2 en 3.

Het CAS nummer staat in mijn profiel.
Kunnen jullie mij ook helpen?

Fransje Jozef
Reputatie 7
Badge +21
@Frans Jozef, ik heb de gegevens erbij gepakt. Echter zie ik op het moment nog koop ontvangers voor Digitenne onder jouw klantnummer. Heb je deze onlangs omgeruild? Zo ja, wat heb je op dit moment dan nog in huis qua huurapparatuur? We kunnen namelijk een smartcardnummer verwijderen die plaatst maakt voor het CAS-ID nummer. Maar ik wil niet de verkeerde gaan verwijderen, mocht je nog koop-tuners in gebruik hebben. Zou je dit willen nakijken, en het smartcardnummer nog kunnen doorgeven middels je Forum profiel?
Reputatie 2
Beste Susan,

Ik heb het smartcard nummer dat verwijderd kan worden bij mijn profiel gezet.
De andere kaarten worden nog door mijn kinderen gebruikt.
Als ik de tuner aan laat staan zou die het dit weekend dan al werken?
Sinds een week heb ik een nieuw Digitenne kastje (zonder losse smartcard). Sinds vanmorgen heb ik alleen NPO 1,2 en 3 en de errorcode EE016-1.

Ik heb 2 oude digitenne ontvangers retour gestuurd en 1 nieuwe terugontvangen (Dat was ook de bedoeling). Ik lees op het forum dat dit al eerder is voorgekomen met een andere digitenne klant, ook na een week na de wissel. Graag dit oplossen. mvrgr Jeroen.

Update: in profiel adres gegevens toegevoegd, CASNr volgt vanmiddag

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Frans! Bij dezen heb ik de nieuwe ontvanger geactiveerd. Hem een kwartiertje aan laten staan zou voldoende moeten zijn :)

FinCo: jouw ontvanger staat correct geactiveerd. Dit geeft aan dat het probleem waarschijnlijk ligt aan je ontvangst. Experimenteer met de plaats van de antenne, en volg eventueel de stappen voor zender zoeken zoals hierboven beschreven.
Reputatie 2
Beste Erik en Susan,
De ontvanger doet het nu, bedankt!🎉
Ik heb dit probleem ook, zie https://forum.kpn.com/digitenne-12/noodpakket-waarbij-digitenne-niet-werkt-466814

Is er een moderator die dit even na wil kijken?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Maes. Ik zie dat je je gegevens al hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel, Ik heb het daarom gelijk kunnen uitzoeken. Het kan inderdaad voorkomen dat een ontvanger uit een noodpakket stopt met werken na 7 dagen.Ik heb zojuist intern doorgegeven dat dit het geval is bij jou. We zullen deze ontvanger opnieuw moeten activeren. Binnen 24 uur wordt deze ontvanger weer geactiveerd en kan je weer televisie kijken. Excuses voor het ongemak.

Reageer