Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Badge
Beste KPN / moderator,

Wij hebben ook een nieuwe ontvanger gekregen door de oude in te leveren maar hebben ook het probleem met topic genoemde foutcodes.
Ik heb net mijn Profiel bijgewerkt zoals in topic hier aangegeven.
Kunt u mij helpen?

Ik zie graag uw antwoord tegemoet.
Met vriendelijke groet
Hugo
Reputatie 7
Badge +30
Welkom Hugo, dank voor het invullen van je profiel! Ik zie hier dat de ontvanger correct gekoppeld staat aan je abonnement en dat deze actief is. Dat geeft aan dat de kern van het probleem hem waarschijnlijk zit in de ontvangst van het signaal. Experimenteer met de plaats van de antenne, zet hem eventueel buiten als je kunt. Probeer ook de manier zender zoeken zoals in het gemarkeerde antwoord beschreven staat.
Badge
Welkom Hugo, dank voor het invullen van je profiel! Ik zie hier dat de ontvanger correct gekoppeld staat aan je abonnement en dat deze actief is. Dat geeft aan dat de kern van het probleem hem waarschijnlijk zit in de ontvangst van het signaal. Experimenteer met de plaats van de antenne, zet hem eventueel buiten als je kunt. Probeer ook de manier zender zoeken zoals in het gemarkeerde antwoord beschreven staat.

Dank je wel voor je reactie Erik_
Met de antenne had ik al de kamer rond gerend maar ik ga dit nogmaals proberen.
In ieder gevel fijn om te weten dat de aanmelding van heb abonnement actief is.

Nogmaals dank
Met vriendelijk groet
Hugo
Goedemorgen @Maes. Ik zie dat je je gegevens al hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel, Ik heb het daarom gelijk kunnen uitzoeken. Het kan inderdaad voorkomen dat een ontvanger uit een noodpakket stopt met werken na 7 dagen.Ik heb zojuist intern doorgegeven dat dit het geval is bij jou. We zullen deze ontvanger opnieuw moeten activeren. Binnen 24 uur wordt deze ontvanger weer geactiveerd en kan je weer televisie kijken. Excuses voor het ongemak.

@Vikash Ondertussen nog geen enkele zender beschikbaar, behalve NPO 1, 2 en 3 en de regionale. Hoe moeilijk kan iets zijn dat er 24 uur overheen moet gaan....?
Reputatie 7
Badge +30
Heb je inmiddels al zenders, @Maes? Op het moment dat een noodpakket het niet meer doet maken we daar melding van. Dit wordt door de backoffice opgepakt en die zorgen voor heractivatie. Daar staat een periode voor van 24 uur. Ik zie dat je vanmiddag opnieuw contact hebt gehad en dat er toen opnieuw verzoek is gedaan om de digitenne te activeren.
Heb je inmiddels al zenders, @Maes? Op het moment dat een noodpakket het niet meer doet maken we daar melding van. Dit wordt door de backoffice opgepakt en die zorgen voor heractivatie. Daar staat een periode voor van 24 uur. Ik zie dat je vanmiddag opnieuw contact hebt gehad en dat er toen opnieuw verzoek is gedaan om de digitenne te activeren.

Nee, @Erik_
NPO 1, 2, 3 en de regionale en daar blijft het bij...
Ik heb dit probleem ook en krijg graag hulp. Mijn forum profiel heb ik ingevuld.
Badge

Welkom Hugo, dank voor het invullen van je profiel! Ik zie hier dat de ontvanger correct gekoppeld staat aan je abonnement en dat deze actief is. Dat geeft aan dat de kern van het probleem hem waarschijnlijk zit in de ontvangst van het signaal. Experimenteer met de plaats van de antenne, zet hem eventueel buiten als je kunt. Probeer ook de manier zender zoeken zoals in het gemarkeerde antwoord beschreven staat.Dank je wel voor je reactie Erik_
Met de antenne had ik al de kamer rond gerend maar ik ga dit nogmaals proberen.
In ieder gevel fijn om te weten dat de aanmelding van heb abonnement actief is.

Nogmaals dank
Met vriendelijk groet
Hugo


Dag Erik, vandaah ben ik weer bezig geweest met de instellingen zoals staat omschreven in dit topic, ook met de antenne ben ik weer aan het zoeken geweest maar ik kom niet verder dan ned, 1, 2, 3 en tv Gelderland. Signaal sterkte is 100% en ik blijf constant het bericht in beeld krijgen dat het abonnement nog niet is geactiveerd. Ik heb er een paar foto's van gemaakt die k nu heb ingesteld als profielfoto. In het menu bij abonnement word er wel aangegeven "Basisabonnement". (nee).
Ik heb ook al een paar keer terug gegaan naar fabrieksinstellingen en al vele malen de zenders opnieuw ingesteld zowel handmatig als automatisch maar ik kom nergens verder mee.
Zijn er nog meer tips?
Ik hoor graag van u
Vriendelijke groet Hugo
@Hugo NL Exact hetzelfde probleem als ik heb. Alleen is er bij mij nog nooit bevestigd dat het abonnement geactiveerd is. Vrijdag hebben wij wel iemand van Digitenne gesproken (je zou denken dat KPN en Digitenne hetzelfde is maar werkt toch redelijk gescheiden van elkaar) en die zeiden dat het 24 tot 48 uur duurde in plaats van de hier genoemde 24 uur. Het is echt te belachelijk voor woorden dat nota bene een NOODPAKKET niet geactiveerd wordt aangeleverd!!
Ik heb dit probleem ook, ik heb mijn profiel bijgewerkt met de gevraagde info.
Hoe weet ik overigens of het abonnement is geactiveerd, ik vermoed dat dit onder Service Handle 1 te vinden is?
De nieuwe box is ontvangen en omgewisseld: 2 stuks. Alles werkte goed voor een week. Nu krijgen we bovenstaande storing.
Graag advies wat te doen.
Hallo,
hier is het hetzelfde verhaal.. weekje gewerkt daarna foutcode e150.
heb inmiddels mijn gegevens bij mijn profiel gezet.
Iemand die mij daarmee kan helpen?

met de vriendelijke groeten van Visser😀
Reputatie 7
Badge +21
@Hugo NL, ik heb het CAS-ID nummer een refresh gegeven in de hoop dat dit wél werkt. Maar verder staat alles bij KPN in ieder geval goed.. Welke antenne heb je momenteel in gebruik? Is dit de Funke V5 of een oudere versie?

@Maes, het is afhankelijk van de dag. Het gaat namelijk om 24 uur op een werkdag. In het weekend ligt dit helaas weer anders. Ik zie dat er meerdere keren een refresh is aangevraagd van de ontvanger, wil je laten weten of een herstart vanavond of morgenvroeg heeft geholpen?

@Noodpakketgebruiker, afgaande op je naam gaat het om een noodpakket waarvan Digitenne niet werkt. Nu begrijp ik uit je gegevens dat je klant bent bij Telfort, maar als ik je gegevens erop nakijk heb je een Alles-in-1 Standaard pakket bij KPN. Gaat het dan om Digitenne, wat je bij Telfort afneemt? Of heb je via KPN een noodpakket ontvangen, op het adres dat je hebt ingevuld? Ik hoor graag om welke situatie het gaat! Of een ontvanger actief is kan je vinden via menu > abonnement.

@Rob K., lastig die foutcode! Kan je ons voorzien van je naam, postcode + huisnummer, klantnummer en de CAS-ID nummers? Dan helpen we je zo snel mogelijk verder!

@The Nutz, fijn dat je jouw gegevens al hebt ingevuld! Ik heb het CAS-ID nummer opnieuw gekoppeld aan jouw abonnement. Even herstarten en hij zou het weer moeten doen!
Reputatie 7
Badge +28
Lekker bezig @Susan_ 👌🏼 Nu alleen nog @mamazaco aan TV helpen.
Reputatie 7
Badge +21
@Noordzee, verrek! Helemaal overheen gelezen. Bedankt! 🤗

@mamazaco, mijn excuses! Ik zie bij jouw gegevens dat er nog een smartcardnummer actief was. Deze heb ik omgewisseld voor het CAS-ID nummer. Wil je jouw ontvanger herstarten en controleren of dit heeft geholpen?
Beste @Susan_ Ik ben net van KPN naar Telfort overgestapt. Mijn nieuwe glasvezelaansluiting werkt nog niet, vandaar dat ik het noodpakket met Digitenne heb ontvangen. Kun je me helpen met de gegevens die ik heb verstrekt?

Noodpakketgebruiker
Badge
@Hugo NL, ik heb het CAS-ID nummer een refresh gegeven in de hoop dat dit wél werkt. Maar verder staat alles bij KPN in ieder geval goed.. Welke antenne heb je momenteel in gebruik? Is dit de Funke V5 of een oudere versie?
@Susan_ dank je wel voor je bericht. Ik gebruik inderdaad antenne Funk v5.
Ik ga het nogmaals proberen.
Groet Hugo



@Maes
Nadat probleem vorige week is opgelost met 2 ontvangers en alle zenders werden ontvangen, Hedenmorgen weer melding 'foutcodeE-016-0 / uw hebt geen abonnement voor deze zender.
Dit kunt u aanvragen via kpn.com/digitennewijzigingen'
Heb totaal 3 ontvangers, waarom krijg ik nu weer zulke nonsens info????
Wat is hiervan de oorzaak en hoe lost KPN dit op?


Zekeria

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Zekaria,

Is een bekend probleem. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en alle drie de CAS-ID nummers? De CAS-ID nummers kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Noodpakketgebruiker Omdat je je vraag stelt op het KPN Forum ga ik er even vanuit dat je het Noodpakket hebt ontvangen van KPN. Ik heb het verzoek om de ontvanger te activeren doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij zullen dit herstellen zodat je weer tv kan kijken. Mocht het het pakket toch van Telfort gekregen hebben, dan zou ik je willen vragen om contact op te nemen met Telfort. Zij zullen de ontvanger dan voor jou moeten activeren.

@Zekaria Zoals Noordzee al aangeeft, is dit een bekend probleem. We helpen je graag verder. Ik zie dat je je CAS-ID nummer al hebt achtergelaten. Zodra je de overige gegevens (naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer) hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel kunnen we je verder helpen. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
@Susan_ Leuk en aardig allemaal maar ik heb afgelopen donderdag al gemeld dat Digitenne niet werkt en we leven nu op zondag. Nogmaals: schandelijk dat jullie een noodpakket durven opsturen dat slechts voor de helft (internet is het enige dat werkt) functioneert.
Een van jullie medewerkers had nog het idee om via de KPN ITV op telefoon of tablet te streamen naar ChromeCast maar dit is geen doen. Tenzij je van haperende beelden houdt.
Zeer, zeer teleurstellend......
Reputatie 7
Badge +28
@Maes: Dat is het inderdaad. Ik zie dat de TV-ontvanger nog steeds niet is geactiveerd. Een noodpakket kan alleen worden geactiveerd door de afdeling die we nu een aantal keer hebben geprobeerd aan te sturen middels een geautomatiseerd formulier. Dat lijkt niet te werken. Ik heb ze per mail benaderd en alle benodigde gegevens doorgegeven. Ik hoop dat we vandaag de ontvanger nog kunnen activeren.
Onlangs 2 nieuwe ontvangers geïnstalleerd, maar op 1ervan sinds gister alleen nog NPO 1,2 en3.
de andere zenders geven code e016-0.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +10
@Fdv8, kun je deze reset van je tv ontvanger proberen? Hoe is die tv ontvanger verbonden met de Experia, rechtstreeks of bijv. via een draadloze verbindingsset of switch?

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +20
@Fdv8 Hoe is de situatie nu? Werkt het inmiddels zoals het moet of is er nog actie vanuit mijn kant nodig?

Reageer