Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

@Maes: Dat is het inderdaad. Ik zie dat de TV-ontvanger nog steeds niet is geactiveerd. Een noodpakket kan alleen worden geactiveerd door de afdeling die we nu een aantal keer hebben geprobeerd aan te sturen middels een geautomatiseerd formulier. Dat lijkt niet te werken. Ik heb ze per mail benaderd en alle benodigde gegevens doorgegeven. Ik hoop dat we vandaag de ontvanger nog kunnen activeren.

Na telefonisch contact lijkt het er toch op dat iemand aan de juiste knoppen heeft gedraaid. Digitenne werkt nu.
Reputatie 7
Badge +20
Na telefonisch contact lijkt het er toch op dat iemand aan de juiste knoppen heeft gedraaid. Digitenne werkt nu.

Fijn om te horen dat het nu wel werkt, Maes. Excuses dat het zo lang heeft geduurd.
@Vikash of @Susan_
inmiddels heb ik van KPN vanaf telefoonnummer 576 een sms’je ontvangen dat ik hieronder heb geplakt. Ik kan echter het antwoord niet versturen, dat nummer is niet bruikbaar voor ontvangen van SMS!

“Beste klant, Dit is een nieuwe variant van de digitenne. Het nummer van de CAS staat op de doos van het Direct Online Pakket en achterop de ontvanger op een sticker. Het begint met 46 of 64. Door een storing hebben wij dit nummer nu niet en kunnen we daarom de digitenne niet activeren. Kunt u ons dit nummer toezenden? Graag ook uw naam, postcode en huisnummer vermelden. Mvg, KPN”
Reputatie 7
Badge +28
@Noodpakketgebruiker: Niet zo handig dit. Ik heb de gegevens doorgestuurd naar mijn collega's die dit kunnen activeren. Ik ga ervan uit dat we dit vandaag kunnen regelen.
Reputatie 7
Badge +28
@Noodpakketgebruiker: Helaas. Wij kunnen de ontvanger niet activeren omdat deze vanuit Telfort is verstuurd. Onze klantbestanden zijn dusdanig van elkaar gescheiden dat Telfort dit zelf moet doen. Je kunt dit het snelste regelen door te chatten, zie ook onderaan Contact | Telfort. Hou je Telfort klantnummer en het CAS ID bij de hand.
@Joran ik nam aan dat het sms’je van KPN het gevolg was van een klacht die ik bij Telfort had neergelegd.
Reputatie 7
Badge +28
De sms maakt dat ook niet erg duidelijk moet ik toegeven. Ik ga ervan uit dat het snel geregeld is via de Telfort helpdesk, sorry dat dit zo lastig is verlopen.
Badge
Ik heb net als iedere KNP abonnee een nieuw digitenne ontvangen. Gelijk aangesloten en geen enkel
probleem... tot 19 januari. Ik ontvang nu alleen nog maar 1,2,3. En daar betaal ik dan 5 euro extra voor per maand. Wat gaat hier fout. Zap ik naar een andere zender dan 1,2,3 krijg ik in beeld “ u hebt geen abonnement voor deze zender”. Dus weer en weer en nog eens een keer opnieuw ingesteld maar lukt niet!!!!

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Hallo @Huphup ,
Misschien moet je in de ontvanger eerst iets activeren zodat KPN weet dat de ontvanger bij jouw abo hoort.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Ik heb hetzelfde probleem.
Meerdere malen geprobeert opnieuw alle zender in te stellen. Power on/off.
Niets werkt. Wie kan mij helpen!

Al mijn gegevens staan in mijn profiel.
Badge
Hoi Jan,

bedankt voor je reactie, ik dacht dat een medewerker van KPN op deze site zou reageren met de oplossing.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @AnneJongkind, welkom op het forum! Er ging bij jou iets mis met het activeren lijkt het. Ik heb dit nu handmatig gedaan en de ontvanger moet per direct actief zijn. Als je nog geen commerciële zenders kunt zien, kun je dan de TV-ontvanger opnieuw opstarten? Ik ga ervan uit dat het dan werkt, laat maar weten.

Ik heb je losse topic overigens weggehaald, zodat mijn collega's dit niet ook nog eens proberen.

@Huphup: Welkom! Ik heb je topic samengevoegd met het centrale topic. De ontvanger moet waarschijnlijk weer geactiveerd worden. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en het CAS ID nummer van de ontvanger? Die vind je op de onderkant van de ontvanger en kun je in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd maken wij dit in orde.
Ik heb hetzelfde issue, foutcode E016-0. Eerste week wel alle zenders, daarna alleen 1, 2 en 3 en de regionale zender.
Reputatie 7
Badge +21
@AdriaanvZ , bedankt voor je bericht. Op jouw adres en onder jouw klantnummer stond het smartcardnummer nog geactiveerd. Ik heb deze nu omgewisseld voor het CAS-ID nummer dat je in jouw profiel had staan. Wil je de ontvanger opnieuw opstarten en kijken of dit heeft geholpen? Zo niet, dan weet je ons te vinden!
@Susan_, het werkt! Dankjewel 👍
Ik heb hetzelfde probleem.
Meerdere malen geprobeert opnieuw alle zender in te stellen. Power on/off.
Niets werkt. Wie kan mij helpen!

Al mijn gegevens staan in mijn profiel.


Kan iemand mij helpen?
Reputatie 7
Badge +20
@AnneJongkind Ik zie dat collega Joran je gisteren al heeft geholpen, heb je zijn bericht hierboven ook gezien? Kun je het nog eens testen?
Badge
Hallo ik
heb nu mijn profiel ingevuld en met cas id nummer. Hoe nu verder?
Badge
Ik heb net als iedere KNP abonnee een nieuw digitenne ontvangen. Gelijk aangesloten en geen enkel
probleem... tot 19 januari. Ik ontvang nu alleen nog maar 1,2,3. En daar betaal ik dan 5 euro extra voor per maand. Wat gaat hier fout. Zap ik naar een andere zender dan 1,2,3 krijg ik in beeld “ u hebt geen abonnement voor deze zender”. Dus weer en weer en nog eens een keer opnieuw ingesteld maar lukt niet!!!!

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +21
@Huphup, en dan helpen wij je verder 😉 Ik heb zojuist het CAS-ID nummer toegevoegd aan jouw abonnement en gegevens. Wanneer je de ontvanger opnieuw opstart zou het probleem opgelost moeten zijn! Wil je het ons laten weten?
Badge
Het werkt!!! Joepie bedank
Hi,
Ook ik heb last van deze melding, kan één van jullie eens kijken?
Heb mijn gegevens in mijn profiel gezet.
Reputatie 7
Badge +21
@painhouse. Ik heb het zojuist voor je nagekeken. Het CAS-ID nummer was inderdaad niet toegevoegd aan het abonnement. Ik heb dit alsnog voor je gedaan. Zou je de ontvanger opnieuw willen opstarten? Ik hoor graag van je of het probleem verholpen is.
Ja top!
Het werkt😁
Dank u wel !
De foutcodes E017-0 en E150-0 verschijnen bij het veranderen naar andere zenders dan NPO1&2&3. Alle opties in kpn.com/digitenneaanmelden waarnaar de tv verwijst, zijn meermaals geprobeerd, dus >1u op NPO1 en heropstarten na 15min. Ook het resetten naar fabrieksinstellingen is geprobeerd en
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-zenders.htm, waar bij stap 7 terug de meldingen komen met die foutcodes E017-0 en E150-0. Er lijkt op https://forum.kpn.com geen vergelijkbaar geval te zijn.

Dit komt voor bij een tweede digitenne (ZXV200) die eind december succesvol werd geactiveerd: een dertigtal zenders konden toen worden bekeken. Sinds deze maand is dat niet meer het geval. Hoe kunnen de andere zenders dan wel bekeken worden?

Bovendien kunnen via de eerste digitenne wel programma´s opgenomen worden, maar niet via die tweede. Nochtans is het abonnement de dure "Alles-in-1 Standaard" met "Opnemen pakket". Kan het zijn dat men een opnametoestel is vergeten toe te voegen bij het opsturen van die ZXV200 ?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reageer