Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum bankhanger! Dat gaan we uitzoeken. Kun je jouw adresgegevens, klantnummer en het CAS ID (op de doos/onderkant van de TV-ontvanager) in je profiel zetten? Het CAS ID kan in het vakje "Persoonlijke opmerkingen". Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd gaan we direct aan de slag.
Ik heb sinds een week een nieuwe ontvanger. Aangesloten , prima , alles werkte. Maar sinds vandaag niet meer. Ik krijg foutcode E016-0

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @petertask, welkom! Dat kan kloppen! Hoe dit kan, lees je in het 'beste antwoord' van dit topic. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Daarnaast graag in de persoonlijke opmerkingen het CAS ID.
Ik heb sinds een week een nieuwe ontvanger. Aangesloten , prima , alles werkte. Maar sinds vandaag niet meer. Ik krijg foutcode E016-0

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik heb sinds een week een nieuwe ontvanger. Aangesloten , prima , alles werkte. Maar sinds vandaag niet meer. Ik krijg foutcode E016-0

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik heb sinds een week een nieuwe ontvanger. Aangesloten , prima , alles werkte. Maar sinds vandaag niet meer. Ik krijg foutcode E016-0Ik heb sinds een week een nieuwe ontvanger. Aangesloten , prima , alles werkte. Maar sinds vandaag niet meer. Ik krijg foutcode E016-0

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

waar vind ik "beste antwoord" ?Admin: bericht naar lopende topic verplaatstIk heb de gegevens in mijn profiel ingevuld. Ik hoop dat u het snel kunt oplossen.

Reputatie 2
Goedenavond,
Een maand geleden heb een nieuwe digitenne ontvanger laten activeren voor mijn zoon.
Ik heb zijn kaartnr in mijn profiel gezet en de ontvanger is door jullie geactiveerd.
Voor mijn dochter heb ik nu ook een nieuwe ontvanger, de oude doet het nog wel maar het beeld valt steeds weg en is heel blokkerig. Willen jullie de nieuwe ontvanger ook activeren?
De nieuwe gegevens zoals CAS en oude kaartnummer heb ik nu bij mijn persoonlijke gegevens gezet.
Groeten Frans.
Reputatie 7
Badge +30
@petertask het nieuwe CAS ID is inmiddels geactiveerd! Wil je de ontvanger eens uit en aan zetten om te kijken of het werkt?

@Frans Jozef ga ik regelen! Wil je mij in een privébericht ook nog haar postcode + huisnummer en de naam waarop het contract staat, sturen? Dan voer ik het door.
Reputatie 2
Beste Marcia, ik heb je een prive bericht gestuurd met de gevraagde gegevens over mijn dochter van 13 jaar😉. De ontvanger heb ik aan staan.
Reputatie 7
Badge +30
Top! Ik heb je nog een vraag gestuurd, ik wil niet zomaar een ontvanger deactiveren natuurlijk 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen @Frans Jozef! De ontvanger is geactiveerd! Je dochter mag de ontvanger uit en aan doen en dan zou het moeten werken. Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden!
Reputatie 2
Badankt Marcia, de ontvanger doet het en het beeld is vele malen mooier dan met de oude ontvanger.🥂
Reputatie 2
Net op ons buitenverblijf in Twente de nieuwe Digitenne ontvanger aangesloten. Eerlijk is eerlijk: beeldkwaliteit is erg goed, vergeleken met het oude digitenne. Ontvangst is ook goed, 100% volgens de ontvanger.

Maar...... ook ik krijg code E017-0 in beeld en een bericht dat ik digitenne moet activeren. Ik lees ook dat ik een moderator kan/moet benaderen, maar hoe ik dat? En lezen die nu nog mee, zodat we wellicht vanavond nog naar andere zenders dan 1-2-3 kunnen kijken.

De TV staat overigens al een paar uur aan, maar misschien niet op NL1. Heb de ontvanger een half uurtje geleden op 1 gezet en laat 'm daar nog een tijd op staat, dus heel misschien lost het probleem zich zo vanzelf op.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Wiend, gisteravond was er helaas niemand maar ik ga het alsnog oplossen. Het 2e CAS-ID dat in je profiel staat was al geactiveerd, de eerste niet. Dat heb ik nu alsnog gedaan. Kun je testen of beide ontvangers werken?
Reputatie 2
Hallo Joran / Moderators 🙂 ,

Van mij vrouw mocht ik niet langer wachten 🙂 🙂 🙂 dus ik heb vanochtend de klantenservice gebeld. Goed, ik stond een tijdje in de wacht maar daarna was de eerste CAS heel snel geactiveerd! Nu werkt het inderdaad, we kunnen alle zenders ontvangen.

De tweede ontvanger ga ik straks aansluiten. Mocht het niet werken dan hoor je dat.

Er wordt best wel wat gemopperd op KPN/Digitenne, over de overschakeling. Maar eerlijk is eerlijk: de beeldkwaliteit is wel enorm verbeterd! Ik ben tevreden.

Update: twee ontvanger werkt ook! Alles geregeld, bedankt!
ik heb een nieuw digitenne kastje en die heeft een week prima gewerkt maar nu heb ik alleen ned. 1.2.3. Bij de rest krijg ik foutcode E150-0
heb al herhaaldelijk opnieuw zenders gezocht maar het probleem blijft. Ook de telefonische helpdesk kan mij blijkbaar niet helpen. Wat nu?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
beste we hebben digitenne 2x tegelijk aangesloten maar 1 doet het nu niet meer heb in mijn profuel de cas code staan kunne jullie kijken of je uets kan doen.
foutcode 150-0 en 017
groet richard
Sinds ongeveer twee weken krijg ik deze storing door en kan het niet resetten. Ook geeft hij foutcodeE017-0 aan. Echt balen want hij deed het prima

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
@Wiend begrijpelijk 😉. Fijn dat alles werkt!

@Tp71, welkom! Gaat het om Digitenne uit het noodpakket? In dat geval kan ik het verzoek indienen om het CAS ID te activeren, maar ik wil het wel even zeker weten. De telefonische klantenservice had dit ook kunnen doen, dus sorry dat het zo lang duurt!
Reputatie 7
Badge +30
@richie1971, ik heb je bericht even samengevoegd met het lopende topic hierover. Dank voor het alvast invullen van de gegevens. Ik begrijp dat het gaat om 1 van de twee ontvangers die nu de foutcode geeft. Ik zie hier dat je twee ontvangers in je abonnement hebt, en dat er ook twee gekoppeld zijn. Maar het CAS ID dat je noemt zit daar niet bij. Kun je ook nog het CAS ID van de andere invullen in dat vak? Dan ga ik hiermee aan de slag om dit in orde te krijgen.

@poi2007, jouw bericht hebben we ook samengevoegd. Bekijk even het startbericht van dit topic en check of je signaalsterkte en bereik goed zijn. Vul verder je gegevens in op je profiel, en laat in het topic weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit verder voor je na.
Hoi,

Hier ook problemen met het activeren.
2 ontvangers en beide abonnement status: basis abonnement:Nee
Profiel heb ik bijgewerkt met de gegevens.

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi,

Hier ook problemen met het activeren.
2 ontvangers en beide abonnement status: basis abonnement:Nee
Profiel heb ik bijgewerkt met de gegevens.

Alvast bedankt.

Ik heb het één en ander voor je aangepast. Zou je nog eens willen proberen de zenders te zoeken en daarna de tv een kwartier op NPO1 willen laten staan?

...Ik heb het één en ander voor je aangepast. Zou je nog eens willen proberen de zenders te zoeken en daarna de tv een kwartier op NPO1 willen laten staan?


Hoi Bart,

Het werkt inderdaad, bedankt!
Signaal is ook goed, alle zenders 80-100%
Met vr. Gr.
1 Week geleden de nieuwe ontvanger (RBX 2800) geïnstalleerd en nu helaas de foutcodes (E-17-0 en E-150-0) en alleen NPO1/2/3 😪

Ik heb maar 1 abonnement

Ik heb mijn profiel aangevuld met de gevraagde gegevens
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Cupernicus, goed dat je het hier meldt! Ik heb de gegevens bijgewerkt, als het goed is moet je ontvanger het nu weer doen. Het kan zijn dat je hem hiervoor even opnieuw moet opstarten!
Goedenavond @Cupernicus, goed dat je het hier meldt! Ik heb de gegevens bijgewerkt, als het goed is moet je ontvanger het nu weer doen. Het kan zijn dat je hem hiervoor even opnieuw moet opstarten!

Het is gelukt! Hartelijk dank voor de snelle service
Hoi,
Ik heb sinds 1week een nieuwe Digitenne ontvanger, de zxv7200. Sinds gisteren ineens alleen nl1,2, en 3. Andere zenders krijg ik foutcode E016-0. Sinds gisteren ook twee extra ontvangers van hetzelfde type ontvangen, deze werken goed. HELP🤗🤗

Reageer